;
coinex

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک ؛ کاربران توییتر چه می‌گویند؟

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک ساعاتی پیش اتفاق افتاد. یکی از عجیب‌ترین پامپ های بیت کوین را شاهد بودیم. اما آیا واقعا تحت تاثیر توییت ایلان ماسک بود؟ در ادامه بیشتر از این کاهش قیمت بیت کوین خواهیم گفت. با تکراتو همراه باشید.

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا، ساعاتی پیش در توییتر خود اعلام کرد که به دلیل مصرف انرژی بیت کوین، این شرکت دیگر بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت برای خرید خودروها نخواهد پذیرفت. ایلان ماسک در توییت خود نوشت: «ما درباره افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین، به‌ویژه زغال‌سنگ که نسبت به دیگر سوخت‌ها بدترین میزان آلایندگی را دارد، نگران هستیم.»

کارشناسان می‌گویند فتح نشدن ۶۰ هزار دلار می‌تواند منجر به اصلاح قیمت این رمزارز تا ۴۰ هزار دلار شود. پس از آن که اشاره نکردن به دوج کوین در یک برنامه توسط ایلان ماسک باعث ریزش شدید این رمزارز شد. حالا برخی می‌گویند توییت شب گذشته او منجر به کاهش شدید قیمت بیت کوین شده است. اما برخی کاربران چنین فکر نمی‌کنند. در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی و نظرات کاربران را مرور خواهیم کرد.

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک

کاربران توییتر چه می‌گویند؟

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در توییتی اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های مربوط به تغییرات اقلیمی طرح دریافت بیت‌کوین برای فروش خودروهایش را متوقف کرده است. ظاهرا ماجرای توئیت‌های گاه‌وبیگاه مدیرعامل تسلا درباره رمزارزها پایانی ندارد. ایلان ساعاتی پیش در یک توئیت از توقف فروش خودرو با بیت‌کوین به دلیل پیامدهای محیط‌زیستی خبر داد این توئیت موجب افت شدید قیمت بیت کوین از ۵۷ هزار دلار به 50 هزار دلار شد. (در لحظه نوشتن مقاله)

به نظر می‌رسد ایلان ماسک بیت کوین رو از دستور کار خرید تسلا خارج و بدنبال ارز جایگزین دیگری به احتمال زیاد دوج کوین هست که خرید را برای مشتریان آسان کنم. جموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۴۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. پیشتر اشاره نکردن به دوج کوین در یک برنامه توسط ایلان ماسک باعث ریزش شدید این رمزارز شده بود.

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک
کاهش قیمت بیت کوین با توییت ایلان ماسک

حالا او در آخرین توییتش نوشته: «ما درباره افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی ، نگران هستیم.» کاربران توییتر واکنش‌های متفاوتی در خصوص این خبر نشان دادند. برخی می‌گفتند این موضوع حاکی از ثبات اندک بازار کریپتو است و ریسک کردن در آن را سخت تر می‌کند و برخی دیگر نیز معتقد بودند امسال ایلان ماسک و مک‌آفی در جریان ارزهای دیجیتال تاثیر گذار نیستند و حتی عده‌ای ماسک را متهم کردن به هماهنگ کردن خود با نوسانات بیت کوین برای جلب توجه. مثلا یکی از این کاربران به نام یه مرد خوب می‌نویسد:

باز میگم من هیچی از کریپتو سردرنمیارم ولی ایلان ماسک فقط تاثیر مقطعی و ۲۴ساعته روی نوسان داره. حتی بعضی اوقات سعی‌میکنه با موج نوسان خودش رو تطابق‌بده که خدشه‌ای به اون تصویر تاثیرگذار واردنشه. فلذا اگر ترید روزانه نمی‌کنید وقعی ننهید.

 

یکی از مهمترین واکنش‌ها به این موضوع از مدیرعامل بایننس، ‌CZ بود. او با ریتوییت ایلان نوشت: «ایلان احتمالا در مورد میزان انرژی مورد نیاز برای اجرای ارزهای دیگر ( غیر رمزپایه ) که تسلا قبول میکند تحقیق نکرده است.»

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک
سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک

کاربران دیگری با نام مستعار امیرممد موافق با همین موضع، در رشته توییتی نوشته بود: «واقعا ایلان ماسک داره حرکتای چیپی میزنه شاید منشن بزارید بگید ضر مفت نزن بدبخت بیچاره از پشت کوه اومدی ایلان میتونه صدتای تورو بخره بفروشه ولی خدایی خودتون قضاوت کنید کسی که میگه multiplanet species(موجود چند سیاره‌ایی) واقعا بیاد با توییت کردن بازار و دامپ و پامپ بکنه!» او در ادامه نوشت:

کسی ازش بعنوان ثروتمندترین آدم رو سیاره فعلی‌مون یاد میشه((: واقعا این کلاس یه همچین ادمی و میاره پایین حتی اگه قصد نوسان گیری نداشته باشه بازم نباید کاری بکنه که شک ایجاد کنه. نمونه بارزش مک‌کافی که چقدر ادعا کرد و ببینید الان کجاست. در نهایت چیزی که می‌مونه بیتکوینه و این افراد میان و میرن. ولی از همه مسخره تر ادم هایی هستن که میگن ساتوشی یا تسلا همون ایلان ماسکه.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

این کاربر در پایان گفت: «از این سلبریتی های توییتری تروخدا برای مارکت خدا درست نکنید!!! بعنوان یه تریدر و بیتکوینر خیلی آماتور که هنوز درحال یادگیریه خواهش میکنم آتش اینا رو شعله‌ور تر نکنید با سوار شدن روی موج حرف های امثال ایلان ماسک.»

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک
سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک

کاربر دیگری با نام دانیال دارایی از تجربه ضرر خودش در طول این چند وقت از بازار رمرارزها می‌نویسد:

من در هفته اخیر! به اندازه سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ، در ۴ مرحله ضرر دادم! وقتی بازار ارزدیجیتال برای من با سه سال سابقه! انقدر خطرناکه! دوست داری بگم ایلان ماسک رو دوست دارم؟؟ از این ۴ بار به ترتیب! برنامه snl! لیست شدن شیبا، اشتباه شخصی! (ورود نابجا) توییت ایلان!

کاربر دیگری با نام مت با انتقاد از صحبت‌های ایلان ماسک می‌نویسد: «وقتی بیت 40 هزار بود جناب ایلان ماسک 1.5 میلیارد دلار بیتکوین خرید اون موقع نمی دونست این ارز با محیط زیست در تناقضه یا مصرف برق بالایی برای ماین لازم داره.» یکی دیگر از کاربران به نام تمپوراری می‌نویسد:

دوستان من دانشی ندارم، ولی شماها که فالور دارید، بیاید به فالور هاتون بگین از این به بعد ایلان ماسک هرچی گفت, زارت نرن بخرن، بیخیال سود بشن یه مدت تا توییت های این آدم بی اثر بشه. دو سه تا شرکت رو ول کرده گیر داده به کریپتو.

سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک
سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک

یکی دیگر از کاربران به نام مرحوم راسپوتین در توییت عجیبی نوشته بود:‌

ایلان ماسک ضامن جیب و سود خود هست نه جیب دیگران، بازی خوبی کرد، خوب هم سود کرد و از طریق او بسیاری هم استفاده کردند، هیچ سفره ای همیشه پهن نیست، مهم آن است بتوانی خوب لقمه بگیری و اسیر طمع نشوی.

 

یکی دیگر از کاربران نیز با مقایسه‌ای جالب نوشته بود: «با اینکه کلا فاندامنتالی به بازار نگاه نمیکنم ولی یه نکته رو بگم که مارکت کپ بیتکوین نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد دلاره، ایلان ماسک که ازش ۲ میلیارد دلار داره هیچوقت توانایی اینو نداره که بخواد چنین بازاری رو معطل خودش کنه، شوک وارد میکنه ولی در نهایتا ۹۹۸ میلیارد باقی روند رو ادامه میدن.»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص سقوط بیت کوین با توییت ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر