;
coinex

قانون جدید کارت به کارت برای نقل و انتقالات بالای هزارتومان!

قانون جدید کارت به کارت که اخیرا اعلام شده است، انتقال اینترنتی وجوه بالای هزارتومان را در اپلیکیشن های پرداخت با شرط و شروطی همراه کرده است.

بنابر قانون جدید، از این پس برای انتقال وجه به صورت اینترنتی و مبالغ بالای هزارتومان در اپلیکیشن های پرداخت بایستی کد ملی مالک سیمکارت و کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا یکسان باشد. در غیر اینصورت انجام تراکنش کارت به کارت امکان پذیر نخواهد بود.

قانون جدید کارت به کارت برای نقل و انتقالات بالای هزارتومان!

قانون جدید کارت به کارت که به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش ایمنی و جلوگیری از کلاهبرداری و سودجویی وضع شده است، در حال حاضر اجرایی شده است.

در نتیجه ممکن است در سرویس ها و اپلیکیشن های پرداخت و در زمان کارت به کارت مبالغی بالاتر از هزارتومان با خطایی مربوط به عدم تطابق کد ملی صاحب سیمکارت با کد ملی صاحب حساب بانکی مبدا مواجه شوید و این به این معناست که کد ملی مالک سیم کارت فعال در گوشی هوشمند با کد ملی که برای صاحب حساب در بانک ثبت شده یکسان نیست.

البته اگر با این خطا مواجه شدید آن هم در حالی که مبلغ کارت به کارت کمتر از هزارتومان بود، روز بعد دوباره اقدام به تکرار تراکنش کنید. البته این بار مبلغی بالای 1000 تومان را امتحان کنید.

از آنجایی که اطلاعات سامانه مانا، روزی یکبار بروزرسانی می شوند، احتمال اینکه پس از مشاهده اولین خطا، تا انتهای روز مذکور مجددا با خطای مشابه برای انتقال وجه کارت به کارت از مبدا کارت مورد نظرتان مواجه شوید زیاد است. پس روز بعد، مجددا تلاش کنید؛ به احتمال زیاد مشکل شما در روز کاری بعد رفع می شود.

بیشتر بخوانید:

دستمزد روزانه در سال 1400

راهکار رفع مشکل در مواجهه با قانون جدید کارت به کارت

در صورتی که سیم کارت مورد استفاده شما برای استفاده از سرویس پرداخت با اپلیکیشن به نام شما نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیمکارت اقدام کنید و آن را به نام خود بزنید و یا سیمکارت دیگری با نام خود تهیه کنید و وارد اپلیکیشن شوید. البته دقت کنید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید سیمکارت و کارت بانکی مبدا به نام یک نفر باشد و درواقع یک کد ملی باشد.

در اینجا آشنایی با روش استعلام مالکلیت سیم کارت بی فایده نخواهد بود. برای استعلام مالکیت سیم کارت در اپراتورهای مختلف به یکی از طرق زیر اقدام کنید.

مشترکین ایرانسل با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانند نام مالک اصلی سیم‌کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کرده یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.

مشترکین همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من می توانند نام مالک اصلی سیم‌کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کنند و مشترکین رایتل نیز جهت استعلام سیم‌کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری کنند.

با این روش ها شما می توانید بفهمید مالک اصلی سیمکارت شما کیست. همچنین با استفاده از روش های زیر می توانید از تعداد سیمکارت هایی که به نام شماست مطلع شوید.

در روش اول با مراجعه به سامانه استعلام خطوط به آدرس  mobilecount.cra.ir می توانید سیم‌کارت خود را استعلام مالکیت کرده و از تعداد سیم‌کارت هایی که با کد ملی شما ثبت شده اند آگاه شوید. همچنین از این طریق می توانید خطوطی که از آنها استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید.

در روش دوم کافیست از یکی از خطوط تحت مالکیت خود، کد ملی به یکی از شماره های 3000150 یا 3000504901 بفرستید و نسبت به اسعلام تعداد سیمکارتهای ثبت شده به نام خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

اضافه کاری در سال 1400

راهکار جامع‌ تر رفع مشکل

با استفاده از آنچه در بالا آوردیم، شما می توانید مالکیت سیمکارت خود را استعلام کنید. در صورتی که سیمکارت به نام شما بود ولی همچنان با این مشکل مواجه بودید باید به بانک خود مراجعه کرده و خواستار ثبت اطلاعات خود در سامانه مانای بانک مرکزی شوید.

اما در صورتی که از استعلام نتیجه عکس گرفتید و سیمکارت به نام شما نبود. ابتدا با مراجعه به نمایندگی امور مشترکین اپراتور همراه خود، نسبت به تغییر مالکیت سیمکارت اقدام کنید. سپس و بعد از 72 ساعت کاری، بار دیگر به یکی از روش های مذکور در بالا استعلام سیمکارت خود را بگیرید. اگر همچنان سیمکارت به نام شما نبود، با امور مشترکین ارتباط بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

اما در صورتی که مالکیت سیم‌کارت شما ثبت شده بود ولی همچنان نمی‌ توانید کارت به کارت کنید و با خطا مواجه می‌ شوید، برای پیگیری ثبت اطلاعات در سامانه مانا، لازم است به شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قانون جدید انتقال وجه اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قانون خوبی خواهد بود به نظرم در اینده . مثل رمز پویا که واقعا جلوی خیلی از دزدی های ایرنترنتی گرفت

    پاسخ