;
coinex

جریمه سرنشینان بدون ماسک خودرو مشخص شد!

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از جریمه سرنشینان بدون ماسک خودرو در کلان شهر تهران خبر داد. در ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

علیرضا زالی امروز یکشنبه در حاشیه نشست تجلیل از مدافعان عرصه سلامت ناجا که با مسئولان نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ماسک برای خودروی تک سرنشین نیاز نیست، اما اگر افراد بخواهند از خودرو پیاده شده و وارد اجتماع شوند، باید ماسک بزنند.

وی گفت: زدن ماسک برای سرنشینان و رانندگان تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی و همچنین مترو و اتوبوس لازم و ضروری است و اگر ماسک نزنند خودرو جریمه می‌شود.

جریمه سرنشینان بدون ماسک خودرو مشخص شد!

علیرضا زالی همچنین از همکاری میروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی با ستاد مدیریت مقابله با کرونا تشکر کرد. سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه همایش ایمنی، امنیت، سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

حدود ۱۰ روز از اجرای طرح مقابله پلیس با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند گذشته در ابتدا ما فقط تذکر داده‌ایم و ارشاد کرده‌ایم اما از دو، سه روز گذشته با رانندگان، سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آن‌ها ماسک زدن رعایت نمی‌شود برخورد کرده‌ایم.

جریمه سرنشینان بدون ماسک خودرو

اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک برای تمامی خودروها انجام می‌شود و فرقی نمی‌کند خودرو شخصی باشد یا جزو ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی. در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. به ازای هر سرنشین که از ماسک استفاده نکرده باشد راننده ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

البته در هر خودرویی که بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود و اگر خودرویی تک سرنشین باشد و راننده آن ماسک نداشته باشد ایرادی ندارد اما توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی حتی وقتی در خودرو تنها هستید هم ماسک بزنید.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به‌دنبال تعطیلی شهر نیستیم گفت:

از اصناف می‌خواهیم در مقابل ورودی پاساژها و مال‌ها افرادی را مستقر کنند تا از ورود آنهایی که از ماسک استفاده نکرده‌اند جلوگیری کنند.

واحدهای صنفی برای بار نخست تذکر می‌گیرند و برای بار دوم یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و برای سومین بار آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جریمه سرنشینان بدون ماسک خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر