;
coinex

اعتراف سازمان اطلاعاتی آمریکا : دیتای کاربران را جمع آوری می‌کنیم

اعتراف سازمان اطلاعاتی آمریکا حکایت از آن دارد که دولت این کشور دیتای شهروندان خود را خریداری می کند. برای دانستن جزئیات بیشتر با ما همراه شوید.

در یادداشتی که توسط نیویورک تایمز تهیه شده و به سناتور رون ویدن ارسال گشته است، آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمریکا اعتراف کرده که داده‌های مکان شهروندان را از کارگزاران مربوطه خریداری می کند. این داده ها فارغ از اینکه شهروندان در آمریکا هستند یا در جای دیگر سکونت دارند در اختیار این آژانس اطلاعاتی قرار گرفته است.

اعتراف سازمان اطلاعاتی آمریکا : دیتای کاربران را جمع آوری می‌کنیم

در این یادداشت آژانس اطلاعات دفاعی می گوید که مسئولان آن تنها در روندهای مشخصی می توانند از دیتابیس مکان های شهروندان پرس و جو کنند.

این امر نیاز به تایید مقامات ارشد و دفتر نظارت مشاوران عمومی دارد. این آژانس همچنین اعلام کرده است که در دو سال نیم گذشته، پنج بار اجازه داده شده است تا اطلاعات مکان مورد بررسی قرار گرفته بگیرد، می توانید یادداشت کامل را در عکس زیر مشاهده نمایید.

اعتراف سازمان اطلاعاتی آمریکا : دیتای کاربران را جمع آوری می‌کنیم

در ماده چهارم قانون اساسی کشور ایالات متحده آمده است که مقامات دولتی باید پیش از گرفتن داده هایی از شرکتی ثالث احضاریه و مجوز بگیرند. این مجوز باید توسط قضات دادگاه عالی تایید شده باشد. اما آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع استدلال می کند که این مسئله شامل خریداری از کارگزاران نمی شود، چراکه این روندی اقتصادی است و ربطی به قانون ندارد.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا با این نظر مخالف است، آنها در بیانیه ای اعلام کردند که دولت نمی تواند داده های خصوصی شهروندان را بخاطر دور زدن قانون خریداری کند. این اتحادیه از کنگره خواسته است که این به عمل غیرقانونی پایان دهد و دولت را موظف سازد برای گرفتن داده های شهروندان باید مجوز گرفته شود.

طی مدت اخیر نگرانی ها درباره امنیت واتساپ و فروش اطلاعات کاربران توسط این پیامرسان سبب نگرانی های عمده ای شده و توجه افراد را به امن ترین پیامرسان های دنیا از جمله اپلیکیشن سیگنال جلب کرده است. ما پیش از این در تکراتو آموزش ها مرتبط با سیگنال از جمله آموزش ساخت گروه در سیگنال،‌ تماس تصویری در سیگنال،‌ دانلود و نصب سیگنال در کامپیوتر و در نهایت حذف اکانت سیگنال را در اختیار شما قرار داده بودیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

نظر شما درباره اعتراف سازمان اطلاعاتی آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر