;
coinex

مالک کلاب هاوس کیست و ارزش سهام Clubhouse چقدر شده؟

مالک کلاب هاوس کیست و ارزش سهام Clubhouse چقدر شده؟ و سوالات بیشماری اینچینی که این روزها پس از موفقیت چشم‌گیر کلاب هاوس در جذب کاربران به چشم می‌خورد. در ادامه این نوشتار به این موارد پاسخ خواهیم داد.

این روزها همه در مورد کلاب هاوس صحبت می‌کنند. درست است که هنوز دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید میسر نشده اما آموزش کار با کلاب هاوس کم کم دارد به ضرورت تبدیل می‌شود و کاربران بسیاری از اپلیکیشنی برای آینده صحبت می‌کنند. اما مالک اپلیکیشن کلاب هاوس کیست و ارزش سهام آن این روزها چگونه بالا و پایین می‌شود؟

شاید به عنوان یک خزق عادت از چندسال گذشته تا کنون، در طول سه ماه گذشته کلمه کلیدی در شبکه‌های اجتماعی نه اینستاگرام بوده و نه توییتر؛ کلاب هاوس (Clubhouse) که اختصارا کاربران انگلیسی زبان از کی‌ایچ (CH) استفاده می‌کنند. با این نوشتار تکراتو همراه باشید تا علاوه بر پاسخ دادن به پرسش‌های فوق به موارد دیگری نظیر چگونگی کار با کلاب هاوس پاسخ دهیم. همراه ما باشید.

مالک کلاب هاوس کیست و ارزش سهام Clubhouse چقدر شده؟

هر آنچه از پشت پرده کلاب هاوس باید بدانید!

احتمالا شما هم یکی از افرادی هستید که تازه با کلاب هاوس آشنا شده‌اید و می‌خواهید از آن بیشتر بدانید. مثلا می‌خواهید بدانید کد دعوت رایگان کلاب هاوس را چگونه باید دریافت کرد یا چگونه اگر از CH خوشمان نبامد به سراغ دیلیت اکانت کلاب هاوس برویم. اما سوال مهمتر شاید این باشد: پشت پرده اپلیکیشن جنجالی چه می‌گذرد؟ مالک کلاب هاوس کیست و چرا سهام آن در حال سر به فلک کشیدن است؟ در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی نزدیک‌تر داشته باشیم به داستان کلاب هاوس، چگونگی سربرآوردن آن و به پرسش‌های بسیاری پاسخ دهیم. مثلا آیا کلاب هاوس متعلق به کدام کمپانی است؟ مدیرعامل کلاب هاوس کیست؟

کلاب هاوس (Clubhouse App) پلتفرمی برای ارتباط زنده مبتی بر صدا (Audio) است. چیزی مانند چت روم های روزهای نخست ظهور اینترنت است که همه‌ی ما را متحیر می‌کرد. تفاوت اینجاست که خبری از چت‌های فرسایشی و ملالت‌آور نیست و تنها صداست که می‌ماند!

آنچه کلاب هاوس را این روزها برجسته کرده این حقیقت است که برای استفاده از آنها تنها نیاز به دعوتنامه کلاب هاوس دارید و بدون آن ممکن نیست. بعضی می‌گوید این موضوع یک نمای تبلیغاتی برای جذب یوزر بیشتر است؛ اما به نظر می‌رسد ایده عظیم کلاب هاوس نتوانسته بر روی زیرساخت مناسبی پیاده شود و API های آن هنوز برای استفاده‌های میلیونی آماده نیست. شاید در ادامه با جذب سرمایه بیشتر، توسعه اپلیکیشن اندروید و حتی ظهور یک غول جدید در دنیای مجازی شاهد استفاده بیشتری از این نرم افزار باشیم.

بنیان گذار کلاب هاوس
بنیان گذار کلاب هاوس چه کسی است؟ در این نوشتار با بنیانگذاران Clubhouse آشنا می‌شویم.

دعوتنامه کلاب هاوس به این معناست که شما تنها در صورتی قادر به استفاده از آن هستید که توسط فرد دیگری دعوت شوید، حتی اگر مدت‌ها برنامه را نصب داشته باشید و کسی شما را دعوت نکند. این موضوع رویکرد خوبی برای مقابله با کاربران فیک و ربات‌ها نیز به شمار می‌رود. ربات‌هایی که توییتر را در چنگ خود درآورده اند. در مدت کوتاهی همه جای سیلیکون ولی صحبت از کلاب هاوس شد و پاول دیویسن (Paul Davison) و روهان سث (Rohan Seth) به گیتس یا زاکربرگ جدید تبدیل شده‌اند. شاید قسمت دوم فیلم شبکه اجتماعی (The Social Network) به زندگی آنها اختصاص پیدا کند؛ حتی شاید با یک درامی واقعی!

پاول دیویسن و روهان سث، به عنوان مالک کلاب هاوس ، کارآفرینانی از بی‌اریا (Bay Area) سانفرانسیسکو و فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد هستند. البته مالک اپلیکیشن کلاب هاوس را باید کمپانی آلفا اکسپلوریشن (Alpha Exploration Co) یعنی کمپانی مادر آن بدانیم.

درست مانند دوج کوین (Dogecoin) کلاب هاوس نیز موفقیتش را تاحدودی به ایلان ماسک مدیون است؛ مردی که به نظر می‌رسد به آینده تعلق دارد. کارآفرین مطرح آمرکیایی، این بار کلاب هاوس را از فرش به عرش رساند و رسما آن را به یکی از جریان های خبری مهم تبدیل کرد. بیش از 5 هزار نفر در یک روز شنبه به صحبت های آن در کلاب هاوش گوش دادند و هزاران نفر نیز تنها به عنوان شنونده حاضر بودند. در مصاحبه‌ای که ماسک در کلاب هاوس انجام داد به زندگی انسان در سیاره مریخ، کریپتوکارنسی‌هایی نظیر دوج کوین و «رابین هود» اشاره شد.

مالک کلاب هاوس چه کسی است و سهام Clubhouse را چه کسانی به جیب می‌زنند؟ :)
مالک کلاب هاوس چه کسی است و سهام Clubhouse را چه کسانی به جیب می‌زنند؟ 🙂

البته گفتگوی ماسک چندان چیزی جدیدی از نظر محتوایی نداشت، ولی همان حضور کوتاه کلاب هاوس را به صدر جریان های اخبار تکنولوژی برد.

با این حال کلاب هاوس تا به امروز تنها به محلی برای اظهار وجود سلبریتی‌ها و الیت‌های سیلیکون ولی تبدیل شده است. با همه این حرف‌ها بازیگر اصلی سیلیکون ولیِ این‌روزها همین اپلیکیشنی است که اخیرا ارزش‌اش از 1 میلیارد دلار (Yeah .. One Bloody Billion Dollar) فراتر رفت و نام خود را به عنوان عضر جدید باشگاه تک‌شاخ‌ها (Unicorn یا شرکت‌هایی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) ثبت کرد.

سهام کلاب هاوس چقدر است و آیا خرید آن ممکن است؟

پاسخ کوتاه: خیلی زیاد و هنوز خیر 🙂 با رشد هرچه بیشتر این اپلیکیشن طرفداران چیزهای بیشتری می‌خواهند. آنهایی که دعوتنامه دریافت کردند و از مزایای این پلنفرم مطلع شدند، حالا می‌خواهند بدانند که چگونه در آن سرمایه‌گذاری کنند. شاید یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021 باشد. برخی آنها مانند فیسبوک می‌بینند که روزی سهام آن سر به فلک خواهد کشید. با این حال احتمالا سود اصلی به جیب سرمایه‌گذاران اصلی شرکت بروند؛ افرادی مانند پیتر ثیل (Peter Thiel).

مالک کلاب هاوس
مالک کلاب هاوس چه کسی است؟

این اپلیکیشن شبکه اجتماعی صوتی در اوایل سال 2020 روانه مارکت شد و در جریان همه گیری ویروس کرونا در میان برخی شهروندان ایالات متحده محبوبیت کسب کرد. مردم از این اپلیکیشن برای شرکت در بحث‌ها و منظرات استفاده می‌کردند؛ شاید برای پرکردن اوقات بیکاری‌شان در قرنطینه کووید-19. شاید هنوز بسیاری نام کلاب هاوس را نشنیده باشند، اما به نظر می‌رسد اپلیکیشنی متعلق به آینده باشد.

 

سهام آن تنها چندماه پس از عرضه به راحتی سقف 100 میلیون دلار را شکست و همین چندوقت پیش از 1 میلیارد دلار نیز فراتر رفت. شاید بنیانگذار کلاب هاوس و سرمایه گذاران این برنامه یکی از موفق‌ترین افراد سال 2021 لقب می‌گیرند.

تعداد کاربران اپلیکیشن کلاب‌هاوس چقدر است؟

کلاب هاوس به عنوان اپلیکیشنی که دارای روم های گفتگوست و از آنها برای بحث‌های مختلف از دوست‌یابی تا بحث‌های فلسفی و سیاسی و علمی استفاده می‌شود، تاکنون تنها برای دیوایس‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS اپل اجراست. در ادامه بحث بنیانگذار کلاب هاوس باید اشاره کنیم که البته شنیده‌ها حاکی است توسعه دهنده اندروید نیز به تیم CH اضافه شده و نسخه اندروید نیز به زودی عرضه خواهد شد. این موضوع در کنار بحث دعوتنامه، کلاب هاوس را به ابزاری بسیار احتصاصی بدل کرده است. اما با این وجود رشد آن بسیار قابل ملاحظه بوده است.

آمارها حاکی از آن است که تا دسامبر 2020 بیش از 600 هزار نفر از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند و این آمار به سرعت رو به افزایش است. به طوری که در فوریه 2021 عدد گفته شده بیش از 3 برابر شد و به 2 میلیون کاربر فعال رسید. بخش عمده‌ای از محبوبیت این پلتفرم به دلیل استفاده بسیاری از چهره‌های مشهور، نظیر ایلان ماسک، است. البته که قابلیت‌های آن جالب توجه نیز هست. تیفینی هدیش (Tiffany Haddish)، کوین هارت‌ (Kevin Hart) و درک (Drake) سایر چهره‌های مطرحی هستند که به ساخت روم کلاب هاوس روی آورده اند.

توئیت ایلان ماسک در خصوص مصاحبه اش در CH
توئیت ایلان ماسک در خصوص مصاحبه اش در CH

چگونه دعوتنامه Clubhouse را دریافت کنیم؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، کلاب هاوس اپلیکیشنی مبتنی بر دعوتنامه است. یعنی برای حضور و استفاده از آن باید کسی را بشناسید که از CH استفاده می‌کند. آنها باید لینک ثبت نام برای شما ارسال کنند. اگر شما موفق شوید وارد شوید، خود نیز می‌توانید دوتا از دوستانتان را به برنامه فراخوانی کنید. نکته اینجاست که هرچه از برنامه بیشتر استفاده کنید، تعداد نفرات بیشتری را می‌ٱوانید ادد کنید.

سرمایه گذاران کلاب‌هاوس کیست؟

پیشتر اشاره شد که روهان سث و پاول دیویسن دو بنیان گذار کلاب هاوس هستند. حالا به سرمایه گذاران می‌پردازیم. در حالی که ارزش این اپلیکیشن سر به فلک می‌کشد، سرمایه گذاران بسیاری برای نشستن سر سفره کلاب هاوس صف کشیده‌اند. تا به اینجا این اپ سرمایه خود را از دو کمپانی سرمایه گذار خطر پذیر یعنی اندرسن هاروویتز (Andreessen Horowitz) و کورتشاک اینوستمنتس (Kortschak Investments) تامین کرده است. همینطور مدیرعامل شرکت مومنت هلث (Moment Health) یعنی تیم کندال‌ (Tim Kendall) نیز در این اپ سرمایه گذاری کرده است.

کلاب هاوس چگونه پول درمی‌آورد؟

احتمالا الان پرسش کلیدی خیلی از آمریکایی‌ها این باشد که چگونه می‌توان در این برنامه سرمایه‌گذاری کرد و از فرصت بادآورده استفاده. اما خب، قبل از هر سرمایه‌گذاری تحقیقات اولیه مهم است و باید بدانید که با چه سطحی از ثبات در سهم طرف هستیم. درست مانند فیسبوک و توئیتر، CH نیز استفاده رایگان و بدون پرداخت درون برنامه‌ای دارد. اما باز هم مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی تبلیغات عنضر کلیدی کسب درآمد است. با این حال این برنامه تا الان قصدی برای فروش تبلیغات نداشته است، چرا که نمی‌خواهد همین اول کاری مخاطب خود را پشیمان کند و سرمایه را به باد دهد.

مالک کلاب هاوس چه کسی است و سهام Clubhouse را چه کسانی به جیب می‌زنند؟ :)
مالک کلاب هاوس چه کسی است و سهام Clubhouse را چه کسانی به جیب می‌زنند؟ 🙂

در پایان بحث مالک کلاب هاوس باید اشاره کنیم که با این حال گفته شده برنامه‌هایی در این زمینه وجود دارد. تا به اینجا مرحله اول این است که درآمدزایی را با افزایش شمار کاربران به حداکثر برسانند و از طریق سابسکرایب کردن پول دربیاورند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص مالک اپلیکیشن کلاب هاوس جیست و به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار این برنامه است؟ نظر خود را با تکراتو در این زمینه به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر