;
coinex

یوروی دیجیتال به زودی عرضه خواهد شد

کریستین لاگارد رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرد که با همکاری نهادهای مالی اروپایی یوروی دیجیتال به زودی عرضه خواهد شد. با ما همراه باشید.

کریستین لاگارد در نشستی مجازی با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: شاید بهتر باشد که در مسیر راه‌اندازی یورو دیجیتال قرار بگیریم، به عقیده من این اتفاق رخ خواهد داد.

تا قبل از این، مقامات بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرده بودند که در حال انجام تحقیقات اولیه یورو دیجیتال هستند. همچنین اولی رِن، رئیس بانک مرکزی فنلاند، در گفت‌وگوی ماه گذشته خود با رویترز اعلام کرد که به احتمال زیاد، یورو دیجیتال در دهه آینده راه‌اندازی می‌شود.

یوروی دیجیتال به زودی عرضه خواهد شد

لاگارد اعلام کرده است که راه‌اندازی یورو دیجیتال زمان‌بر خواهد بود؛ چراکه در این طرح علاوه‌بر پیاده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم، بحث مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریست‌ها نیز مطرح می‌شود.

وی افزود که بانک مرکزی چین چندین سال است که روی طرح یوآن دیجیتال کار می‌کند. همان‌طور که قبلا اشاره شده است چین هم‌اکنون در حال انجام آزمایش‌های یوآن دیجیتال است.

یوروی دیجیتال به زودی عرضه خواهد شد

لاگارد معتقد است که اگر یورو دیجیتال بتواند جابه‌جایی‌های پول میان کشور‌ها را آسان‌تر کند، لازم است که از آن استفاده شود. وی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که انتظار ندارد پول‌های کاغذی به کلی از چرخه اقتصاد حذف شوند: یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد، بلکه به‌عنوان مکملی برای پول نقد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جروم پاول بار ‌دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا در حال بررسی طرح دلار دیجیتال است و هنوز تصمیمی برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی آمریکا گرفته نشده است. فدرال رزرو هم‌اکنون در‌حال بررسی ویژگی‌ها و راه‌حل‌های فنی ممکن برای پیاده‌سازی دلار دیجیتال است. با این وجود به‌نظر نمی‌رسد که تا چند سال دیگر هم خبری از عرضه دلار دیجیتال باشد.

بیشتر بخوانید:

یوروی دیجیتال به زودی عرضه خواهد شد ! نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر