;
coinex

کاربران اینترنت ماهواره ای باید مجوز بگیرند!

این روزها بحث استفاده از اینترنت ماهواره ای در کشور بسیار داغ است. اما حالا دبیر شورای عالی فضای مجازی میگوید کاربران اینترنت ماهواره ای باید مجوز بگیرند.

استفاده از اینترنت ماهواره ای برای مناطق محروم از اینترنت ثابت و باکیفیت در سراسر دنیا یک وعده خوشحال کننده است. آنطور که از شواهد امر بر می آید استفاده از این سرویس آنچنان هزینه زیادی نیز در پی ندارد. اما محدودیت ها چطور؟

چندی پیش در آموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای برای شما گفته بودیم که شما برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران ناگزیر به کسب مجوزهای اینترنت ماهواره ای از نهادهای مربوطه هستید و استفاده از آن بدون کسب این مجوزها میتواند مستوجب مجازات مشخص باشد. جالا دبیر شورای عالی فضای مجازی از ضرورت کسب مجوزها برای استفاده از این سرویس میگوید.

کاربران اینترنت ماهواره ای باید مجوز بگیرند!

در ارتباط را راه اندازی اینترنت ماهواره ای در ایران، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در اظهاراتی اعلام کرد که برای استفاده کاربران از این سرویس باید تدابیر و مقررات مشخصی تدوین شود. او اظهار داشت:

علاوه بر حوزه‌ی مقررات‌گذاری، برای آنکه حکمرانی فضای مجازی کشور دچار خدشه نشود، باید اقداماتی صورت گیرد. یک سلسه تدابیری را در مرکز ملی فضای مجازی در نظر گرفته‌ایم که از مهم‌ترین این تدابیر، تقویت شبکه اینترنت ثابت کشور است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در این باره میگوید باید در حوزه بین المللی هم اقداماتی صورت گیرد تا حاکمیت سرزمینی ایران رعایت شود. بدین منظور کارگروه های متعددی در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است که ظرفیت قابل توجهی برای رسیدگی به این موضوع دارند. او همچنین از تدوین مقرراتی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای در ایران خبر داد و گفت:

کاربران اینترنت ماهواره ای باید مجوز بگیرند!

کسانی که می‌خواهند در کشور ازطریق این شبکه‌های دسترسی فعالیت کنند هم حتماً باید اخذ مجوز کنند.

فیروزآبادی خاطرنشان می‌کند که شبکه ثابت اینترنت کشور دچار نقص است و پاسخگو نیست؛ به همین علت، بار بسیار سنگینی به شبکه موبایل کشور وارد شده و تنها راه‌ حل آن است که شبکه اینترنت ثابت توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ضرورت کسب مجوز برای کاربران اینترنت ماهواره ای در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر