;
coinex

آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام ؛ همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram 7.2

آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام قابلیت جدیدی است که در نسخه 7.2 تازه منتشر شده این پیام رسان عرضه شده است. با بررسی بیشتر این قابلیت با تکراتو در ادامه این مطلب همراه باشید.

آپدیت جدید تلگرام عرضه شده و حالا شما می‌توانید از پلتفرم های مختلف نظیر گوگل‌پلی و اپ استور نسخه 7.2 تلگرام را دریافت کنید و از قابلیت‌های جدید آن بهره ‌مند شوید. در نسخه جدید تلگرام قابلیت Pinned Massages 2.0 عرضه شده که با بهره‌گیری از آن می‌توانید چندین پیام را در یک چت پین کنید. بهبود قبلیت لایو لوکیشن دیگر از تغییرات مهم آپدیت جدید تلگرام است که در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید تا آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام را با هم مرور کنیم.

امروز هر دو نسخه تلگرام موبایل و دسکتاپ آپدیت جدیدی دریافت کردند که در آستانه روز هالووین شامل چندین ویژگی مهم و جالب به همراه استیکرهایی مناسب برای جشن هالووین است. تلگرام امروز یک به‌روزرسانی جدید را برای پیام‌رسان محبوب خود عرضه کرده است که ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده و برخی قابلیت‌ها را نیز بهبود می‌دهد.

آپدیت جدید 7.2 تلگرام از هم اکنون در گوشی های اندروید و iOS قابل دریافت است و می‌توانید شمار بسیاری از فیچرهای جدید را در این آپدیت در تلگرام مورد بررسی قرار دهیم. دریغ که کماکان این پیام‌رسان پرکاربرد در کشورمان بدون محدودیت قابل استفاده نیست. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام

همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram 7.2

قابلیت‌های جدید تلگرام در نسخه پیش رو قابل توجه‌اند، ارسال همزمان چند آهنگ در تلگرام منحصر به فردترین آنهاست. مدت‌هاست که تلگرام از نظر قابلیت‌های کاربرپسند گوی رقابت را از بهترین پیام‌رسان های جهان در سال 2020 ربوده است. موضوعی که حتی منجر به گلایه‌های بسیاری از کاربران از اپ‌هایی نظیر واتسپ نیز شده است. فیسبوک بر خلاف تلگرام در ارائه قابلیت‌های جدید بسیار محافظه‌کارانه رفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم نسخه جدید تلگرام بهبود لایولوکیشین است. در صورت نزدیک شدن دوستان‌تان وقتی که Live Location با شما به اشتراک گذاشته اند، نوتیفیکیشن بگیرید. در ادامه مهمترین ویژگی‌های نسخه جدید تلگرام، از جمله آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام را بررسی می‌کنیم.

پین کردن چند پیام در تلگرام

آموزش ارسال پلی لیست در تلگرام
پین کردن چند پیام در تلگرام

پیش از آنکه به آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام بپردازیم،‌ به ویژگی جدید دیگر آن یعنی، پین کردن چندین پیام اشاره می‌کنیم. برای جابه‌جا شدن میان پیام‌های پین شده چندگانه تنها می‌بایست چندین بار روی نوار بالا را لمس کنید. تلگرام می‌گوید از سیستم پیام‌های سنجاق شده ۲ رونمایی کرده است که اجازه می‌دهد در هر گفت‌وگو چندین پیام را پین کرده و با زدن روی نوار بالای صفحه پنجره گفت‌وگو، آن‌ها را مشاهده و حتی براساس اولویت خودتان جابه‌جا کنید.

بیشتر بخوانید:

 

 

همچنین می‌توانید از دکمه جدید پیام های پین شده در یک صفحه جدید استفاده کنید. پین کردن چندین پیام از نسخه جدید تلگرام، برای چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها قابل استفاده است. به عبارتی،‌ با افزوده شدن یک کلید جدید می‌توانید این پیام‌ها را در صفحه‌ای جداگانه مشاهده کنید. به این ترتیب، می‌توانید در هر گفت‌وگو یا کانال چندین پیام مهم و ضروری را پین کنید تا دیگران ببینند. در گذشته فقط قابلیت پین کردن یک پیام وجود داشت.

در بروزرسانی جدیدی کاربران می‌توانند در چت‌های خود بیش از یک پیام را پین کنند. کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی نوار بالایی بین پیام های پین شده جابه‌جا شوند و آن‌ها را ببینند یا با ضربه زدن روی آیکون جدیدی که سمت راست نوار قرار دارد، تمام پیام های پین شده را ببینند.

لایو لوکیشین بهتر (Live Location 2.0)

آموزش ارسال پلی لیست در تلگرام
لایو لوکیشین بهتر (Live Location 2.0)

 

امکان مشاهده موقعیت مکانی زنده دوستان و آشنایان از دیگر ویژگی‌های جالبی است در تلگرام وجود دارد. در آپدیت جدید این قابلیت هم بهبود یافته و از این پس هرگاه یکی از دوستانتان موقعیت مکانی زنده خود را با شما به اشتراک بگذارد، می‌توانید موقعیت مکانی را طوری تنظیم کنید که وقتی دوست شما به نزدیکی محل سکونت شما رسید؛ با یک پیام مطلع شوید. همین‌طور، روی نقشه موقعیت لحظه‌ای دوستان را رصد کنید تا مطمئن شوید مسیر درستی را می‌روند و از اشتباه آن‌ها جلوگیری کنید.

از حالا در آپدیت جدید تلگرام شما قادر خواهید بود هنگام دریافت لوکیشین از سوی دوستان‌تان، آلارم تنظیم کنید که وقتی آنها به شما نزدیک می‌شوند، از آن با خبر شوید. به علاوه نمادهایی که در نقشه وجود دارد حالا به شما نشان می‌دهند که با کدام جهت رو به رو هستید.

آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام

از این پس ارسال چندین همزمان چند آهنگ در تلگرام ممکن است. با آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام که چندان کار سختی هم نیست همراه باشید. مانند سایر پلی لیست ها در اپ‌های دیگر، نظیر گوگل موزیک، پلی لیست تلگرام نیز یک سری آهنگ را پشت سر هم پخش می‌کند. تلگرام می‌گوید از این پس انتقال آهنگ‌ها و یا گپ زدن در مورد آنها آسان‌تر خواهد شد.

این ویژگی تلگرام برای افرادی که زیاد آهنگ گوش می‌کنند یا فایل مالتی‌مدیا ارسال و دریافت دارند؛ مناسب است.  وقتی چندین آهنگ را به صورت همزمان ارسال کنید، آن‌ها در یک لیست پخش مرتب شده و پخش کردن یا انتقال دادن در مورد آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد شد. کافیست تا یکی از آهنگ‌ها را پخش کنید تا بقیه هم به ترتیب در مدیا پلیر داخلی تلگرام قرار گرفته و پخش شوند.

آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام
آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام

برای ساخت پلی لیست در تلگرام کافی است چندین آهنگ را با هم انتخاب و اقدام به ارسال در گروه، کانال یا چت کنید. ارسال پلی لیست در تلگرام این امکان را فراهم می‌کند تا پس از شروع دانلود کردن اولی صف دانلود برای سایرین نیز بوجود بیاید. این قابلیتی است که بهترین کانال های موسیقی و بهترین ربات های دانلود آهنگ در تلگرام می‌توانند به نحو احسن از آن بهره بگیرند.

با ساخت پلی لیست در تلگرام همه آهنگ‌های آن در یک پیام نمایش داده خواهند شد و امکان فوروارد کردن آنها با هم نیز وجود دارد. پلی لیست تلگرام دقیقا چیزی مانند ارسال آلبوم عکس در تلگرام است و درست مانند آن می‌توانید از درون پلی لیست یکی از آهنگ‌ها را به دلخواه انتخاب و جدا کنید.

سایر قابلیت های نسخه جدید تلگرام

آپدیت جدید تلگرام شاهد چند ویژگی کوچک دیگر مانند استیکرهای انیمیشنی جدید ویژه جشن هالووین، ساخت سریع‌تر استیکرهای انیمینشی و جک‌پات (ایموجی جدید شانسی تلگرام) هستند. در ادامه این موارد را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بهبود نمایش آمار کانال و پست: تلگرام سیستم آمارگیری از هر کانال را در نسخه گذشته رونمایی کرد و اکنون در حال توسعه آن است. ویژگی که برای مدیران کانال‌های بزرگ بسیار با اهمیت و مفید جلوه می‌کند.

علاوه بر اطلاعات آماری در رابطه با فعالیت کانال، از این پس می‌توانید آمار مربوط به یک پست خاص را هم در کانال خود مشاهده کنید؛ اطلاعاتی مانند اینکه مثلا پست مذکور در چه کانال‌هایی فوروارد شده‌اند. این قابلیت به ادمین‌ها کمک می‌کند تا عملکرد هر یک از پست‌های خود را بررسی کنند و برای رشد کانال خود اطلاعات دقیقی داشته باشند.

در گذشته فقط می‌شد آمارهایی از وضعیت کلی یک کانال را مشاهده کرد ولی در نسخه جدید تلگرام می‌توانید آمارهای هر پست منتشر شده در کانال و فهرستی از کانال‌های عمومی که این پست را بازنشر کردند را هم مشاهده کرد.

ساخت پلی لیست در تلگرام
مهمترین قابلیت آپدیت جدید امکان ساخت پلی لیست در تلگرام است.

 

 

انیمیشن های جدید نسخه اندروید: در آخرین به روزرسانی انیمیشن های جدیدی در اندروید برای ارسال پیام و تغییر آهنگ در پخش کننده موسیقی ایجاد شده است. همچنین کاربران اندرویدی اکنون می‌توانند عکس ها را بدون دانلود کردن، برای دیگران فوروارد کنند. هنگام مشاهده عکسی که دریافت کرده اید، می توانید بجای دانلود و آپلود مجدد، آن را فوراً ویرایش و ارسال کنید.

در هنگام مشاهده یک عکس، کافیست تا بر روی علامت قلم مو لمس کرده و هر تغییری که دوست دارید در عکس اعمال کنید و سپس دوباره آن را در همان گروه و یا چت خصوصی ارسال کنید.

اموجی های بیشتر: ایموجی‌های جالبی را برای قرعه‌کشی و یا شانس آزمایی در گروه‌ها طراحی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به توپ فوتبال، بسکتبال و تاس اشاره کرد. تلگرام برای هالووین چند شکلک جدید متحرک کرده است. برای دریافت یکی از این موارد در یک گپ ، به سادگی با یک شکلک یک پیام ارسال کنید.

هنگام مشاهده شکلک متحرک در گپ ها ، سعی کنید روی علامت pping ضربه بزنید تا غافلگیر شوید. در جدیدترین به‌روزرسانی هم یک ماشین شانس اضافه شده تا آن را به گروه‌ها و چت‌ها فرستاده و شانس خود را برای دریافت سه تصویر یکسان امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: telegram

نظر شما در خصوص ساخت پلی لیست در تلگرام و سایر قابلیت‌های نسخه تلگرام 7.2 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر