;
coinex

کره شمالی چگونه با دزدی بیت کوین درآمدزایی میکند؟

کره شمالی به عنوان کشوری همواره منزوی و تحت تحریم با راه های مختلفی درآمدزایی میکند. اما کره شمالی چگونه با دزدی بیت کوین درآمدزایی میکند؟

سالهاست که رهبران منزوی کره شمالی، به طرق مختلف سعی در دور زدن تحریم های جهانی و گذران وضع خود دارند. صد البته که وضعیت کره شمالی آنچنان بد نیست، اما به هر صورت از آنجایی که امکان پیگردهای بین المللی در چارچوب مرزهای این کشور وجود ندارد، راه برای انواع دزدی و سرقت های بزرگ باز است.

مدتی است که ارتش سایبری کره شمالی، با یا بدون ارتباط با حکومت این کشور، اقدام به دزدین بیت کوین از صرافی ها و تبدیل آن به پول نقد میکند. برای مثال دز یک دزدی بزرگ در سال 2018 بیش از 250 میلیون دلار پول به سرقت رفت.

اما روش این دزدی و تبدیل آن به پول نقد چگونه است؟

کره شمالی چگونه با دزدی بیت کوین درآمدزایی میکند؟

اما تفاوتی بزرگ میان هک کردن صرافی‌های ارز دیجیتالی و به دست آوردن پول نقد وجود دارد. برای این کار لازم است ارز دیجیتال سرقت شده را جابه‌جا کنید، پول‌شویی کنید تا کسی قادر به یافتن آن نباشد و بعد پول شسته شده را تبدیل به دلار، یورو یا یوان کنید تا بتوانید با آن‌ها تسلیحات، اشیای لوکس و ملزوماتی بخرید که امکان خریدشان حتی با بیت‌کوین هم وجود ندارد.

کره شمالی چگونه با دزدی بیت کوین درآمدزایی میکند؟

کریستوفر جانزوسکی، یکی از ماموران سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا که به صورت خاص در زمینه ارزهای دیجیتال تخصص دارد می‌گوید: «به نظرم پول‌شویی فرآیندی بسیار پیچیده‌تر از خود هک است».

جانزوسکی در تازه‌ترین پرونده خود، به بازرس ارشد پرونده‌ای تبدیل شده که باید در جریان آن، ۲۵۰ میلیون ارز دیجیتال به سرقت رفته را یافته و ضبط کند. گفته می‌شود این هک توسط تیمی به نام Lazarus Group انجام شده که وابسته به دولت کره شمالی است.

بیشتر بخوانید:

اما روش بازی کره شمالی در سال‌های اخیر تغییرات فراوانی کرده. یک تاکتیک که «Peel Chain» نام دارد، پول را به صورت خودکار و پی‌درپی از یک کیف پول بیت‌کوین به آدرس‌های جدید انتقال می‌دهد. تمام این کار از طریق هزاران هزار مبادله مالی انجام می‌شود که در آن‌ها هم منبع و هم مقصد پنهان است و خطر به صدا درآمدن هشدار به کمترین میزان رسیده.

یک رویکرد دیگر هم «Chain Hopping» نام دارد و پول را میان رمزارزها و بلاک‌چین‌های مختلف جابه‌جا می‌کند تا بیشترین فاصله از بلاک‌چین بیت‌کوین -که تمام مبادلات مالی آن به صورت عمومی قابل مشاهده هستند- به وجود آید. ایده کلی کار اینست که پول آنقدر جابه‌جا شود که دیگر قابل ردگیری نباشد یا اینکه بازرسان را به اشتباه بیندازد.

به گفته جانزوسکی، عملیات پولشویی Lazarus شامل ساخت و حفظ هزاران اکانت و هویت دروغین می‌شود و سطحی پایدار از پیچیدگی دارد که نشان می‌دهد این عملیات‌ها چقدر برای دولت پیونگ‌یانگ مهم است. تعیین مقدار دقیق کاری شدیدا دشوار است، اما متخصصین تخمین زده‌اند که فعالیت‌های مجرمانه کره شمالی، ۱۵ درصد از درآمد سالانه‌اش را تامین می‌کند و بخش اعظمی از آن‌ها هم در فضای سایبری اتفاق می‌افتند.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره دزدی بیت کوین توسط هکرهای کره شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ج ا در حال جزوه نویسی از روی دست ک ش

    پاسخ