;
coinex

دعوتنامه کلاب هاوس چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟

اگر اندکی با اپلیکیشن صوتی کلاب هاوس آشنایی داشته باشید، می‌دانید که برای ورود به آن می‌بایست از دعوت نامه استفاده کنید. اما دعوتنامه کلاب هاوس چیست ؟

پس از عرضه شدن کلاب هاوس در آوریل 2020، تعداد کاربران این اپلیکیشن در حال افزایش است و تاکنون حدود 2 میلیون کاربر فعال جذب این سرویس شده‌اند. البته این رقم تحت شرایط خاص این اپلیکیشن در این مقدار قرار دارد.

برای مثال این اپلیکیشن تنها در نسخه‌ی ios و همینطور تنها از طریق دعوت نامه می‌توان به آن راه یافت. اما دعوتنامه کلاب هاوس چیست و چگونه دعوت نامه کلاب هاوس بگیریم؟ برای دانستن این مطلب، در این مقاله‌ی دعوتنامه کلاب هاوس چیست با تکراتو همراه باشید!

دعوتنامه کلاب هاوس چیست ؟

در گذشته، تکراتو آموزش اپلیکیشن‌هایی همچون آموزش کار با اپلیکیشن بایننس، آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)، آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)، آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)، آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord) و آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه تهیه کرده است.

همینطور به جستارهای ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ، آموزش کار با واتساپ و آموزش کار با اسنپ چت نیز پرداخته‌ایم. اما اکنون قصد داریم به سوال دعوتنامه کلاب هاوس چیست پاسخ دهیم.

چند روز پیش اخباری راجع به حضور ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک در این اپلیکیشن جدید به گوش رسید و این امر موجب شد کلاب هاوس به سرعت بین افراد محبوب شده و در زمینه اپلیکیشن، تبدیل به یکی از 10 اپلیکیشن برتر شود.

پس از موفقیت‌های اخیر این اپلیکیشن که بخش عمده‌ی آن را مدیون حضور افراد سرشناس من جمله ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و دیگر افراد است، توسعه‌دهندگان نوید دانلود کلاب هاوس اندروید را به کاربران داده‌اند و احتمالا محدودیت‌های عضویت همچون عضویت در کلاب هاوس از طریق دعوت نامه نیز برداشته شود.

همانطور که قبل‌تر در مقاله‌ی اپلیکیشن کلاب هاوس چیست به معرفی این اپلیکیشن نوحضور پرداختیم، باید گفت در اصل کلاب هاوس، اپلیکیشنی است که بر پایه ویس و گفتگوی آنلاین ساخته شده تا اینکه مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر بر پایه پیام‌های نوشتاری باشد.

در کلاب هاوس شما می‌توانید میزبان مکالمات خود باشید، به صحبت‌های دیگران گوش دهید و در صورت نیاز، می‌توانید به مکالمات افراد نیز اضافه در یک جامعه اضافه شوید.

اگر بخواهیم کارکرد این اپلیکیشن را به چیزی شبیه کنیم، می‌توان گفت کلاب هاوس چیزی مانند رادیو و یا پادکست زنده است که در آن، میزبان به همراه یک الی دو نفر برای دیگر شنوندگان سخنرانی می‌کنند.

در آن می‌توانید راجع به موضوعات مختلف گپ بزنید و یا به سخنرانی‌های دیگران گوش دهید. در هر زمان ممکن است ده‌ها مورد لایو صوتی برقرار باشد و اگر این روم‌ها در حالت open قرار داشته باشند، شما می‌توانید بین آنها جا به جا شده و از هرکدام خوشتان آمد، در آنجا بمانید و گوش کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون

به جز حالت open روم، دو حالت دیگر نیز برای روم‌ها در نظر گرفته شده است؛ حالت social که در آن، افرادی که میزبان یا یکی از گفتگو کننده‌ها را فالو دارند، می‌توانند شرکت کنند و حالت دوم Closed نام دارد و هاست (میزبان) می‌بایست افرادی را که تمایل دارد وارد آن شوند را دعوت کند.

همه افراد می‌توانند در کلاب هاوس میزبان یک مکالمه باشند اما تاکنون این اپلیکیشن بخاطر گفتگوهای افراد مشهور مانند مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و وینفری معروف شده است.

حتی گفته می‌شود که رئیس جمهور روسیه، ولادمیر پوتین، ممکن است در این اپلیکیشن به‌عنوان یک مهمان حضور داشته باشد. ماسک نیز به شخصه تائید کرده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور، قرار است صحبتی با کانیه وست داشته باشد.

علاوه بر سلبریتی‌ها، بسیاری از روم‌های کلاب هاوس توسط برخی افراد متخصص میزبانی می‌شوند. در این صورت شما می‌توانید در زمینه‌‌ای که به آن علاقه دارید، با مردمی که سال‌ها در آن تجربه دارند، صحبت کنید.

همینطور کاربرانی که وارد یک روم می‌شوند، می‌توانند با دست بلند کردن در اپلیکیشن، درخواست وصل میکروفن بدهند و مدیر یا هاست در صورت تمایل می‌تواند میکروفن وی را وصل کرده و به سخنان یا سوالات وی گوش دهند.

گذشته از این‌ها، برای استفاده از تمام خدمات کلاب هاوس ابتدا باید وارد آن شد و برای این امر، لازم است که بدانید دعوتنامه کلاب هاوس چیست و چگونه به کلاب هاوس دعوت شویم؟ برای دانستن این مهم، ادامه مطلب را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10

چگونه دعوت نامه کلاب هاوس بگیریم؟

دعوتنامه کلاب هاوس چیست
دعوتنامه کلاب هاوس چیست

اولین مانع پیوستن به Clubhouse این است که اپلیکیشن آن فقط در آیفون موجود است. بنابراین اگر کاربر اندروید هستید، در حال حاضر نمی‌توانید این اپلیکیشن را نصب کرده و وارد آن شوید

ولی به‌زودی قرار است که این اپلیکیشن برای اندروید نیز عرضه شود و به محض عرضه، لینک دانلود آن را در گفتار دانلود کلاب هاوس اندروید قرار خواهیم داد.

مانع دوم این است که کلاب هاوس مانند دیگر اپلیکیشن‌ها همچون فیسبوک یا توییتر نیست که با ثبت نام کردن، بتوانید وارد آن شوید و عضویت در کلاب هاوس نیازمند دعوت شدن از طرف شخصی است که درحال حاضر از آن استفاده می‌کند.

نکته بعدی این است که هر کاربر کلاب هاوس هم تنها می‌تواند 2 نفر را به این پلت‌فرم دعوت کند. بنابراین، حتی اگر شما کسی را سراغ داشته باشید که در این اپ عضو باشد، می‌بایست خیلی برای آن شخص مهم باشید تا یکی از حق‌های دعوت خود را صرف شما کند.

شما می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود کرده و نام خود را رزرو کنید. سپس باید در لیست انتظار منتظر باشید تا نوبت به دعوت شما برسد ولی متاسفانه این انتظار هیچ ‌زمان مشخصی ندارد.

پاول دیویسن (Paul Davison)، موسس کلاب هاوس قول داده است که این اپلیکیشن در دسترس همه افراد من جمله کاربران اندروید نیز قرار بگیرد ولی برای وقوع این گفته، هیچ زمانی مشخص نشده است.

تنها خبری که در این راستا وجود دارد این است که سازندگان کلاب هاوس در یک پست اعلام کرده‌اند که در سال 2021 قصد دارند نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن را ارتقا بخشیده و آن را به روی تمام مردم جهان باز کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل تنظیم کنیم

خلاصه‌ی کلام، در حال حاضر تنها جواب برای سوال « چگونه به کلاب هاوس دعوت شویم؟ » این است که باید منتظر بود و دید آیا بلیت عضویت در کلاب هاوس نصیب شما خواهد شد یا خیر.

جالب است بدانید این شرایط سخت برای عضویت در اپ کلاب هاوس، نوعی بازار سیاه عضویت در کلاب هاوس را فراهم کرده است. امکان صحبت با چهره‌های شناخته شده دنیای تکنولوژی، موسیقی و هنر و یا روشنفکران سبب شده افراد برای خرید دعوتنامه اپلیکیشن و عضویت در کلاب هاوس سر و دست بشکنند.

گذشته از این‌ها، اگر قرعه به نام شما در آمد و توانستید بلیت عضویت در کلاب هاوس را کسب کنید، می‌توانید در مقاله‌ی آموزش ساخت روم در کلاب هاوس ، نحوه کار با این اپلیکیشن و همینطور ساخت روم در کلاب هاوس را بیاموزید.

بیشتر بخوانید: آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون

دغدغه‌های امنیت کلاب هاوس

دعوتنامه کلاب هاوس چیست
دعوتنامه کلاب هاوس چیست

پس از پرداختن به سوالات « دعوتنامه کلاب هاوس چیست » و « چگونه به کلاب هاوس دعوت شویم؟ »، قصد داریم کمی به نگرانی‌ها و مشکلات موجود در امنیت این اپلیکیشن نوظهور بپردازیم.

گزارش‌هایی منتشر شده است که برخی از روزنامه‌نگاران، به ویژه زنان، توسط سایر کاربران مورد آزار و اذیت و آزار قرار می‌گیرند. به همین منوال، گزارشاتی به گوش رسیده است که روم‌های کلاب هاوس به مکان‌هایی برای نژاد پرستی، یهود ستیزی و انکار کویید 19 تبدیل شده است.

به دنبال گزارش‌هایی از رصدخانه اینترنت استنفورد (SIO)، کلاب هاوس نیز قول داده است که امنیت خود را افزایش دهد. SIO متوجه شد که شرکت چینی Agora Inc که سیستم پشتیبانی خود را ارائه می‌دهد، به طور بالقوه می‌تواند به آیدی کاربران و صدای خام آنها دسترسی داشته باشد. در صورت درخواست مقامات چینی، این شرکت موظف به جمع‌آوری و تحویل این داده‌ها به مقامات چینی می‌شود.

با اینکه کلاب هاوس اصرار دارد داده‌ها فقط در سرورهای آمریکا ذخیره می‌شوند و چین به آن دسترسی ندارد، برای جلوگیری از انتقال اطلاعات به سرورهای چینی رمزگذاری و بلوک‌های اضافی ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس

آینده‌ی کلاب هاوس چطور خواهد شد؟

دعوتنامه کلاب هاوس چیست
دعوتنامه کلاب هاوس چیست

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ آینده‌ی این پلت‌فرم برویم، گذشته‌ی آن را مرور می‌کنیم. این اپلیکیشن در مارس 2020 در آمریکا راه‌اندازی شد و تاکنون به نسبت محدودیت‌هایی که دارد، رشد قابل قبولی داشته است و از این اپ انتظار می‌رود در آینده به محبوبیت اپلیکیشن‌هایی همچون توییتر، تلگرام یا فیسبوک برسد.

کاربران اولیه کلاب هاوس، افراد ثروتمند و سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌های بزرگ بودند؛ اما به تدریج این جامعه کوچک گسترش یافت و افراد بیشتری عضو آن شدند. اکنون کلاب هاوس بیش از 4 میلیون جمعیت دارد که رقم نسبتا بالایی است.

اما راجع به آینده‌ی کلاب هاوس می‌توان گفت در حال حاضر موارد زیادی در کلاب هاوس در حال انجام است و با برنامه‌های گسترده‌ای که شرکت برای توسعه این اپلیکیشن ریخته است، امیدوار است بتواند آن را در سطحی مشابه سایر سایت‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی قرار دهد.

در حالی که هم‌اکنون نیز Clubhouse مدیرانی دارد، پاول دیویسون تأیید کرده است که نظارت باید اولویت اصلی هر شبکه اجتماعی باشد. همینطور وی قصد دارد کلاب هاوس را با ویژگی آزادی بیان و گفتگو حفظ کند، اما با رشد بیشتر بستر اپلیکیشن، به مدیران ببیشتری نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 11 نکته و ترفند مهم در مورد ایرپاد های اپل

کلاب هاوس همچنین اعلام کرده است که قصد دارد از این سرویس امکان درآمدزایی ایجاد کند و به کاربران اجازه می‌دهد درآمد خود را از طریق این برنامه کسب کنند. تاکنون اشتراک‌ها، نکات و رویدادهای بلیط دار پیشنهاد شده است و انتظار می‌رود این اپلیکیشن در آینده پلت‌فرمی برای درآمدزایی افراد شود.

پس از پرداختن به سوال دعوتنامه کلاب هاوس چیست و همینطور آینده و دغدغه‌های این اپلیکیشن، در ادامه به برخی سوالات پیرامون کلاب هاوس پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

سوالات متداول راجع به Clubhouse

دعوتنامه کلاب هاوس چیست
چگونه دعوت نامه کلاب هاوس بگیریم؟

آیا می‌توان در این اپلیکیشن عکس یا فیلم آپلود کرد؟

خیر، همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم، در این اپلیکیشن تنها امکان برقراری لایو صوتی وجود دارد و حتی نمی‌توان آن لایو را در اپلیکیشن ذخیره کرد. بنابراین تنها می‌توان عکس پروفایل را در آنجا مشاهده کرد و امکان به اشتراک گذاری فایل‌ وجود ندارد.

این امر ممکن است یک نقطه ضعف برای کلاب هاوس باشد؛ چرا که هرچقدر امکانات کمتری به کاربران ارائه دهد، افراد کمتری جذب آن می‌شوند. با این‌حال، کلاب هاوس در حال حاضر همانند یک اپلیکیشن پادکست زنده عمل می‌کند ولی ممکن است در آینده ویژگی‌های بیشتری نیز به آن اضافه شود.

به منظور عضویت در کلاب هاوس و ثبت نام در آن، چه اطلاعاتی نیاز است؟

شما باید شماره تلفن و نام واقعی خود را به Clubhouse بدهید. قبل از اینکه حتی عضویت در کلاب هاوس شما تائید شود یا دعوت شوید، می‌توانید نام کاربری نهایی خود را برای سرویس ثبت کنید.

شخصی که شما را دعوت می‌کند، به شماره تلفن شما احتیاج دارد. پیوندی از طریق متن برای شما ارسال می‌شود و به شما می‌گوید از joinclubhouse.com/app بازدید کنید و با آن شماره وارد سیستم شوید.

خبر خوبی که اینجا برای ایرانیان وجود دارد این است که می‌توانند با آی پی و شماره ایران، وارد اپلیکیشن شوند و عضویت در کلاب هاوس را بدست بیاورند. خوشبختانه کلاب هاوس تاکنون تحریم‌ها را علیه ایران عملی نکرده است.

اما گفته می‌شود برای ثبت نام با شماره همراه اول، افراد کمی به مشکل برمی‌خورند و پیامک دعوت برای کاربران این اپراتور ارسال نمی‌شود. با این حال، می‌توانید از اپراتورهای دیگر برای این امر بهره ببرید.

پس از عضویت در کلاب هاوس ، اگر نمی‌خواهید از ابتدا پروفایلی برای خود انتخاب کنید، می‌توانید حساب توییتر خود را به Clubhouse متصل کنید. حتی می‌توانید پروفایل توییتر خود را در این اپلیکیشن استفاده کنید.

همچنین کلاب هاوس به شما کمک می‌کند تا مخاطبین خود را پیدا کنید، به این معنی که پیدا کردن افراد برای پیگیری آسان‌تر است و نیازی به اضافه کردن تک تک مخاطبین به‌صورت دستی نیست.

پس از ورود به سیستم، آدرس ایمیل خود را با این سرویس تأیید کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را به عنوان روشی برای اتصال مجدد داشته باشید. این امر موحب می‌شود اکانت خود را به راحتی از دست ندهید و راه‌حلی برای ریکاوری آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)

هنگامی که یک روم را ایجاد می‌کنیم، این روم تا همیشه در دسترس است و از بین نمی‌رود؟

روم‌های گفتگو هنگام شروع لایو به‌وجود آمده و پس از تمام شدن آن، آنها نیز از بین می‌روند و به‌طور دائمی وجود ندارند. شما می‌توانید هربار که قصد دارید لایو گفتگویی را شروع کنید، یک روم بسازید ولی پس از اتمام لایو، روم نیز از بین می‌رود‌.

لایوها نیز داخل کلاب هاوس ذخیره نمی‌شوند ولی همیشه افراد راه‌حل‌هایی برای ذخیره و به اشتراک گذاری آنها پیدا می‌کنند ولی به‌صورت رسمی، امکان ضبط لایو گفتگو در اپلیکیشن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: فیلترشکن و پروکسی برای تلگرام دسکتاپ

حداکثر ظرفیت یک روم، چه تعداد از افراد را دربر می‌گیرد؟

محدودیت فعلی ظرفیت هر روم در کلاب هاوس 5000 نفر که البته ماسک رکورد این عدد را زد. کاربران در روم گفتگوی ماسک، با ایجاد یک لایو استریم در یوتیوب، توانستند مکالمات را ذخیره کنند و  آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

با اینکه عدد 5000 نفر در یک روم در وهله اول عدد زیادی است و البته که برای لایو افراد معمولی، مقدار زیادی محسوب می‌شود. ولی اگر چهره‌های برجسته‌ای همچون ایلان ماسک بخواهند لایو برگزار کنند، این محدودیت مشکل‌ساز می‌شود.

بنابراین کلاب هاوس باید سعی داشته باشد این مقدار را در نسخه و آپدیت‌های بعدی افزایش دهد تا کارایی اپ بیشتر شود. اما اگر این اتفاق نیفتاد، ضبط لایو و به اشتراک گذاری آن راه‌حل بعدی برای بهره‌مند شدن از سخنان افراد مشهور حساب خواهد شد.

حال که به دعوتنامه کلاب هاوس چیست پرداختیم و راه‌حل عضویت در کلاب هاوس را توضیح دادیم، بد نیست نگاهی به مطالب بهترین اپلیکیشن دوست یابی، نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا، بهترین اپلیکیشن های شماره مجازی و آموزش برقراری تماس تصویری با اسکایپ نیز بیاندازید.

فراتر از آن، می‌توانید اطلاعاتی راجع به رفع مشکل نصب نشدن توئیتر و نحوه حل مشکلات کاربران ایرانی توئیتر، روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک، چگونه تشخیص دهیم کسی ما را در واتساپ بلاک کرده؟، نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟ و 10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند نیز در تکراتو بدست بیاورید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

نظر ما درباره دعوتنامه کلاب هاوس چیست ؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر