;
coinex

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران ؛ فهرست گوشی های زیر 2 میلیون تومان

با وضعیت کرونایی و لزوم آموزش آنلاین، قیمت گوشی اهمیت بیشتری یافته است. در ادامه ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران را معرفی میکنیم.

در این وضعیت اقتصادی نابسامان که قیمت تمامی محصولات به صورت ناپایدار و نامنظمی افزایش می‌یابد، خرید گوشی هوشمند لمسی با قیمت مناسب یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران به شما می‌آید. بسیاری می‌خواهند تلفن همراهشان امکانات مناسبی داشته باشد و در عین حال مجبور نباشند تا هزینه گزافی برای آن متحمل شوند. پرسش‌هایی چون « آیا گوشی ارزان میشود » و… این روزها در بازار موبایل و فروش لوازم هوشمند زیاد به گوش می‌رسد و بسیاری نیز به دنبال خرید اینترنتی گوشی ارزان هستند.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

هزینه گوشی در چندسال اخیر در ایران به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است. 5 سال پیش شاید با دو میلیون تومان فرد میتوانست بهترین مدل گوشی اندرویدی را تهیه کند.

کما اینکه خود نگارنده با چنین هزینه ای همین کار را کرد. اما امروز میان رده های مثلا اقتصادی کمپانی های بزرگ که چیزی جز آپدیت نرم افزاری همان پرچمداران سابق نیستند با قیمت های 3 تا 4 میلیون تومانی در بازار موبایل ایران عرضه میشوند.

بیشتر بخوانید:

حال و در شرایط کرونایی و با لزوم برگزاری آموزش های درسی به صورت آنلاین، ضرورت استفاده از گوشی و یا سایر تبلت های هوشمند بار دیگر خود را نشان داده است.

نکته مهم اما همین نبود توان مالی برای بسیاری از خانواده ها است که نمیتوانند هزینه خرید گوشی را تامین کنند. آنهم در شرایط که حقوق ثابت یک خانواده طبقه متوسی، کارمند یا کارگر از 2 میلیون شروع میشود و فراتر از 4 میلیون نمیرود. این یعنی کل درآمد ماهانه را باید به خرید یک گوشی اختصاص داد!

به هر صورت در تکراتو سعی کردیم با رصد بازار موبایل، برخی از ارزان ترین دستگاه های اندرویدی که ساده ترین قابلیت ها را فراهم می‌آورند را به شما معرفی کنیم. امیدوارم گرهی از کار برخی گشوده باشد.

فهرست گوشی های ارزان قیمت در بازار ایران به شرح زیر است:

گوشی آلکاتل مدل OneTouch Idol Ultra 6033X

  • حدود قیمت : از 1,280,000 تا 1,850,000 تومان

گوشی موبایل Alcatel OneTouch Idol Ultra 6033X ساخت شرکت آلکاتل از ارزانترین گوشی های لمسی موجود است که به عنوان یک گوشی هوشمند ارزان کارکرد خوبی دارد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

اندروید این گوشی مدل جلی‌بین 4.1 است و برای برنامه‌های پرکاربرد امروزی مانند شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های آموزشی مانند اپلیکیشن شاد و دیگر برنامه‌ها مناسب است. البته لازم به ذکر است که این گوشی لمسی ارزان تنها از اینترنت 3G پشتیبانی می‌کند.

گوشی انرجایزر مدل Energy E500S دو سیم‌ کارت

  • حدود قیمت : از 1,299,000 تا 1,480,000 تومان

گوشی موبایل انرجایزر مدلEnergy E500S از صفحه نمایشی 5‌ اینچی با دقت‌ FWVGA (معادل 480×854 پیکسل) بهره‌مند شده است. پنل پشت گوشی به صورت یک‌دست طراحی شده و طرح نقطه‌ای برجسته روی آن دیده می‌شود.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

گوشی انرجایز مدل E500S از تراشه‌ی 28 نانومتری‌ MT6737M شرکت مدیاتک به همراه یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.اگر قصد خرید و فروش گوشی ارزان قیمت ساده را دارید، این گوشی بهترین انتخاب است.

بیشتر بخوانید:

گوشی جی‌ ال‌ ایکس M2

  • حدود قیمت : 1,430,000 تومان

یکی دیگر از ارزانترین گوشی های لمسی موجود در بازار، گوشی موبایل ایرانی GLX M2 16GB ساخت شرکت ایرانی جی ال ایکس، و بهترین گوشی ارزان قیمت ایرانی است. این محصول ارزان قیمت از دو سیم کارت همزمان و شبکه اینترنت 4G بهره می‌برد. ضمن اینکه اندروید آن 8.1 است و می‌توان برنامه‌های جدید و پرکاربرد امروزی را روی آن نصب کرد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

رم آن 1 گیگابایت است و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ ولی اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید یک کارت حافظه جداگانه برای آن بخرید این گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 64 گیگابایت را دارد.ساختار بدنه این گوشی از جنس پلاستیک و وزن آن 140 گرم است.

گوشی ZTE Grand S Lite

  • حدود قیمت : 1,500,000 تومان  

گیگاست برند جینی است و این برند ارزان ترین گوشی اندروید خود را به نام ZTE Grand S Lite  ارائه داده است. این گوشی از ارزانترین گوشی های لمسی است که به نسبت قیمتش کارایی خوبی دارد. جنس بدنه این گوشی از پلاستیک و طراحی آن بسیار خوش دست است.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

همچنین پردازنده 4 هسته‌ای سرعت عملکرد بالایی به این محصول داده است. این گوشی 2 سیم کارت دارد و از اینترنت 3G برخوردار است. گوشی ZTE Grand S Lite برای استفاده از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های نه چندان سنگین دیگر مناسب است.

بیشتر بخوانید:

گوشی لاوا بنکو وی7

  • حدود قیمت : 2,000,000 تومان

یکی از ارزانترین گوشی های لمسی بازار ایران که ظاهری مدرن و امکاناتی قابل قبول دارد،گوشی موبایل لاوا مدل بنکو وی7 است. حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این گوشی 16 گیگابایت است که با استفاده از کارت حافظه قابلیت افزایش این میزان حافظه وجود دارد. گوشی LAVA Benco V7  از دو سیم‌کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

پردازنده مرکزی چهار‌هسته‌ای Cortex- A53 برای این گوشی در نظر گرفته شده و این امر باعث می‌شود که از پس انجام امور روزمره به خوبی برآید.

 گوشی داکس Botlex 2

  • حدود قیمت : از 1,750,000 تا 1,869,000 تومان

اگر قصد خرید ارزان ترین گوشی جهان با ظاهری مشابه آیفون ایکس را دارید، گوشی موبایل داکس مدل ‌BOTLEX 2 ، محصول کشور چین است. گوشی موبایل داکس مدل ‌BOTLEX 2 قابلیت جای دادن دو سیم کارت به طور همزمان در خود را دارد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

علاوه بر این حافظه داخلی این گوشی حدود 16 گیگابایت است و از حافظه رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد. طراحی ظاهری این گوشی بسیار مشابه گوشی آیفون X است و از دو لنز عمودی در پنل پشتی خود استفاده می‌کند که یکی از آنان 8 مگاپیکسل و دیگری 3 دهم مگاپیکسل است.

گوشی نوکیا Nokia C1

  • حدود قیمت : از 1,679,000 تا 2,259,000 تومان

این گوشی پایین رده شرکت نوکیا در سال 2019 تولید و عرضه شده و نمونه ارزانترین گوشی نوکیا است.از جمله مشخصات آن می‌توان به  480 در 960 پیکسل، پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتز و حافظه داخلی 16 گیگابایتی اشاره کرد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

بیشتر بخوانید:

 گوشی نوکیا 1 پلاس

  •  حدود قیمت : از 1,980,000 تا 2,300,000 تومان

گوشی NOKIA 1 PLUS یکی از اولین گوشی های اجرای کننده اندروید 9 پای در جهان به شمار می آید. صفحه نمایش این گوشی ابعاد 5/45 اینچی دارد. نمایشگر این گوشی دارای نسبت تصویر 18:9 و تراکم پیکسلی 197 PPI است.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

دوربین اصلی گوشی پلاس 1 داراری لنز 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن دارای لنز 5 مگاپیکسلی است تراشه چهار هسته ای مدیاتک این گوشی، به آن قدرت پردازش مناسبی را اعطا کرده است..

گوشی نوکیا 2.2

  • حدود قیمت : از 2,389,000 تا 2,905,100 تومان

نوکیا 2.2 دو سیم‌کارت محصول شرکت نوکیا است.از جمله ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت،بهره‌مندی از حافظه‌ی 32 گیگابایتی و رم 3 گیگابایتی اشاره کرد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

نوکیا در تولید این محصول از تراشه مدیاتک MT6761 Helio A22  استفاده کرده است و در مرکز آن پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت 2.0 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات می‌پردازد. ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری مناسب در مجموع عملکرد روان و کارآیی را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

گوشی سامسونگ مدل Samsung Galaxy A2 Core

  • حدود قیمت :از 2,000,000 تومان تا  2,700,000 تومان

یکی دیگر بهترین گوشی های اندروید ارزان سامسونگ، گوشی مدل Samsung Galaxy J2 Core است که در سال 2019 عرضه شده است. این گوشی از شبکه 4G  پشتیبانی کرده است و قابلیت استفاده از دو سیم کارت را نیز دارد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت و حافظه رم آن نیز 1 گیگابایت است.نمایشگر این گوشی 5 اینچ و با رزولوشن 540 در 960 اینچ است که با استفاده از فناوری PLS TFT و پنل LCD تصاویر شفاف و قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. این صفحه ‌نمایش در هر اینچ 220 پیکسل را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

گوشی گلکسی  A01 core سامسونگ

  • حدود قیمت :از 2,200,000 تومان تا  2,800,000 تومان

همانند سایر گوشی‌های میان رده جنس پنل‌های گوشی گلکسی  A01 core سامسونگ از پلاستیک است. این گوشی از نمایشگر 5.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن HD+ بهره می‌برد که نسبت تصویر آن به 18.5:9 می‌رسد و در اطراف این نمایشگر حاشیه‌های ضخیمی دیده می‌شود.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران
ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل است و  دوربین اصلی آن در پنل پشتی قرار گرفته و با کیفیت 8 مگاپیکسل به همراه یک فلش LED به ثبت تصاویر می‌پردازد. گوشی گلکسی  A01 core سامسونگ یکی از بهترین گوشی های اندروید ارزان قیمت سامسونگ محسوب می‌شود.

گوشی هوآوی مدل Huawei Y5 lite 2018

  • حدود قیمت : از 1,690,000 تومان تا 2,200,000 تومان

این محصول تولید سال 2018 کمپانی هوآوی و از جمله محصولات پایین رده و اقتصادی برای طرفداران گوشی لمسی ارزان است. این گوشی دو سیم‌کارته به سیستم‌عامل اندروید اوریو مجهز است و پردازنده‌ای 1.5‌گیگاهرتزی را در کنار 1 گیگابایت حافظه‌ی رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

دوربین با سنسور 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل به همراه قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت 4G از دیگر ویژگی‌های آن است. لازم به ذکر است این گوشی از جمله ارزانترین گوشی های هواوی محسوب می‌شود.

گوشی هوآوی مدل Y5 2019

  • حدود قیمت : از 2,300,000 تا 2,900,000 تومان

این گوشی دوسیم‌کارته محصول شرکت هوآوی است. مجهز به سیستم‌عامل اندروید 9 پای مجهز است. پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با فرکانس 2 گیگاهرتز در کنار 2 گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی به طور کلی عملکرد بسیار خوبی را برای این دستگاه به همراه آورده است. دوربین اصلی این گوشی دارای لنز 13 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن لنزی 5 مگاپیکسلی دارد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

بیشتر بخوانید:

گوشی Honor 7s

  •  حدود قیمت : از 1,690,000 تومان تا 2,200,000 تومان

جنس بدنه گوشی Honor 7s  نیز مانند هر گوشی میان رده و اقتصادی از پلاستیک ساخته ‌شده است.علی رغم ضخامت 8.3 میلی‌متری این گوشی ضخامت آن چندان واضح نیست.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت است اما با استفاده از درگاه حافظه، امکان ارتقا تا 256 گیگابایت را نیز دارد.رم 2 گیگابایتی نیز از جمله ویژگی‌های مثبت این دستگاه است. باتری غیرقابل تعویض 3020 میلی‌آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی لازم برای انجام تمامی فعالیت‌های روزانه این گوشی را بر عهده دارد.

گوشی آنر مدل 8S

  • حدود قیمت :از 2,200,000 تا 3,000,000 تومان

گوشی موبایل Honor 8S دارای یک صفحه نمایش 5.71 اینچی است و از پنل نمایش ال سی دی استفاده می‌کند و دارای نسبت تصویر 19 به 9 است.پردازنده این دستگاه  چیپست 12 نانومتری MT6761 Helio A22 است و با 4 هسته و فرکانس 2 بسیاری از نرم افزارها را به خوبی مدیریت می‌کند.حافظه داخلی آنر 8S،حدود 32 گیگابایت است.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

از رم نرم افزاری 2 گیگابایتی بهره میگیرد. دوربین گوشی honor 8s یک لنز 13.0 مگاپیکسلی است و همچنین برای دوربین سلفی آن نیز لنزی با کیفیت 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. علاوه بر این باتری گوشی آنر 8S دارای ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعتی است.

گوشی ال جی مدل LG K40

  • حدود قیمت :از 2,699,000 تا 3,399,000 تومان

گوشی ال جی مدل LG K40 از سری محصولات میان رده شرکت ال جی و از جمله بهترین گوشی های اندروید ارزان قیمت است. نمایشگر این گوشی از یک صفحه 5.7 اینچی با فناوری IPS استفاده می‌کند. شرکت ال‌جی در تولید این محصول از یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده کرده است.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

علاوه بر این، پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 و تراشه مدیاتک MT6762 Helio P22 در سخت افزار این گوشی در نظر گرفته شده که قدرت پردازشی K40 در انجام هرگونه عملیاتی را افزایش می‌دهد. حافظه داخلی 32 گیگابایتی این گوشی شاید برای استفاده کاربران اندکی کم باشد اما جای نگرانی نیست، با استفاده از کارت حافظه میکرو SD می‌توان آن را تا 512 گیگابایت افزایش داد.

گوشی موتورولا مدل E6 play

  • حدود قیمت : از 2,089,000 تا 2,700,000 تومان

گوشی موتورولا مدل E6 play محصول شرکت موتورولا و تولید سال 2019 است. نمایشگر 5.5 اینچی IPS LCD این گوشی 74 درصد بدنه آن را به خود اختصاص داده است. رزولوشن این صفحه نمایش 720 در 1440 پیکسل است و از تراکم پیکسلی 295 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد.

ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران

بر عهده‌ تراشه MT6739 مدیاتک و یک پردازنده‌ی مرکزی 4هسته‌ای با فرکانس‌های 2.0 گیگاهرتز ، وظیفه‌ پردازش اطلاعات در Moto E6 Play را بر عهده دارد. علاوه بر این دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی آن را در رده گوشی های ارزان با دوربین عالی قرار داده است.

در مورد این فهرست چند نکته را در نظر داشته باشید. در درجه اول و تا جایی که ممکن بود سعی کردیم فهرست را از انواع برندها تهیه کنیم.

در درجه دوم اینکه از آنجایی که هیچ چیز و هیچ قیمتی در ایران تابع قاعده مشخصی نیست، ممکن است این قیمت ها به هنگام خرید آن چیزی که ما گفته ایم نباشد. به همین دلیل سعی کردیم یک حدود قیمت مشخص کنیم. اگر با قیمت گرانتر مواجه شدید علت، بی ثباتی بازار موبایل است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنده اس 10 دارم ناراضیم ! چطور ممکن است کسی بااین مدلها ب رضایت نسبی دست یابد ؟ اینها تنها بدرد کودکان سمجی میخورد ک گوشی والدین را ب عزا نشانده اند

    پاسخ