;
coinex

تاکنون چند میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند ؟

در پاسخ به سوال تاکنون چند میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند ؟ و بنابر نتایج یکی از آخرین تحقیقات،‌ وزارت بهداشت میگوید 35 میلیون ایرانی تاکنون کرونا گرفته اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با استناد به نتایج یکی از جدیدترین بررسی ها میگوید از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران تا حدود یک ماه پیش، تخمین زده میشود که چیزی در حدود 35 میلیون نفر ایرانی کرونا گرفته باشند.

به‌گفته‌ی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، بیش از ۳۵ میلیون نفر در ایران یک ‌‌بار درگیر کرونا شده‌اند و و حدود ۵۰ میلیون نفر دیگر هم در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند. این آمار در حالی اعلام می‌شود که اواخر تیرماه رئیس‌جمهور از ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا و احتمال ابتلای ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر خبر داد.

تاکنون چند میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند ؟

البته معاون وزیر بهداشت، خبر ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا را رد کرد و گفت این نتیجه تنها بر مبنای یک تحقیق سرولوژی در چند استان حاصل شده است و نمی‌تواند همه‌ی واقعیت کرونا در ایران را نشان دهد.

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت آمار ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی با تحقیقات سرپرستی معاون تحقیقات وزیر بهداشت به ‌دست آمده است.

تاکنون چند میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند

ملک‌زاده توضیح داد: «در فروردین و اردیبهشت ۹۹، ما روی ۱۰ هزار فرد کاملا سالم در کشور تحقیقی را انجام دادیم و از آن‌ها آزمایش خون گرفتیم. بر اساس آن تحقیق، تعداد افرادی که در شهرهای مختلف به‌طور قطعی به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند، بیشتر از ۳۰ درصد بود؛ یعنی در آن جمعیت ۱۰ هزار نفره، بیشتر از ۳۰ درصد افراد به بیماری مبتلا شده بودند. بر این اساس مشخص شد احتمالا تا آن زمان ۲۵ میلیون نفر از ایرانی‌ها به کووید مبتلا شده‌اند.»

معاون تحقیقات وزیر بهداشت می‌گوید با ابتلای این تعداد افراد می‌توان مطمئن بود که اکثر آن‌ها بهبود یافته و نسبت به ویروس ایمن شده‌اند. ملک‌زاده اظهار می‌کند که پس از مطالعه‌ی اول، مطالعه‌ی دیگری انجام شده است که برآورد آن نشان می‌دهد تا یک ماه پیش حدود ۳۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند؛ البته این نشان می‌دهد که هنوز حدود ۵۰ میلیون ایرانی به کرونا دچار نشده‌اند و در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه تاکنون چند میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر