;
coinex

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

در آخرین اپدیت تلگرام که چندی پیش منتشر شد قابلیت ویس چت به این پیامرسان اضافه شده است. اما ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

دیروز آپدیت با نسخه 7.3.0 برای تلگرام منتشر شد. این قابلیت چندین امکان جدید به تلگرام اضافه کرده که مهمترین آن قابلیت چت صوتی در گروه هاست.

اما ویس چت تلگرام چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟ در این گفتار قصد داریم به آموزش ویس چت تلگرام بپردازیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.

چندی پیش برایتان آموزش استفاده از دیسکورد را توضیح داده بودیم و امروز هم نحوه حذف اکانت دیسکورد را بیان کردیم. اگر با دیسکورد آشنا باشید باید بدانید که یک شبکه اجتماعی با محوریت بازی و سرگرمی دورهمی به مانند اپلیکیشن پلاتو است.

حال باید بگوییم که تلگرام در آخرین اپدیت خود از یکی از ویژگی های دیسکورد یعنی کانال های صوتی تقلید کرده است. البته شاید این دو ربطی به هم نداشته باشند، اما برای درک بهتر موضوع سعی کردم با مثال مبحث را مطرح کنم.

خب فرض کنیم شما دیسکورد را نمیشناسید، در اینصورت باید به پاسخ سوال ویس چت تلگرام چیست و چگونه کار میکند برسیم! در نتیجه مطلب کمی طولانی تر میشود اما اگر میخواهید کار با این قابلیت را یاد بگیرید تا پایان آموزش ویس چت تلگرام با ما همراه باشید.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

به نظر میرسد پاول دورف موسس، بنیان گذار و ایده پرداز روسی تلگرام برنامه های زیادی برای سال آینده در سر دارد و از الان استارت برخی کارها را زده است!

همانطور که نوآوری ها در بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021، بهترین گوشی های سامسونگ 2021 و البته بهترین گوشی های هواوی 2021 ما را سورپرایز کرده است، تلگرام هم برایمان ایده های جذابی دارد.

به تازگی خبری منتشر شده که حکایت از آن دارد که تلگرام به سوی پولی شدن، نمایش تبلیغات آنلاین و کسب درآمد پیش خواهد رفت.

در به روز رسانی قبلی امکان ساخت پلی لیست در تلگرام ممکن شد و حالا سخن از ویس چت به میان آمده است. شاید تنها نقدی که طی این سالها به تلگرام به عنوان محبوب ترین پیامرسان در میان ایرانیان وارد بود،‌ عدم امکان تماس صوتی و تصویری بود. بالاخره تلگرام این قابلیت را برای کاربران فراهم کرد تا دیگر دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
ویس چت تلگرام چیست

اما تلگرام همیشه برای ما به نوآوری و خلاقیت و آوردن ابزارهای جدید شهرت داشته است. برخلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن های ارتباطی که معلوم نیست دقیقا با آپدیت کردنشان چه اتفاق جالب توجهی رخ میدهد، پیامرسان محبوب تلگرام معمولا در هر اپدیت یک قابلیت جدید را به میان میاورد که سبب میشود تا مدتی همه به آن قابلیت بپردازند.

از بحث اصلی دور نشویم، داشتم میگفتم تلگرام برای سال آینده برنامه های زیادی دارد، همانطور که باید با فهرست بهترین گوشی های 2021 و یا بهترین فیلم های 2021 منتظر اتفاقات جذابی در دنیای تکنولوژی و سینما باشیم، باید انتظارات خود از دنیای اپلیکیشن های پیامرسان و به طور خاص تلگرام را نیز برای سال 2021 آپدیت کنیم!

اما اولین قدم چیست؟ قابلیت ویس چت به تازگی ارائه شده است، اما احتمالا عده زیادی از کاربران هنوز با آن آشنایی ندارند، همین برای ما کافی بود تا قانع شویم به آموزش ویس چت تلگرام بپردازیم. اما ویس چت تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ با تکراتو همراه باشید.

ویس چت تلگرام چیست ؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، قابلیت ویس چت ارائه شده تا حد زیادی شبیه به ویژگی کانال صوتی در دیسکورد است. در حال حاضر گزینه چت صوتی برای ادمین گروه ها فعال شده است.

با فعال شدن این قابلیت اعضای گروه میتوانند در هر زمانی که بخواهند به چت صوتی وارد شوند یا از آن خارج شوند.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

قابلیت چت صوتی حین باز بودن اپ در دسترس است علاوه بر این می‌توان در اندروید با ایجاد ویجت شناور حین استفاده از اپ‌های دیگر نیز آن را فعال نگه داشت.

قابلیت چت صوتی به نسخه دسکتاپ هم آمده که در آن می‌توان با استفاده از کلیدهای میانبر در ویندوز و macOS بدون نیاز به جابجا شدن بین پنجره‌ها صحبت کرد.

برای استفاده از قابلیت جدید در ابتدا باید تلگرام خود را به آخرین نسخه ارائه شده آپدیت کنید. سس اپلیکیشن تلگرام را باز کنید. احتمالا طبق معمول همیشه پیام کانال رسمی تلگرام مبنی بر آخرین ویژگی های اضافه شده در آپدیت جدید را دریافت میکنید.

حال به یکی از گروه هایی که در آن ادمین یا بنیانگذار هستید بروید. لازم است بقیه اعضا هم تلگرام خود را به روز رسانی کرده باشند. در اینجا بر روی نام گروه کلیک کنید تا به پروفایل و اطلاعات گروه هدایت شوید. سپس بر روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
آموزش ویس چت تلگرام

در میان گزینه هایی که به نمایش در می‌آید، گزینه Start Voice Chat‌ به چشم میخورد. در صورت انتخاب این گزینه، اپلیکیشن از شما یک تایید نهایی میخواهد با این مضمون که از آغاز یک ویس چت در این گروه مطمئن هستید یا خیر؟ گزینه Start‌ را انتخاب کنید.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
آموزش ویس چت تلگرام

با اینکار برقراری ارتباط ویس چت آغاز میشود. در اینجا شما با استفاده از گزینه Invite Members میتوانید از میان اعضای گروه هر کس را که میل دارید به ویس چت در جریان دعوت کنید.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

علاوه بر این دو گزینه در کنار بخش اتصال ویس چت قابل مشاهده است. یکی از آنها مربوط به اسپیکر است که با انتخاب آن صدا از بلندگوهای اصلی پخش میشود. گزینه دیگر تحت عنوان Leave برای خروج از ویس چت در هر موقعیتی است.

از دیگر قابلت های ویس چت باید به بخش تنظیمات اشاره کرد. در موقعیتی تقریبا وسط صفحه و در گوشه سمت راست از بالای فهرست افراد حاضر در ویس چت یک گزینه سه نقطه وجود دارد که به مانند همه بخش های تلگرام با انتخاب آن به تنظیمات ویس چت دسترسی خواهید داشت.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

با انتخاب این گزینه تنظیماتی مانند تصویر زیر را مشاهده میکنید. این تنظیمات شامل فعال کردن قابلیت صحبت حاضران در چت یا عدم امکان آن است. به علاوه لینک دعوت به ویس چت نیز در همین بخش در دسترس شما خواهد بود.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اخرین گزینه قابلیت پایان دادن به ویس چت است.

سایر قابلیت های آپدیت جدید

علاوه بر این در این آپدیت ابزار ویرایش عکس تلگرام نیز به روزرسانی شده است. در آپدیت جدید کاربران اندرویدی میتوانند عکسها را نیز حتی پس از ارسال به مانند پیامها ویرایش کنند. به آنها استیکر اضافه کرده یا نقاشی کنند.

قابلیت برای کاربران iOS قتی جذاب تر میشود که آنها میتوانند حتی عکس های دریافتی را نیز ادیت کننده و برای فرستنده باز پس فرستند.

به علاوه در آپدیت جدید، کاربران اندروید میتوانند، کارت حافظه جانبی را به عنوان حافظه ذخیره سازی تصاویر و اطلاعات دانلود شده از تلگرام تعیین کنند. این موضوع میتواند در بهبود وضعیت حافظه داخلی و باز شدن جای بیشتر برای آن موثر باشد.

همچنین کاربران iOS می‌توانند با دنبال کردن مسیر Settings > Notifications > Announce Messages و فعال کردن گزینه Telegram از سیری بخواهند تا پیام‌های جدید را بخواند.

آخرین قابلیت در آپدیت جدید تلگرام، اضافه شدن تعداد استیکر متحرک به فهرست سابق است. این ایموجی های جدید همین هایی هستند که در تصویر زیر مشاهده میکنید.

ویس چت تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
ویس چت تلگرام چیست

آخرین قابلیت تلگرام اضافه شدن یک صندوق انتقادات و پیشنهادات به تلگرام است! البته شاید به این نام نباشد اما کارکردش یکسان است. حالا کاربران میتوانند درخواست ها و پیشنهادات خود را برای قابلیت های جدید از درون اپلیکیشن ارسال کنند.

همچنین مشکلات نرم افزاری و باگ های نرم افزاری اپلیکیشن را میتوانید از این طریق به اطلاع طراحان اپلیکیشن برسانید. همچنین امکان لایک کردن و یا نظر دادن در مورد گزارش‌ها وجود دارد، بنابراین بقیه کاربران می‌توانند از آن حمایت کرده و یا در مورد درخواست‌ها بازخورد دهند.

همچنین پاول دورف مالک روسی تلگرام در توییتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد از سال آینده برخی قابلیت های پولی به تلگرام اضافه میشود. البته او تاکید کرد قابلیت های فعلی همه رایگان باقی میمانند اما از سال 2021 برخی قابلیت های پولی به تلگرام اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ویس چت تلگرام چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (18 نظر)

    مطالب سایتتون عالیه. ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ

    سلام‌ وقت بخیر برای درسها ویس چت میزارن بعد میخوام اینهارو ذخیره کنم اما وقتی اسکرین رکورد یا ویس میگیرم صدا ندارند چه کار باید بکنم؟

    پاسخ

    سلام.ویس چت رو ضبط کردم الان صدا نداره چکارکنم

    پاسخ

    خیلی جالب و کاربردیه منم اول مشکل اتصال داشتم ولی بعد که vpnروشن کردم درست شد.برای جلسات کوچیک در دوران کرونا عالیه❤

    پاسخ

    سلام وقت بخیر.من بر روی ویندوز 10 تلگرام را نصب دارم اما وقتی وارد ویس چت میشم میزنه کانکتینگ وهمین جوری میچخره نه صدای اعضای ویس چت میاد نه من میتونم صدا بفرستم با فیلتر شکن پیشفون 3 هم امتحان کردم همچنین پروکسی تلگرام.ممنون میشم راهنمایی ایم کنید.ایا کسی هست که از قابلیت ویس چت بر روی pc استفاده کرده باشه؟؟

    پاسخ

    این دقیقاااا مشکل منم هست

    پاسخ

    میشه باید تو گوشی فیلتر شکن روشن کنی بعد با کابل یا اتصال همراه اینترنت کامپیوتر رو به گوشی وصل کنی بعد میشه خودم تست کردم

    پاسخ

    سلام خدمت شما
    ببخشید من میخواستم آهنگ های توی گوشیم رو از ویس چت پخش کنم ..
    آیا روشی هست برای انجام این کار؟؟

    پاسخ

    سلام من توی قسمت وویس چت
    وقتی میرم توش باعث میشه صدای بقیه پخش بشه اکو پیدا کنه وقتی میکروفن میبندم صدا خوب میشه چرا؟ توی تنظیمات هم درست کردم علتش میشه بگید

    پاسخ

    سلام
    میکروفونتونو ببندین و فقط وقتی میخواین صحبت کنین بازش کنین

    پاسخ

    سلام،منو ک ادمین اوکی میده حرف بزنم توی ویس چت،ن صدام میره ن صدای ادمین میشنوم،چرا اینطورمیشه کسی میدونه عایا؟باید آیکون بخصوصی رو بزنم قبلش؟

    پاسخ

    چطوری راحیل خانم؟قبلا تو گپ من بودی،ایران گپ،مال منم دقیقا مث شماست،راهی پیدا کردید ب منم بگید

    پاسخ

    تو یه گروهی داریم ویس چت میکنیم یه میاد داد میزنه. فش میده ولی هیچ علامتی نیست که کیه حتی همرو میوت کردیم بازم صدا طرف میاد!
    مجبوریم دائم ویس چت اصن باز نکنیم چون طرف مخفی هست از دید ما!
    کسی نمیدونه چطوری؟

    پاسخ

    طرف میاد تو گروه بعد میاد تو ویس چت بعد همزمان که داخل ویس چته لفت میده از گروه و دوباره برمیگرده با این کار دیده نمیشه و میتونه فحش بده از قسمت فعالیت های اخیر اون شخص رو ریمو کنید یا اینکه برای راحتی کار ادمین که ویس چت رو فعال میکنه سریع گزینه سکوت افراد جدید وارد شده به ویس چت رو بزنه و بعد یکی یکی به اونایی که اعتماد داره اجازه بده و از سکوت خارجشون کنه دیگه هر کی هم جدید اومد نمیتونه کاری بکنه

    پاسخ

    چجوری تا میام دوباره جوین شم نمیشه که

    پاسخ

    سلام روشی هست با ویندوز 7 بیایم؟؟

    پاسخ

    سلام ویس چت برای من در حالت کانکتینگ باقی میمونه با اینکه بقیه دوستانم با پروکسی به راحتی وصل میشن نمیدونم علتش چیه آپدیت کردم حتی پاک کردم دوباره آپدیت کردم باز نشد و تنها در صورتی که فیلتر شکن روشن کنم و آن هم فقط به تونل انگلیس وصل باشم کار میکنه

    پاسخ

    سلام مال منم همینه حالا تو میتونی وی پی ان وصل کنی ولی هیچ وی پی انی برای من وصل نمیشه حدود 60 تا رو امتحان کردم فکر کنم گوشی ماها قدیمیه اما اگه راهی پیدا شد بگین حتما خیلی بده همه حرف بزنن تو فقط نگاه کنی 🙁

    پاسخ