;
coinex

اروپا قوانین ضدانحصار گوگل وضع می‌کند!

کمیته ضدانحصار اتحادیه اروپا قوانین ضدانحصار گوگل وضع می‌کند. نتیجه تحقیقات این کمیته میتواند برای گوگل جریمه و برخی محدودیت ها را در پی داشته باشد.

تحقیقات کمیته ضد انحصار اتحادیه اروپا در مورد سیستم‌عامل اندروید در حال پایان است و احتمالاً نتیجه آن در ماه آینده میلادی اعلام خواهد گردید. این کمیته پس از آن تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد که شرکت‌های رقیب با مطرح کردن شکایتی اعلام کردند که گوگل سازندگان موبایل مختلف را به استفاده از نرم‌افزارهای انحصاری خود مجبور می‌کند.

گوگل متهم است که دسترسی به فروشگاه Google Play را بر روی گوشی‌های دارای اندروید تا زمانی‌که سازندگان گوشی به همراه آن نرم‌افزارهای Chrome و جستجوی گوگل را نیز ارائه نکنند محدود می‌سازد. این عمل نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا محسوب می‌گردد.

همچنین طبق گزارشات، گوگل تولید گوشی‌هایی که از نسخه‌های غیر رسمی و دستکاری شده‌ی اندروید پشتیبانی کنند را برای تولید‌کنندگان ممنوع اعلام کرده‌است که بخشی از توافق‌نامه ضد انشقاق این سیستم‌عامل است.

اروپا قوانین ضدانحصار گوگل وضع می‌کند

اخبار به‌دست‌رسیده اعلام می‌کنند گوگل با نهادهای ناظر اروپایی به‌توافق دست پیدا کرده. به‌عنوان بخشی از این توافق، گوگل باید به کاربران جدید گوشی‌های هوشمند اندرویدی در کشورهای اروپایی امکان دانلود موتورهای جست‌و‌جوی دیگر را که رقیب خود گوگل هستند ارائه دهد.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، گوگل با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شده است تا در ازای دریافت پول از آن‌ها، سرویس موتور جست‌و‌جویشان را به کاربران اندرویدی پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید:

فرایند انجام این کار به‌پایان رسیده و گوگل فهرست نهایی موتورهای جست‌جویی را که در کشورهای مختلف به‌همراه موتور جست‌و‌جوی خود ارائه می‌دهد منتشر کرده است؛ این سرویس‌ها از ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر تا ۱۱ دی ۱۳۹۹) به کاربران ارائه می‌شوند. بر اساس اطلاعیه‌ی رسمی گوگل، مایکروسافت توانسته نظر این شرکت را برای استفاده از بینگ جلب کند. به‌همین دلیل بینگ در شماری از بزرگ‌ترین بازارهای اروپایی به کاربران جدید ارائه خواهد شد.

اروپا قوانین ضدانحصار گوگل وضع می‌کند

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ، از روز یکم اکتبر (دهم مهر) به‌بعد، بینگ به یکی از چهار گزینه‌ای که به کاربران ساکن در آلمان و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و سوئد و نروژ و بریتانیا ارائه می‌شود تبدیل شده است.

بلومبرگ می‌نویسد Info.com و PrivacyWall و GMX بزرگ‌ترین برندگان بودند و بیشتر از تمامی موتورهای جست‌و‌جوی دیگر در کشورهای مختلف ارائه می‌شوند. طبق گزارش بلومبرگ، Info.com برای گوشی‌های جدید اندرویدی ساکنان ۳۱ کشور به‌نمایش درمی‌آید. همچنین PrivacyWall در ۲۱ کشور و GMX در ۱۶ کشور و بینگ در ۱۳ کشور نمایش داده می‌شوند. DuckDuckGo صرفا در هشت بازار به‌نمایش درخواهد آمد.

به‌موجب توافق‌نامه‌ی جدید، گوگل باید موتورهای جست‌و‌جوی رقیب را روی نمایشگر گوشی‌کاربران نمایش دهد تا آن‌ها درصورت تمایل برای تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض اقدام کنند. این راهکار تاکنون نتوانسته تعداد دانلود اپلیکیشن‌های رقیب را به‌شکلی محسوس افزایش دهد و به‌نظر می‌رسد اکثر مردم همچنان به استفاده از گوگل تمایل دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه اروپا قوانین ضدانحصار گوگل وضع می‌کند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر