;
coinex

گوشی گلکسی A12 سامسونگ ؛ بررسی مشخصات فنی و قیمت

سری A سامسونگ، گوشی‌های میان رده‌ی قوی‌ای هستند که از سال 2014 تاکنون وارد بازار می‌شوند. ما در این مقاله، به بررسی گوشی گلکسی A12 سامسونگ خواهیم پرداخت.

بی شک سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های گوشی در دنیا است. این غول کره‌ای به وسیله‌ی گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار، خود را در سطح جهان مطرح کرده است. گوشی‌های سری A، جزو گوشی‌های میان‌رده‌ی قدرتمند این برند هستند که به مرور زمان، تقویت شده‌اند و جایگاه خود را بین مشتریان پیدا کرده اند.

اگر بخواهیم مروری بر تاریخچه‌ی این سری انجام دهیم، سامسونگ گلکسی A3 اولین گوشی این سری است که در سال 2014 وارد بازار شد. این گوشی از لحاظ ساختاری و طراحی، جزو گوشی‌های نسبتا قدرتمند سال 2014 بود ولی اگر درحال حاضر مشخصات و طراحی این گوشی را ببینید، توجه شما جلب نخواهد شد و متوجه رشد چشمگیر این سری گوشی می‌شوید.

در این گفتار در تکراتو، ما به بررسی گوشی گلکسی A12 سامسونگ به همراه ویژگی‌های این گوشی میان‌رده‌ می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید تا از مشخصات فنی گلکسی آ 12 و قیمت گلکسی A12 مطلع شوید.

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی A12 سامسونگ

محصولات سامسونگ در تمام جهان طرفداران زیادی دارند و از طرفی گوشی‌های سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از آنجایی که گوشی‌های سامسونگ در مدل‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند، می‌توان حداقل یکی از گوشی‌های این برند را در لیست‌های بهترین گوشی های 2021 ، بهترین دوربین گوشی 2021 و  بهترین گوشی های ضد آب دنیا دید.

اما گوشی گلکسی A12 سامسونگ جدیدترین گوشی میان‌رده‌ و اقتصادی سامسونگ است. به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 در 24 نوامبر 2020 معرفی شده است. گوشی گلکسی A12 سامسونگ عملکرد فوق العاده‌ای دارد و در این گوشی میان رده، شما هیچوقت شاهد تاخیر یا هنگی نخواهید بود.

این گوشی صفحه نمایش نسبتا بزرگی دارد و همچون ظاهر فوق‌العاده آن، حس خوبی به شما می‌بخشد. طراحی این گوشی نیز بسیار شیک و ساده است و در رنگ‌های کلاسیکی مانند قرمز، آبی، سفید و مشکی به بازار عرضه شده است.

از طرفی، دوربین چهارگانه‌ی آن که در گوشه‌ی گوشی گلکسی A12 سامسونگ قرار گرفته، از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و به شما فرصت این را می‌دهد که بهترین لحظات خود را با کیفیتی عالی در موبایل خود ثبت کنید. دوربین سلفی آن نیز که در وسط صفحه نمایش واقع شده، از کیفیت بالایی برخوردار است. اما در ادامه‌ی این نوشتار، مشخصات فنی گلکسی A12 سامسونگ را به طور دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی A12

گوشی گلکسی A12 سامسونگ
مشخصات گلکسی A12 سامسونگ
  • تاریخ رونمایی: 24 نوامبر 2020
  • تاریخ عرضه در بازار: 21 دسامبر 2020

همانطور که قبل‌تر هم ذکر کردیم، گوشی گلکسی A12 سامسونگ در تاریخ 24 نوامبر به بازار معرفی شده و در تاریخ 21 دسامبر در دسترس کاربرانی که قصد خرید آن را دارند، قرار گرفت.

در مورد قیمت گلکسی A12 می‌توان گفت از آنجایی که با رم و حافظه داخلی ‌های مختلف در بازار موجود است، قیمت گلکسی آ 12 بسته به انتخاب شما متفاوت است. این مهم باعث می‌شود هر کس که قصد خرید این گوشی را دارد ولی از طرف دیگر قیمت گلکسی آ 12 نیز برای او مهم است، با توجه به بودجه‌ی خود، یک مدل را انتخاب کند.

از آنجایی که این گوشی در سه رم مختلف به همراه حافظه داخلی‌های متفاوت عرضه شده، هر چقدر که قیمت گلکسی A12 پایین‌تر بیاید، رم و حافظه داخلی آن نیز کمتر است و هرچقدر قیمت گلکسی آ 12 بیشتر شود، رم و حافظه داخلی آن بیشتر است.

در این میان، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید ولی به طور کلی هرچقدر رم و حافظه داخلی گوشی انتخابی شما بیشتر باشد، بهتر است. هرچند که در این صورت قیمت گلکسی A12 بیشتر می‌شود ولی مطمئن باشید که این افزایش قیمت گلکسی A12 ارزشش را دارد!

طراحی و ساخت گوشی گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ
مشخصات گلکسی A12 سامسونگ
  • ابعاد: 164×75.8×8.9 میلیمتر (6.46×2.98×0.35 اینچ)
  • وزن: 205 گرم
  • ساختار: جلو شیشه, پشت پلاستیک, فریم پلاستیک

این گوشی طراحی ساده و شیک دارد و با این طراحی هوشمندانه در چهار رنگ سفید، مشکی، قرمز و آبی به بازار عرضه شده است. بدنه‌ی گوشی گلکسی A12 سامسونگ مانند تمام گوشی‌های میان رده‌ی دیگر، به منظور کاهش قیمت آن از جنس پلاستیک است.

پشت این گوشی، خطوط موازی موربی وجود دارد که این خطوط دو کاربرد دارند: اولا باعث می‌شوند گوشی از دست سر نخورد. دوما جای اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. اما در قسمت پایین گوشی گلکسی A12 سامسونگ ، این خطوط وجود ندارد. این مهم باعث می‌شود پشت گوشی یکنواخت نباشد و در نتیجه، جلوه‌ی خیلی جالبی نداشته باشد.

اگر از مشخصات فنی گلکسی آ 12 و ظاهر آن بگذریم، ویژگی‌های مهم‌تری نیز وجود دارد. این گوشی ضد ذرات گرد و غبار و ضد پاشش آب است ولی به طور کامل ضد آب نیست که با توجه به قیمت این گوشی، کاملا طبیعی است. وزن این گوشی نیز 205 گرم است که کمی زیاد است و در واقع، بخاطر باتری غول پیکر آن است.

ابعاد آن 164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر است. سیم کارت در این گوشی در دو حالت تک سیم‌کارته (نانو سیم) یا دو سیم‌کارته استندبای دوگانه است. دکمه‌ی پاور و کم و زیاد کردن صدا در سمت راست است و سنسور اثرانگشت این گوشی روی دکمه‌ی پاور آن تعبیه شده است.

دوربین چهارگانه‌ی آن نیز در گوشه سمت راست، درون یک مربع قرار گرفته و فلش LED نیز در زیر دوربین‌ها قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی در قسمت وسط و بالای نمایشگر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سری M سامسونگ ؛ ژانویه 2021

نمایشگر: مشخصات گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

  • نوع: PLS IPS
  • اندازه: 6.5 اینچ, 106.7 سانتیمتر مربع (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 85.8 درصد)
  • وضوح: 1560 در 720 پیکسل، 20:9 نسبت (~264 ppi تراکم)

معمولا سامسونگ متخصص ساخت نمایشگرهای OLED است اما این برند در ساخت گوشی گلکسی A12 سامسونگ از این نمایشگر استفاده نکرده است.

استفاده نکردن از صفحه نمایش OLED به احتمال زیاد برای کاهش قیمت این محصول بوده است. در واقع، کیفیت این نمایشگر دقیقا همان چیزی است که از یک محصول میان رده و اقتصادی انتظار داریم؛ به بیان ساده‌تر، کیفیت قابل قبولی دارد ولی نه آنقدر خوب که شما را به وجد بیاورد، تنها می‌تواند محتوای مختلف را با کیفیت کاملا معمولی و عادی به نمایش دربیاورد.

گوشی اقتصادی سامسونگ از نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS TFT LCD، وضوح 1560 در 720 پیکسل و تراکم پیکسلی 264 پیکسل‌براینچ بهره می‌برد. این پنل وضوح و خوانایی نمونه‌های FHD را ندارد و زاویه‌ی دید آن اندکی محدود است. از طرفی می توانیم به کمک رزولوشن پایین نمایشگر طول عمر باتری بیشتری را در این گوشی شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی 2021

حداکثر روشنایی گوشی گلکسی A12 سامسونگ در حالت دستی به ۲۶۰ نیت و در حالت خودکار به ۲۹۵ نیت می‌رسد که هر دو نتیجه در بخش میانی نمایشگر ثبت شده‌اند؛ به همین خاطر، کاربر در بخش میانی نمایشگر روشنایی بیشتری درمقایسه ‌با بخش بالایی و پایینی آن تجربه خواهد کرد. گلکسی A12 در زمینه‌ی حداکثر روشنایی، ضعیف‌تر از نسل قبل عمل می‌کند.

در بالای صفحه نمایش، یک بریدگی کوچک دارد که به صورت قطره‌ای است و درون آن، دوربین سلفی جای گرفته است. گذشته از کیفیت، قطعا اندازه‌ی بزرگ این صفحه نمایش یک مزیت خوب برای آن به حساب می‌آید، چرا که به شما امکان می‌دهد هنگام مطالعه یا تماشای فیلم، لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2021

دوربین: مشخصات فنی گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

دوربین پشت

  • چهار لنز مجزا48 مگاپیکسل, f/2.0, 26mm (wide), AF
  • 5 مگاپیکسل, (f/2.2, 123Ëš (ultra wide
  • 2 مگاپیکسل, (f/2.4, (macro
  • 2 مگاپیکسل, (f/2.4, (depth

دوربین جلو

  • تک لنز8 مگاپیکسل, f/2.2

سامسونگ Galaxy A12 دارای سیستم دوربین چهارگانه است. هر کدام از این دوربین‌ها قابلیت خاص خود را دارند. دوربین اصلی گلکسی A12 سنسور 48 مگاپیکسلی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است که یک لنز خودکار محسوب می‌شود و به طور اتوماتیک روی سوژه شما تمرکز می‌کند.

به کمک این دوربین اصلی می‌توانید با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری نمایید. تصاویر آن نیز دارای شارپنس، رنج دینامیکی، دقت رنگ و جزئیاتی معمولی هستند که برای این بازه قیمتی امری معقول ارزیابی می‌شود و در کل می‌توان در روز عکس‌های خوبی با این دوربین گرفت‌. دوربین بعدی یک سنسور 5MP اولترا واید است. این دوربین شما را قادر می‌سازد با زاویه دید 123 درجه عکس های خود را ثبت نموده و به هر سوژه‌ای که از آن عکاسی می‌کنید، میدان دید بیشتری بدهد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

رنج دینامیکی تصاویر اولترا واید قابل قبول ارزیابی می‌شود، در حالی که این گفته در مورد شارپنس برقرار نیست و شاخ و برگ درختان بدون تفکیک ثبت می‌شوند. تصاویر اولترا واید در شب واقعا خوب نیستند و عملا بهتر است به سراغ آن نروید. این عکس‌ها بسیار نویز دارند و به سختی می‌توان جزئیاتی در آن‌ها مشاهده کرد.

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

لنز سوم مربوط به عکاسی ماکرو است که یک سنسور 2MP است. دوربین ماکرو شما را قادر می‌سازد تا از فاصله‌ی نزدیک و با جزئیات بالا عکس‌های خود را ثبت نمایید. این دوربین اثر بوکه را به طور خودکار بر روی تصاویر شما اعمال می‌کند و سوژه شما را از پس زمینه برجسته می کند. اما همانند سایر گوشی‌های اقتصادی، تصاویری که این دوربین ماکرو ثبت می‌کند، حتی در بهترین وضعیت نوری هم تعریفی ندارد و عملکرد آن در نویز زیاد و جزئیات اندک خلاصه می‌شود. لنز پایانی نیز یک دوربین 2MP عمق سنج است که برای ثبت تصاویر پرتره استفاده می‌شود.

در آخرین قسمت از این بخش از مشخصات گلکسی A12 سامسونگ ، به سراغ دوربین سلفی آن می‌رویم. در بخش سلفی سامسونگ از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین با فوکوس زنده کمک بسیار خوبی به ثبت سلفی های باکیفت شما می‌کند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی در نور کافی جزئیات مناسبی دارند اما رنج دینامیکی خیلی خوب نیست و سایه‌ها و نقاط تاریک بدون جزئیات ثبت می‌شوند. با این حال، سلفی‌های روز با توجه به قیمت این گوشی راضی کننده هستند.

سلفی‌های پرتره هم جزئیات مناسبی دارند، اما برش سوژه از پس‌زمینه خیلی دقیق انجام نمی‌شود و همین موجب کاهش کیفیت عکس می‌شود. رنج دینامیکی هم مانند بالا خیلی دلچسب نیست. اما کیفیت تصاویر سلفی در شب به مراتب کاهش پیدا کرده و از جزئیات عکس‌ها کم می‌شود و نویز بالا می‌رود. ولی عکس‌ها کم و بیش قابل استفاده هستند و از آنجایی که گوشی گلکسی A12 سامسونگ فقط یک گوشی میان رده و اقتصادی است، کیفیت عکس‌ها قابل قبول است.

سخت افزار: مشخصات فنی گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

  • سیستم عامل: اندروید 10
  • چیپست: Mediatek MT6765 هلیو (P35 (12nm
  • سی پی یو: هشت هسته ای (435 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
  • جی پی یو: PowerVR GE8320
  • جی پی اس: دارد
  • کارت حافظه: PowerVR GE8320
  • حافظه داخلی دستگاه به همراه رم استفاده شده: 32GB 3GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM

چیپست 12 نانومتری مدیاتک تراشه به کار رفته در سامسونگ Galaxy A12 است. MT6765 Helio P35 مدلی است که سامسونگ برای A12 در نظر گرفته و دارای 8 هسته پردازشی است. چیپست گرافیکی نیز PowerVR GE8320 نام دارد که در بخش بازی ها عملکرد آن را شاهد هستیم. گلکسی A12 توان کافی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سبک به بهترین شکل ممکن را دارد و در استفاده روزمره با آن دچار هیچ مشکلی نخواهید شد، اما اگر قصد بازی کردن با گوشی را دارید بهتر است که به سراغ بهترین گوشی های گیمینگ 2021 بروید.

A12 سامسونگ در چهار نسخه از لحاظ حافظه معرفی شده است. نسخه پایه با حافظه رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابات ساخته شده است و پس آن به ترتیب نسخه های 4/64، 4/128 و 6/128 قرار می گیرند. ترجیحا بهتر است که نسخه رم 4 آن را خریداری کنید تا در هنگام جابجایی بین برنامه‌ها و همچنین مولتی تسکینگ دچار مشکل نشوید. در بخش پردازش شما به راحتی می توانید از عملکرد روان این گوشی لذت کافی را ببرید.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین گوشی های هواوی 2021

سنسورهای این تلفن هوشمند مقادیر فیزیکی را اندازه گیری کرده و به پردازنده برنامه منتقل می‌کنند. شتاب سنج تلفن‌ها یک جز الکترونیکی داخلی است که شیب و حرکت را اندازه‌گیری می‌کند. حسگر اثر انگشت یکی از آسان‌ترین و ایمن‌ترین راه‌ها برای محافظت و امنیت تلفن همراه است. سنسور مجاورت تشخیص می‌دهد که کاربر هنگام مکالمه تلفن را نزدیک صورت خود نگه داشته یا خیر و برای جلوگیری از فشار صفحه کلید و مصرف کمتر باتری، صفحه نمایش را خاموش می‌کند. گلکسی A12 به صورت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و بنا به سیاست‌های شرکت سامسونگ کمی بعید به نظر می‌رسد که بروزرسانی اندروید 11 برای این گوشی عرضه شود.

باتری: مشخصات گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی آ 12
  • نوع باتری: Li-Po 5000 mAh, جدا نشدنی
  • شارژر: شارژ سریع 15 واتی

برند سامسونگ برای گوشی گلکسی A12 خود یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است که نسبت به نسل قبل 1000 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده که این پیشرفت زیادی است. این ظرفیت بالا در کنار نمایشگر HD و سخت افزار متوسط موجب می‌شود تا این گوشی میان رده بتواند در استفاده عادی 1.5 الی 2 روز شارژ نگه دارد.

این گوشی مانند نسل قبل از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند و شما به کمک آن می‌توانید باتری را در مدت حدود 2 ساعت به طور کامل شارژ کنید که برای یک گوشی اقتصادی، عدد معقولی به حساب می‌آید.

مشخصات گلکسی A12 سامسونگ در یک نگاه

  • تاریخ رونمایی: 24 نوامبر 2020
  • تاریخ عرضه در بازار: 21 دسامبر 2020
  • شبکه 2 جی: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه 3 جی: HSDPA 850 / 900 / 2100
  • شبکه 4 جی: 1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
  • ابعاد: 164×75.8×8.9 میلیمتر (6.46×2.98×0.35 اینچ)
  • وزن: 205 گرم
  • ساختار: جلو شیشه, پشت پلاستیک, فریم پلاستیک
  • نوع نمایشگر: PLS IPS
  • اندازه نمایشگر: 6.5 اینچ, 106.7 سانتیمتر مربع (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 85.8 درصد)
  • وضوح نمایشگر: 1560 در 720 پیکسل، 20:9 نسبت (~264 ppi تراکم)

دوربین پشت:

  • چهار لنز مجزا48 مگاپیکسل, f/2.0, 26mm (wide), AF
  • 5 مگاپیکسل, (f/2.2, 123Ëš (ultra wide
  • 2 مگاپیکسل, (f/2.4, (macro
  • 2 مگاپیکسل, (f/2.4, (depth

دوربین جلو

  • تک لنز8 مگاپیکسل, f/2.2
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • چیپست: Mediatek MT6765 هلیو (P35 (12nm
  • سی پی یو: هشت هسته ای (435 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
  • جی پی یو: PowerVR GE8320
  • جی پی اس: دارد
  • کارت حافظه: PowerVR GE8320
  • حافظه داخلی دستگاه: 32GB 3GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM
  • نوع باتری: Li-Po 5000 mAh, جدا نشدنی
  • شارژر: شارژ سریع 15 واتی

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را درباره‌ی گوشی گلکسی A12 سامسونگ با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر