;
coinex

پیروزی بایدن هوآوی را امیدوارتر می‌کند ؟

با پایان یافتن دوران دونالد ترامپ در کاخ سفید، جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکا و چین نیز به پایان خود می‌رسد. اما آیا پیروزی بایدن هوآوی را امیدوارتر می‌کند ؟

دونالد ترامپ به عنوان یک تاجر تیزهوش و با شعار Make America Great Again در سال 2016، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات را شکست داد و وارد کاخ سفید شد.

ترامپ به عنوان یک اقتصاددان و بازارشناس باهوش، دغدغه وضعیت اقتصادی آمریکا، برتری اقتصادی چین و وضعیت بیکاری در آمریکا را داشت.

فارغ از عملکرد قابل نقد ترامپ در عرصه سیاست خارجی، عملکرد داخلی او خصوصا در حوزه اقتصادی،‌ تا پیش از شیوع کرونا در ایالات متحده، قابل ستودن است. کاهش نرخ بیکاری به کمترین میزان در تاریخ آمریکا، کاهش تورم و رشد نرخ سرمایه گذاری از موفقیت های ترامپ بود.

این مسئله، حمایت قشر بزرگی در آمریکا را که اقتصاد و معاش را به عنوان مهمترین بخش زندگی میدانستند برای او همراه آورد، قشری که به او نزدیک به 70 میلیون رای داد. چیزی بیش از آرای باراک اوباما در پیروزی دور دوم ریاست جمهوری خود!

پیروزی بایدن هوآوی را امیدوارتر می‌کند ؟

ترامپ طی دوران ریاست جمهوری خود سعی کرد یکی از رقبای اقتصادی آمریکا که به شدت ترکتازی میکرد را کنترل کند. در همین راستا انواع تحریم و تعرفه را مشمول واردات کالاهای چینی کرد و یک جنگ تجاری بزرگ با یکی از مهمترین کمپانی های تکنولوژی در چین، یعنی هوآوی آغاز کرد که تبعات اقتصادی زیادی برای کمپانی بزرگ و خوشنام چینی به همراه داشت.

اما آیا پایان دوران ترامپ، به منزله بازگشت امید برای هوآوی و سایر شرکت های چینی است؟

با اضافه‌شدن شرکت‌ «سونی» (Sony) به جمع شرکت‌های دارای مجوز از ایالات متحده آمریکا برای همکاری با هواوی تقریبا تمامی تامین‌کنندگان اصلی قطعات هواوی امکان همکاری مجدد با این شرکت را به دست آورده‌اند.

این در حالی است که شرکت «کوآلکام» (Qualcomm) یکی از تامین‌کنندگان تراشه‌های گوشی همراه در دنیا نیز در آستانه دریافت مجوز همکاری با هواوی است. این نکات مثبت به همراه تغییر ریاست جمهوری آمریکا نوید بازگشت هواوی به دوران خوش گذشته را می‌دهد.

پیروزی بایدن هوآوی را امیدوارتر می‌کند

در این جنگ تجاری، ضرری که شرکت‌های مختلف دنیا از عدم همکاری با هواوی متقبل شدند به حدی بود که تقریبا همه‌ی آن‌ها با فشار به دولت آمریکا درخواست صدور مجوز همکاری مجدد با هواوی را ارائه کردند. تعدادی از این شرکت‌ها عبارتند از Intel، AMD، QUALCOMM، Sony، OmniVision و حتی گوگل که هر کدام به نوعی از شرکای بزرگ تجاری هواوی به حساب می‌آیند.

با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد شرکت کوالکام که مدتی است درخواست مجوز داده، به زودی این مجوز را دریافت خواهد کرد و هواوی می‌تواند از چیپ‌ست‌های این شرکت نیز استفاده کند.

تمام اینها، در کنار تغییر ریاست جمهوری ایالات متحده، نوید بازگشت قدرتمندانه غول چینی به بازار تکنولوژی را میدهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا پیروزی بایدن هوآوی را امیدوارتر می‌کند ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر