;
coinex

قیمت آیفون 12 در ایران چقدر از موجودی حساب‌هایمان بیشتر است؟

یکی از سوالات مهمی که این روزها و با معرفی نسل جدید آیفون، ذهن طرفداران اپل را به خود مشغول کرده است، چگونگی ورود و قیمت آیفون 12 در ایران است. با ما در بررسی قیمت آیفون 12 در ایران همراه باشید.

آیفون ۱۲ جدیدترین خانواده از گوشی هوشمند اپل است که هفته‌ی گذشته در رویدادی با شعار Hi, Speed معرفی شد. این خانواده از گوشی‌های اپل چهار عضو آیفون ۱۲ معمولی، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را شامل می‌شود که همگی طراحی مشابه با لبه‌های تخت دارند.

در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ روی قابلیت 5G مانور زیادی داده شده است. اپل اعلام کرد گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به‌منظور کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی و حفاظت از محیط‌زیست بدون شارژر و هدفون سیمی ایِرپادز (EarPods) عرضه می‌شوند.

اما مهمترین سوالی که برای طرفداران ایرانی اپل وجود دارد، این است که با وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، قیمت دلار و سایر مصائب اقتصادی،‌ قیمت آیفون 12 در ایران میتواند تا چه حدی بالا برود؟

قیمت آیفون 12 در ایران ؛ دلار، رجیستری، گمرگ و دلال‌های عزیز!

اپل در رویداد Hi, Speed اعلام کرد قیمت گوشی آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به‌ترتیب ۷۲۹، ۸۲۹، ۹۹۹ و ۱،۰۹۹ دلار خواهد بود. پیش‌بینی قیمت آیفون ۱۲ در ایران با درنظرگرفتن اوضاع‌واحوال آشفته‌ی بازار موبایل، کار ساده‌ای نیست و شکی نداریم قیمت آیفون ۱۲ در ایران قرار است بسیار گران باشد؛ خصوصا در روزهای اولیه‌ی عرضه.

بیشتر بخوانید:

آیفون‌های اپل با ارز دولتی وارد نمی‌شوند. قیمت دلار در ایران به‌طور مداوم تغییر می‌کند و هیچ‌گاه نمی‌توانیم قیمتی ثابت برای آن در نظر بگیریم. در اینجا ما قصد داریم میانگین قیمت این روزهای دلار، یعنی ۳۰ هزار تومان را مدنظر قرار دهیم.

قیمت آیفون ۱۲ مینی ۷۲۹ دلار اعلام شده است. با احتساب دلار ۳۰ هزار تومانی، قیمت خام آیفون ۱۲ مینی در ایران به ۲۱،۶۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌رسد. گوشی‌های هوشمند برای دریافت خدمات شبکه باید رجیستری شوند و همین رجیستری باعث افزایش قیمت گوشی‌ها می‌شود.

هزینه‌ی رجیستری در چند وقت اخیر تغییراتی به‌خود دیده است و نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای آن اعلام کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد رجیسترکردن آیفون ۱۱ مدل ۶۴ گیگابایتی چیزی درحدود ۲،۲۰۰،۰۰۰ تومان هزینه دربر دارد. هزینه‌ی رجیستری آیفون ۱۱ پرو مدل ۶۴ گیگابایتی و آیفون ۱۱ پرو مکس مدل ۶۴ گیگابایتی به‌ترتیب حدودا ۲،۹۰۰،۰۰۰ و ۳،۱۰۰،۰۰۰ تومان است که هزینه‌های گمرک را نیز باید به آن‌ها اضافه کرد.

قیمت آیفون 12 در ایران

مهم‌ترین نکته‌ای که شاید برخی افراد به آن توجه نکنند، نقش دلال‌ها در افزایش قیمت آیفون‌ها است. آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شده است که امروزه در ایران، مدل ۶۴ گیگابایتی آن بدون گارانتی با قیمت حدودا ۲۵ تا ۲۶ میلیون تومان و مدل گارانتی‌دار آن ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

اگر تمامی معیارهای یادشده را کنارهم قرار دهیم، به قیمتی حدودی برای آیفون ۱۲ مینی می‌رسیم. پیش‌بینی می‎‌شود قیمت آیفون ۱۲ مینی هنگام عرضه در ایران، بیش از ۳۰ میلیون تومان و شاید درحدود ۳۲ میلیون تومان باشد.

اپل اعلام کرد آیفون ۱۲ با قیمت پایه‌ی ۸۲۹ دلار به بازار می‌آید. این گوشی هوشمند ۶٫۱ اینچی قطعا توجهات بسیار زیادی را به‌خود جلب می‌کند. قیمت آیفون ۱۲ هنگام عرضه در ایران با احتساب دلار ۳۰ هزار تومانی، رجیستری و بقیه عوامل یادشده، احتمالا به ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

آیفون ۱۲ پرو قطعا یکی از گوشی‌های مهم امسال اپل است و کسانی که بتوانند آیفون‌های نسل جدید را بخرند، به‌احتمال زیاد سراغ این مدل می‌روند. افزایش تمایل مردم به تهیه‌ی آیفون ۱۲ پرو قطعا دلالان را به افزایش قیمت گوشی ترغیب می‌کند.

قیمت آیفون ۱۲ پرو هنگام عرضه در ایران احتمالا مرز ۵۰ میلیون تومان را هم رد خواهد کرد و پس از رسیدن به ثبات، احتمالا با قیمت ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قوی‌ترین مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۲، مدل پرو مکس است که ۱،۰۹۹ دلار قیمت دارد. آیفون ۱۲ پرو مکس در بازار ایران با قیمت اولیه‌ی بیش از ۵۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد؛ بااین‌حال، پیش‌بینی قیمت ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومانی برای آیفون ۱۲ پرو مکس در وضعیت ثبات نرخ دلار و بازار، منطقی به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت آیفون 12 در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر