;
coinex

واکسن کرونای داروسازی اسوه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

واکسن کرونای داروسازی اسوه یکی از واکسن های ایرانی کرونا در دست ساخت توسط دانشمندان‌مان است. در ادامه این نوشته آخرین اخبار مرتبط با واکسن کرونای اسوه را مرور خواهیم کرد. با تکراتو همراه باشید.

شرکت داروسازی اسوه، یکی از شرکت های داروسازی ایرانی است که به عنوان یک شرکت سهامی عام در صنعت دارو فعالیت دارد. این شرکت در تلاش است تا با بهره گیری از فناوری‌های نوین و بر اساس استانداردها و معیارهای بین المللی در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه فعالیت نماید.

در اوایل اسفندماه سال 99 یکی از پایگاه‌های خبری اقتصادی،‌ بورس 24، از امضای قرارداد همکاری میان شرکت داروسازی اسوه و شرکت دانش بنیان پایا فن یاخته (شتابدهنده‌ای در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری) برای تولید انواع واکسن از جمله واکسن کرونای داروسازی اسوه خبر داد.

واکسن کرونای داروسازی اسوه

واکسن کرونا اسوه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

شرکت داروسازی اسوه یک شرکت سهامی عام دارویی است که با نماد «داسوه» ثبت شده است. وبسایت صدای بورس می‌نویسد این شرکت سرمایه ثبت شده ۷۵۰ میلیارد ریال دارد. شرکت داروسازی اسوه با رویکرد فعالیت در زمینه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر تالاسمی، نقایص آنزیمی ژنتیکی، ام اس، سرطان و پیوند اعضا اقدام به افزودن دارو به سبد دارویی کشور می‌کند.

شرکت داروسازی اسوه (سهامی عام) به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت داروسازی کشور همواره در تلاش است تا با بهره گیری از فناوری‌های نوین و بر اساس استانداردها و معیارهای بین المللی در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه فعالیت نماید. لذا شرکت داروسازی اسوه با رویکرد فعالیت در زمینه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر تالاسمی، نقایص آنزیمی ژنتیکی، ام اس، سرطان، پیوند اعضاء و … در حال حاضر ده‌ها قلم دارو به سبد داروئی کشور عرضه نموده است. 

بیشتر بخوانید:

واکسن ام آر ان ای (mRNA Vaccine) ؛ واکسن های فایزر و مدرنا چگونه کار می‌کنند؟

پیشتر خبرگزاری صدا و سیما نوشته بود واکسن کرونای داروسازی اسوه در مسیر اخذ کد اخلاق قرار دارد. آی.آر.آی.بی از قول أمهدی بخشایش، مدیرعامل داروسازی اسوه نوشته است این شرکت توانایی تولید 6.5 هزار واکسن در ساعت را داراست. مدیرعامل اسوه‌فارما ر حاشیه مراسم انعقاد قرارداد با شرکت دانش بنیان فن یاخته برای تولید واکسن به صدا و سیما می‌گوید:

با همکاری یک شرکت دانش بنیان توانستیم واکسن کرونای جدیدی بسازیم که آزمایش حیوانی را با ایمنی و اثربخشی بالا پشت سر گذاشت. ظرفیت واکسن سازی ما به گونه‌ای است که می‌توانیم در ساعت ۶ هزار و ۵۰۰ واکسن تولید کنیم.

دکتر بخشایش در ادامه می‌گوید می‌گوید امیدوارند در 6 ماه اول سال 1400 واکسن کرونای داروسازی اسوه وارد بازار شود. وی افزود:

روش ما بر اساس تجارب مان در کشور است و ما روش ویروس کشته شده را انتخاب کرده که در این حوزه سابقه تولید داشته ایم و اکنون مرحله حیوانی با موفقیت سپری شده است و بدنبال طی کردن مراحل اداری برای اخذ کد اخلاق هستیم تا بزودی مرحله آزمایش انسانی را آغاز کنیم. با توجه به پیشرفت کار، در 6 ماه اول سال 1400 امیدواریم واکسن را وارد بازار کنیم.

در مرحله حیوانی ابتدا از جوندگان استفاده کردیم و بعد روی میمون آزمایش‌ها ادامه یافت و همه نتایج در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

در ویدیوی زیر مصاحبه ایشان با صدا و سیما را مشاهده کنید:

به نظر می‌رسد واکسن کرونای داروسازی اسوه و شرکت پایا فن یاخته به زودی به تولید انبود خواهد رسید. پیشتر در شبکه خبر در این خصوص دیدیم:

شرکت داروسازی اسوه یکی از شرکتهای معتبر و پیشرو در صنعت داروسازی کشور است که با دارا بودن خطوط انحصاری در تولید بسیاری از اشکال دارویی، جایگاه ویژه ای در تأمین داروهای مورد نیاز جامعه دارد. با این حال در طول سال‌های گذشته برخی حاشیه‌ها برای شرکت داروسازی اسوه بوجود آمده است. در دی ماه 98 حواشی مبنی بر جمع‌آوری داروهای این شرکت از داروخانه‌ها به گوش رسیده بود.

بیشتر بخوانید:‌

.

نظر شما در خصوص واکسن کرونای داروسازی اسوه چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر