;
coinex

آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر ؛ چگونه در سیگنال گروه بسازیم؟

ای روزها اپلیکیشن پیامرسان سیگنال به یک برنامه محبوب و کاربری در نظر کاربران بدل شده است. با ما در آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر همراه باشید.

همزمان با تغییر سیاست های حریم خصوصی واتساپ و بروز نگرانی های عمده درباره حفظ اطلاعات کاربران توسط این اپلیکیشن، واکنش ها متفاوتی نسبت به این موضوع بروز کرده است.

از یک طرف عده ای در فضای مجازی شروع به شوخی کردن با این مسئله و ساختن جوک هستند و از طرف دیگر نیز سیل حذف واتساپ و نصب سایر پیامرسان های امن آغاز شده است.

آنطور که مشخص است دو مورد از امن ترین پیامرسان های دنیا تلگرام و البته سیگنال هستند. از زمانی که مسئله در مورد واتساپ جدی شده عده زیادی به این دو پیامرسان کوچ کرده اند.

در مورد پیامرسان تلگرام تقریبا همه دانستنی ها و آموزش ها را داریم اما مسئله در مورد سیگنال متفاوت است و با اقبال عمومی که نسبت به امن ترین پیامرسان جهان ایجاد شده، حالا آموزش های سیگنال اهمیت یافته اند. در همین راستا امروز به آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر

در نتیجه این سیاست های جدید واتساپ در آخرین آپدیت امنیتی جدید واتساپ، این پیامرسان اطلاعات تمام کاربران خود را در اختیار مالک اصلی خود یعنی شرکت فیسبوک قرار میداده است. در نتیجه این موضوع افراد زیادی شروع به استفاده از پیامرسان های جایگزین کرده اند.

در همین رابطه نشریه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» روز گذشته گزارش داده٬ پس از آن که پیام رسان واتس‌اپ اعلام کرد تغییرات جدید در خط مشی خود در قبال حریم خصوصی کاربران انجام خواهد داد و داده‌های شخصی کاربرانش را با فیس بوک به اشتراک خواهد گذاشت، بحث امنیت واتساپ به موضوع حساسی بدل شده و رقبای این پیام رسان با رشد بی سابقه کاربران جدید مواجه شده‌اند.

طبق این گزارش در هفته گذشته، پیام رسان سیگنال ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار دانلود شد که نسبت به هفته گذشته رشد ۴۲۰۰ درصدی داشته است. پیام رسان تلگرام ، نیز ۹ میلیون بار دانلود شده که نسبت به هفته گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است. بیزنس اینسایدر می‌گوید، کشور هند بیشترین میزان دانلود هر دو پیام رسان را داشته است.

پیام رسان تلگرام را به خوبی میشناسیم و آموزش های آنرا در طول مدت اخیر در اختیار شما قرار داده ایم. اما حالا باید به بحث سیگنال برسیم. پیامرسانی که روز گذشته خبر حذف آن از مارکت های ایرانی آمد در ایران نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. اما سیگنال چیست؟ 

ما در دانلود و آموزش کار با سیگنال کمی به این موضوع پرداختیم اما حالا وقت آن است که به آموزش های جزئی تر بپردازیم. در این گفتار و در ادامه آموزش های سیگنال به آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر

برای شروع باید گفت که اپلیکیشن سیگنال همانند واتساپ، یک اپلیکیشن برای چت و گفت‌وگو میان کاربران است که امکان برقراری تماس‌های رمزنگاری‌شده و امن را نیز فراهم ‌می‌کند. این ویژگی یعنی پیام‌های شما، از امنیت بالایی برخوردارند و نمی‌توان به این راحتی به آن‌ها دسترسی داشت.

در این برنامه ‌می‌توان گروه‌های مختلفی را ایجاد کرد و از قابلیت‌هایی آشنایی همچون ارسال گیف، ویدیو و تصاویر بهره برد. همچنین ‌می‌توان تماس گروهی رمزنگاری‌شده برقرار کرد که در حال حاضر، تنها 5 نفر ‌می‌توانند در این تماس گروهی شرکت کنند.

استفاده از اپلیکیشن سیگنال کاملا رایگان بوده و تما‌می‌کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون و رایانه‌های مک، ویندوز و لینوکس ‌می‌توانند از آن استفاده کنند. از جمله امتیازات سیگنال نسبت به برنامه‌های مشابه این است که هیچ گونه فرآیند گردآوری اطلاعات کاربران در آن صورت ن‌می‌گیرد و تبلیغات نیز در اپلیکیشن جایی ندارند.

آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر
ساخت گروه در سیگنال مسنجر

سیگنال یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محسوب می‌شود و از همان سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) واتساپ استفاده می‌کند تا امنیت بسیار زیادی برای چت‌های کاربران ارائه دهد.

برخی تحلیلگران می‌گویند به ‌غیر از قابلیت‌های امنیتی جالب سیگنال، مهم‌ترین نکته درباره‌ی این اپلیکیشن، وابسته نبودن به فیسبوک است. سیگنال داده‌های کاربرانش را به هیچ شرکت‌ تبلیغاتی متفرقه نمی‌فروشد. سیگنال توسط جک دورسی، مدیرعامل توییتر نیز مورد تمجید واقع شده است.

سیگنال افزون ‌بر چت‌های دونفره و گروهی، یک‌ سری قابلیت دیگر نظیر تماس صوتی و تماس ویدئویی ارائه می‌دهد. می‌توانید از سیگنال به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض برای ارسال SMS در گوشی استفاده کنید. نکته‌ی دیگر این است که استفاده از سیگنال هیچ هزینه‌ای در پی ندارد. سیگنال شرکتی غیرانتفاعی است و برای ادامه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن، تهیه‌ی سرور و تأمین هزینه‌های پهنای باند، به کمک‌ مالی تکیه دارد.

اکنون که اطلاعات کافی درباره‌ی سیگنال دارید، می‌توانید بهتر درباره‌ی استفاده از آن تصمیم بگیرید. اگر به استفاده از سیگنال تمایل دارید و می‌خواهید به‌راحتی از واتساپ به آن مهاجرت کنید، با این مقاله ما را آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر همراهی کنید.

آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر

ایجاد و ساخت گروه، یکی از امکاناتی است که در اکثر برنامه های پیام رسانی قابل دسترس است. اما آنچه سیگنال را در این امر مجزا می سازد، این است که تمام فرایند پیام رسانی در گروه ها، به صورت کاملا رمزنگاری شده بوده و به صورت کاملا امن قابل انجام است. در نتیجه و به دنبال اقبال عمومی حال حاضر به سیگنال، فرایند ساخت گروه سیگنال مسنجر میتواند برای افرادی که قصد کوچ کردن به این اپلیکیشن را دارند مهمتر نیز باشد.

همین عامل سبب می شود که سیگنال، به یکی از ایمن ترین برنامه های پیام رسانی، تبدیل گردد. برای ساخت گروه در سیگنال مسنجر ابتدا لازم است که آخرین نسخه از این پیام رسان را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب سیگنال، حال برنامه را باز کرده و به ترتیب زیر برای ساخت گروه سیگنال مسنجر اقدام کنید.

  • در قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش، روی گزینه شبیه به سه نقطه یا سه خط موازی کلیک نمایید.
  • از منوی باز شده، گزینه New group را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه Add members که به شکل یک بعلاوه نمایش داده شده است، کلیک نمایید و پس از آن مخاطبینی را که قصد اضافه کردن آن ها را در گروه خود دارید انتخاب نمایید.
آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر ؛ چگونه در سیگنال گروه بسازیم؟
ساخت گروه در سیگنال مسنجر
  • از طریق گزینه Group name نام گروه خود را تعیین کنید.
  • از طریق کلیک روی آواتار گروه، تصویری را برای گروه خود برگزینید.
  • روی گزینه شبیه به تیک در بالای صفحه و سمت راست کلیک کرده تا موفق به ساخت گروه در سیگنال مسنجر شوید.

حال شما موفق به ساخت گروه سیگنال مسنجر شده اید و از این پس می توانید در این گروه با سایر مخاطبین خود، به راحتی به ارسال و دریافت پیام پرداخته و از این موضوع مطمئن باشید که تمامی پیام های رد و بدل شده توسط شما، به صورت رمزنگاری شده، می باشد.

نکته جالب توجه در ساخت گروه سیگنال مسنجر این است که گروه های ایجاد شده در آن هیچ محدودیتی در سایز نداشته و می تواند تا هزاران نفر عضو داشته باشد. هر عضو این گروه نیز می تواند به راحتی در گروه اقدام به ارسال پیام و تصویر نموده و نقشی فعال در آن داشته باشد.

آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر و انتقال گروه های واتساپ

بسیاری از افراد در واتساپ گروه های دوستانه و صمیمانه ای دارند و ممکن است میل داشته باشند در حین مهاجرت به سیگنال این گروه ها را نیز منتقل کنند. برای اینکار با یک فرایند ساده میتوان گروه واتساپ را به سیگنال منتقل کرد. با ما در ادامه ساخت گروه سیگنال مسنجر همراه باشید.

بالطبع شما پیش از هرکار باید سیگنال را دانلود و نصب کنید. در حال حاضر سیگنال به رایگان در پلی استور موجود است. بعد از دانلود و نصب سیگنال مطابق با آموزش های قبلی ما، فرایند زیر را دنبال کنید. مراحل اولیه این کار شامل همان فرایند ساخت گروه سیگنال مسنجر است.

  • سیگنال را روی گوشی خود باز کنید.
  • روی سه‌ نقطه‌ی عمودی بالای صفحه ضربه بزنید تا وارد منو شوید.
  • گزینه‌ی New group را انتخاب کنید
  • در این مرحله باید حداقل یک ورودی به فهرست مخاطبان خود بیفزایید تا بتوانید گروهی در سیگنال ایجاد کنید.
  • روی آیکون پیکان آبی‌رنگ (که جهتش به سمت راست است) ضربه بزنید.
  • نامی برای گروه انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Create ضربه بزنید تا فرایند تشکیل گروه در سیگنال تمام شود
آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر ؛ چگونه در سیگنال گروه بسازیم؟
ساخت گروه در سیگنال مسنجر
  • در پنجره‌ی مربوط به گروه، روی سه نقطه‌ی سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا منو باز شود.
  • روی گزینه‌ی Group settings ضربه بزنید.
  • روی گزینه‌ی Group link ضربه بزنید.
آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر ؛ چگونه در سیگنال گروه بسازیم؟
ساخت گروه در سیگنال مسنجر
  • وضعیت گزینه‌ی Group link را به ‌حالت روشن (On) تغییر دهید.
  • روی گزینه‌ی Share ضربه بزنید تا لینک ویژه و قابل‌ اشتراک‌گذاری برای گروه شما ایجاد شود.
  • روی گزینه‌ی Copy ضربه بزنید تا URL منحصربه‌فرد گروه سیگنال شما کپی شود.
آموزش ساخت گروه سیگنال مسنجر ؛ چگونه در سیگنال گروه بسازیم؟
ساخت گروه در سیگنال مسنجر

در این‌جا باید URL که در مرحله‌ی آخر  کپی کرده‌اید، در گروه واتساپ خود پیست کنید تا همه‌ی کاربران بتوانند به‌راحتی با کلیک روی لینک وارد گروه سیگنال شوند.

یکی از مشکلات اساسی برای افراد احتمالا متقاعد کردن افراد به استفاده از پیامرسان های جدید است. در ایران افراد زیادی از واتساپ به عنوان پیامرسان پیشفرض و کاری خود استفاده میکنند و این طبیعی است که حاضر به ترک آن نباشند.

خوشبختانه سیگنال فرایند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد و نکته‌ی مهم‌تر این است که به‌خوبی روی گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی هم کار می‌کند. به‌علاوه علاقه‌مندان می‌توانند از سیگنال روی iOS و ویندوز و مک استفاده کنند.

ما پیش از این در تکراتو به  دانلود سیگنال برای کامپیوتر پرداخته بودیم. همچنین برای برقرای تماس تصویری در سیگنال در سیگنال یا آموزش حذف اکانت سیگنال میتوانید به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

مالک سیگنال کیست؟

سیگنال توسط ماکسی مارلین‌اسپایک رمزنگار آمریکایی و با مشارکت گروهی از کارشناسان دغدغه‌مند در مورد حریم خصوصی افراد در سال ۲۰۱۳ خلق شد.

اما اپلیکیشنی که این روزها ما به عنوان سیگنال می‌شناسیم توسط بنیاد سیگنال و پیام‌رسان سیگنال طراحی شده است. بنیاد سیگنال در دهم ژانویه سال ۲۰۱۸ و با اتکا به بودجه ۵۰ میلیون دلاری برایان اکتون، یکی از بنیانگذاران واتس‌اپ، تاسیس شده است؛ پس از آن که آقای اکتون به دلیل اختلاف‌نظر با فیسبوک در مورد چگونگی حفظ حریم خصوصی کابران واتس‌اپ از سمت خود استعفا داد.

در حال حاضر، بنیاد سیگنال، که به طور رسمی به عنوان بنیاد فناوری سیگنال شناخته می‌شود، نهاد غیر انتفاعی حامی پیام‌رسان سیگنال است. مأموریت این بنیاد آن توسعه فن‌آوری حفظ حریم خصوصی و توسعه ارتباطات جهانی ایمن است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ساخت گروه در سیگنال مسنجر چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در این زمینه به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر