coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

فرایند خرید واکسن کرونا توسط ایران آغاز شد

پس از حرف و حدیث های فراوان و با اعلام رییس بانک مرکزی ایران، به نظر میرسد فرایند خرید واکسن کرونا از طریق کواکس توسط ایران آغاز شده است.

رئیس بانک مرکزی ایران می‌گوید صبح پنجشنبه، ۴ دی، “موافقت اولیه” انتقال ارز برای خرید واکسن کرونا گرفته شده است. عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، در اینستاگرام نوشته که “۲۰۰ میلیون یورو” برای پرداخت به کوواکس اختصاص یافته است.

او گفته این مبلغ با “اخذ موافقت اوفک” و با “انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی، در کره)” پرداخت می‌شود. پیش از این اظهارات عجیب و بعضا متناقضی توسط مسئولین کشور درباره خرید واکسن مطرح شده بود.

آقای همتی چندی پیش مدعی شده بود تحریم ها مانعی اساسی در راه خرید واکسن است. البته این موضوع توسط دولت آمریکا تکذیب شد.

چندی بعد یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونا، محدودیت حمل و نقل هوایی کشور را مانع خرید واکسن دانست.

فرایند خرید واکسن کرونا توسط ایران آغاز شد

کوواکس نزدیک به دو هفته پیش اعلام کرد،‌ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (اوفک) مجوز لازم را به ایران داده است. رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو هم گفته بود به رغم تحریم‌ها ماهانه ۱۰۰ میلیون یورو دارو و تجهیزات پزشکی وارد می‌شود.

عبدالناصر همتی به شهروندان اطمینان خاطر داده است که “خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.”

آقای همتی همچنین گفته است که در کنار خرید واکسن کرونا، منابع ارزی لازم برای “تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن” هم “با اولویت خاص” اختصاص می‌یابد.

فرایند خرید واکسن کرونا توسط ایران آغاز شد

در همین حال، ستاد اجرایی فرمان امام نیز در حال ساخت واکسن کرونا است. گفته شده این واکسن به تازگی به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران هم به تازگی گفته است که ایران و کشوری دیگر مشترکا واکسنی تولید کرده‌اند که احتمالا در بهمن ماه ” به عنوان یک تولید ایرانی” ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آغاز فرایند خرید واکسن کرونا توسط ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر