;
coinex

هشدار آذری جهرمی نسبت به کلاهبرداری از طریق شبکه شاد !

با آغاز سال تحصیلی به صورت آنلاین و ضرورت استفاده از اپلیکیشن شاد، کلاهبرداری از طریق شبکه شاد نیز آغاز شده است. با ما باشید.

وزیر ارتباطات گفت: سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد وجود ندارد و تماس برای فروش یا پشتیبانی این سیم کارت صرفا کلاهبرداری است.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اپلیکیشن شاد و وضعیت اینترنت روستاها، افزود: از ابتدای فرودین امسال سه هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و این امکان فراهم شده که مردم مناطق روستایی نیز بتوانند از ظرفیت فصای مجازی استفاده کنند.

کلاهبرداری از طریق شبکه شاد ؛ گول سیمکارت شاد را نخورید!

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توئیتی عنوان کرد که پس از تماس با پشتیبانی سامانه‌ی «شاد»، به‌ازای هر دقیقه، سه هزار تومان بر مبلغ قبض تلفن او اضافه شده؛ همچنین با گذشت ۴۳ دقیقه از مکالمه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به قبض تلفن وی افزوده شده است.

سودجویان و کلاهبرداران همواره از روش‌های مختلف و به‌روزی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و از ناآگاهی افراد در مواجهه با تغییرات فناوری جدید در این زمینه بهره می‌برند.

هشدار آذری جهرمی نسبت به کلاهبرداری از طریق شبکه شاد !

پس از راه‌اندازی سامانه دانش آموزی «شاد» که بستری برای پیش‌بردن آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی است، به‌علت کمبود اطلاعات در بین افراد و خانواده‌ها نسبت به این سامانه، بستر مناسبی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری فراهم شده است.

جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ خبرنگاران با تاکید بر این که سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم به کلاهبرداری های این حوزه توجه نکنند. سیم کارت ها مخصوص کودک توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ارایه می شود و سیم کارت «شاد» وجود ندارد.

وی افزود: به خانواده ها توصیه می کنم به تماس هایی که درباره فروش سیم کارت شاد است پاسخ ندهند.

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات اشاره کرد: سیم کارت کودک یک لیست سفید دارد که تمام سایت‌ها روی آن باز نیستند و صرفا سایت های مناسب روی آن باز می شوند. از سال ۹۶ این امکان فراهم بوده و اکنون به علت آموزش مجازی، استقبال از آن بیشتر شده است که همین مساله، نیاز به ارتقا سیستم های زیرساخت آن را چند برابر کرد.

او افزود: تماس هایی که از سرشماره ۹۰۹ برای سیم کارت شاد گرفته می شود صرفا کلاهبرداری است و نباید به آن توجه کرد. همراه اول تا چند روز آینده یک مرکز تماس برای برنامه شاد راه‌اندازی خواهد کرد.

وزیر ارتباطات درباره ممنوعیت استفاده از پیام رسان های خارجی برای آموزش مجازی گفت: ممنوعیت استفاده از این پیام‌رسان‌ها از سوی مرکز ملی فضای مجازی به شکل رسمی اعلام شده است. اما به صورت غیر رسمی در برخی مدارس استفاده می‌شود که هزینه استفاده از این بستر را باید خودشان متقبل شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کلاهبرداری از طریق شبکه شاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر