;
coinex

آیا عینکی ها کمتر کرونا میگیرند ؟

نتایج یک مطالعه در چین نشان میدهد که عینکی ها کمتر کرونا میگیرند. در حقیقت افراد عینکی کمتر در معرض ویروس هستند. با ما همراه باشید.

محققین در چین دریافته اند که به نظر می رسد افرادی که از عینک استفاده می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار می گیرند.

نویسندگان این مطالعه که در ژورنال چشم پزشکی JAMA منتشر شده است، مشاهده کرده اند که از زمان شیوع ویروس کرونا از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین تعداد کمی از بیماران دارای عینک به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده اند.

عینکی ها کمتر کرونا میگیرند

این احتمال وجود دارد که عینک به‌عنوان مانعی جزئی از چشم‌ها دربرابر پاشش قطرات سرفه یا عطسه جلوگیری کند. یک توجیه دیگر برای یافته‌ی مطالعه‌ی جدید می‌تواند این باشد که افراد عینکی، کمتر دستان آلوده‌ی خود را به چشمانشان می‌مالند.

عینکی ها کمتر کرونا میگیرند

یک گزارش در سال ۲۰۱۵ نشان داد که دانش‌آموزان ناظر یک سخنرانی، درطول یک ساعت به‌طور متوسط نزدیک به ۱۰ مرتبه، چشم‌ها، بینی یا دهان خود را لمس کردند؛ هرچند پژوهشگران بررسی نکردند که آیا زدن عینک تفاوتی ایجاد می‌کند یا نه.

بیشتر بخوانید:

دکتر لیزا ماراگاکیس، متخصص بیماری‌های عفونی و دانشیار پزشکی در دانشکده‌ی طب دانشگاه جانز هاپکینز، برای پژوهش تازه که در نشریه‌ی چشم‌پزشکی جاما منتشر شده، یادداشتی نوشته و درباره‌ی تفسیر نتایج پژوهش هشدار داده است.

پژوهش انجام‌شده در چین مطالعه‌ای کوچک با شرکت کمتر از ۳۰۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ است. این میزان، درصد بسیار کوچکی از تقریبا ۳۰ میلیون مورد گزارش‌شده تاکنون درسرتاسر جهان را تشکیل می‌دهد. نگرانی دیگر این است که داده‌های مربوط به نزدیک‌بینی در گروه مقایسه، از مطالعه‌ای گردآوری شده که دهه‌ها قبل انجام شده است.

دکتر ماراگاکیس همچنین اشاره می‌کند که عوامل مختلفی ممکن است داده‌ها را مخدوش کرده باشد. همچنین احتمال دارد زدن عینک صرفا به متغیر دیگری ارتباط دارد که بر خطر ابتلا به کووید ۱۹ تأثیر می‌گذارد.

به‌عنوان مثال، ممکن است افراد عینکی درمقایسه با کسانی که عینک نمی‌زنند، سن بیشتری داشته باشند، محتاط‌تر باشند و درجریان شیوع بیماری بیشتر در خانه بمانند یا شاید افرادی که توانایی تهیه‌ی عینک را دارند، به دلایل دیگر کمتر درمعرض تماس با ویروس بوده‌اند؛ مثلا برخورداری از امکان زندگی در فضاهای خلوت‌‌تر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه عینکی ها کمتر کرونا میگیرند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر