;
coinex

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!

در سال 1400 سوالات زیادی درباره حقوق و مزایای اختصاصی بازنشستگان وجود دارد. در ادامه به وام بازنشستگان 1400 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سال 99 سالی درگیر با پاندمی کرونا از یک سو و درگیر با مشکلات اقتصادی زیاد برای عموم مردم بود. البته خود پاندمی نیز نقش مهمی در بدتر کردن وضعیت داشت. این وضعیت در کنار لطمات اقتصادی فراوانی که برای فعالیت های تجاری اقتصادی گوناگون  در پی داشت، تا حد زیادی بر مسئله دستمزدها و تناسب سطح رفاه عمومی با نرخ تورم موثر بود.

در این وضعیت جنبه های اقتصادی معیشتی برای عموم افراد اهمیت زیادی پیدا کرده اند. در چنین شرایطی که هر ایرانی با مشکلات اقتصادی عمده ای دست و پنجه نرم می کند، بدون شک پیگیری اخبار اقتصادی معیشتی و اطلاع از تسهیلاتی که به هر قشری اختصاص پیدا می کند اهمیت زیادی پیدا می کند. بر همین اساس در جستار پیش رو به وام بازنشستگان 1400 میپردازیم.

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!

در شرایطی که هنوز بحث بر سر ناعادلانه بودن همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جریان دارد و تفاوت فاحش افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی به بحثی جدید منتهی شده است، حالا از تسهیلات مختص بازنشستگان در سال 1400 خبرهایی در دست داریم. با ما باشید تا ضمن بحث از وام بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، به برخی تسهیلات ویژه بازنشستگان بپردازیم.

بر این اساس صندوق بازنشستگی کشوری و برخی دیگر از نهادهای دولتی برنامه هایی برای سال 1400 در ارتباط با تسهیلات اختصاصی بازنشستگان دارند. در ادامه با ما باشید تا اطلاعات خود از وام بازنشستگان 1400 را بررسی کنیم.

وام بازنشستگان 1400 : جدیدترین خبرها

در ارتباط با تسهیلات ویژه بازنشستگان در سال 1400، اخبار مرتبط با این حوزه علی الخصوص وام بازنشستگان 1400 را به مرور بررسی خواهیم کرد.

وام بازنشستگان 1400

پرداخت وام پنجاه میلیونی بازنشستگان توسط بانک رفاه در اواخر سال 99 متوقف شد. حال چندی پیش اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران درباره پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی به مبلغ 50 میلیون تومان در سال 1400 گفت:

 در سال جاری وام ۵۰ میلیون تومانی به وام بازنشستگان تامین اجتماعی که درحال پرداخت بود اما به دلیل اینکه در پایان سال وضعیت نقدینگی بانک و مصرف پول اضافه تر می شود و باید تامین مالی می کردیم، پرداخت این وام متوقف شد.

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!
وام بازنشستگان کشوری

مدیرعامل بانک رفاه همچنین تصریح کرد که تلاش ها بر این است که در هر شرایطی که برای بانک ممکن است تسهیلات بازنشستگان پرداخت شود. لله گانی خاطرنشان کرد:

برای سال آینده پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی و وام بازنشستگان تامین اجتماعی مستاجر که پیش از این هم پرداخت می شد، از سر گرفته شود.

سقف وام بازنشستگان 1400 بدون ضامن

از جمله تسهیلات خوبی که برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است، امکان بهره مندی از وام و تسهیلات بانکی بدون ضامن است. البته این تسهیلات حد و حدود مشخصی دارد و بعضا به تناسب وضعیت اقتصادی و هزینه های زندگی افزایش یا کاهش دارد. در این رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش با اشاره به افزایش مبلغ وام بازنشستگان 1400 بدون ضامن گفت:

سقف وام بدون ضامن به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که تعداد آن‌ها به 3.5 میلیون نفر می‌رسد از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش یافته است. این وام بدون ضامن و در شکل تسهیلات قرض‌الحسنه خواهد بود.

شریعتمداری گفت:

قبلا منابع این تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم به ۲هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!
وام بازنشستگان کشوری

وزیر کار همچنین درباره نحوه پرداخت این تسهیلات اشاره کرد که این وام بدون ضامن تا سقف 5 میلیون تومان و توسط بانک رفاه به بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی پرداخت می شود. او همچنین درباره تسهیلات اشتغال زایی در مناطق روستایی اظهار داشت:

بر اساس سیاست دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر قرار شد حدود ۱,۲۲ میلیارد دلار با نرخ‌های کشور تبدیل به ریال شده و همچنین ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک ‌ها نیز تجهیز شود و در اختیار متقاضیان اشتغال قرار گیرد.

وزیر کار همچنین با بیان اینکه تسهیلات توسط کمیسیون نظارت که در استان ها زیر نظر استانداران تشکیل شده رصد شده و حدود 1900 گروه نظارتی بر این تسهیلات نظارت می کند گفت تاکنون 247 هزار فرصت شغلی با داشتن بیمه نامه در کشور ایجاد شده است.

به گفته شریعتمداری نرخ تسهیلات اشتغال روستایی بین 4، 6 و 10 درصد پرداخت می شود و البته برخی کسب و کارها به دلیل کرونا دچار صدماتی شده اند و ما برای حل مشکل تمهیداتی پیش بینی شده است.

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!
وام بازنشستگان کشوری

او همچنین گفت برای اتمام برخی طرح ها که به خاطر تغییر نرخ دلار امکان بهره برداری پیدا نکرده اند، تا سقف 30 درصد به سقف پرداخت وام برای تکمیل طرح اختصاص داده شده است. او همچنین گفت:

نظارت جدی بر طرح اشتغال روستایی انجام می ‌شود به گونه ‌ای که تاکنون 600 میلیارد تومان از منابع پرداخت شده پس گرفته شده و برای کسانی که تسهیلات را در جای خود خرج نکنند با نرخ‌های ۱۸ درصد و ۲۴ درصد تسهیلات را پس می‌گیریم.

بیمه تکمیلی بازنشستگان 1400

که مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از آغاز سال 1400 خبر داد.

محمود مرتضایی فرد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، با اعلام این خبر گفت:

حق بیمه تکمیلی به ازای هر نفر مبلغ 300,000 ریال بدون افزایش نسبت به سنوات قبل برای مشمولین بیمه تکمیلی درمان در نظر گرفته شده است.

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!
وام بازنشستگان کشوری

مرتضایی فرد مهلت حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان در قرارداد سال 1400 را تا سه ماه از روز اول فروردین ماه سال 1400 تا پایان خرداد 1400 اعلام کرد و افزود:

 پس از پایان مهلت مشخص شده امکان حذف و اضافه در سایت صندوق امکان پذیر نخواهد بود.

او همچنین تاکید کرد:

در قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال 1400 هیچ گونه استرداد حق بیمه مکسوره در خصوص حذف بیمه شده مورد نظر امکان پذیر نخواهد بود.

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در اواخر بهمن سال گذشته بود که از اختصاص تسهیلاتی ویژه فرزندان بازنشستگان از آغاز سال 1400 خبر داد. در این میان علاوه بر وام بازنشستگان 1400، تسهیلاتی از قبیل وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شده است.پیش از این به

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق خبر داد. وی با اشاره به دلیل اجرای این تصمیم گفت:

با توجه به اینکه روز پایانی ثبت نام تسهیلات ازدواج فرزندان با صدور احکام جدید وام بازنشستگان کشوری همزمان شد و مراجعه بازنشستگان برای مشاهده احکام، سایت را دچار اختلال کرد و عملا فرآیند ثبت نام در درگاه های خدمات الکترونیک امکان پذیر نبود، تصمیم بر این شد تا مهلت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج فرزندان یک هفته دیگر تمدید شود. ما در تکراتو پیش از این وام ازدواج 1400 پرداخته بودیم.

تسهیلات بازنشستگان سال 1400 : وام بازنشستگان 1400

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگان کشوری همچنین از اجرای مرحله چهارم تسهیلات خرید کالا از فروشگاه های رفاه از ابتدای فروردین ماه 1400 خبر داد و گفت:

در مرحله چهارم، مبلغ 20 میلیون ریال در کارت حقوق بازنشستگان شارژ می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند تا پایان اردیبهشت ‌ماه، کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ های رفاه تهیه کنند.

او همچنین با بیان اینکه بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که خالص دریافتی آن ها حداقل 20 میلیون ریال باشد، می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند اضافه کرد:

بازپرداخت این تسهیلات در چهار قسط ماهانه و با کارمزد ۲ درصد از حقوق استفاده ‌کنندگان کسر خواهد شد.

کمک هزینه سفر و خدمات گردشگری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرد که طی تفاهم نامه چندجانبه ای میان صندوق بازنشسستگی کشوری با شرکت های هتل های ایرانگردی و جهانگردی، پرشین گلف، علی بابا و هواپیمایی آسمان به امضا رسیده است، مقرر شده تا از آغاز سال 1400 شرکت علی بابا به عنوان مجری طرح به ارائه خدمات گردشگری به شکل پلتفرم به بازنشستگان و ویفه بگیران کشوری اقدام کند.

وام بازنشستگان 1400 ؛ آخرین اخبار، قوانین و هرآنچه باید بدانیم!
وام بازنشستگان کشوری

به گفته آقای مرتضایی فرد این خدمات شامل ارائه تسهیلات اعتباری، تخفیفی و کمک هزینه گردشگری خدمات ویژه اقامتی، پذیرایی، تفریحی، آموزشی سلامت محور با هدف توسعه گردشگری است. مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تشریح تسهیلات ارائه شده در این طرح، در خصوص نحوه ارائه خدمات گردشگری گفت:

ارائه تسهیلات تخفیفی سفر شامل خدمات اقامتی و فروش بلیط است و «کمک هزینه گردشگری» به متقاضیان استفاده از تورهای مسافرتی (بصورت هوایی و ریلی) تعلق می‌گیرد.

او افزود:

تعداد سهمیه استفاده از تور برای هر دفتر کل (بازنشستگان و وظیفه بگیران) که از «کمک هزینه گردشگری» استفاده می کنند حداکثر سه نوبت در دوران بازنشستگی است و هر بازنشسته و یا وظیفه بگیر هر سال فقط یکبار می‌تواند از «کمک هزینه گردشگری»استفاده کند.

همچنین بازنشستگان و وظیفه بگیران برای اطلاع از جزئیات بیمه تکمیلی، انصراف یا تاییدیه پوشش بیمه تکمیلی درمان در سال 1400، اطلاع از چگونگی استفاده از تسهیلات خرید از فروشگاه های رفاه و موارد دیگر مرتبط با این موضوع از سایت صندوق رفاه بازنشستگی کشور مراجعه کنند.

در پایان توصیه می کنیم نگاهی به حداقل حقوق در سال 1400 و عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 داشته باشید. همچنین مدتی پیش در تکراتو به همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1400 پرداخته بودیم.

همچنین برای اطلاعاتی دقیق و جزئی در ارتباط با مسله حقوق و دستمزدها در سال جدید حتما نگاهی به دستمزد روزانه در سال 1400، اضافه کاری در سال 1400 و بهترین مشاغل سال 1400 داشته باشید.

به علاوه در پایان توصیه می کنیم برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 برخی مقالات مرتبط در تکراتو مانند سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 و عرضه اولیه های 1400 را ببینید. همچنین پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را در نظر داشته باشید.

همچنین برای اطلاعاتی بیشتر در سال جدید پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400، کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 و کمبود معلم در سال 1400 را هرگز از دست ندهید و نگاهی نیز به نرخ دیه سال 1400، میزان یارانه در سال 1400 و آینده ایران در سال 1400 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص وام بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر