;
coinex

بهترین کتاب های انگیزشی جهان ؛ با این کتابها دیگر ناامید نباشید!

بهترین کتاب های انگیزشی جهان چه کتاب هایی هستند؟ اگر در کار و زندگی رومزه خود ناامید و بی حوصله هستید این کتابها را بخوانید. با تکراتو همراه باشید!

این جمله از ویلیام اچ. مورای را بخوانید: «هیچ‌چیز تا زمانی‌که تصمیم نگرفته‌اید، اتفاق نمی‌افتد.» اهمیت یک نیروی انگیزشی قابل درک نیست. چطور می‌توانیم مسئله محوری‌ای مانند انگیزش را توضیح دهیم؟ اگرچه گاهی، انگیزش چیزی مثل کتاب‌های خودیاری‌ای که در یک سبد جلوی کتابفروشی‌ها تلنبار شده‌اند یا عناوین روانشناسی مثبت‌گرا (pop) به‌نظر می‌رسد، اما اگر درموردش تأمل کنیم، مفهومی بسیار عمیق‌تر و چندوجهی دارد. بهترین کتاب های انگیزشی دنیا در فهم ما از انگیزش نقش مهمی دارند.

چه انگیزش در اثر تجربه زندگی به‌وجود بیاید، چه از مشاوره‌ای عاقلانه با یک دوست یا نوعی ترغیب درونی عمیق، در نظر بسیاری از ما دیرفهم و رازآلود است؛ اما وقتی بروز می‌کند، زندگی تغییر می‌کند. خوشبختانه، بسیاری از نویسندگان در کتاب های انگیزشی‌ای که نوشته‌اند توضیح داده‌اند چگونه می‌توانید انگیزش را در زندگی‌تان ایجاد کرده و بروز دهید.

بهترین کتاب های انگیزشی دنیا در زمینه‌های گوناگونی تهیه شده‌اند؛ اما همگی تأثیر یکسانی دارند. آن‌ها به خواننده نیرویی می‌دهند که با آن هرآنچه می‌خواهند، از جهان به‌دست آورند. این کتاب‌ها به ما آموزش می‌دهند، ایده می‌دهند و به ما الهام می‌بخشند تا بیرون برویم و در جهان تأثیر بگذاریم. یکی از این کتاب‌ها را بخوانید و بعد بیرون بروید و کار بزرگی کنید.

پیشتر در این موضوع با معرفی بهترین کتاب های موفقیت و بهترین کتاب های روانشناسی جهان شما را با برخی عناوین مناسب آشنا کرده بودیم.

بهترین کتاب های انگیزشی جهان

با کتابهای انگیزشی و توانگری آشنا شوید!

وقتی از کتاب‌های انگیزشی صحبت به میان می‌آید ناخودآگاه یاد زندگی افراد موفق می‌افتیم. هیچ انسانی بدون داشتن انگیزه مناسب قادر به برنامه‌ ریزی برای رسیدن به اهداف نیست. وقتی دلایل کافی و قانع‌کننده‌ای برای کار و هدف خود داشته باشیم، انگیزۀ لازم را نیز خواهیم داشت. کتاب‌های موفقیت زندگی افراد بسیاری را متحول کرده و آن‌ها را به سمت موفقیت در عرصه‌های گوناگون حرکت داده است. با تفکر مثبت و فراهم آوردن یک شرایط شاد، می‌توان موفقیت‌های اجتماعی و خانوادگی زیادی کسب کرد.

افراد بسیار زیادی با چالش بی انگیزه بودن دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد زمانی را صرف کنیم تا کتاب‌های انگیزشی را مطالعه کنیم و راه‌های رسیدن به عزت نفس، مثبت اندیشی، کنترل عواطف و احساسات و آرامش را پیدا کنیم و سفر تازه ای را در زندگی تجربه نماییم.

بیشتر بخوانید:

انسان‌های موفق افرادی هدفمند هستند که اهداف خود را به انواع کوتاه مدت و بلند مدت طبقه بندی می‌کنند. داشتن هدف در وقت و هزینه‌های ما صرفه‌جویی می‌کند و راه رسیدن به رویاهایمان را کوتاه‌تر می‌کند و انگیزه ما برای رسیدن به اهدافمان را بالا می‌برد.

در این گفتار سعی داریم شما را برخی از بهترین کتابهای انگیزشی و توانگری آشنا کنیم.

انسان در جستجوی معنا از بهترین کتاب های انگیزشی در جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

ویکتور فرانکل براساس تجربیاتی که در دوران زندانی بودنش در اردوگاه مرگ نازی‌ها به‌دست آورده، این سؤال را می‌پرسد: «چرا برخی از ما از رویدادها جان سالم به‌درمی‌برند و برخی می‌میرند؟» فرانکل توضیح می‌دهد که تفاوت در مفهوم معنا و هدف است. نهایت سختی مصیبتی که به فرانکل وارد شده باورپذیر نیست؛ اما این مصیبت به او حکمت و خردی داده است که خودش را در همۀ صفحه‌های کتاب نشان می‌دهد.

ویکتور فرانکل

این کتاب می‌آموزد که چگونه با رنج‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی روبرو شویم و زندگی هدفمندی برای خود بسازیم که در نهایت، با وجود شکست‌ها و تنزل‌هایش، شادی بیشتری برایمان به ارمغان بیاورد.

هفت عادت افراد موثر از بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

کتابهای انگیزشی و توانگری

این کتاب از برترین کتاب ها در زمینه موفقیت است، به نظر نویسنده موفقیت در واقع از درون به بیرون نمود پیدا می کند، او معتقد است اکثر کتاب های رشد شخصی روی اصولی تمرکز دارند که تنها مشخص می کند اگر به شیوه خاصی رفتار شود چه اتفاقی خواهد افتاد اما دانستن این اصول باعث نمی شود فرد رفتار خود را تغییر دهد زیرا رفتار با ارزش های او تعیین می شود.

بهترین کتابهای انگیزشی

کتاب 7 عادت مردمان موثر روی هم تراز کردن ارزش های منحصر بفرد شخصی با بعضی اصول معتبر جهانی موفقیت تمرکز دارد که در نهایت به تغییر مثبت رفتارها منجر خواهد شد.

بیندیشید و ثروتمند شوید

بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

بیندیشید و ثروتمند شوید از کتاب های معروف در زمینه موفقیت مالی است که مخاطب با خواندن آن با روش های درست کسب ثروت و تکنیک های موفقیت در امور شغلی و کسب و کار آشنا می شود.

بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل این کتاب را با الهام از اندرو کارنگی که جزو ثروتمندترین افراد جهان است و بررسی زندگی صدها فرد موفق دنیا نوشته و افراد موفق بسیاری نیز از آن به عنوان عامل موفقیت خود یاد کرده اند.

دور دنیا در هشتاد روز ؛ یک داستان انگیزشی

بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

این کتاب یکی از مشهورترین رمان های ماجراجویانه تاریخ است و نمود واقعی این سخن است که می گویند “بعضی چیزها برای بسیاری افراد غیر ممکن به نظر می رسد و تنها تصورش را دارند در حالی که افراد دیگری وجود دارند که همان چیزهای غیرممکن را ممکن خواهند کرد.”

دور دنیا در هشتاد روز

داستان این کتاب درباره مردی به نام فیلئاس فوگ است که به دنبال یک شرط بندی به همراه خدمتکارش راهی سفری طولانی و پرماجرا به دور دنیا می شود، آن ها در طول سفر با حوادث خطرناکی روبرو می شوند و سعی می کنند تنها در 80 روز دور دنیا را طی کنند.

بیشتر بخوانید:‌

ثروتمندترین مرد بابل از بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

این کتاب مجموعه ای از چند داستان ساده بابلی است که درباره نکات مهم مالی و تکنیک های ساده ثروتمند شدن از زبان ثروتمندترین مرد بابل صحبت می کند.

ثروتمندترین-مرد-بابل

این تکنیک ها به قدری ساده هستند که در نگاه اول بدیهی به نظر می رسند اما بسیاری از مردم در زندگی و امور مالی خود آن ها را نادیده می گیرند. با خواندن این کتاب و اجرای اصول آن می توانید تحولی عظیم در ثروت خود ایجاد کنید.

دنیای سوفی از جمله بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

دنیای سوفی یک رمان فلسفی تمام عیار است. پیشتر در مطلبی به بهترین کتاب های فلسفه جهان پرداخته بودیم. در آن مطلب چندین رمان فلسفی به شما معرفی کردیم.

اما در این کتاب قالب داستان به بیان عمیق ترین مفاهیم فلسفی می پردازد، بسیاری معتقدند این کتاب در واقع گردآوری هزاران هزار سخن نغز و مفهومی فیلسوفان جهان طی چندی هزار سال گذشته است.

دنیای سوفی

این کتاب از سوفی آموندسن سخن می گوید، دختر نوجوانی که در نروژ زندگی می کند و توسط آلبرتو ناکس فیلسوف با مفاهیم فلسفی آشنا می شود. در این کتاب به دو سوال اصلی سوفی پاسخ داده می شود: “من چه کسی هستم؟” و ” جهان از کجا آمده است؟”

بیشتر بخوانید:

کیمیاگر اثر کوئیلیو ؛ از بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

کیمیاگر از پرفروش ترین و الهام بخش ترین کتاب های دنیا است که به بیش از 52 زبان زنده دنیا ترجمه شده و با زبانی توصیفی به بیان عمیق ترین آموزه های زندگی می پردازد، این کتاب تاکنون الهام بخش افراد بسیاری شده تا شجاعت دنبال کردن رویاهای خود را به دست آورند.

کیمیاگر

کیمیاگر داستان چوپان اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در جستجوی گنجی دنیوی که در خواب هایش دیده زادگاه خود را رها و رهسپار سفری خطرناک می شود، او در این سفر با افراد زیادی آشنا می شود و یاد می گیرد که چطور به ندای قلب خود گوش داده و رویاهای خود را دنبال کند.

کتاب بابای پولدار بابای بی پول

بهترین کتاب های انگیزشی جهان در حوزه مالی

بسیاری از چهره های مشهور در سراسر دنیا، موفقیت های مالی و اقتصادی خود را به این کتاب نسبت میدهند. البته نویسنده کتاب خود این تفکرات را چندان به کار نبرده چراکه او بار خود را با نوشتن این کتاب بسته است!!

کتاب پدر پولدار پدر بی پول یکی از بهترین کتاب های نوشته شده در زمینه ی موفقیت مالی است که مخاطب آن هم عموم مردم است.

بابای پولدار بابای بی پول

شاید با یک جمله از این کتاب بتوانیم برای مطالعه آن در شما اشتیاقی ایجاد کرده باشیم. تفاوت دیدگاه افراد در گذر اتفاقات زندگی آنها بسیار موثر است؛

یک پدر ثروتمند دلیل ثروتمند شدنش را فرزندانش می داند و تلاش خود را معطوف به ایجاد امنیت مالی برای آنها کرده است. از سوی دیگر این داستان روایت فقر یک پدر عائله مند است که او هم فقر خود را از چشم فرزندان پر هزینه اش می بیند!

کتاب با متن روان و ساده به بررسی متفاوت میان دارایی و هزینه می پردازد و دانش و دید بسیار جالبی در زمنیه ی مالی به شما می دهد.

بیشتر بخوانید:‌

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

چهار اثر فلورانس اسکاول شین کتابی که در ایران تابه‌حال بیش از 60 بار مورد چاپ قرار گرفته و خوانندگان بسیاری هم داشته است. نویسنده این کتاب که در حقیقت نام خود را بر روی کتاب گذاشته است، فلورانس اسکاول شین است، نقاش، خطیب و سخنرانی که در آمریکا شهرت بسیار زیادی داشته است.

چهار اثر از فلورانس

کتاب 4 اثر فلورانس اسکاول شین به جرئت یکی از معدود کتبی در دنیاست که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر واقع شود. رمان اسکاول شین را می توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتبی که درزمینهٔ قانون جذب و موفقیت نوشته شده معرفی کنیم. در سراسر داستان های کتاب چهار اثر فلورانس حتی با شروع در جملات اول، می توان به خوبی متوجه بیان صمیمانه و گیرای این نویسنده آمریکایی شد که این ویژگی را تا آخرین جملات کتاب 4 اثر فلورانس به خوبی حس خواهید کرد.

وحشی از بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

وحشی یکی از بهترین کتاب ها برای کسانی است که راه زندگی شان را گم کرده اند و شک دارند بتوانند از موانع زندگی زنده بیرون بیایند. آن هایی که تنها به یک تلنگر برای شروع سفر شخصی خودشان در زندگی نیاز دارند.

وحشی

این کتاب سرگذشت واقعی نویسنده کتاب است داستان زنی که بعد از ناامیدی از همه چیز و همه جا و همه کس سفری طولانی و دشوار را در پیش گرفته و با پای پیاده و بدون کوچک ترین تجربه، مسافت طولانی بین کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن را می پیماید و در این سفر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

هنر ظریف به هیچ نشمردن اثر مارک منسون

بهترین کتاب های انگیزشی جهان

این کتاب خط بطلانی بر سخنان بیهوده و باورهایی می زند که انسان را از پذیرش خود واقعی اش دور می کنند و به انکار ضعف ها و ناتوانایی هایش می پردازند. در حالی که اگر فرد از نقاط ضعف خود آگاه باشد و حقیقت را بپذیرد آنگاه با علم به مشکلاتش قدم در مسیر می گذارد و برای برطرف کردن آن اقدام می کند.

هنر ظریف به هیچ نشمردن

هنر ظریف به هیچ شمردن از مزیت ایستادگی و اراده می گوید و از نادیده انگاشتن مشکلاتی که در مسیر دستیابی به اهداف سد راهمان می شوند، از زندگی با شکوهی که در پی بی توجهی به نکات منفی پیرامونمان حاصل می شود.

بیشتر بخوانید:

انگیزه اثر دنیل پینک از بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

نویسندۀ کتاب‌های کسب‌وکار، دنیل پینگ، افسانه‌های رایج دربارۀ انگیزش در محیط کار را رد می‌کند و نشان می‌دهد که مدل‌های منسوخ‌شدۀ تشویق ممکن است بیشتر آسیب برسانند تا این‌که مفید واقع شوند. پینک با تحقیقی دقیق، مشخص می‌کند محرک‌های اصلی ما بیشتر با درونی‌ترین نیازهایمان برای استقلال شخصی، خودشکوفایی و خدمت به دیگران همسو هستند.

انگیزه

این کتاب به شما نشان می‌دهد که دربارۀ انگیزش چگونه فکر می‌کنید و مسیر درستی قرارتان می‌دهد تا آن را آسان‌تر در زندگی شخصی و کاری‌تان بیابید.

درس زندگی از بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتابهای انگیزشی و توانگری

این کتاب کلاسیک از دهۀ شصت میلادی تاکنون، همچنان به‌طور گسترده‌ای خوانده می‌شود و محبوبیتش را مدیون پیام ساده‌اش است: بهبود خودانگاره (self image) به‌منظور ایجاد نتایج در زندگی‌ای که واقعاً می‌خواهیم. گرچه بسیاری این کتاب را به اتهام شبه‌علم بودن نقد می‌کنند، افراد موفق زیادی از آن با نام نقطۀ عطف زندگی‌شان یاد کرده‌اند.

درس زندگی

مالتز در کتابش نشان می‌دهد که داستان‌هایی که ما دربارۀ خودمان می‌گوییم، برای دستیابی به اهدافمان، شادی‌مان و انگیزه‌مان ضروری و بنیادی هستند. او به‌دنبال روشی برای بازنویسی این داستان‌هاست تا بتوانیم بهتر زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید:

جادوی فکر بزرگ اثر دیوید شوارتس

بهترین کتاب های انگیزشی جهان

کتاب جادوی فکر بزرگ اثر برجسته‌ی این نویسنده است که به ما نشان می‌دهد چرا کلید موفقیت این است که خودمان را باور داشته باشیم. دیوید شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ می‌گوید هرکسی می‌تواند به هدفی که رویایش را در سر پرورانده و به آن شاخ و برگ داده است برسد.

کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ پس از انتشار سر و صدای زیادی به پا کرد . این کتاب در آن دوران به قدری کتاب موثری بود که مانند ویروس تکثیر شد و بسیاری از افراد مشهور و موفق در جهان آن را خواندند و خواندن آن را توصیه کردند. «لو هولتز» مربی فوتبال آمریکایی یکی از کسانی است که این کتاب را کتاب مورد علاقه‌اش نامیده است.

کتاب زندگی پی از بهترین کتاب های انگیزشی جهان

بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

زندگی پی چالش های زندگی یک انسان را در قالب داستانی پر رمز و راز و نمادین به تصویر کشیده و به زیبایی درباره اعتقادات، تردیدها، ترس ها و تلاش او در برابر موانع زندگی سخن گفته است.

کتاب زندگی پی

این کتاب، داستان پسر هندی به نام پای است که به همراه خانواده اش از طریق دریا به کانادا مسافرت می کنند اما در طول مسیر کشتی دچار حادثه شده و پای به همراه یک ببر بنگال، یک کفتار، یک اورانگوتان و یک گورخر در قایقی نجات پیدا می کنند.

داستان با توصیف 227 روز زندگی چالش برانگیز پای در دریا و تلاش او برای زنده ماندن ادامه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر