;
coinex

دیلیت اکانت کلاب هاوس ؛ چگونگی حذف اکانت و دی اکتیو کردن Clubhouse

احتمالا در این چند وقت نام کلاب هاوس، اپلیکیشن نوظهور برمبنای صوت، به گوش شما خورده است. ما این گفتار را به نحوه دیلیت اکانت کلاب هاوس اختصاص داده‌ایم.

در این روزها، کلاب هاوس تبدیل به یکی از خبرسازترین اپلیکیشن‌های موجود در بازار شده است و افراد زیادی در تلاش هستند تا بتوانند در این اپلیکیشن حساب کاربری بسازند. اما چه چیزی باعث این حجم از محبوبیت این اپلیکیشن شد؟

به‌طور کلی، کلاب هاوس را می‌توان در دسته‌‌ی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد ولی تفاوت‌های چشم‌گیری در زمینه‌های کاربرد، امکانات و نحوه ثبت نام با بقیه شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، اینستاگرام یا تلگرام دارد؛ به‌طوریکه نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد.

ما در ادامه‌ی این جستار، به بررسی کلی کلاب هاوس می‌پردازیم و نحوه دیلیت اکانت کلاب هاوس را برای شما توضیح می‌دهیم. با تکراتو همراه باشید!

دیلیت اکانت کلاب هاوس

در گذشته، تکراتو آموزش اپلیکیشن‌هایی همچون آموزش کار با اپلیکیشن بایننس، آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)، آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)، آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)، آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord) و آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه تهیه کرده است. حال نوبت به توضیح نحوه پاک کردن اکانت کلاب هاوس است.

اگر بخواهیم نگاهی کلی بر اپلیکیشن کلاب هاوس بیاندازیم، باید گفت که کلاب هاوس در مارس 2020 در دسترس کاربران قرار گرفت ولی در آن زمان، بین عموم مردم معروفیتی نداشت و تنها توسط سرمایه‌داران بزرگ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اما کم کم، استارتاپ‌های کوچک‌تر نیز به جمع کاربران این اپلیکیشن پیوستند و امروزه، بیش از 4 میلیون نفر در سراسر جهان از نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. این جمعیت شامل افرادی مشهور همچون اپرا وینفری، رهبران بزرگ همچون بنیانگذار Reddit، الکسیس اوهانیان، بنیانگذار Product Hunt، رایان هوور است.

اما از جمله کسانی که در معروفیت و محبوبیت کلاب هاوس نقش اساسی داشته‌اند، ثروتمندترین افراد جهان، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک هستند. به جرئت می‌توان گفت حضور ایلان ماسک در داخل یکی از روم‌های گفتگوی آنلاین کلاب هاوس، بهترین عامل جذب کاربران بود.

ما در ادامه‌ی این مطلب، به برخی سوالات اساسی راجع به این اپلیکیشن پاسخ می‌دهیم تا ابهامات شما در این زمینه رفع شود و سپس نحوه‌ی دی اکتیو کردن کلاب هاوس را آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید

آیا نسخه‌های دسکتاپ یا اندروید این اپلیکیشن راه‌اندازی شده است؟

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های این اپلیکیشن این است که در حال حاضر تنها نسخه‌ی ios آن در دسترس، قابل دانلود و نصب است و شرکت بنیانگذار آن تاکنون هیچ نسخه‌ی اندروید یا دسکتاپی را به کاربران ارائه نکرده است.

البته اگر شما کاربر آیفون نیستید، نگران نباشید؛ چرا که به‌نظر می‌رسد طی مشهوریت‌های اخیر این اپلیکیشن، مدیر عامل شرکت اعلام کرده است که به‌زودی نسخه‌های دسکتاپ و اندروید آن را راه‌اندازی می‌کند.

به محض انتشار این دو نسخه از کلاب هاوس، ما لینک دانلود آنها را در مقالات دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر و دانلود کلاب هاوس اندروید قرار می‌دهیم. با اینکه راه‌اندازی این دو نسخه قطعی است ولی زمان عرضه آنها مشخص نیست؛ تنها بنیانگذاران در پستی اعلام کرده‌اند که این دو به‌زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

گذشته از این، کلاب هاوس در ios قابل دانلود و نصب است و ما در گذشته در مقالاتی همچون اپلیکیشن کلاب هاوس چیست، به‌طور کامل آن را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

چطور در کلاب هاوس ثبت نام کنیم؟

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

از دیگر محدودیت‌های کلاب هاوس، نحوه‌ی ثبت‌نام یا وارد شدن به آن است. برای اینکه بتوانید از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنید، می‌بایست از طرف شخصی که درحال حاضر در آن عضو است، دعوت‌نامه دریافت کنید. ما در مقاله‌ی دعوتنامه کلاب هاوس چیستبه شما نحوه‌ی دریافت دعوتنامه کلاب هاوس را آموزش داده‌ایم.

همانطور که در مقاله‌ی ذکر شده هم اشاره کردیم، دریافت دعوتنامه کلاب هاوس به آسانی که فکر می‌کنید، نیست و حتی اگر دوستان یا آشنایان شما عضو کلاب هاوس باشند، ممکن است قبول نکنند که یکی از دو فرصت دعوت کردن خود را صرف شما کنند.

با این حال، اگر موفق به کسب بلیت عضویت در clubhouse شدید، ما در مقاله‌‌ی آموزش ساخت روم در کلاب هاوس توضیحات جامع و کاملی راجع به ساخت اکانت، رابط کاربری، نحوه استفاده از اپ clubhouse را توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون

این اپلیکیشن به کدام یک از اطلاعات ما برای ثبت نام نیاز دارد؟

برای ثبت نام، شما می‌بایست یک شماره تلفن و یک نام به اپلیکیشن بدهید. همینطور شخص دعوت کننده به شماره تلفن شما جهت دعوت نیاز دارد. پس از آن یک لینک برای شما ارسال می‌شود که به کمک آن می‌توانید ثبت نام خود را کامل کنید.

البته فراموش نکنید که پس از ورود به سیستم، آدرس ایمیل خود را با این سرویس تأیید کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را به عنوان روشی برای اتصال مجدد داشته باشید. این امر موجب می‌شود در صورت بروز هرگونه اتفاق، بتوانید اکانت خود را ریکاوری کنید.

پس از ورود به اپلیکیشن، می‌توانید آن را به حساب توییتر خود متصل کنید، مخاطبین و دوستان خود را در آن پیدا کنید و همینطور برای خود عکس پروفایل انتخاب کنید. اگر تمایلی به انتخاب یک عکس پروفایل جدید ندارید، کلاب هاوس به شما اجازه می‌دهد از عکس توییتر خود استفاده کنید.

خوشبختانه clubhouse تحریم‌ها را برای کاربران ایرانی اعمال نکرده است و شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از شماره تلفن خود و آی پی ایران وارد اپلیکیشن شوید. اما امکان دارد که اپراتور همراه اول اجازه دریافت پیامک را ندهد و کمی شما را در این مرحله اذیت کند. با این حال، استفاده از دیگر اپراتورها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل نصب نشدن توئیتر و نحوه حل مشکلات کاربران ایرانی توئیتر

در کلاب هاوس امکان به اشتراک گذاری چه فایل‌هایی وجود دارد؟

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

کلاب هاوس تنها امکان به اشتراک گذاری صدا به‌صورت آنلاین را دارد و داخل اپلیکیشن حتی امکان ضبط مکالمه یا گفتگو وجود ندارد. از طرفی، امکان به اشتراک گذاری عکس، فیلم یا دیگر فرمت‌ها نیز در clubhouse ممکن نیست.

البته از آنجایی که clubhouse یک اپلیکیشن نوظهور و در حال توسعه است، احتمالا در آینده امکانات بیشتری به آن اضافه می‌شود و امکان به اشتراک گذاری دیگر فایل‌ها نیز اضافه می‌شود. اما در حال حاضر، کلاب هاوس را مانند یک رادیو یا پادکست زنده می‌دانند.

البته اینکه روم گفتگوی آنلاین شبیه به یک پادکست زنده باشد یا که به‌صورت مکالمه و گفتگو میان شرکت کنندگان برگزار شود، به نظر مدیر روم بستگی دارد. وی می‌تواند به دیگران اجازه دهد میکروفن خود را وصل کنند و یا خود به‌صورت فردی یا دو نفره، یک گفتگوی آنلاین را راه‌اندازی کند.

برخی از افراد هم آن را به اپلیکیشن زوم شبیه می‌دانند و معتقدند روم‌های clubhouse شبیه به استفاده از زوم یا گوگل میت است که البته از امکانات ویدئو کال بهره نمی‌گیرد و دوربین آن خاموش باشد. ولی تفاوتی که بین این دو به چشم می‌خورد، این است که در زوم، امکان برقراری تماس با عموم مردم ممکن نیست ولی در کلاب هاوس هر فردی می‌تواند وارد روم‌های open شود.

البته محدودیت‌ 5000 نفری این روم‌ها ممکن است برای لایوهای صوتی افراد مشهور دردسرساز باشد و امید است این ظرفیت در طی نسخه‌های بعدی بیشتر شود. ولی به طور کلی، افراد اجازه دارند در لایوهای عمومی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با زوم (ZOOM)

مزایا و معایب کلاب هاوس چیست؟

مزایای کلاب هاوس

  • کنترل کامل کاربر
  • کنترل حریم خصوصی برنامه
  • آشنا شدن با افراد جدید
  • یادگیری از افراد متخصص
  • پیدا کردن مشتری و کسب درآمد از برنامه
  • اپلیکیشنی عالی برای کسب اطلاعات

معایب کلاب هاوس

  • امکان چت گروهی وجود ندارد.
  • اعتیادآور است.
  • اطلاعات غلط در کلاب هاوس وجود دارد.
  • عدم پشتیبانی از تماس
  • عدم پشتیبانی از ارسال ویدئو یا عکس
  • عدم پشتیبانی از ضبط لایو صوتی و استفاده از آن در آینده
  • عدم پشتیبانی از چت مستقیم
  • پلت‌فرم‌های دیگر همچون اندروید و دسکتاپ این اپلیکیشن را ندارند.

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل تنظیم کنیم

دیلیت اکانت کلاب هاوس چگونه است؟

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

از آنجایی که این اپلیکیشن درحال توسعه است، تمایلی ندارد که کاربران خود را از دست بدهد و به همین خاطر، شما هیچ گزینه‌ای تحت عنوان حذف حساب کاربری یا غیرفعال کردن آن در این اپ مشاهده نخواهید کرد.

پس برای حذف حساب کاربری clubhouse چه باید کرد؟ ما در این قسمت، به طور کامل نحوه‌ی دیلیت اکانت کلاب هاوس را برای شما توضیح خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که اگر حساب کاربری خود را پاک کنید، تا 30 روز بعد از آن اجازه نخواهید داشت تا با همان شماره یا نام کاربری، وارد اپلیکیشن شوید.

همینطور بعد از گذشت آن بازه، ممکن است نام کاربری شما توسط شخصی دیگر رزرو شده باشد و نتوانید از همان نام کاربری استفاده کنید. بنابراین، قبل از اینکه به حذف حساب کاربری clubhouse خود اقدام کنید، این جوانب را درنظر بگیرید.

به منظور دیلیت اکانت کلاب هاوس ، شما می‌بایست به پشتیبانی کلاب هاوس ایمیل بفرستید و درخواست حذف دائم اکانت خود را بیان کنید. برای این کار، اول باید ایمیل خود را در بخش پروفایل اکانت کلاب هاوس خود اضافه کنید.

برنامه اجتماعی Clubhouse با یک آپشن حذف حساب، درخواست‌های رسمی جامعه Clubhouse را برطرف می‌کند. در اینجا برای حذف اکانت کلاب هاوس باید چند مرحله را طی کنید و بدین منظور، به اطلاعات معتبری چون ایمیل ثبت شده، نام کاربری و اسم پروفایل نیاز دارید.

شما برای دی اکتیو کردن کلاب هاوس دو راه حل پیش رو دارید؛ اکانت خود را غیرفعال کنید و یا آن را به‌طور کامل و دائمی پاک کنید. در ادامه به روش دیلیت اکانت کلاب هاوس به‌طور دائم می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: 11 نکته و ترفند مهم در مورد ایرپاد های اپل

برای حذف اکانت کلاب هاوس ، به آدرس پشتیبانی کلاب هاوس بروید و مشخصات اولیه‌ی خود را وارد کنید. این مشخصات به ترتیب شامل آدرس ایمیل و نام کاربری است.

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

سپس در قسمت «please choose a topic below»، گزینه‌ی My Account & Profile را انتخاب کرده و در کادر پایین آن، گزینه‌ی Delete My Account را انتخاب کنید. البته اگر قصد دارید که تنها اکانت خود را برای مدتی غیرفعال کنید، گزینه‌ی Deactivate my account را از این قسمت انتخاب کنید.

سپس در قسمت summary، خلاصه‌ای از دلیل خود برای حذف حساب کاربری clubhouse بنویسید. می‌توانید برای این قسمت متن انگلیسی « I would like to delete my CH account» را در کادر کپی کنید.

در کادر پایین آن نیز با جزییات بیشتر دلیل دیلیت اکانت کلاب هاوس خود را توضیح می‌دهید. می‌توانید متن انگلیسی زیر را نیز در این قسمت کپی کنید.

I no longer want to use clubhouse app. So I want to delete my account and data

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

در ضمن اگر تمایل دارید، می‌توانید یک صفحه را ضمیمه کرده و درخواست را با موفقیت ارسال کنید. به همین ترتیب درخواست دیلیت اکانت کلاب هاوس شما ارسال می‌شود.

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

به غیر از روش بالا، می‌توان برای حذف اکانت کلاب هاوس از روش‌های دیگر نیز اقدام کرد. یکی دیگر از این راه‌حل‌های دیلیت اکانت کلاب هاوس ، اضافه کردن ایمیل به clubhouse و درخواست حذف اکانت است.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

برای استفاده از این روش حذف اکانت کلاب هاوس ، اول باید ایمیل خود را در اکانت clubhouse خود ثبت کنید. بدین منظور، clubhouse app را باز کرده، به روی آیکون پروفایل در گوشه سمت چپ بزنید و سپس @ را که در کنار آیکون تنظیمات است، انتخاب کنید.

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse

آدرس ایمیل خود را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه verify را انتخاب کنید. clubhouse در اینجا برای شما ایمیلی ارسال می‌کند و شما باید به صندوق دریافتی ایمیل خود رفته و آن را تائید کنید.

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دلیلیت حساب کاربری clubhouse

در مرحله‌ی بعد حذف اکانت کلاب هاوس ، از طریق ایمیل خود به آدرس support@joinclubhouse.com ایمیل دهید؛ بدین منظور title را Delete My Account نوشته و نام کاربری، شماره تلفن و مشکل خود را مطرح کنید. همینطور می‌توانید از تصویر برای توضیح بهتر مشکل خود استفاده کرده و آن را ضمیمه ایمیل خود کنید.

بدین ترتیب دیلیت اکانت کلاب هاوس شما انجام می‌شود. اما اگر این دو راه‌حل جوابگو نبود، نگران نباشید! چرا که یک راه‌حل دیگر نیز وجود دارد. در آخرین راه‌حل برای حذف اکانت کلاب هاوس می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون

برای دیلیت اکانت کلاب هاوس می‌توانید به صفحه اجتماعی توییتر کلاب هاوس توییت کنید. آدرس توییتر کلاب هاوس https://twitter.com/joinClubhouse است. برای کامل کردن درخواست حذف اکانت کلاب هاوس خود، از آنها بخواهید تا به حذف دائمی حساب کمک کنند.

اگر درخواست شما برای دیلیت اکانت کلاب هاوس تائید نشد، می‌توانید این مراحل را طی کنید:

  • اپلیکیشن clubhouse را باز کنید.
  • به قسمت پروفایل کلاب هاوس خود بروید.
  • در اینجا نماد چرخ دنده را در گوشه سمت راست و بالا را انتخاب کنید.
دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دلیلیت حساب کاربری clubhouse
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید و گزینه‌های Disconnect Twitter Account و Disconnect Instagram را انتخاب کنید تا اتصال اکانت‌های توییتر و اینستاگرام شما به اکانت کلاب هاوس قطع شود.
دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دلیلیت حساب کاربری clubhouse

پس از مشاهده پیام موفقیت آمیز قطع اتصال به اکانت‌های اینستاگرام و توییتر، گزینه‌ی log out را از پایین انتخاب کنید و اپلیکیشن را حذف نصب کنید.

دیلیت اکانت کلاب هاوس
نحوه دلیلیت حساب کاربری clubhouse

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10

البته استفاده از روش آخر اکانت شما را به‌طور کامل پاک نمی‌کند و تنها اطلاعات از روی موبایل شما حذف می‌شود. بنابراین، بعدا می‌توانید دوباره وارد اکانت خود شوید.

گذشته از تمام معایب و مزایای اپ Clubhouse ، باید این را در نظر بگیریم که این شبکه اجتماعی در حال توسعه است و امید است در طی آپدیت‌های بعدی مشکلات آن برطرف شود.

حال که مطلب دیلیت اکانت کلاب هاوس به پایان رسید، می‌توانید مقالات دیگر همچون آموزش کار با واتساپ، آموزش کار با اسنپ چت، آموزش برقراری تماس تصویری با اسکایپ، نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا و بررسی میزان مصرف اینترنت روبیکا را نیز در تکراتو مطالعه کنید.

علاوه بر آن، تیم تکراتو مقالاتی در راستای ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ، چگونگی تنظیمات کیبورد پیش فرض در گوشی های اندرویدی، روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک، 10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند، نحوه حل مشکل تیک تاک و فیلترشکن و پروکسی برای تلگرام دسکتاپ نیز تهیه کرده است که می‌تواند برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: howtoisolve

نظر شما راجع به نحوه دی اکتیو اکانت clubhouse چیست؟ شما ترجیح می‌دهید روش دی اکتیو کردن کلاب هاوس را استفاده کنید یا دیلیت اکانت کلاب هاوس؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    سلام.
    من اکانتم رو دلیت نکردم و خود کلاب رو پاک کردم.
    بعد از چند روز اومدم کلابم رو نصب کنم، شماره ام رو میزنم بالا نمیاد.
    با یه شماره خارجی به من تک زنگ میخوره.
    هر چند بار شماره اکانت قبلیم رو زدم، هر بار شماره تک زنگ زد.
    چطور میتونم وارد اکانتم بشم یا حد اقلی اکانتم رو خارج از کلاب پاک کنم.

    پاسخ

    ایا امکان‌این‌هست‌که اکانت هک‌شود؟یا از طریق کسی دیگر دی اکتیو شود؟

    پاسخ

    اگه دیلیت اکانت کنیم اتفاقی برای کسی که دعتمون کرده نمیوفته؟

    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    برای اندروید هم از همین طریق دیلیت اکانت میشه؟چون من ایمیل فرستادم جواب هم دادن که دیدیم ایمیل رو اما خب پاک نشد اکانتم

    پاسخ

    سلام .وقت بخیر .با استفاده از روش اول چقدر طول میکشه تا انجام بشه؟؟

    من تقریبا 12 ساعته که درخاستمو فرستادم!!

    پاسخ

    سلام پیشنهاد بنده اول اینه اکانت را دی اکتیو کنید بعد درخواست حذف دائمی اکانت را طبق آموزش بالا انجام دهید ، نهایت اگر از طریق آموزش بالا انجام نشد از طریق دی اکتیو کردن اکانت نهایت ۳۰ روز امتیاز استفاده اکانت از شما گرفته می شود

    پاسخ

    من هم برای تغییر یوزرنیم فرستادم هنوز اقدامی نشده….
    ممنون میشم هروقت اکانتت پاک شد اطلاع بدی

    پاسخ

    سپاس فرااااااوااااااان.بابت توضیحاتتون.من برای دیلیت کردن کلاب هاوس چندین روز در حال جستجوبودم و نتیجه ای نگرفتم.ممنونم بابت توضیحات جامع و کاملتون عااااالی بود.موفق باشید.

    پاسخ