;
coinex

وقتی هوش مصنوعی یوتیوب اخراج می‌شود!

هوش مصنوعی یوتیوب اخراج میشود! یوتیوب پس از آنکه متوجه شد که ناظران بازبینی خودکار عملکرد مناسبی ندارند، ناظران انسانی را به جای خود بازگرداند.

گوگل تصمیم دارد دوباره از بازبین‌های انسانی را برای نظارت بر محتوای یوتیوب کمک بگیرد. این در حالی است که از آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان سیستم‌های خودکار این مسئولیت را انجام می‌دادند.

یوتیوب در اواخر ماه آگوست اعلام کرد در سه ماه قبل ۱۱.۴ میلیون ویدئو را به دلیل نقض قوانین از پلتفرم خود حذف کرده است. این بالاترین آمار حذف ویدئو از یوتیوب در بازه ای ۳ ماهه بود و دلیل آن نیز اتکای بیشتر به هوش مصنوعی بود. زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا بازبین‌های انسانی از حضور در محل کار منع شده بودند.

وقتی هوش مصنوعی یوتیوب اخراج می‌شود!

یوتیوب به‌دلیل دقت پایین فیلترهای هوش مصنوعی در نظارت بر محتوای این شبکه، قصد دارد برای انجام این وظیفه، بیشتر از ناظران محتوای خود استفاده کند.

با شیوع ویروس کرونا و آغاز دورکاری کارمندان، این پلتفرم ویدئومحور اعلام کرده بود که به‌جای نیروی انسانی، از الگوریتم‌های خودکار برای نظارت بر محتوای بارگذاری‌شده استفاده می‌کند.

وقتی هوش مصنوعی یوتیوب اخراج می‌شود!

مارس امسال، یوتیوب گفت که برای حذف محتوای نقض‌کننده‌ی سیاست‌های این پلتفرم و نفرت‌پراکنی‌ها و اطلاعات نادرست، قصد دارد بیشتر از سیستم‌های یادگیری ماشین استفاده ‌کند. هرچند که در هفته‌ی جاری، یوتیوب به رسانه‌ی فایننشال تایمز اعلام کرد که ناظران هوش مصنوعی، ویدئوهای زیادی را به‌اشتباه از این پلتفرم حذف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از آوریل تا جون، حدود ۱۱ میلیون ویدئو از یوتیوب حذف شد که حدود دوبرابر تعداد معمول است. بیش از نیمی از تعداد ذکرشده بازگردانی شدند و حدود ۳۲۰،۰۰۰ از ویدئوهای حذف‌شده مورد بررسی قرار گرفتند. ‌به‌گزارش فایننشال تایمز، سیستم‌های هوش مصنوعی در انجام وظیفه‌ خود افراط کرده‌ و دوبرابر آمار معمول، ویدئوها را به‌دلیل محتوای نامناسب به‌اشتباه حذف کرده‌اند.

هرچند کارشناسان هوش مصنوعی و ناظران بارها مدعی شدند که این سیستم نمی‌تواند مشکل انتشار محتوای نامناسب پلتفرم‌ها را رفع کند. به‌گفته‌ی آ‌ن‌ها، فناوری‌ مانند انسان نمی‌تواند محتواهایی مانند نژادپرستی را که باعث ناراحتی کاربران می‌شوند، تشخیص دهد. هوش مصنوعی می‌تواند در شناسایی برخی از محتواهای نامناسب بدیهی مفید باشد؛ اما برای انجام دقیق این وظیفه هنوز هم به نیروی انسانی نیاز است.

هنوز سیستم‌های ناظر، اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند؛ مثلا در مه امسال، بسیاری از کامنت‌های کاربران که عبارات چینی در آن‌ها به‌کار رفته بود، به‌طور خودکار حذف شدند. ازآنجاکه این عبارات هیچ ارتباطی به محتوای حزب کمونیست چین نداشتند و قوانین را نقض نمی‌کردند و هوش مصنوعی به‌اشتباه آن‌ها را تشخیص بود، سخنگوی یوتیوب آن را به خطایی در سیستم‌های اجرایی این پلتفرم ربط داد.

به‌هرحال به‌گفته‌ی موهان، سیستم‌های یادگیری ماشین، کاربردهای خاص خودشان را دارند. هرچند ۱۱ میلیون محتوا به اشتباه‌ حذف شده؛ اما نیمی از این تعداد بدون بازدید حتی یک کاربر یوتیوب و بیش از ۸۰ درصدشان نیز با کمتر از ۱۰ بار بازدید از پلتفرم حذف شده‌اند که این سرعت‌عمل و قدرت سیستم‌های یادگیری ماشین را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هوش مصنوعی یوتیوب چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر