;
coinex

اپل کار روی توسعه نسل ششم اینترنت همراه (6G) را آغاز کرده است

اپل اصلا قصد ندارد در توسعه نسل ششم اینترنت همراه از رقبای سرسخت خود عقب بیفتد و خبرها حکایت از برنامه های ویژه این کمپانی در این باره دارد.

کوپرتینویی ها نسل جدید آیفون ها را به عنوان اولین محصولات خود مبتنی بر فناوری فایوجی در شرایطی عرضه کردند که این محصولات ضمن بهره مندی از مودم های X55 کوالکام، از آنتن های ارتباطی اختصاصی اپل برای پشتیبانی از فایوجی نیز پشتیبانی میکردند. این موضوع بر شایعات تولید مودم های اختصاصی توسط اپل دامن زد.

چندی بعد جانی سروجی مدیر ارشد بخش سخت افزارهای اپل اظهار داشت که این شرکت توسعه مودم های سلولار را برای کاهش وابستگی این شرکت به کوالکام در اولویت قرار داده و حالا از برنامه های اپل برای توسعه 6G میشنویم.

اپل کار روی توسعه نسل ششم اینترنت همراه (6G) را آغاز کرده است

حالا و به نقل از منبعی موثق خبر میرسد که اپل به دنبال جذب مهندسانی برای تکمیل تیم توسعه اینترنت 6G است. فهرست استخدامی این شرکت مربوط به موقعیت دفاتر اپل در سیلیکون‌ولی و سن دیگو است. این دقیقا جایی است که این شرکت در زمینه‌ی توسعه فناوری بی‌سیم و طراحی تراشه فعالیت می‌کند.

علاوه بر این حیطه تخصصی فعالیت افراد استخدام شده به طراحی و توسعه فناوری های مرتبط با نسل ششم اینترنت همراه و سیستم های ارتباطی بی سیم ارتباط دارد.

پیش از این نیز اپل با پیوستن به گروه 6G موسوم به ATIS علاقه و توجه خود به این فناوری را نشان داده بود و حالا با استخدام مهندسانی برای توسعه این فناوری بر کار جدی خود در این حوزه مهر تایید میزند.

اپل کار روی توسعه نسل ششم اینترنت همراه (6G) را آغاز کرده است

به‌ادعای گزارش مذکور، حیطه‌ی کاری افرادی که برای این مشاغل استخدام شده‌اند، به طراحی و تحیق‌وتوسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با نسل ششم شبکه‌ی موبایل، سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم برای شبکه‌های دسترسی رادیویی و حضور فعال در مجامع صنعتی و دانشگاهی علاقه‌مند به فناوری 6G مربوط می‌شود.

گفتنی است اپل با پیوستن به گروه صنعت 6G موسوم به (ATIS) علاقه‌ی به این فناوری را نشان داده بود و اکنون با استخدام مهندسان خبره در این حوزه مهر تایید دیگری بر این ماجرا می‌زند.

با این وضعیت، پل علاوه بر تسوعه مودم های اختصاصی فایوجی که وابستگی این شرکت به کوالکام را میکاهد، در تلاش برای تولید ماژول های AiP است که نشانگر پیشرفت این شرکت در توسعه ماژول های RF جلویی است. فراتر از آن، این شرکت با شروع توسعه‌ی 6G به‌نوعی قصد دارد رقبا را با چالش مواجه کند و توشه‌ای برای پیشتازی در آینده‌ی این فناوری در اختیار داشته باشد.

البته دقیقا مشخص نیست که مودم های اختصاصی اپل چه زمانی عرضه میشود. ولی اعتقاد بر این است که اپل در درجه اول قصد دارد با اضافه کردن شرکت های جدید به زنجیره تامینف محدوده استفاده از فرکانس فوق سریع mmWave  را در ایفون های بعدی گسترش دهد و سپس با به کمال رسیدن این فناوری به پشتیبانی از فایوجی برای باندهای بیشتر در سراسر جهان ادامه دهد.

در اینجا توصیه میکنیم نگاهی به بهترین هدفون های 2021، بهترین ساعت های هوشمند 2021، بهترین مادربردهای 2021، بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت، بهترین لپ تاپ های 2021 و بهترین تلویزیون های 2021 داشته باشید. به علاوه بهترین تلویزیون های ایرانی و بهترین تلویزیون های ایکس ویژن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توسعه نسل ششم اینترنت همراه توسط اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر