;
coinex

فیلترینگ کلاب هاوس در عمان ؛ فقدان مجوز بهانه‌ای برای سانسور است؟

فیلترینگ کلاب هاوس در عمان به گفته خبرنگار رویترز در امارات اتفاق افتاده است. در این نوشتار با هم بررسی می‌کنیم که به چه دلیل شبکه اجتماعی مبتنی بر ویس کلاب هاوس در عمان فیلتر شده است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

امروز یکشنبه، خبرنگار رویترز در دوبی از فیلترینگ کلاب هاوس در عمان خبر داده است. به گفته این خبرگزاری مقامات این کشور اعلام کرده اند مشکل مجوز این اپلیکیشن عامل بلاک شدن آن است. اما برخی فعالان آن را نقض آزادی بیان و سانسور تلقی کرده اند. کلاب هاوس اپلیکیشنی مبتنی بر ویس است که به کاربرانش اجازه می‌دهد در روم‌ها در خصوص مسائل مختلف به گفتگو بپردازند.

اپلیکیشن کلاب هاوس از اوایل سال 2020 شروع به فعالیت کرد و آمارها نشان می‌دهد تا فوریه 2021 بیش از 2 میلیون نفر در ایالات متحده و بیش از 6 میلیون نفر در سراسر جهان از این اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برخی تحلیلگران باور دارند که کلاب هاوس (Clubhouse) آینده شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌روند. در ادامه این نوشتار به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا فیلترینگ کلاب هاوس در عمان به دلیل مشکل مجوز این اپ است یا سانسور عامل این اقدام بوده است. با ما همراه باشید.

فیلترینگ کلاب هاوس در عمان

فقدان مجوز بهانه‌ای برای سانسور است؟

رگولاتوی ارتباطات کشور عمان در پاسخ به وبسایت WAF گفته است که بلاک شدن اپلکیشن کلاب هاوس به دلیل «فقدان مجوز» است. در بیانیه‌ی رگولاتوری آمده است:

اپلیکیشن های ارتباطی مشابه باید از مقامات مربوطه مجوز بگیرند.

در شبکه های اجتماعی این کشور هشتگ Oman_Block_Clubhouse ترند شده است.

بیشتر بخوانید: مالک کلاب هاوس کیست و ارزش آن چقدر شده؟

بسیاری از عمانی‌ها اسکرین شات‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که حاکی از پیام خطا در بارگزاری این اپلیکیشن است. گفته‌های مقامات عمانی در حالی است که برخی فعالان این موضوع را مصداق سانسور و نقض آزادی بیان تلقی می‌کنند. یکی از این فعالان گفته است:

دولت عمان دولت چین را به عنوان رول‌مدل انتخاب کرده و کلاب هاوس را مسدود کرده است. اپلیکیشنی که میان عمانی‌ها به فضایی برای بیان آزادانه نظراتشان بدون سانسورینگ حکومت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: reuters

نظر شما در خصوص فیلترینگ کلاب هاوس در عمان چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر