;
coinex

رصد موبایل بیماران کرونایی برای کنترل محدودیت تردد

وزیر راه ایران از کنترل محدودیت های آمد و شد در داخل و خارج کلان شهرها با رصد موبایل بیماران کرونایی خبر داد. از ابتدای آذر کشور وارد تعطیلات سراسری میشود.

قرار بود در جلسه ستاد مقابله با کرونا ایران در روز شنبه ۲۴ آبان تعطیلی چندین هفته‌ای مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد که این طرح با مخالفت حسن روحانی مواجه شد.

پس از این جلسه اعلام شد که از اول آذر محدودیت‌های جدیدی برای مهار کرونا اعمال می‌شود. اما برخلاف گفته‌ها و درخواست‌های قبلی مقام‌های وزارت بهداشت و رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی، برنامه‌ای برای تعطیلی کامل وجود ندارد.

در روزهای اخیر آمار روزانه رسمی از درگذشتگان کرونا در ایران به بالای ۴۰۰ نفر رسیده و مقام‌های وزارت بهداشت هشدار داده‌اند که بدون تعطیلی‌های گسترده آمار رسمی قربانیان روزانه کووید-۱۹ به بیش از هزار نفر خواهد رسید.

رصد موبایل بیماران کرونایی برای کنترل محدودیت تردد

محمد اسلامی، وزیر راه دولت ایران گفته است که با توجه به اعمال محدودیت‌های جدیدی که قرار است از ابتدای آذرماه در ایران به اجرا گذاشته شود “درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.”

آقای اسلامی گفته است که وزارت بهداشت به دنبال غربالگری مبتلایان در کشور است و “نکته مهم اینجاست که به صورت سیستمی بتوانند مبتلایان را از طریق موبایل‌هایشان کنترل و مانیتور کنند تا تردد آن‌ها را محدود کنیم”.

رصد موبایل بیماران کرونایی

به گفته آقای اسلامی قرار است از مسافرت مبتلایان پس از شناسایی از طریق موبایل‌هایشان “با وسائل حمل و نقل عمومی جلوگیری کنیم یا در ترددهایشان به محل کار محدودیت ایجاد شود و پس از شناسایی آن‌ها، از افراد پیرامون‌شان تست گرفته شده و اجازه گسترش زنجیره انتقال داده نشود.”

وزیر راه ایران در خصوص نحوه انجام این روش توضیح بیشتری نداده است اما بسیاری از فعالان تکنولوژی نگران نقض حریم خصوصی کاربران تلفن همراه با اعمال چنین روش‌هایی و ردیابی افراد بدون اجازه آنان هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رصد موبایل بیماران کرونایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر