;
coinex

بهترین کتاب برای هدیه دادن ؛ هدیه‌ای مناسب با شخصیت و طرز تفکر افراد

در این جهان، کتابهای زیادی در ژانرهای مختلفی وجود دارد. ولی به راستی کدامشان بهترین کتاب برای هدیه دادن است؟ برای دانستن این مطلب، با ما همراه باشید.

اگر شما به دنبال هدیه‌ای مناسب برای دوستانتان، خانواده‌تان و عزیزانتان هستید ولی نمی‌دانید چه هدیه‌ای آنها را خوشحال می‌کند، کتابی که به‌درستی انتخاب شده باشد می‌‌تواند هدیه‌ای مناسب باشد.

کتاب‌ خریدن برای دیگران، کار هیجان انگیزی است خصوصا اگر آن فرد عاشق کتاب باشد و یا اینکه بخواهیم کسی را به کتاب‌خوانی تشویق کنیم.

در اینصورت، ما باید در انتخاب کتاب، حواسمان را حسابی جمع کنیم تا کتابی مناسب با سلیقه فرد به او بدهیم. مثلا اگر دوستمان هنرمند است و یا علاقه زیادی به هنر دارد، کتاب‌های مربوط به هنر می‌تواند بهترین کتاب برای هدیه دادن به او باشد.

از طرفی، کتابی که انتخاب می‌کنیم نیز خیلی مهم است، زیرا اهمیت کتاب خوب خواندن کمتر از اهمیت کتاب‌خوانی نیست. تاثیر یک کتاب خوب در فرد، کمتر از تاثیر دوست نیست و ما باید با انتخاب کتاب خوب، شخصیتمان را رشد دهیم.

برای پیدا کردن بهترین کتاب برای هدیه دادن، ما کتابهای برگزیده امسال را دسته بندی کرده‌ایم. اگر شما به دنبال کتاب‌های هیجان انگیز کلاسیک و یا کتاب‌های «Coffee Table» می‌‌گردید، با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین کتاب برای هدیه دادن را انتخاب کنید. با تکراتو در انتخاب کتاب برای هدیه همراه باشید.

دسته‌بندی بهترین کتاب برای هدیه دادن:

کتاب‌هایی که در ادامه این نوشتار معرفی می‌کنیم بر اساس دسته بندی زیر است. این دسته بندی به شما کمک می‌کند تا در انتخاب کتاب برای هدیه موفق تر باشید.

  • پرفروش ترین کتاب‌های مناسب برای هدیه دادن
  • بهترین کتاب‌های مناسب هدیه «Coffee Table»
  • بهترین کتاب‌های مناسب هدیه آشپزی
  • بهترین کتاب‌های مناسب هدیه بیوگرافی
  • بهترین کتاب‌های مناسب هدیه تخیلی
  • بهترین کتاب‌های مناسب هدیه انگیزشی
  • بهترین کتاب‌های مناسب هدیه برای کودکان و نوجوانان
  • بهترین کتاب‌های رنگ آمیزی

پرفروش ترین کتاب‌های مناسب برای هدیه دادن

کتاب امروز واقعا به این نیاز داشتم (I Really Needed This Today)

  • نوشته هدا کوتب (Hoda Kotb)
  • ژانر: نقل قول، خودیاری

ما نتوانستیم جدیدترین کتاب «Hoda Kotb» را در لیست‌مان قرار ندهیم! این کتاب با داشتن نقل قول‌ها و داستانهای انگیزشی، کتابی است که شما از خواندن آن لذت می‌‌برید.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه

در این کتاب، نویسنده نه تنها نقل قول و گفته‌ها را به اشتراک می‌گذارد، بلکه درمورد افراد و تجربیاتی که او را وادار به مواجه شدن با مشکلات و پذیرفتن تغییرات کردند، صحبت می‌کند. این کتاب با لحنی گرم و همراه با شوخ طبعی نوشته شده است و می‌تواند بهترین کتاب برای هدیه دادن باشد.

کتاب شرمنده نباش دختر! (Girl, Stop Apologizing)

  • نوشته ریچل هالیس (Rachel Hollis)
  • ژانر: خودیاری

نویسنده «Rachel Hollis» به دنبال کتاب فوق العاده محبوب « Girl, Wash Your Face»، کتاب جدیدی نوشته است. «Rachel Hollis» در کتاب جدید خود، به خوانندگان انگیزه می‌دهد درباره خواسته اصلی‌شان در زندگی فکر کنند و به آنها کمک می‌‌کند تا راه رسیدن به آن را ایجاد کنند.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه

در کتاب «Girl, Stop Apologizing»، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و موسس یک کمپانی میلیون دلاری، سعی دارد زنگی بزرگ برای بیداری تمام زنان و دخترانی که هنوز در رویای ترس هستند، به صدا در بیاورد.

او می‌داند که بسیاری از زنان هیچگاه جرات رفتن به دنبال رویاهایشان را نداشته اند و هیچگاه به خاطر اهدافشان نجنگیده اند.

بخشی از کتاب:

«جامعه به ما یاد داده که باید پسرها را طوری بزرگ کنیم که دنبال خواسته‌هایشان بروند و دختران را طوری بزرگ کنیم که دنبال پسرها بروند.

من اینجا هستم تا به شما بگویم مهم نیست جامعه دربارۀ شما و رؤیاهایتان چه فکری می‌کند؛ به جهنم، حتی مهم نیست خانواده‌تان، دوستان‌تان یا شریک زندگی‌تان درمورد رؤیاهایتان چه فکری می‌کنند.

تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما تا چه ‌حد خواهان رؤیاهایتان هستید و برای به دست آوردنشان حاضرید چه کارهایی انجام دهید.»

بیشتر بخوانید:

کتاب Where to Begin

  • نوشته کلیو وید (Cleo Wade)
  • ژانر: شعر، خودیاری

به گفته نویسنده «Cleo Wade»، این کتاب قرار است منبع آرامش شما باشد و در عین حال انگیزه‌ای برای بازگشتن به روزهایی که از ته دل می‌‌خواهید از آن‌ها فاصله بگیرید، به شما می‌دهد.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه

ما نمی‌‌توانیم به چیزی الهام بخش تر از این فکر کنیم! این کتاب برای کسانی که آماده اند بخشی از ساختن جامعه‌ای ریشه در عشق، پذیرش، عدالت و برابری باشند، مناسب است.

بیشتر بخوانید:

کتاب The Beautiful Ones

  • نوشته پرینس (Prince)
  • ژانر: بیوگرافی، توبیوگرافی

این کتاب بیوگرافی که توسط « Prince» قبل از مرگش نوشته شده، می‌تواند هدیه‌ای عالی برای طرفداران موسیقی باشد. این کتاب شامل عکس‌های دیده نشده، یادگاری‌ها و زندگینامه این هنرمند برجسته است.

انتخاب کتاب برای هدیه
انتخاب کتاب برای هدیه

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه «Coffee Table»

کتاب پروژه بالرینا (Ballerina Project)

  • نوشته  دین شیتاگی (Dane Shitagi)

این کتاب شامل 18 سال عکس از ترکیب‌های زیبای هنری بیرون از استودیو و در خیابان‌ها است و برای کسانی‌ که به عکاسی علاقه دارند، هدیه‌ای مناسب است.

انتخاب کتاب برای هدیه

کتاب غرب (West)

  • نوشه آنوک کرانتس (Anouk Krantz)

اگر شما در غرب زندگی نمی‌کنید و یا کسی را می‌شناسید که جان وین (John Wayne) را خیلی دوست دارد، این کتاب یک هدیه ارزشمند است. این کتاب شامل عکس‌های منظره زیبای « pioneering spirit» نیز است.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های عاشقانه برای هدیه

کتاب  Homebody

  • نوشته جوانا گینس (Joanna Gaines)

این کتاب زیبا و کاربردی بهترین کتاب برای هدیه دادن به کسانی است که به تازگی به یک خانه جدید نقل مکان کرده‌اند.

انتخاب کتاب برای هدیه
انتخاب کتاب برای هدیه

کتاب گری مالین (Gray Malin: Italy)

  • نوشته گری مالین

به لطف این کتاب از عکاس مشهور گری مالین (Gray Malin)، برای لذت بردن از جاهای دیدنی سواحل ایتالیا نیازی به هواپیما سوار شدن نیست.

انتخاب کتاب برای هدیه
انتخاب کتاب برای هدیه

کتاب کلبه سفید گرم و نرم (Cozy White Cottage)

  • نوشته لیز مری گالوان (Liz Marie Galvan)

آیا همه ما نمی‌‌خواهیم در این زمان از سال خانه خود را کمی دنج‌تر کنیم؟ این کتاب از طراح و نویسنده لیز ماری گالوان (Liz Marie Galvan)، هدیه عالی برای کسانی است که عاشق حس زیبای آرامش و راحتی هستند.

انتخاب کتاب برای هدیه
انتخاب کتاب برای هدیه

بیشتر بخوانید:

کتاب بیل کانینگهام: در خیابان (Bill Cunningham: On The Street)

  • تهیه شده توسط نیویورک تایمز

دهه‌ها خدمت « Bill Cunningham» به عنوان یک عکاس در سبک اصلی خیابانی، دراین مجموعه از نیویورک تایمز به زیبایی به جا مانده است.

انتخاب کتاب برای هدیه

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه در دسته بندی آشپزی

کتاب آشپزی زنان پیشگام: سرحدی جدید (The Pioneer Woman Cooks: The New Frontier)

  • نوشته ری دروماند (Ree Drummond)

کتاب آشپزی جدید « Ree Drummond» شامل دستورپخت غذاهاییست که هر آشپزی به دنبالش است. دستورپخت غذاهایی مثل « lasagna soup» و « spatchcock chicken» در این کتاب آشپزی وجود دارد.

کتاب هیچ چیز شیک (Nothing Fancy)

  • نوشته آلیسون رومان (Alison Roman)

این کتاب به لطف دستورالعمل‌های دقیق و درعین حال خوش طعم آن برای سرگرمی در خانه، به سرعت به یکی از پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شد.

بهترین کتاب برای هدیه دادن

کتاب غایت کلوچه مارتا استوارت (Martha Stewart’s Cookie Perfection)

  • نوشته مارتا استوارت

کتاب « Martha Stewart’s Cookie Perfection» می‌‌تواند بهترین کتاب برای هدیه دادن به افرادی که عاشق شیرینی‌جات هستند، باشد. در این کتاب، از دستورپخت کلوچه‌های چیپسی، تا کلوچه‌های شکلاتی پر از کارامل وجود دارد و به شما شیرینی‌هایی خوشمزه و خاص هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه در دسته بندی بیوگرافی

کتاب روی دیگر سکه (The Other Side of the Coin)

  • نوشته آنجلا کلی (Angela Kelly)
  • ژانر: بیوگرافی

طرفداران خانواده سلطنتی، آنجلا کلی (Angela Kelly) را به‌عنوان دستیار لباس و شخص مورد اعتماد ملکه الیزابت دوم می‌‌شناسند. و این کتاب تصویری استثنایی از دو دهه خدمت به سلطنت را به شما نشان می‌‌دهد. در میان تمام ریزه‌کاری‌هایی که از بین صفحات جمع آوری شده، به این نتیجه رسیدند که: ظاهراً ملکه عاشق خریدن چیزهای ارزان است.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
انتخاب کتاب برای هدیه

کتاب مشکلیه اگه کنسل کنم؟ (Do You Mind If I Cancel)

  • نوشته گری جانتی (Gary Janetti)
  • ژانر: کمدی

حالا که حرف از خانواده سلطنتی شد، گری جانتی (Gary Janetti) به لطف برداشت طنزآمیزش از افکار درونی جوانترین عضو سلطنتی، مجموعه جدیدی از طرفداران را در شبکه‌های اجتماعی جمع کرد.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های عاشقانه برای هدیه

در واقع این نویسنده کمدی سالهاست که از طریق کار روی مجموعه « Family Guy» و « Will & Grace» موجبات خنده‌ی ما را فراهم کرده. این مجموعه طنز بهترین کتاب برای هدیه دادن به افراد شوخ طبع است.

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه در ژانر تخیلی

کتاب تعطیلات سلطنتی (Royal Holiday)

  • نوشته جسمین گیلری (Jasmine Guillory)
  • ژانر: داستانی، عاشقانه

این کتاب هدیه‌ای است که حتی ممکن است بخواهید زودتر آن را به فرد موردنظرتان بدهید! نویسنده این کتاب، کتاب‌های « The Proposal» و « The Wedding Party» را نیز نوشته است. این کتاب به‌قدری خواندنی است که فرد موردنظرتان یک لحظه هم آن را کنار نخواهد گذاشت.

کتاب خانه هلندی (The Dutch House)

  • نوشته ان پچت (Ann Patchett)
  • ژانر: داستان تاریخی، داستان داخلی، داستان حماسی
بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های عاشقانه برای هدیه

کتاب برگزیده اوت جنا بوش هاگر (Jenna Bush Hager’s October book club pick)، بهترین کتاب برای هدیه دادن به کسانی است که دوست دارند یکشنبه بعدازظهر، یک گوشه لم بدهند و کتاب بخوانند. این کتاب داستان زندگی خواهر و برادری به نام دنی (Danny) و مایو (Maeve) را رقم می‌زند که در طول 5 دهه باهم زندگی می‌کنند. جنا می‌گوید: «عشقی که آنها به یکدیگر پیدا می‌کنند، زیبا و امیدوارکننده است.»

بیشتر بخوانید:

کتاب Lights All Night Long

  • نوشته Lydia Fitzpatrick
  • ژانر: تربیتی

کتاب « Lights All Night Long» یکی دیگر از داستان‌های زیبای رابطه بین خواهر و برادر است. خواندن این کتاب مثل یک معما می‌ماند ولی در آخر خوانندگان را با یک پیام قوی و نیش دار درباره‌‌ی آنچه که برای خانواده خود فدا می‌کنیم، رها می‌کند.

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه انگیزشی

 کتاب شدن (Becoming)

  • نوشته میشل اوباما (Michelle Obama)
  • ژانر: خودیاری

این مجله با الهام از خاطرات پرفروش ترین بانوی اول سابق، خوانندگان را تشویق می‌‌کند تا قدرت خواسته‌های خودشان را از طریق تمرینات نوشتاری هدایت شده، پیدا کنند.

این کتاب از زمان شناسایی دایره قدرت تا زمانی که فرد با گفتن حقیقت خودش را تسکین می‌دهد، به خواننده خود این قدرت را می‌‌دهد تا استعدادهای خودش را در این دنیا به اشتراک بگذارد. این نوشته به شدت در آمریکا و سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه

طبق آمار منتشر شده، کتاب «میشل اوباما شدن» در مدت 15 روز دو میلیون نسخه در آمریکا و کانادا فروش داشته است.

انتشارات پنگوئن، ناشر این کتاب گفته است کتاب خاطرات خانم اوباما به جز آمریکا و کانادا در استرالیا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی و آفریقای جنوبی هم پرفروش بوده است.

این کتاب، دریچه‌ای است به زندگی شخصی خانم اوباما پیش و پس از ورود به کاخ سفید. او اولین بانوی اول آمریکایی آفریقایی‌تبار بود. باراک اوباما، شوهرش هم اولین رئیس‌جمهوری سیاهپوست آمریکا به شمار می‌رفت.

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه برای کودکان و نوجوانان

مجموعه کتاب  Dog Man: For Whom the Ball Rolls

  • نوشته Dave Pilkey
  • ژانر: کمدی، آموزشی

این مجموعه 17 جلدی، بهترین کتاب برای هدیه دادن به بچه‌هایی است که به داستان‌های قهرمانی علاقه دارند.

مجموعه کتاب­‌های«Dog Man»  می‌­تواند برای کودکان بهترین گزینه باشد. زیرا متن کتاب بسیار ساده و روان بیان شده‌­است و پیام­‌های آموزنده­‌ای را در قالب داستان‌­هایی جذاب به کودکان می‌­آموزد؛ پیام‌­هایی چون اهمیت همدلی، مهربانی، ایستادگی و مقاومت.

کودکان در کنار این مجموعه یاد می‌­گیرند که مسئولیت­‌پذیری به چه معناست و باید برای رسیدن به اهدافشان تا جایی که می‌­توانند تلاش کنند. آن­‌ها می­‌آموزند که یک ابرقهرمان چگونه زندگی می­‌کند و چگونه برای اجرای عدالت تلاش می­‌نماید.

در بخش­‌هایی از داستان، کودکان با اهمیت کتاب­خوانی در زندگی واقعی آشنا می­‌شوند و درک می­‌کنند که کتاب­‌ها تا چه حد می‌­توانند روی زندگی آن­‌ها تأثیرگذار باشند. این مجموعه کتاب به زبان اصلی در سایت کتاب «جنگل» موجود است.

بیشتر بخوانید:

کتاب هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerers Stone)

  • نوشته جی.کی. رولینگ (J.K. Rowling)
  • ژانر: تخیلی

از سری فیلمهای « Fantastic Beasts» تا « Harry Potter and the Cursed Child» در « Broadway»، مجموعه خارق‌العاده هری پاتر همچنان جزو پرطرفدارترین فیلم‌ها است و از طرفدارانش چیزی کم نشده است. بنابراین این کتاب می‌‌تواند یک هدیه جادویی برای کسی باشد که هنوز اسم‌ هاگوارتز را نشنیده است.

کتاب بذار یه قافیه بشنوم (Let Me Hear A Rhyme)

  • نوشته تیفنی دی. جکسون (Tiffany D. Jackson)
  • ژانر: تخیلی

این کتاب سرگرم کننده که توسط نویسنده جیسون رینولدز (Jason Reynolds) پیشنهاد شده، بسیار دلچسب است. داستان این کتاب درباره یک گروه از دوستان در دهه 90 بروکلین (Brooklyn) است که سعی می‌‌کنند یاد و موسیقی دوستشان را بعد از مرگ او زنده نگه دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب‌های مناسب هدیه در دسته بندی رنگ آمیزی

کتاب رنگ‌ آمیزی رویاهای دیزنی (Disney Dreams)

این کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان که برای تمام طرفداران دیزنی مناسب است، مناظر دوست داشتنی دیزنی را زنده میکند. یک بسته مداد رنگی به آن اضافه کنید و هدیه‌ای عالی به عزیزانتان بدهید.

بهترین کتاب برای هدیه دادن
بهترین کتاب برای هدیه دادن

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان 100 Animals

این کتاب پرفروش با الهام از زیبایی طبیعت در اوایل سال جاری منتشر شد و تحلیلگران از طراحی‌های دقیق و طرح عملی کتاب ارزان قیمت آن به وجد آمدند.

شما تا به‌حال چه کتاب‌هایی هدیه داده‌اید؟ به نظرتان بهترین کتاب برای هدیه دادن چیست؟ نظراتتان را با ما درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)