;
coinex

72 درصد آیفون های جهان به iOS 14‌ مجهز هستند

اپل اطلاعات مربوط به پایگاه داده‌ی سیستم‌عامل‌های خود را دوره‌ای برای توسعه‌دهندگان به‌روز می‌کند. بر این اساس 72 درصد آیفون های جهان به iOS 14‌ مجهز هستند.

اکنون جدیدترین داده‌های غول فناوری کوپرتینو پذیرش سریع‌تر iOS 14 در‌مقایسه‌با iOS 13 را در بازه‌ی زمانی مشابه نشان می‌دهد.

اپل iOS 14 و iPadOS 14 را در ماه سپتامبر برای عموم منتشر کرد و با در نظر گرفتن یک دوره زمانی فقط سه ماهه، میزان پذیرش بسیار چشمگیر است.

این احتمالا به دلیل ویژگی های جدیدی است که شرکت کوپرتینویی با iOS 14 مانند ویجت ها ، پشتیبانی Siri بهبود یافته ، ویژگی های مختلف دسترسی ، کتابخانه برنامه (App library) و موارد دیگر را معرفی کرده است.

اپل همچنین به روزرسانی های مکرر برای iOS 14 را منتشر کرده است که آخرین نسخه آن یعنی آپدیت iOS 14.3 است.

72 درصد آیفون های جهان به iOS 14‌ مجهز هستند

گزارش یادشده نشان می‌دهد ۷۲ درصد از کل گوشی‌های فروخته‌شده‌ی آیفون با سیستم‌عامل iOS 14 و ۱۸ درصد با iOS 13 کار می‌کنند. این بدان‌معنی است که فقط ۱۰ درصد از کاربران اپل هنوز از سیستم‌عامل قبل از iOS 13 استفاده می‌کنند؛ از‌این‌رو، پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد بود.

گزارش جدید اپل جدا از iOS، میزان مهاجرت کاربران آیپد به سیستم‌عامل iPadOS 14 را نیز شامل می‌شود؛ اما از قرار معلوم این سیستم‌عامل مانند iOS با استقبال مواجه نشده است؛ زیرا ۶۱ درصد تمامی دستگاه‌ها از iPadOS 14 و ۲۱ درصد از iPadOS 13 و ۱۸ درصد نیز از سیستم‌عامل قدیمی‌تر بهره می‌ببرند.

72 درصد آیفون های جهان

ناگفته نماند iOS 13 فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) تقریبا ۷۰ درصد از سهم سیستم‌عامل iOS را تشکیل داده بود. این در حالی است که iOS 14 با عملکردی چشمگیر توانسته یک ‌ماه زودتر از زمان یادشده، درصد بیشتری از کاربران را به‌سمت خود جلب کند.

افزون‌بر‌این، اپل آیفون‌های بسیار بیشتری در‌مقایسه‌با آیپد می‌فروشد؛ بنابراین، طبیعی است معیارها به‌دلیل حمل‌و‌نقل دستگاه‌های جدید مجهز به نرم‌افزار جدید، به‌نفع iOS باشد. این امر باعث می‌شود روند گذار به سیستم‌عامل جدیدتر در iOS اغلب سریع‌تر و گسترده‌تر از iPad OS انجام شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تجهیز 72 درصد آیفون های جهان به iOS 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر