;
coinex

تا 1404 باید 20 درصد گوشی‌ها تولید داخل باشند ؛ ابلاغ طرح کلان شبکه ملی اطلاعات!

تا 1404 باید 20 درصد گوشی‌ها تولید داخل باشند ! ظاهرا تا سال 1404 نیاید و نگذرد، برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف بزرگ در این سال ادامه خواهد داشت.

طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب در جلسه شصت و ششم شورای عالی فضای مجازی کشور به منظور اجرا توسط نهادهای متولی ابلاغ شد.

این طرح در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات برای کاهش وابستگی و جلوگیری از دست اندازی بیگانگان در فضای مجازی، تامین نیازهای عمومی مردم و ایجاد زیست بوم متناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی در ۵ ماده شامل خط مشی های حاکم بر شبکه ملی اطلاعات، اهداف راهبردی و عملیاتی در افق ۱۴۰۴، معماری شبکه ملی اطلاعات و اجزای شبکه ملی اطلاعات مصوب شده است.

تا 1404 باید 20 درصد گوشی‌ها تولید داخل باشند

در این سند که به صورت عمومی در دسترس است، به این نکته اشاره شده که معماری و کارکرد شبکه ملی اطلاعات بر اساس نیازمندی های خدمات محتوا طراحی می‌شود و عملکرد آن تاثیر مستقیمی بر ارتقای کیفیت خدمات و محتوا خواهد داشت و از سوی دیگر، تقویت، ساماندهی و توسعه محتوا و خدمات کاربردی فضای مجازی در پیشرفت، ارتقا و کاربردی تر شدن شبکه ملی اطلاعات اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:

این ابلاغیه خط مشی‌های حاکم بر شبکه ملی اطلاعات را برشمرده است: درون‌زایی و خود اتکایی، برون‌نگری، فرصت‌سازی، بازدارندگی، پایداری و تاب آوری در مقابل انواع تهدیدات، حکمرانی یکپارچه و منعطف، روزآمدی، نوآوری و آینده نگری، مشارکت فعا ذیربطان، توسعه سبز و سلامت محور از جمله این خط مشی است.

تا 1404 باید 20 درصد گوشی‌ها تولید داخل باشند

در این سند تاکید شده که سهم خرده فروشی آنلاین باید تا سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰ درصد از کل بازار خرده فروشی کشور برسد و در بخش محتوا نیز تاکید شده سهم ۷۰ درصدی خدمات محتوای داخلی از ترافیک مصرفی کاربران با نرخ رشد سالیانه ۴۰ درصدی نیز باید تحقق پیدا کند. در این سند همچنین تاکید شده که ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی تلفن همراه نیز باید توسط تولیدکنندگان داخلی با همراهی سیستم عامل داخلی برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه تا 1404 باید 20 درصد گوشی‌ها تولید داخل باشند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر