;
coinex

رخنه گسترده جاسوس افزار اسرائیلی در سیستم عامل ویندوز

رخنه گسترده جاسوس افزار اسرائیلی در سیستم عامل ویندوز رسما توسط مایکروسافت و گروه حقوق بشری سیتیزن لب اعلام شد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

بررسی جدیدترین اخبار و اطلاعات حکایت از رونق گرفتن تجارتی نوین در دنیای فناوری دارد. به گزارش مایکروسافت و سیتیزن لب، یک شرکت اسرائیلی به نام کاندیرو نرم افزار رخته امنیتی در ویندوز را فروخته و این مهم از بازار داغ طراحی و فروش ابزارهای امنیتی حکایت دارد.

سیتیزن لب یک موسسه پژوهشی است که در حوزه کنترل و نظارت بر چرخه اطلاعات فعال است و به دانشگاه تورنتو وابسته است. این شرکت در نتیجه تحقیقات خود گفت، کاندیرو، از جمله شرکت هایی است که به طور مخفی ابزارای هوشمند و پیشرفته ای برای رخنه نرم افزارها و انواع سیستم عامل ها طراحی کرده و به فروش می رساند. اما از جزئیات موضوع چه می دانیم؟

رخنه گسترده جاسوس افزار اسرائیلی در سیستم عامل ویندوز

این تحقیقات که با همکاری مشترک مایکروسافت و سیتیزن لب انجام گرفته نشانگر این مهم است که چگونه یک شرکت اسرائیلی در بازاری غیرقانونی و مخفی فعالیت جدی دارد. خریداران این ابزارها در موارد عمده نهادهای امنیتی هستند و از این فناوری ها برای نفوذ به شبکه های امنیتی مخالفان خود، فعالان مدتی و رسانه های ضدحکومتی استفاده می کنند.

برای نمونه کارکرد چنین ابزارهایی به نفوذ نهادهای امنیتی پادشاهی عربستان سعودی به یک محفل گفتگوی مجازی دگراندیشان اشاره شده است. البته کاندیرو خود هیچ توضیح مستدلی در این باره ارائه نداده و در برابر ابهامات مطرح شده تنها سکوت اختیار کرده است. در بخشی از این گزارش می خوانیم:

افزایش فعالیت و حضور شرکت کاندیرو و کاربرد فناوری‌های این شرکت علیه فعالان مدنی و مخالفان حکومت‌ها تاکید مجددی بر این نکته است که صنعت پنهانی تولید ابزارهای جاسوسی بازیگران فراوانی دارد و به سادگی می تواند مورد سو استفاده قرار بگیرد.

مایکروسافت چندی پیش و در گزارش مفصلی اعلام کرد که از طریق به روزرسانی های ویندوز، آسیب پذیری ان را تا حد زیادی کاهش داده است. در این گزارش نامی از کاندیرو برده نشده اما ذکر شده که این ابزار توسط شرکت های مخربی در بخش خصوصی اسرائیل تولید  شده است. این شرکت اسرائیلی همچنین ابزارهایی نیز برای رخته در پلتفرم های دیگر و حتی مرورگر گوگل کروم ساخته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رخنه گسترده جاسوس افزار اسرائیلی در سیستم عامل ویندوز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر