;
coinex

میزان مصرف اینترنت بیت کوین چقدر است؟

برای فرایند استخراج بیت کوین شما به اتصال قدرتمند اینترنت نیاز دارید. اما به واقع میزان مصرف اینترنت بیت کوین چقدر است؟ با ما در بررسی موضوع همراه باشید.

طی مدت اخیر با صعودهای قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بازار انواع ارزهای دیجیتال حسابی داغ است. در این شرایط همه میخواهند ماینر شوند و ماینینگ کنند. اما شما برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای مجازی نیاز به سخت افزارهایی قدرتمند، یک اتصال اینترنت خوب و البته چند پیش نیاز مرتبط دیگر دارید.

اما شاید یکی از اساسی ترین پیش نیازهای فرایند ماینینگ یک اتصال اینترنت خوب باشد، ولی به واقع چه اتصال اینترنتی مناسب فرایند استخراج بیت کوین است و میزان مصرف اینترنت بیت کوین چقدر است؟ با ما در بررسی میزان مصرف اینترنت بیت کوین همراه باشید تا علاوه بر بررسی مصرف اینترنت استخراج بیت کوین شما را بهترین مناسب ترین اینترنت استخراج بیت کوین نیز آشنا کنیم.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین چقدر است؟

این بسیار طبیعی است که استخراج بیت کوین به اینترنت نیاز داشته باشد، اما یک سوال اساسی به مانند هر کسب و کاری دیگری درباره استخراج بیت کوین نیز از اهمیت برخوردار است و آن میزان مصرف اینترنت بیت کوین است. اما چگونه باید از مصرف اینترنت استخراج بیت کوین مطلع شد؟

برای اندازه گیری میزان مصرف اینترنت بیت کوین راه های چندی وجود دارد. در این گفتار ما فرض را بر این گذاشته این که شما از یک روتر قدرتمند با قابلیت اندازه گیری میزان ترافیک ورودی و خروجی بی بهره هستید و ناچاز به اندازه گیری مصرف اینترنت استخراج بیت کوین با سایر ابزارهای ممکن شده اید. چراکه اگر یک روتر مدرن داشته باشید به سادگی با مراجعه به بخش اندازه گیری ترافیک میتوانید از میزان مصرف اینترنت بیت کوین مطلع شوید.

در ادامه اما قصد داریم به کمک یک نرم افزار شناخته شده،‌ اندازه گیری میزان مصرف اینترنت استخراج بیت کوین را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

نرم افزار BitMeter OS

این نرم افزار یک ابزار کاربردی و موثر برای اندازه گیری میزان مصرف اینترنت بیت کوین است. البته پسوند OS نباید شما را گمراه کند چراکه این به معنی سیستم عامل نیست و در حقیقت به منبع باز (Open Source) بودن این ابزار اندازه گیری مصرف اینترنت استخراج بیت کوین اشاره دارد.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین
مصرف اینترنت استخراج بیت کوین

این نرم‌افزار کاربردی دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که ما به دنبال آن هستیم. نرم‌افزار بیت‌ متر قابلیت آن را دارد که داده‌ های خروجی و داده ‌های ورودی دستگاه‌ های استخراج رمزارز را محاسبه و اندازه‌گیری کند و از این طریق شما میتوانید به میزان مصرف اینترنت بیت کوین پی ببرید. اما چرا با وجود نرم افزارهای متعدد مشابه این مورد را پیشنهاد میکنیم؟

  • نرم‌ افزار بیت‌ متر کاملا رایگان است.
  • فراگیری این نرم افزار با نسخه های مختلفش که برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شده است و میتوانید از آن استفاده کنید.
  • فرایند نصب و راه اندازی ساده آن.
  • میزان استفاده از داده‌ها به روش‌های مختلفی اندازه‌گیری شده و کاربر می‌تواند به سادگی نتایج بدست آمده را مشاهده کند.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار بیت متر

در درجه اول این نکته را در نظر داشته باشید که  در ماینینگ از اینترنت فقط برای هماهنگ ‌سازی دستگاه ماینر و بلوک‌ چین با استخر استخراج استفاده می‌شود و برخلاف تصور برخی افراد، اصلا نیازی به اینترنت خاص یا پهنای ‌باند زیادی نیست.

مهم نیست از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید یا دستگاه ماینر را با یک مودم 4G و TD-LTE به اینترنت متصل کردید. اصلا نیازی به اینترنت VDSL و FTTH نیست و یک اتصال اینترنت معمولی کفایت می‌کند.  آنچه در این فرایند اهمیت دارد؛ پایداری اتصال اینترنت است. یعنی قطعی نداشته باشد تا بتواند 24 ساعته کار کند.

خب بالطبع شما برای اندازه گیری میزان مصرف اینترنت بیت کوین با استفاده از این نرم افزار باید در درجه اول با شیوه نصب و راه اندازی آن آشنا شوید. در درجه اول باید این نرم افزار را دانلود کنید. برای اینکار از لینک زیر استفاده کنید. البته توصیه میکنم این راهنما را تا پایان بخوانید و سپس برای دانلود به هیمنجا بازگردید.

دانلود نرم افزار بیت متر او اس

با کلیک بر روی این لینک با صفحه ای مشابه با تصویر زیر روبرو خواهید شد. در اینجا علاوه بر لینک دانلود مستقیم نرم افزار بیت متر، شما برخی اطلاعات و آموزش های کلی درباره این نرم افزار را نیز مشاهده میکنید که در صورت امکان توصیه میشود آنها را مطالعه کنید. اگر به تصویر زیر دقت کنید، گزینه آبی رنگ Download در گوشه پایین سمت چپ صفحه قابل رویت است. با کلیک بر روی این گزینه نسبت به دانلود نرم افزار اقدام کنید.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین
میزان مصرف اینترنت بیت کوین

در بخش بعدی و در کادری مشابه با تصویر زیر میبایست متناسب با سیستم عامل موردنیاز خود نسبت به دانلود نسخه هماهنگ با سیستم خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید که باید حتما از نسخه Stable استفاده کنید چراکه نسخه های آزمایشی experimental معمولا دارای مشکلات عدیده ای هستند.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین

به یاد داشته باشید که فایل دانلود شده از نوع .zip بوده و فشرده می‌باشد؛ بنابراین برای باز کردن آن به نرم‌افزارهایی همچون WinZip یا WinRar نیاز دارد.

به هنگامی که فایل نصب برنامه را از حالت زیپ خارج کردید، آنرا باز کنید. در همان کادر اولیه مربوط به نرم افزار با تصویری مشابه با آنچه در زیر میبینید مواجه میشوید که با کلیک بر روی I Agree مطابق با تصویر میتوانید از این بخش عبور کنید.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین

در بخش بعدی با با استفاده از گزینه‌ی Browse میتوانید محل نصب نرم‌ افزار را انتخاب کنید. پس از تعیین محل مناسب برای نصب نرم افزار به همین صفحه باز میگردید. در اینجا با انتخاب گزینه Install فرایند نصب آغاز میشود.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین
میزان مصرف اینترنت بیت کوین

در نهایت صبر کنید تا نرم‌ افزار بر روی رایانه‌ شما نصب شده و در پایان بر روی گزینه‌ی Close کلیک کنید. حال نرم‌ افزار بیت‌ متر آماده‌ استفاده است و شما با استفاده از آن میتوانید به اندازه گیری میزان مصرف اینترنت بیت کوین بپردازید.

پس از پایان مراحل نصب نرم‌افزار با یک صفحه‌ اینترنتی در مرورگر مواجه می‌شوید که به شما پیشنهاد می‌کند از رابط کاربری تحت وب استفاده کنید. برای این کار بر روی گزینه‌ Click here to view the Web Interface کلیک کنید.

مصرف اینترنت استخراج بیت کوین : بررسی موردی

در ادامه نتایج اندازه گیری میزان مصرف اینترنت بیت کوین با استفاده از نرم افزار بیت متر را بر روی یک ریگ ماینینگ طی چند روز متوالی مشاهده میکنید. این ابزار ماینینگ با ویندوز 10 از یک ریگ 6 کارته برای استخراج اتریوم با استفاده از نرم افزار کلیمور (Claymore’s Dual Miner) نسخه 11 استفاده میشود و نتایج زیر را ثبت کرده است.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین
میزان مصرف اینترنت بیت کوین

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، سطح دانلود ریگ ماینینگ چند برای اطلاعات آپلود شده است، بنابراین می‌توان گفت که پهنای باند دانلود اینترنت بسیار مهم‌تر از آپلود آن می‌باشد. با این حال، این جدول اطلاعات خاصی جز میزان مصرف داده در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، بنابراین برای درک بهتر آن باید آن را مقایسه کرد.

برای مثال همواره میتوانید میزان مصرف اینترنت استخراج بیت کوین را با سایر فعالیت ها مانند استریم فیلم و ویدیو مقایسه کنید که کار رایجی است. در این مورد باید بدانید که تماشای یک فیلم 2 ساعته با کیفیت 720p‌ میتواند 2 الی 4 گیگابایت حجم مصرفی نیاز داشته باشد. در حالتی که با کیفیت 1080p به تماشای فیلم بنشینید در دو ساعت ممکن است حجمی برابر با 7 گیگابایت نیاز داشته باشید.

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، مجموع اینترنت مصرفی یک ریگ ماینینگ معمولی طی 24 ساعت حدود 75 مگابایت است. این بدان معناست که پهنای باند مورد استفاده برای مشاهده‌ی یک فیلم با کیفیت قابل قبول معادل پهنای باند مصرفی ریگ ماینینگ طی 68 روز کامل می‌باشد.

میزان مصرف اینترنت دستگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است ولی در مجموع شما نیاز به حجم اینترنت بسیار بالایی ندارید. گفتیم چون از اینترنت برای هماهنگ کردن سیستم ماینر و بلوک‌ چین با استخر استخراج ارز استفاده می‌شود؛ حدود 32 کیلوبایت در ثانیه مصرف اینترنت دارید. به معنای دیگر در ماه ممکن است چند گیگابایت (زیر 10 گیگابایت) برای ماینینگ مصرف اینترنت داشته باشید.

غالب سیستم‌های ماینینگ از اتصال‌های کابلی و اینترنت‌های سیمی استفاده می‌کنند؛ چون امن‌تر و پایدارتر هستند و نسبت به وای‌فای، اینترنت موبایل و دیگر روش‌های اتصال بی‌سیم قطعی کمتری دارند. شما با یک اتصال اینترنت ADSL معمولی هم می‌توانید بیت‌کوین استخراج کنید.

در بسیاری از سایت‌ ها اشاره شده حداقل سرعت اینترنت باید 2 مگابیت بر ثانیه باشد ولی اگر سرعت بالاتری انتخاب کنید؛ حاشیه امنیت بهتری دارد. در کشورهایی که پهنای ‌باند و سرعت اینترنت زیاد است؛ حداقل سرعت اینترنت 10 مگابیت توصیه شده است.

برای استخراج رمز ارز از چه اینترنت و چه مودمی استفاده کنیم؟

میزان مصرف اینترنت بیت کوین چقدر است؟
مصرف اینترنت استخراج بیت کوین

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، اتصال کابلی اینترنت میتواند امنیت بیشتری برای شما تضمین کند و علاوه بر این از قطع و وصل شدن های وای فای بیشتر در امان است. پس ما استفاده از اتصال کابلی را توصیه میکنیم. البته این به معنای عدم امنیت اینترنت وای فای نیست و این اتصال خود واجد امنیت خوبی است.

البته که اتصال کابلی میتواند پرهزینه باشد چراکه به جز کابل شبکه شما نیاز به سوییچ و روتر نیز خواهد داشت تا یک مجموعه کامل را راه اندازی کنید. در اینجا این شما هستید که با در نظر گرفتن وضعیت جیب مبارک، باید به تعیین استراتژی بپردازید.

از اساس بحث امنیت در مباحث شبکه و کامپیوتر موضوع هزینه بری است. هرچقدر که بخواهید سطح امنیت دیتای خود را در شبکه بالا ببرید باید هزینه بیشتری متقبل شوید.

میزان مصرف اینترنت بیت کوین چقدر است؟
مصرف اینترنت استخراج بیت کوین

در مورد مودم نیز باید گفت که اتصال ماینز به استخرها نیاز به سرعت بالای اینترنت ندارد. پس نیازی به مودم روترهای گیمینگ، رده بالا و گران قیمت ندارید. همین مودم های ADSL میتوانند نیاز شما را برطرف کنند.

برای اتصال تعداد دستگاه های کمتر، داشتن اینترنت 1 مگ یا 2 مگ می تواند اینترنت خوبی باشد و از نظر حجم می توانید بسته اینترنتی با حدود 10 یا 20 گیگ در ماه را در نظر بگیرید.

به عنوان یک توصیه بهتر است همواره یک اینترنت پشتیبان و منبع تغذیه ثانی برای دستگاه های خود در نظر داشته باشید تا در هر صورتی که منبع اصلی تغذیه دچار اختلال یا ایراد شد، ماینرها بتوانند به کار خود با استفاده از اینترنت پشتیبان ادامه دهند.

برخی اصطلاحات و مفاهیم کلیدی فرایند استخراج بیت کوین

عموم افراد شناخت و آگاهی کاملی از فرایند استخراج بیت کوین و اصطلاحات و مفاهیم به ظاهر پیچیده اما در حقیقت ناشناخته این موضوع ندارند. بر همین اساس در این آموزش به برخی از اساسی ترین اصطلاحات مرتبط با فرایند ماینینگ نیز خواهیم پرداخت.

Hash Rate (نرخ هش)

هش درواقع یک مسئله ریاضیاست که کامپیوتر ماینینگ باید آنرا حل کند. حالا نرخ هس در این میان عددی نشانگر سرعت محاسبه و حل این مسائل است. به طور مثال وقتی که شبکه بیت‌کوین به نرخ هش برابر با 10TH/s برسد ، یعنی می‌تواند در هر ثانیه، 10 تریلیون محاسبه انجام دهد. هرچقدر تعداد استخراج‌کنندگان بیشتری به شبکه بیت‌کوین اضافه شوند، نرخ هش شبکه بیشتر خواهد بود.

نرخ هش همچنین به قدرت عملکرد استخراج‌کننده نیز گفته می‌شود. امروز کامپیوترهای قدرتمند استخراج‌کننده بیت‌کوین، با نرخ هش‌های متفاوتی وجود دارند. عملکرد استخراج‌کنندگان با MH/s (مگا هش بر ثانیه)، GH/s (گیگا هش بر ثانیه)، TH/s (ترا هش بر ثانیه) و حتی PH/s (پتا هش بر ثانیه) سنجیده می‌شوند.

Bitcoins per Block (بیت‌کوین به ازای هر بلاک)

به ازای هر حل مسئله ریاضی که توسط فرایند ماینینگ انجام شود، یک مقدار ثابت و پایدار از بیت کوین نیز ایجاد میشود. تعداد بیت کوین هایی که بابت محاسبه هر بلک ایجاد میشود از 50 بیت کوین که مربوط به اوایل کار شبکه بیت کوین بود شروع شده و در ازای هر 210,000 بلاک نصف میشود. (تقریبا هر 4 سال) در حال حاضر پاداش محاسبه هر بلاک، 12.5 بیت‌کوین است. آخرین بار که این مقدار نصف شد مربوط به سال 2016 بود.

Bitcoin Diffficulty (سختی بیت‌کوین)

از آنجایی که شبکه بیت‌کوین طوری طراحی شده که بصورت مداوم هر 10 دقیقه مقدار ثابتی بیت‌کوین ایجاد کند، سختی محاسبه کردن مسائل ریاضی باید افزایش یابد تا با افزایش نرخ هش شبکه بیت‌کوین سازگار و هماهنگ شود. این موضوع به این معناست که هرچقدر استخراج‌کنندگان بیشتر شوند، استخراج بیت‌کوین مشکل‌تر خواهد بود.

Electricity Rate (نرخ الکتریسته)

میزان مصرف اینترنت بیت کوین
مصرف اینترنت استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین همانطور که این روزها باید به خوبی متوجه شده باشید، نیاز به مصرف برق زیادی دارد. شما برای محاسبه نرخ سود آوری خود باید از نرخ الکتریسیته مصرفی اطلاع داشته باشید که در قبض برق ماهانه مندرج است.

Power consumption (توان مصرفی)

هر استخراج‌کننده میزان متفاوتی از انرژی را مصرف می‌کند. اطمینان حاصل کنید قبل از اقدام به استخراج بیت‌ کوین، مقدار دقیق مصرف منابع توسط کامپیوتر را محاسبه کنید. این مورد را به راحتی می‌توانید با یک جستجو در گوگل بیابید.

Pool fees (کارمزد استخر استخراج)

شما برای استخراج بیت کوین باید به یک استخر یا اصطلاحا Pool بپیوندید. استخر استخراج در واقع به گروهی از استخراج کنندگان اطلاق میشود که دور هم جمع میشوند تا بتوانند فرایند استخراج را به حالت موثرتری به سرانجام برسانند.

پلتفرمی که همه این افراد را گردهم می‌آورد با نام Mining Pool شناخته می‌شود و برای اینکه عملیات این پلتفرم پابرجا بماند مقداری کارمزد را از اعضا کسر می‌کند. در پایان فرایند استخراج بیت کوین، سود حاصل از آن بر اساس نرخ هش هر عضو مشارکت کننده در فرایند استخراج بین اعضای استخر تقسیم خواهد شد.

Time Frame (بازه زمانی)

این به یک بازه زمانی اطلاق میشود که شما برای تعیین میزان سودآوری فعالیت خود تعیین میکنید. در حقیقت برای محاسبه سودآوری فرایند استخراج شما ناگزیر به تعیین یک بازه زمانی هستید. هرچه این بازه زمانی طولانی تر باشد شما پتانسیل بیشتری برای استخراج بیت کوین بیشتر و در نتیجه سود بیشتر خواهید داشت.

Profitability decline per year (کاهش سودآوری هر سال)

به احتمال این مهمترین متغیر در فاکتورهای موثر بر استخراج بیت کوین است. مفهوم این اصطلاح این است که از آنجا که هیچکس نمیتواند به طور دقیق نرخ استخراج کنندگانی که به شبکه بیت کوین ملحق میشوند را پیش بینی کند، هیچکس نیز نمیتواند نرخ سختی استخراج بیت کوین طی 6 هفته، 6 ماه یا حتی 6 سال آینده را تعیین کند.

این یکی از دو عاملی است که باعث می‌شود وقتی یک نفر سوال می‌کند آیا استخراج بیت‌کوین سود دارد نمی‌توانید به او پاسخ دقیق و روشنی بدهید. دلیل دوم، وجود نرخ تبدیل متفاوت است. البته شما می‌توانید در محاسبه‌گرهای استخراج بیت‌کوین، نرخ کاهش سود سالیانه را وارد کنید.

Conversion rate (نرخ تبدیل)

بار دیگر باید گفت از آنجا که هیچکس نمیداند نرخ تبدیل بیت کوین به دلار و دلار به ریال در آینده چقدر خواهد بود، پیش بینی سودآوری بیت کوین بازهم دشوارتر است.  در این باره توصیه میشود برای اطلاعات بیشتر گفتار آموزش خرید و فروش بیت کوین در ایران را بخوانید.

علاوه بر این مصرف اینترنت در هر حوزه مبحثی مهم و موثر است. ما پیش از این در تکراتو بنابر نیاز عمومی به مصرف اینترنت یوتیوب، مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت تلوبیون، مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ، مصرف اینترنت لایو اینستاگرام ، مصرف اینترنت اسکای روم و مصرف اینترنت ادوبی کانتکت پرداخته بودیم.

همچنین به گیمرها توصیه میکنیم نگاهی به  مصرف اینترنت بازی های آنلاین، از جمله میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی موبایل و میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل داشته باشند.

همچنین با مطالعه بهترین بهترین سرمایه گذاری 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 میتوانید تصمیم گیری بهتری درباره بسترهای سرمایه گذاری در سال جدید داشته باشید. فراموش نکنید که همواره بهترین شغل های 2021 میتواند به شما کمک کند.

علاوه بر این به جد توصیه میکنیم نگاهی به حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400، وام ازدواج 1400 و کمبود معلم در سال 1400 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مصرف اینترنت بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر