;
coinex

کارکنان مایکروسافت به طور دائمی دورکار شدند!

از زمان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کمپانی شیوه دورکاری را جایگزین کار حضوری کردند. حال به نظر میرسد کارکنان مایکروسافت به طور دائمی دورکار شدند.

مایکروسافت به برخی از کارکنان خود اجازه می‌دهد که برای همیشه از خانه کار کنند. اگرچه در جریان بحران کرونا اکثریت کارکنان این شرکت از خانه وظایف خود را انجام می‌دهند، اما حالا این شرکت از طرح موسوم به «فضای کار هیبریدی» رونمایی کرده که بعد از اتمام این بحران، انعطاف‌پذیری مربوط به محل حضور کارکنان را افزایش می‌دهد و روی هم رفته دورکاری برخی از کارکنان مایکروسافت راحت‌تر خواهد شد.

مایکروسافت به کارمندان خود این امکان را می‌دهد که کمتر از ۵۰ درصد از هفته‌های کاری خود را از خانه کار کنند یا اینکه در صورت موافقت مدیران قادر به دورکاری دائمی خواهند بود. کارمندانی که گزینه‌ی دورکاری دائمی را انتخاب می‌کنند، دفتر یا فضای کار خود را از دست می‌دهند اما همچنان می‌توانند از فضاهای عمومی موجود در دفاتر مایکروسافت بهره ببرند.

کارکنان مایکروسافت به طور دائمی دورکار شدند

هرچند این تغییر رویه با استقبال پرسنل مواجه می‌شود اما برخی از قوانین تعیین شده می‌تواند دست و پاگیر باشد. برای مثال آن دسته از کارکنانی که پروژه‌هایشان نیاز به حضور در آزمایشگاه‌های سخت افزار یا دسترسی به دیتاسنتر دارد و کسانی که نیاز به آموزش حضوری دارند، از این مزایا بهره کامل نخواهند برد.

بیشتر بخوانید:

این غول نرم‌افزاری هزینه خرید ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری دائمی کارکنان را هم بر عهده گرفته اما هزینه جابجایی‌ها برعهده خود کارکنان است. یکی دیگر از تغییرات مهم ساعات کاری انعطاف پذیر بدون نیاز به موافقت مدیران و حتی کار به صورت پاره وقت در صورت جلب رضایت مدیر است.

کارکنان مایکروسافت به طور دائمی دورکار شدند

کمپانی آمریکایی در حالی این تغییرات را در دستور کار قرار داد که پیش از الزامی شدن دورکاری در آمریکا به خاطر شیوع کرونا این اجازه را به کارکنانش داده بود و چندی پیش اعلام کرد تا اول اسفند دفاتر خود را به صورت کامل بازگشایی نخواهد کرد.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که امکان دورکاری دائمی را برای کارکنانش فراهم کرده و فیسبوک هم در نظر دارد طی دهه آینده نیمی از مشاغل را به صورت کامل دورکار کند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر