;
coinex

تراشه اختصاصی گوگل پیکسل 6 ؛ پنج نانومتری، ساخت سامسونگ!

اخیرا گوگل رندرهای رسمی پیکسل 6 را منتشر کرده و مسئله جذاب در میان همه اطلاعات منتشر شده، مربوط به تراشه اختصاصی گوگل پیکسل 6 است!

اخیرا گوگل خود رسما به هر آنچه شایعه و گمانه زنی و طراحی احتمالی بود پایان داد. آن هم با انتشار رسمی رندرهای پیکسل 6. به علاوه برخی از مهمترین اطلاعات نسل جدید پیکسل ها، مانند تراشه اختصاصی تنسور نیز توسط گوگل تایید شد تا احتمالا نان افشاگران این حوزه آجر شود!

درواقع با این اطلاعات، کنجکاوی خاصی درباره پیکسل 6 باقی نمی ماند و اگر هم چیزی باقی باشد، بحث تراشه اختصاصی پیکسل 6 آنقدر فراگیر شده که کسی به آن دقت نمی کند. اما از تراشه اختصاصی گوگل چه می دانیم؟

تراشه اختصاصی گوگل پیکسل 6

بنابر جدیدترین گزارش های منتشر شده، وظیفه تولید این تراشه اختصاصی گوگل، که تنسور نام دارد و با لیتوگرافی 5 نانومتری تهیه می شود، به سامسونگ سپرده شده است.

کره ای ها قرار است این تراشه اختصاصی را با لیتوگرافی 5 نانومتری کاملا یکسان با اسنپدراگون 888 تولید کنند. این محصول وابستگی زیادی به هوش مصنوعی دارد و این مهم به طرز محسوسی در عملکرد آن موثر است. از سویی انتظار می رود این مورد، محصولی قابل قیاس و یا حتی شاید بهتر از اسنپدراگون 888 باشد.

تراشه اختصاصی گوگل پیکسل 6 ؛ پنج نانومتری، ساخت سامسونگ!

معضل کمبود تولید تراشه در جهان و مشغولیت TSMC به تولید تراشه های اپل و برخی دیگر از شرکت های اندرویدی، سبب شده تا تولید تنسور به سامسونگ سپرده شود.

تولید و استفاده از تراشه اختصاصی توسط گوگل، گامی برای بهبود نام پیکسل هاست. محصولاتی که گرچه همواره محبوب و پرطرفدار بوده و هستند، اما در زمینه عملکرد پردازشی، تصویربرداری و برخی موارد دیگر قابل قیاس با برترین های بازار نیستند و شاید اساسی ترین وجه ممیزه شان، به اندروید خام بازگردد.

حال اما تراشه اختصاصی تنسور با قابلیت های متکی به هوش مصنوعی می تواند حاکی از خیز گوگل برای بهبود عملکرد بخش های مختلف گوشی از جمله بخش های عملکرد پردازشی و عملکرد تصویری باشد. در حقیقت گوگل در سودای رقابت با بزرگان بازار، به لطف ارائه اندروید خام است. البته هنوز باید تا زمان عرضه رسمی پیکسل 6 صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه اختصاصی گوگل پیکسل 6 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر