;
coinex

طلاق بیل گیتس و ملیندا ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

سومین مرد ثروتمند جهان و بنیانگذار مایکروسافت، از جدایی خود و همسرش ملیندا خبر داده است. اما علت طلاق بیل گیتس و ملیندا چیست؟

بیل گیتس، سومین مرد ثروتمند جهان و بنیانگذار شرکت مایکروسافت شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ ای در صفحه توییتر خود، خبر از جدایی رسمی خود از همسرش ملیندا پس از 27 سال زندگی مشترک داد.

در این بیانیه که بطور مشترک از سوی این زوج منتشر شده، آمده است که او و همسرش دیگر اعتقادی ندارند که می‌توانند به عنوان زن و شوهر زندگی کنند و به همین دلیل به ازدواجشان پایان خواهند داد. آنها اعلام کرده اند که این تصمیم را پس از تفکرات زیاد درباره رابطه خود گرفته اند. اما از طلاق بیل گیتس و ملیندا چه اطلاعات بیشتری منتشر شده است؟

طلاق بیل گیتس و ملیندا

کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

در بیانیه منتشر شده توسط بیل گیتس بر این تاکید شده که این دو دیگر نمیتوانند در کنار هم رشد کنند و در عین حال خواستار احترام به حریم خصوصی خانواده خود شده اند. بیل و ملیندا سه فرزند و بنیاد خیریه خود را ثمره این ازدواج 27 ساله عنوان کرده و گفتند که قصد دارند در کنار هم فعالیت در این بنیاد جهانی را ادامه دهند.

این زوج میلیاردر از 2000 به صورت مشترک ریاست بنیاد غیرانتفاعی بیل و ملیندا گیتس را به عهده دارند که ارزش دارایی‌ های آن در حال حاضر به بیش از 51 میلیارد دلار می‌رسد. دو سال پیش نیز جدایی جف بیزوس، رییس آمازون، و همسرش مکنزی خبرساز شده بود.

بیشتر بخوانید: واکنش بزرگان سیلیکون ولی به پیروزی بایدن در انتخابات

جدایی بیل گیتس و همسرش

طلاق بیل گیتس و ملیندا ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

بیل گیتس در سال 1975 از تحصیل در دانشگاه هاروارد انصراف داد تا به همراه دوستش پال الن مایکروسافت را تاسیس کند.  در هنگام عرضه عمومی سهام مایکروسافت در سال 1986، بیل گیتس 49 درصد سهام این شرکت را در اختیار داشت و رشد سریع مایکروسافت باعث شد گیتس در مقطعی ثروتمندترین فرد جهان باشد.

بیل گیتس در ماه مارس سال 2020 از هیات رییسه مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا بر فعالیت‌های انسان‌ دوستانه تمرکز کند. ملیندا به عنوان اولین زن فارغ التحصیل رشته مدیریت ارشد کسب‌ و کار، فعالیت خود را در مایکروسافت آغاز کرد و به سرعت در سمت مدیریت کل محصولات اطلاعاتی این شرکت ارتقا یافت. او همچنین بنیانگذار شرکت سرمایه‌ گذاری پیوتال ونچر است.

طی یک سال اخیر، بنیاد خیریه خانواده گیتس بر مقابله با شیوع کرونا، تهیه، تولید و توزیع عادلانه واکسن در سراسر جهان تمرکز داشته است. از ماه دسامبر گذشته تاکنون، بنیاد گیتس در مجموع یک میلیارد و 750 میلیون دلار به تلاش‌ های جهانی برای مهار شیوع کرونا کمک کرده است. حالا خبر طلاق بیل گیتس و ملیندا بسیار پرسروصدا شده و نظرات زیادی را به خود جلب کرده است. در بررسی اخبار این موضوع با ما باشید.

طلاق بیل گیتس و ملیندا

طلاق بیل گیتس و ملیندا ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

این زوج در بیانیه مشترکی که در این باره منتشر کردند با ستایش از 27 سال زندگی مشترک خود از بابت سه فرزند و بنیاد خیریه خود که در سراسر جهان فعال است ابراز خشنودی کردند. متن بیانیه جدایی بیل گیتس و همسرش بدین شرح است:

پس  از تفکر بسیار  و کار زیاد در مورد روابطمان، ما تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم. طی ۲۷ سال گذشته، ما سه فرزند بی نظیر بزرگ کرده ایم و بنیادی ساخته ایم که در همه جای دنیا کار می‌کند تا همه مردم بتوانند زندگی سالم و مثمر ثمر داشته باشند. ما همچنان در این مأموریت‌ها فعالیت داریم و کار مشترک خود را در بنیاد ادامه میدهیم، اما دیگر اعتقاد نداریم که در مرحله بعدی از زندگی خود می‌توانیم به عنوان یک زن و شوهر با هم رشد کنیم. ما با شروع حرکت در این زندگی جدید، برای خانواده خود فضا و حریم خصوصی می‌خواهیم.

بیل و ملیندا گیتس در مایکروسافت با یکدیگر آشنا شدند و در سال 1994 ازدواج کردند. این زوج که موافقت کرده اند بیش از نیمی از دارایی خود را صرف امور خیرخواهانه کنند، اکنون اعلام کرده اند به زندگی مشترک خود خاتمه می‌ دهند. در حال حاضر هنوز پیامد‌های مالی این جدایی مشخص نیست.

طلاق بیل گیتس و ملیندا ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

این تصمیم منعکس کننده یک تغییر شخصی در راس تجارت آمریکایی این زوج است. بیل گیتس مایکروسافت را از زمان تاسیس با پاول آلن در سال ۱۹۷۵ تا سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل هدایت کرد و در سال ۲۰۰۸ گیتس نقش روزمره خود در این شرکت را رها کرد تا زمان بیشتری را صرف بنیاد غیرانتفاعی بیل و ملیندا گیتس کند.سال گذشته بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کناره گیری کرد، زیرا ویروس کرونا به معضلی در سراسر جهان تبدیل شد. او زمان بیشتری را در کنار ملیندا گیتس در بنیاد سپری کرد. این دو نفر رئیس و معتمد بنیاد هستند که در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد. بیل و ملیندا گیتس هر دو در مایکروسافت کار می‌ کردند. طبق مشخصات لینکدین، ملیندا روی محصولاتی مانند دانشنامه Encarta کار می‌ کرد. ملیندا گیتس بعدها درباره ازدواج با بیل گیتس گفت:

چند ماه طول کشید تا بیل از من خواست که بیرون برویم.

نهایتا این زوج در سال 1994 در هاوایی با هم ازدواج کردند. جزئیات مالی طلاق گیتس هنوز مشخص نیست. بیل گیتس 1.37 درصد از سهام مایکروسافت را که بیش از 26 میلیارد دلار ارزش دارد مالک است. او در یک پست وبلاگی نوشته بود:

 ما تصمیم داریم حدودد ۲۰ میلیارد دلار سهام مایکروسافت را به بنیادمان منتقل کنیم، زیرا در تلاشیم تا تعهدات خود را در امور خیرخواهانه افزایش دهیم.

بر اساس یک پرونده مالیاتی، امروز بنیاد بیش از ۵۱ میلیارد دلار دارایی دارد و به یکی از بنیاد‌های ثروتمند جهان تبدیل شده  است. بنابر آمارهای موجود، گیتس همچنان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و بعد از جف بزوس و ایلان ماسک در رده سوم است.

اطلاعیه طلاق بیل گیتس و ملیندا دو سال پس از جدایی بزوس و همسرش مک کننزی منتشر شده است. بزوس و گیتس از ثروتمندترین افراد دنیا هستند و آمازون و مایکروسافت دو رقیب اصلی یکدیگر در امور تجارت رایانش ابری هستند. آمازون در اوایل سال جاری از استعفای بزوس از سمت مدیرعاملی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طلاق بیل گیتس و ملیدا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر