;
coinex

تحریم آی پی های ایران توسط گوگل

از چند روز پیش تاکنون شایعاتی مبنی بر تحریم آی پی های ایران توسط گوگل مطرح شده است و این بدان معناست که دسترسی به ابزارهای تحریم شده قطع می شود.

طی روزهای گذشته کاربران ایرانی با وجود استفاده از ابزارهای تغییر آی پی، نتوانسته اند از سرویس های تحریم شده استفاده کنند. در این شرایط بری کارشناسان گمانه هایی مبتی بر لو رفتن اطلاعات IP کاربران را ارائه می دهند.

در واقع به نظر می رسد گوگل تلاش جدی برای مسدود شدن دسترسی ایرانیان به سرویس های تحریمی دارد و حالا با یک تغییر در سیاست های خود میتواند شمار زیادی کاربر ایرانی و هزاران کسب و کار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. این در شرایطی است که بسیاری از این سرویس ها هیچ معادل قدرتمندی ندارند و مدل های بومی نیز پاسخگوی نیاز کاربران نیست.

تحریم آی پی های ایران توسط گوگل

در ابتدای امر این برخی از یوتیوبرهای ایرانی بودند که خبر از کاهش درآ»د خود به واسطه تشحیص یوتیوب درباره بازدیدکنندگان ایرانی دادند. درواقع یوتیوب آی پی کاربران ایرانی را شناسایی و در ازای تماشای آن ها هیچ پولی به یوتیوبر پرداخت نمی کرد.

اما گویی موضوع بسیار فراگیرتر از صرف یوتیوب است و حالا برخی کاربران اعلام کرده اند که استفاده از بعضی ابزارهای گوگل مانند Analytics حتی با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی ممکن نیست.

تحریم آی پی های ایران توسط گوگل

در حال حاضر گوگل نزدیک به 20 تا 25 درصد کاربران ایرانی را تشخیص می دهد ولی نگرانی ها مربوط به ادامه این روند است و ممکن است این تعداد بیشتر بشود.

البته در حال حاضر هیچ چیز رسمی توسط گوگل در این باره اعلام نشده و در نتیجه نمی توان به طور دقیق گفت چه خبر است ولی آنچه مشخص است اینکه گوگل در حال شناسایی کاربران ایرانی است.

در مورد بحث یوتیوب این نکته حائز اهمیت است که درخواست کنندگان تبلیغات از گوگل خواسته بودند که تبلیغاتشان در کشورهایی که امکان خرید محصولاتشان وجود ندارد ارائه نشود. اما حالا به نظر می رسد گوگل قصد دارد تا تحریم ها را موثر تر کند.

یکی از موضوعات دیگری که می تواند با این وضعیت مرتبط باشد، قوانین مالیاتی جدید و سختگیرانه در آمریکا است. علاوه بر این طی مدت اخیر برخی سرویس ها نظیر اسپاتیفای نیز سیاست های سخت گیرانه ای نسبت به کاربران ایرانی در پیش گرفته اند و به ایرانیان سرویس نمیدهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تحریم آی پی های ایران توسط گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر