;
coinex

بهترین بازی های استراتژیک 2021 ؛ آماده نبرد در جدیدترین بازی های استراتژیک

دسته بندی استراتژیک در میان بازی های ویدیویی از جمله محبوب ترین ژانرهاست. در ادامه در تکراتو به معرفی بهترین بازی های استراتژیک 2021 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ژانر استراتژیک از زمانی که هر گیمر یا بازیکن آماتوری به یاد داشته باشد، از سری ژانرهای جذاب و دوست داشتنی در پلتفرم های مختلف از پی سی تا اندروید بوده است. برای قدیمی ترها و شاید تا حدی هم نسل دهه هفتادی، بازی قلعه یا آنطور که در ایران به حنگ های صلیبی معروف شده، از محبوب ترین عناوین بازی های استراتژیک تا مدتها بود.

بعدها و با پیشرفت سایر ابزارهای هوشمند نظیر اسمارتفون های قدرتمند، گوشی هایی که بتوانند بازی های استراتژیک باکیفیت را پشتیبانی کنند به میدان آمدند. از اینجا میان بازی های استراتژیک تا حد زیادی تحت تصرف اندروید قرار گرفت.یکی از محبوب ترین و البته باسابقه ترین عناوین استراتژیک اندروید که سالهاست رواج دارد بازی محبوب Clash of Clans بوده است.

اما هر ساله برخی عناوین محبوب و جدید به فهرست بازی های استراتژیک اضافه میشود یا برخی عناوین قدیمی تر با نسخه های جدید به میدان می آیند. در همین راستا قصد داریم تا فهرستی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 برای را به شما معرفی کنیم. این بازی ها همگی یا در سال 2021 عرضه میشوند یا طی سالهای آینده، اما همگی جزو موردانتظارترین بازی های این ژانر هستند.

بهترین بازی های استراتژیک 2021

آماده نبرد در جدیدترین بازی های استراتژیک

حالا که سال 2021 رسیده هر کس به دنبال توشه ای متناسب با نیاز خود از سال جدید میگردد! ما علاقه مندان به دنیای تکنولوژی برای رونمایی و عرضه بهترین گوشی های 2021 لحظه شماری میکنیم و دوستان فیلم باز و سینما دوست نیز بی صبرانه انتظار بهترین فیلم های 2021 را میکشند. در این میان البته بهترین سریال های 2021 را نباید فراموش کرد که فارغ از عناوین جدید، ادامه برخی از محبوب ترین سریال های سال گذشته را نیز شامل میشود. اما بحث بازی ها متفاوت است. اساسا بحث برای گیمر جماعت باید یک بحث حرفه ای باشد. ما همانطور که بهترین لپ تاپ های 2021 را معرفی کردیم، بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 را نیز بررسی کردیم.

یا همانطور که به بهترین گوشی های سامسونگ 2021 یا بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 پرداختیم، در گفتاری جداگانه به بهترین گوشی های گیمینگ 2021 نیز اشاره کردیم. موضوع دسته بندی موضوعی در حوزه بازی و سرگرمی در مورد خود بازی ها هم صدق میکند. در نتیجه همانطور که چندی پیش بهترین بازی های 2021 را معرفی کردیم، امروز قصد داریم به عنوان زیرمجموعه تخصصی تر آن گفتار، به بهترین بازی های استراتژیک 2021 بپردازیم. ما طی سال 2020 بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر و بهترین بازی های استراتژیک اندروید را به طور تخصصی بررسی و معرفی کردیم. حال باید دید ارمغان 2021 برای ما چیست؟

البته در حال حاضر و در آغاز سال جدید میلادی فقط قصد داریم فهرستی از مورد انتظارترین بازی هایی که سخن از رونمایی و عرضه آنها در سال جدید در میان است را معرفی کنیم. بعدها به مانند مطالب مورد اشاره به بررسی دقیق تر هر دسته بندی خواهیم پرداخت. پس با تکراتو همراه باشید.

Evil Genius 2: World Domination

  • تاریخ عرضه : نامشخص
  • پلتفرم : PC
بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2021
بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2021

یکی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 که در انتظار رونمایی آن بودیم Evil Genius 2: World Domination است. البته شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا و همینطور محدود بودن امکانات اعضای این استودیو در خانه باعث به وجود آمدن تاخیر در تاریخ عرضه شده است و در نتیجه تیم سازنده زمان بیشتری را برای توسعه‌ی این بازی نیازمند خواهند بود.طبق گفته‌ی Rebellion این استودیو می‌خواهد دنباله‌ای برای این بازی استراتژیک جدید 2021 ارائه دهند که «عدالت» را ایجاد می‌کند. در ادامه‌ی این یادداشت آمده است:

یکی از مواردی که ما در Rebellion Developments بیشترین امتیاز را داریم، آزادی و استقلال ما است. درواقع ما هرچه را که برای گیمرها، بازی و کارمندان ما مناسب باشد انجام می‌دهیم. همچنین در رابطه با این بازی به‌زودی تاریخ دقیق انتشار آن را اعلام می‌کنیم.

بازی Evil Genius 2: World Domination بازیکنان در نقش کاراکترهای شرور هستند و باید نقشه‌های شوم خود را به‌ بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنند.

HumanKind

  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم: PC و Mac
بهترین بازی های استراتژیک 2021
بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2021

بازی Humankind یک پروژه بسیار جالب است اما نه به خاطر ژانر یا حتی طراحی‌اش، بلکه به خاطر داشتن قابلیت Open Dev. حال این قابلیت چیست؟ بازی‌هایی که اصطلاحا Open Dev هستند به کاربران و بازیکنان مستقیم اجازه دخالت و ایجاد تغییرات در بازی را می‌دهند. تمام گیمرهای علاقه‌مند می‌توانند به وب‌سایت مورد نظر رجوع کرده و جهت عضویت و شرکت در توسعه Humankind اقدام نمایند. با انجام اقدامات لازم هر فرد به سه سناریو محدود (از نظر زمانی) دسترسی پیدا می‌کند.

Amplitude Studios که وظیفه توسعه این بازی استراتژیک جدید 2021 را برعهده دارد، به چند دلیل سیستم Open Dev را برگزیده که مهم‌ترینِ آن‌ها گستردگی بیش از حد دوران‌های تاریخی است. حالا با ورود بازیکنان مختلف از سراسر دنیا و بسط پیدا کردن سناریوهای تاریخی بازی، تیم سازنده دیگر مشکل کمبود نیرو نخواهد داشت.

Age of Empires 4

  • تاریخ عرضه: 2021
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2021
بهترین بازی استراتژیک برای کامپیوتر 2021

سه سال و نیم از معرفی بازی Age of Empires 4 توسط مایکروسافت می‌گذرد؛ بازی استراتژی عظیمی که توسط استودیو رلیک (Relic Entertainment) با کمک World’s Edge در دست تولید است. به‌تازگی مطلع شدیم که تولید بازی به مرحله‌ای رسیده که اکنون سازندگان می‌توانند بخش‌های مختلف آن‌را مانند یک بازی کامل تجربه کنند و به رفع ایرادات و آماده‌سازی بیشتر آن بپردازند.

شانون لافتیس، از اعضای قدیمی مایکروسافت که مدیریت World’s Edge را برعهده دارد و به‌همراه این زیرمجموعه‌ی استودیوهای بازی ایکس باکس روی تولید نسخه‌های مختلف Age of Empires نظارت می‌کند، به مناسبت آغاز سال نوی میلادی به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد پروژه‌های در دست تولید خود پرداخته است.

او در مورد این بازی استراتژیک جدید 2021 می‌گوید: «نمی‌خواهم باعث حسادت شما شوم، ولی ما هر روز در حال بازی کردن Age of Empires 4 هستیم و در هر دو استودیوی واشنگتن و ونکوور به تجربه‌ی روزانه‌ی آن می‌پردازیم.» طبق صحبت‌های لافتیس به‌نظر می‌رسد بازی وارد فاز اساسی تولید خود شده است. با این اوصاف به نظر میرسد یکی از موردانتظارترین و بهترین بازی های استراتژیک 2021 به زودی عرضه شود.

The Settlers

  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2020
بهترین بازی استراتژیک برای کامپیوتر 2021

بازی «The Settlers» ابتدا قرار بود در سال 2019 عرضه شود و سپس در سال 2019 به سال 2020 موکول شد. سال 2020 هم ک دیگر نیاز به گفتن ندارد، مثل همه مشاغل و پروژه های سینمایی، بازی ها هم تحت تاثیر قرار گرفتند. در نتیجه انتظار برای این بازی طولانی تر شد. البته به نظر میرسد یوبیسافت دیگر قصد ادامه دار کردن این انتظار را برای زمان بیشتر ندارد و به هرصورت این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 در سال جدید عرضه خواهد شد.

این بازی برای پی‌سی عرضه خواهد شد. توسعه‌دهنده این بازی «Ubisoft Blue Byte» است. ناشر بازی نیز «Ubisoft» خواهد بود. بازی «The Settlers» ساخته یوبیسافت یک بازی استراتژی برپایه ساخت و ساز است. این مجموعه قدمتی ۲۵ ساله دارد.  سازندگان ادعا کرده‌اند این بازی استراتژیک جدید 2021، «سرزنده‌ترین» دنیای تمام مجموعه را خواهد داشت. بازی همچنین ادعای روایت داستانی احساسی را دارد.

بازی «The Settlers» بخش چندنفره آنلاین هم خواهد داشت. بازی همچنین از موتورگرافیکی Snowdrop بهره می‌برد و به ادعای سازندگان جزییات گرافیکی بازی قوی خواهند بود. بازی همچنین در زمینه گیم‌پلی شباهت‌هایی با دیگر بازی‌های مجموعه خواهد داشت. شما در ادامه می‌توانید تریلر جدید بازی «The Settlers» را تماشا کنید.

Besiege

  • تاریخ عرضه : 2021
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2021
جدیدترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2021

بازی در سبک ساخت و ساز مبتنی بر فیزیک می باشد که در آن می بایست با استفاده از سبک ها و فرهنگ قرون وسطی به ساخت اماکن و قلعه های عظیم بپردازید. سربازان شجاع را برای این کار استخدام کرده و با بهره جویی از منابع با ارزش کشور و ابزار حمل و نقل کارهای خود را سریع تر پیش ببرید. محیط بازی طوری طرح ریزی شده است که قابلیت انهدام پذیری داشته و قابلیت استفاده به عنوان منابع ساخت و ساز را نیز دارا می باشد.

در مراحل دیگر این بازی استراتژیک جدید 2021 شما ماشین های جنگی را خواهید ساخت و در نبردهای عظیم از آنها بهره خواهید جست. کشتن افراد و دفاع از قلعه های ساخته شده امر مهمی خواهد بود که می بایستی از تمامی امکانات و نفرهای خود استفاده کنید.

Monster Train

  • تاریخ عرضه: 2021
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2021
برترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2021

جهنم یخ زده و شما تنها Pyre باقی‌مانده را دارید تا دوباره جهنم را سوزان کنید! در این بین دشمن شما نیروهای بهشتی هستند که نمی‌خواهند این اتفاق بیوفند! این داستان Monster Train است. همانطور که از اسم بازی برمی‌آید، شما کنترل قطاری را بر عهده دارید که هدف آن رسیدن به آخرین طبقه جهنم است تا دوباره جهنم را سوزان کنید. در این بین با گذر از هر طبقه یخ‌زدگی طبقات را از بین می‌برید و جوایزی هم دریافت می‌کنید.

Monster Train به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 بازی است که از عنوان Slay the Spire الهام گرفته اما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان آن را یک کپی یا کلون دانست. پس از عرضه Slay the Spire، بازی‌های زیادی سعی کردند سبک بازی Roguelike و RPG بازی را کپی کنند. کلون‌های مختلفی هم بدون کوچک‌ترین خلاقیتی به بازار آمدند که هیچکدام نتوانستند ذره‌ای بهتر از این بازی استراتژیک جدید 2021 کار کنند؛ اما موضوع Monster Train فرق می‌کند.

بازی Monster Train نه‌تنها یک کپی نیست بلکه سبک بازی Roguelike را یک قدم روبه‌جلو می‌برد. این بازی ترکیبی از استراتژی نوبتی، سبک کارت بازی هارت‌استون و حس Roguelike بازی Slay the Spire است، در بین ویژگی‌های تازه و خلاقیت جذاب سازندگان هم به آن اضافه شده است.

Yes Your Grace

  • تاریخ عرضه: 2021
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2021
بهترین بازی استراتژیک برای کامپیوتر 2021

بازی Yes Your Grace در سبک مدیریت و نقش آفرینی عرضه شده است که باید در هر نوبت وارد گود شوید و راهنمایی‌ها و دستورات لازم را به افراد بدهید. شما نقش پادشاه را برعهده دارید و باید برای حل مشکلات شهروندان خود کاری بکنید. از منابع مهم استفاده کنید و هرچه بیشتر در استفاده از ابزارهای جدید برای کمک رساندن کوشا باشید. همیشه بیاد داشته باشید که منابع شما محدود هستند و باید از یک سیستم انتخاب صحیح بهره مند شوید. در این بازی استراتژیک جدید 2021 قلب شما برای همگان رئوف نیست و شما به‌ناچار باید در تصمیمات خود اولویت‌ها را در نظر داشته باشید.

در هر نوبت فردی برای پشتیبانی به‌شما مراجعه می‌کند و سعی دارد که بهترین راهنمایی را از شما دریافت کنید. خانواده‌ی شما هم ممکن است مشکلاتی داشته باشد و برای حل آن باید به منابع خود نگاهی انداخته و اتفاقی که بعد از حل آن ایجاد می‌شود را بررسی کنید.

Total War: Three Kingdoms

  • تاریخ عرضه: 2021
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2021
برترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2021

این بازی به عنوان یکی از بهتری بازی های استراتژیک 2021 شما را به چین باستان می‌برد؛ به دوره‌ای پر تلاطم که سه امپراطوری بزرگ در حال رقابت و نبرد برای تصرف کل کشور چین هستند. در این بازی شما باید انتخاب کنید که در سمت کدام‌یک از این قدرت‌ها و فرماندهان آنان هستید و می‌خواهید چطور کنترل چین باستان را در دست بگیرید. این بازی استراتژیک جدید 2021 با تغییرات و ویژگی‌های جدیدی که در خود دارد، طعم تازه‌ای از سری توتال وار را به مخاطب می‌دهد. اگرچه تا زمان انتشار بطور قطعی نمی‌توان امتیاز نهایی و نظر نهایی را در مورد این بازی گفت، اما تا این لحظه نیز اطلاعات زیادی از آن منتشر شده است.

Stoneshard

  • تاریخ عرضه: 2021
  • پلتفرم: PC
بهترین بازی های استراتژیک 2021
بهترین بازی استراتژیک برای کامپیوتر 2021

بازی Stoneshard به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 یک تجربه مبتنی بر چالش‌های هیجان انگیز است که در دنیای جهان باز جریان دارد. این بازی استراتژیک جدید 2021 مربوط به زندگی فراموش نشدنی یک مزدور قرون وسطی است و تجربه‌ای سخت و هیجان انگیز انتظار وی را می‌کشد.

او به سرتاسر پادشاهی سفر می‌کند و قراردادهای مهمی را هم امضا می‌کند. او جنگ را انتخاب کرده است و به‌همین علت با شخصیت‌های زیادی روبرو می‌شود که محدودیتی در بلندپروازی خود ندارند. جنگ همیشه نشانه‌های خود را روی شهرها جا می‌گذارد و ویران شدن روستاها، اتفاقی عادی است که رخ می‌دهد. هیولاها آزاد می‌شوند و جاده‌های قدیمی را به متروکه‌هایی ترسناک تبدیل می‌کنند. در این بازی شما به آلدور سفر خواهید کرد و گذشته‌ای را مشاهده خواهید کرد که چیزهای عبرت‌آموزی برای شما به ارمغان دارد.

Slay the Spire

  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم: PC, PS4, XB1, Switch, Android, iOS
  • بهترین بازی های استراتژیک 2021
    برترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2021

بازی کامپیوتری Slay the Spire در سبک بازی های کارتی، استراتژیک و مبارزات نوبتی روگ-لایت است که توسط استودیو Mega Crit Games توسعه و انتشار می یابد. در یکی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 شما باید عرشه ای منحصر به فرد را برای خود ایجاد کنید، با موجودات عجیب و غریب مواجه شوید، امپراطوری های نیروهای عظیم را کشف کنید و اسپایر را سلاخی کنید!

دقت داشته باشید که کارت های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. بیش از صدها کارت مختلف برای اضافه شدن به میز کارت های شما وجود دارند و هرکدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود برای پیشروی در اسپایر هستند. کارت هایی را انتخاب کنید که با یکدیگر همخوانی دارند و می توانند با ادغام نیروهای خود، دشمنان شما را نابود سازند. این بازی استراتژیک جدید 2021 از گیم پلی کاملا پویا استفاده می کند؛ هر بار که عازم سفر ماجراجویانه ی خود در اسپایر شوید، ظاهر و رابط کاربری متفاوتی را خواهید چشید.

XCOM 2

  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم: PC, PS4, XB

در XCOM به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک 2021 در سال ۲۰۳۵ هستیم و سازمان ایکس‌کام از آن تشکیلات با شکوه نسخه Enemy Unknown فاصله گرفته و بسیاری از نیرو‌های آن جدا شده‌اند. موجودات فضایی با استفاده از کمک نیرو‌های Advent زمین را اداره می‌کنند و فرمانده گروه ایکس‌کام را هم دستگیر کرده‌اند تا با بررسی مغز وی استراتژی‌هایش را یاد بگیرند.

بهترین بازی های استراتژیک 2021
بهترین بازی استراتژیک برای کامپیوتر 2021

ولی بردفورد که یکی از افسران عالی رتبه ایکس‌کام است و تسلیم Advent هم نشده، فرمانده را با همراه تعدادی از سربازان نجات می‌دهد و از آن پس گیمر در نقش فرمانده، اداره بقایای گروه ایکس‌کام و سفینه Avenger را برعهده می‌گیرد که وسیله حمل و نقل گروه محسوب می‌شود. داستان در ایکس‌کام با اینکه نقش خیلی اساسی ندارد، ولی ضعیف هم نیست. داستان گیمر را به بهترین شکل در نقش یک گروه مقاومت قرار می‌دهد که باید در برابر نیرو‌هایی به مراتب قوی‌تر و مجهز‌تر مبارزه کند.

بهترین بازی های استراتژیک 2021 در یک نگاه

  • Evil Genius 2: World Domination
  • HumanKind
  • Age of Empires 4
  • The Settlers
  • Besiege
  • Monster Train
  • Yes Your Grace
  • Total War: Three Kingdoms
  • Stoneshard
  • Slay the Spire
  • XCOM 2

نظر شما در خصوص بهترین بازی های استراتژیک 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

بیشتر بخوانید:

منبع: gamingscan

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر