;
coinex

همه‌گیری کرونا چگونه میلیاردها دلار به حساب ایلان ماسک واریز کرد ؟

عملکرد شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک در دوره کرونا شگفت آور است. سوددهی بالای این شرکت در این دوران این سوال را مطرح میکند که کرونا چگونه میلیاردها دلار به حساب ایلان ماسک واریز کرد ؟

گرچه در وضعیت شیوع جانگیر پاندمی کرونا، عموم شرکت های بزرگ دنیا در حوزه های مختلف از فناوری تا خودروسازی را با رکود اقتصادی و کاهش عرضه و تقاضا مواجه کرده است، اما شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک در این میان یک استثنا است.

ماسک که از همان ابتدای شیوع اپیدمی کرونا با اظهار نظرهای عجیب خود، جنجال های زیادی به پا کرد، توانسته بهترین بهره اقتصادی را در دوران کرونا نصیب تسلا کند.

برخی رکوردهای مهم فروش خودرو خصوصا فروش خودروهای برقی در این دوران متعلق به شرکت تسلا بوده است و برخلاف سایر شرکت های فعال در این حوزه، نه تنها با تعطیلی یا ضرر مالی مواجه نشده است، بلکه حتی سوددهی بالاتری نیز به دست آورده است. اما کرونا چگونه میلیاردها دلار به حساب ایلان ماسک واریز کرد ؟

همه‌گیری کرونا چگونه میلیاردها دلار به حساب ایلان ماسک واریز کرد ؟

پس از شیوع ویروس کرونا صنعت خودرو به تعطیلی کشانده شد و خودروسازان تولید را در کارخانه‌های چین، ایالات متحده، اروپا، آمریکای جنوبی و غیره متوقف کردند.چنین اتفاقی در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. حتی در دوران جنگ جهانی دوم کارخانه‌ها در شهر دیترویت فعالیت می‌کردند و به جای خودرو، تانک و هواپیما می‌ساختند. اما چه عواملی سبب شدند تا تسلا موفق شود از توفان کرونا به سلامت عبور کند؟

بیشتر بخوانید:

تسلا پس از شیوع کرونا تولید را در کارخانه‌های کالیفرنیا و چین متوقف کرد، اما پس از یک ماه تولید را به سرعت از سر گرفت. این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ با فروش تقریباً ۱۴۰ هزار خودرو رکوردزنی کرد.

تسلا از سود چشمگیر در چهار فصل متوالی خبر داده است و پیش‌بینی می‌شود با انتشار گزارش مالی این شرکت برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ سریال سوددهی این شرکت به پنجمین فصل برسد. اگر گزارش مالی تسلا برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نیز از سوددهی خبر بدهد، این شرکت برای اولین بار در تاریخ خود یک سال را به طور کامل با سوددهی پشت سر خواهد گذاشت.

کرونا چگونه میلیاردها دلار به حساب ایلان ماسک واریز کرد

تسلا در چین و ایالت کالیفرنیا کارخانه خودروسازی دارد، کارخانه تولید باتری در ایالت نوادا است و قرار است کارخانه‌های جدید نیز در آلمان و تگزاس احداث شوند. این شرکت در حال حاضر فقط دو کارخانه تولید خودرو دارد، ولی با این وجود به گونه‌ای بی‌نقص میان تقاضا و ظرفیت توازن برقرار کرده است که نشان می‌دهد بازدهی این شرکت برخلاف بسیاری از خودروسازهای دیگر ایده آل است.

اگر تسلا بتواند در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ آمار تولید سالانه را به ۵۰۰ الی ۷۵۰ هزار خودرو برساند، یعنی دو کارخانه اصلی خودروسازی خود را به گونه‌ای مدیریت کرده که به سوددهی این شرکت کمک کرده اند.

به هر صورت، عوامل مختلف دست به دست هم داده اند تا کشتی تسلا از توفان با کمترین آسیب به مقصد برسد. به طور خلاصه اگر قرار بود بحرانی ایجاد شود که بوسیله آن بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز آسیب ببینند ولی شرکت‌های متوسط مثل تسلا از آن در امان بمانند، ویروس کرونا بهترین گزینه به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

همه‌گیری کرونا چگونه میلیاردها دلار به حساب ایلان ماسک واریز کرد ؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر