;
coinex

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد ؛ مراحل ثبت نام و زمان پایان واکسیناسیون

در جلسه روز گذشته شورای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی، جزئیات طرح واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

صبح دیروز جلسه شورای دانشگاه ازاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی و با حضور اعضای هیات رئیسه و حضور مجازی روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان با موضوع دستورجلسه واکسیناسیون دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

همانطور که مشخص است، سرفصل های این جلسه، واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه ثبت نام واکسیناسیون در دانشگاه آزاد و البته زمان پایان واکسیناسیون دانشگاه آزاد بود. البته که مسئله واکسیناسیون اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه بررسی شد.

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد ؛ مراحل ثبت نام و زمان پایان واکسیناسیون

دکتر طهرانچی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه را با تبریک عید سعید غدیرخم آغاز کرد و با قدردانی از معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد از بابت اجرایی شدن طرح واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت که با پیگیری های مستمری که معاونت علوم پزشکی دانشگاه ازاد اسلامی از وزارت بهداشت داشته است، موفق شده در امر واکسیناسیون دانشجویان و واکسیناسیون اساتید دانشگاه، از جمله نهادهای آموزشی پیشرو باشد.

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد

به گفته دکتر طهرانچی انجام سریع واکسیناسیون اهمیت زیادی دارد و در مدت زمان کوتاهی باید جامعه را واکسینه کرد. او همچنین اشاره کرد که واقعیت این است که نظام بهداشت و درمان کشور طی یک سال و نیم گذشته، بیشتر درگیر درمان بیماران کرونایی بود و در عرصه بهداشت و واکسیناسیون نیازمند یاری است. از این رو، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انجام رسالت اجتماعی خود، برای کمک به واکسیناسیون به میدان آمده است. وی افزود:

برای کمک به واکسیناسیون در کشور، نهادهای مختلفی به کمک وزارت بهداشت آمده‌اند، اما مهم‌ترین رکن که در اجرای واکسیناسیون می‌تواند وارد شود و اثرگذار باشد، دانشگاه آزاد اسلامی است، چرا که 100 دانشکده پرستاری، 10 دانشگاه علوم پزشکی و 3 دانشکده علوم دارویی در اختیار دارد و 40 درصد پرستاران کشور را تربیت می‌کند. در این راستا بخشنامه‌ای تهیه و ابلاغ شد که براساس آن؛ هر یک از استان‌ها بنا به وسعت خود، 5 تا 15 مرکز  واکسیناسیون را راه‌اندازی می کنند.

دکتر طهرانچی ضمن صحبت های خود و در ارتباط با زمان پایان واکسیناسیون دانشگاه آزاد گفت:

 دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه شبکه‌ای یکپارچه می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق تا 15 آبان ماه، جامعه یک میلیون و 300 هزار نفری اساتید، کارکنان و دانشجویان خود را واکسینه کرده و در مرحله بعد به واکسیناسیون عمومی کمک کند.

او همچنین با اشاره به اینکه اننظار می رود به زودی واحدهای دانشگاهی نسبت به تجهیز و راه اندازی مراکز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اقدام کنند گفت که مسئول نظارت به راه اندازی این مراکز و دیگر مراکز واکسیناسیون اساتید دانشگاه آزاد برعهد معاونت علوم پزشکی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه شبکه‌ای بودن دانشگاه آزاد اسلامی شرایط راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون اساتید دانشگاه آزاد را فراهم کرده است گفته با توجه به اینکه اسامی و مشخصات دقیق اساتید و دانشجویان در سامانه آموزشیار بارگذاری شده، دانشگاه آزاد اسلامی این داده‌های دقیق را برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است. همچنین اسامی و مشخصات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سامانه ساجد قرار دارد که این اطلاعات نیز در سایت وزارت بهداشت بارگذاری شده است. دکتر طهرانچی همچنین درباره ثبت نام واکسیناسیون در دانشگاه آزاد ادامه داد:

سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی امروز راه‌اندازی می‌شود تا اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه با مراجعه به این سامانه، نسبت به انتخاب زمان و مکان واکسیناسیون خود اقدام کنند.

ثبت نام واکسیناسیون در دانشگاه آزاد

در ادامه این جلسه، دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم انجام واکسیناسیون تاکید کرد که اگر بیش از 80 درصد جامعه واکسینه نشوند، نمی‌توان همه‌گیری ویروس کرونا را کاهش داد. با توجه به اهمیت این موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت عظیمی که در اختیار دارد، به کمک آمده تا بتواند سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد. دکتر نفر با بیان اینکه به منظور مدیریت واکسیناسیون واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی، 10 منطقه ایجاد شده است، اظهار داشت:

استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به 10 منطقه تقسیم شده‌اند و برای هر منطقه نیز 2 پشتیبان به منظور پیگیری امور تعیین شده تا بتوانیم در امر واکسیناسیون مدیریت بهینه داشته باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درباره ثبت نام واکسیناسیون در دانشگاه آزاد تاکید کرد:

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد ؛ مراحل ثبت نام و زمان پایان واکسیناسیون
ثبت نام واکسیناسیون دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه داده‌های دقیق در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، می‌توانیم براساس سامانه نوبت‌دهی و با یک برنامه‌ریزی دقیق، شرایطی را فراهم کنیم که اساتید، کارکنان و دانشجویان بدون دغدغه، واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر نفر در ادامه بحث از نحوه ثبت نام واکسیناسیون در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد:

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در سامانه نوبت‌دهی، نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون را براساس محل سکونت خود انتخاب کنند. اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که براساس رده‌بندی سنی و دیگر شرایط دریافت واکسن اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، پیش از این واکسینه شده‌اند نیز باید با مراجعه به این سامانه، وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند تا اطلاعات دقیقی از پایش سلامت اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داشته باشیم.

در پایان این جلسه، سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azadhr.healthehr.ir رونمایی شد و از این پس در دسترس اساتید، دانشجویان و کارکنان قرار دارد. همچنین لینک ورود به این سامانه نوبت‌دهی در سامانه‌های آموزشیار و ساجد نیز موجود است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر