;
coinex

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad) ؛ هرج و مرج بی خود

در نوشتار نقد فیلم جوخه انتحار 2 به بررسی آخرین فیلم جیمز گان با بازی مارگو رابی خواهیم پرداخت. در ادامه با تکراتو همراه ما باشید.

جوخه انتحاری بخش جدیدی از دنیای سینمایی دی سی است که توسط جیمز گان نوشته و کارگردانی شده است. فیلمی که سعی می‌کند خود را از فیلم پرطرفدار سال 2016 یک سر و گردن بالاتر نشان دهد. با وجود حضور زک اسنایدر به عنوان یکی از تهیه کنندگان اجرایی و کارگردانی در دنیای دی سی این امر کمی سخت شده.

به نظر می‌رسد دی سی روی این فیلم سرمایه گذاری های زیادی کرده است. گروه خودکشی 2 جیمز گان که بسیار خشن تر از نسخه اول است، سعی می‌کند داستانی شگفت انگیز و طنز آلود خود را با شرورهای اتفاقی ارائه دهد، که به نوعی در روند ساختار روایی فیلم جیمز گان فرم خود را خیلی خوب نمی‌تواند بگیرد. رویکردی تا حدودی مشابه رویکردی که جیمز گان با دو قسمت از “نگهبانان کهکشان” مارول به ما نشان داد، هرچند که در اجرای آن چنین درخششی نداشت.

نقد فیلم جوخه انتحاری 2 (2021 The Suicide Squad)

هرج و مرج بی خود

در این فیلم ادریس البا، مارگوت رابی، جان سینا و سیلوستر استالونه و بسیاری دیگر بازی می‌کنند. با تکراتو همراه باشید تا به نقد این فیلم هیجان انگیز بپردازیم. فهرست مطالبی که در ادامه خواهید خواند را می‌تواند در لیست زیر ببینید:

  • خلاصه داستان
  • هرج و مرج کامل
  • مارگو رابی و کمی دیگر
  • کودتا و بیگانگان
  • نتیجه گیری از فیلم گروه خودکشی
نقد فیلم The Suicide Squad
نقد فیلم The Suicide Squad, نقد فیلم جوخه انتحار 2

خلاصه داستان

شروع فیلم جوخه انتحار با صحنه ای که می‌توان آن را به خوبی با موضوع فیلم متناسب دانست اتفاق می‌افتد. یک زندانی، به عنوان عنصری خطرناک، بی روح، خشک و محاسبه گر که توسط والر (ویولا دیویس) برای ماموریت دعوت می‌شود. و تیمی به او ارائه می‌شود که شامل فرمانده (جوئل کینامان) و هارلی کویین (مارگو رابی) است و آنها را برای نفوذ به جزیره ای در آمریکای جنوبی، کورتو مالت، (جزیره ای خیالی در جهان DC)، اعزام می‌کنند.

به جهنم خوش آمدید. همچنین با عنوان Belle Reve شناخته می‌شود، زندانی که بیشترین میزان مرگ و میر را در ایالات متحده دارد. غریب ترین سوپر شرورها در حبس و قل و زنجیر هستند که برای فرار و رهایی هر کاری می‌کنند. حتی به گروه ویژه فوق مخفی و مبهم X می‌پیوندند. گروهی که ماموریت‌های روزش را با شعار: عمل کنید یا بمیرید. ساختار مند می‌کند.

برای دستیابی به این هدف باید گروهی از ابرقهرمان ها از جمله Bloodsport ، Peacemaker ، Captain Boomerang ، Ratcatcher 2 ، Savant ، King Shark ، Blackguard ، Javelin و آن شخصیت روانی دوست داشتنی و جذاب، Harley Quinn را دور هم جمع شوند. سپس، این گروه آنها را با هر سلاح ممکن مجهز کرده و در جزیره دور افتاده کورتو مالت، پر از دشمنانی خشن رها می‌کند. در آنجا، جوخه انتحار از طریق جنگلی سرشار از خونریزی به مبارزه و فضاهای چریکی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و بهترین فیلم های دی سی 2021

هرج و مرج کامل

نقد فیلم The Suicide Squad
نقد فیلم The Suicide Squad, نقد فیلم جوخه انتحار 2

در دنیای DC، گروه خودکشی در قطب مقابل لیگ عدالت که آن را اخیرا احتمالا دیده‌اید، که بیش از چهار ساعت یک داستان تند، کلاسیک و باشکوه را به تصویر کشید. در اینجا، در دو ساعت و چند دقیقه ، انواع صحنه های اکشن، خنده ها، موزیک ها و ریتم هایی رنگارنگ آشکار می‌شود که فیلم را به حماسه نگهبانان کهکشان نزدیک می‌کند،

بخش عمده ای از بسیاری از شخصیت های DC باقی مانده یک هدف را بیش از هر چیز دیگری انجام در ساختار روایی این فیلم در نظر دارند. یک سکانس آغازین طولانی از جایگزینی اولیه شخصیت ابرقهرمانی حکایت می‌کند. بسیاری از آنها با بی احتیاطی نامناسب می‌میرند.

در هر صورت، طنز فیلم عمدتاً از شکستن ساختار فرمول‌های پاتوس نشات می‌گیرد. این ژانر درباره تضاد درونی شخصیت های ظاهراً منحصر به فرد با توانایی های فوق العاده است. پس از دو دهه سر و صدای مداوم فضاهای ابرقهرمانی، ظاهراً هیچ گونه ژانری نمی‌تواند در مقابل این فرم از مفهوم کردن سینما بایستد.

گروه خودکشی فیلمی است مخاطبش مردم عادی هستند. در یک ژانر فوق فردگرایانه که پویایی گروه در اینجا نشان داده شده است. انبوه موش های Ratcatcher 2 جداگانه نشان داده می‌شوند اما فقط به هرج و مرج ساختار روایت این فیلم کمک می‌کند ولاغیر. در صحنه ای، آن کوسه مسخره و بی خود با گروهی از ستاره های دریایی روبرو می‌شود تا بتواند جایی در ساختار فیلم جوخه انتحاری باز کند.

در صحنه بعدی، یک هیولای دریایی هزاران نسخه کوچک از خود را برای حمله می‌فرستد که حرکات او را تقلید می‌کنند. موجودات کوچک ستاره دریایی نیز می‌توانند انسان ها را تحت کنترل خود درآورند، آه که چه ایده نابی اما چه فایده؟! وقتی آن ستاره بزرگ پای خود را از دست می‌دهد، به نظر می‌رسد اندام او نیز درد می‌گیرد. نوعی هوش ازدحام. بنابراین، نظم های مختلف اجتماعی در کنار هم قرار می‌گیرند، گویی برای مقایسه!

در هر صورت، گان کاملاً به ذهنی بودن شخصیت های خود علاقه مند است. بارها و بارها او به ما اجازه می‌دهد از طریق چشمان او نگاه کنیم و به طور مختصر جهان بینی شخصی او را به یک واقعیت خاص می‌رساند.

نقد فیلم جوخه انتحار 2

متأسفانه این قسمت از گروه خودکشی با در نظر گرفتن تمام ساختار روایی و تکنیکی اش مشخص می‌شود، یک آشوب روایی بی معنی را به تصویر می‌کشد. اما ما می‌دانیم همیشه و به هر نحوی از فیلم های ابرقهرمانی استقبال می‌شود. اما آنچه در این فیلم می‌بینیم آنچیزی که باید باشد نیست. هرج و مرجی بی تناسب را شاهد هستیم. بعد یک شروع امیدوارکننده و هیجان انگیز که چیزی نیست جز تقلیدی از ابتدای فیلم نجات سرباز رایان، اما کم کم ریتم خود را در بحثی که قصد توسعه آن دارد از دست می‌دهد. درست است که صحنه های اکشن بسیاری در فیلم جوخه انتحار وجود دارد که طعم خاصی را در دهان مخاطب می‌گذارد، یا به عبارتی قصد گول زدن مخاطب را مثل هر فیلم ابرقهرمانی دیگری دارد؛ اما به طور کلی فیلمی است که در سراشیبی و بدون ترمز و ساختاری منسجم حرکت می‌کند. کافیست به فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول نگاه کنید. سریالی همچون سریال لوکی به دور از صحنه های اکشن الکی و خودخواهانه، بدون اینه مخاطبش را گول بزند به تعلیق و ایجاد هیجان می‌پردازد.

باید بگوییم که بین فیلم های ابرقهرمانی که ماه اخیر اکران شدند و چنگی به دل نزدند فیلم Black Widow در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد. ساده است: Black Widow فیلم بهتری است. محکم تر و منسجم تر ساخته شده است. دارای ساختاری با توسعه شخصیت بیشتر و بهتری است. و بیشتر و بهتر می‌تواند ما را به تامل وادارد. از ریتم بهتری برخوردار است. فیلم بیوه سیاه یک فیلم هیجان انگیز است که در کنار این هیجان ما را به فکر فرو می‌برد و از سخیف جلوه گر شدنش کم می‌کند. در نهایت باید بدانیم و آگاه باشیم که فیلم جوخه انتحاری کمدی سیاه خاصی را به کار می‌برد که نمی‌تواند آن را به فرمی که ما را تحت تاثیر قرار دهد، در بیاورد تا باعث پارادکسی از شرم و خنده شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

مارگوت رابی و کمی دیگر

نقد فیلم The Suicide Squad
نقد فیلم The Suicide Squad, نقد فیلم جوخه انتحار 2

مشابه آنچه در فیلم جوخه انتحار 2016 اتفاق افتاد، مارگو رابی تنها کسی است که موفق می‌شود طرح این قسمت جدید The Suicide Squad را حفظ کند و هارلی کویین فوق العاده را دوباره به تصویر بکشد. در واقع، صحنه های اکشنی که او در آن حضور دارد، حساس ترین لحظه هایی است که فیلم جوخه انتحاری از آن برخوردار می‌شود. شخصیت هارلی کویین دارای کمدی خاصی در طرز رفتارش است. وی به عنوان کسی که پرحرف و سادیستی عمل می‌کند تنها شخصیتی است که ما را با پیچیدگی و زیست خود به خوبی همراه می‌کند. بقیه گروه شخصیت های ساده ای دارند، که قبلاً بارها در فیلم های دیگر این ژانر دیده ایم.

به عنوان مثال، شخصیت ادریس البا یک مرد معمولی سرسخت اما خوش قلب است که اشتباهات اساسی او را مجبور کرده است از خانواده اش فاصله بگیرد. اگر در مورد ویولا دیوید صحبت کنیم، غیر قابل درک است که بازیگری با این همه ارزش، موافقت کرده است که دوباره این نقش سخیف و بی خود را بازی کند. همچنین در مورد سیلوستر استالونه، که به عنوان یک نوع کوسه مزدور تجسم یافته، غیرقابل درک است. اصلاً شبیه آنچه جیمز گان با وین دیزل و شخصیت “گروت” در “نگهبانان کهکشان” کرده است، قابل قیاس نیست.

کودتا و بیگانگان

نقد فیلم جوخه انتحاری 2
نقد فیلم The Suicide Squad, نقد فیلم جوخه انتحار 2

سرانجام، وقت آن است که در مورد مأموریت سپرده شده به این گروه از شرورهای خوش رنگ و لعاب صحبت کنیم. از یک سو، آنها به ما می‌قبولانند که ماموریتی که باید انجام دهند سرنگونی دولتی است که در منطقه ای دور افتاده از آمریکای لاتین کودتا کرده است. حکومتی که توسط شخصیت خوان دیگو بوتو به عهده گرفته شده است. وقتی فکر می‌کنید دیگر مسائل و محتوای فیلم نمی‌توانند کشش خاصی داشته باشد، فیلم ما را با بیگانه ای به شکل ستاره دریایی آشنا می‌کند که می‌خواهد کنترل همه چیز را در دست بگیرد.

آیا می‌توان یک شرور بدتر از یک بیگانه به شکل یک ستاره دریایی داشت؟ صادقانه بگوییم، ما که اینطور فکر نمیکنیم و نمیفهمیم چرا باید کارگردان این مسئله را امکان پذیر بداند که نتیجه نهایی طرح حول این موجود بچرخد که بیش از بی خود و بی جهت و شرم آور است. این قسمت از گروه خودکشی، لحظاتی دارد که می‌تواند تامل برانگیز باشند و در عین حال لحظاتی فوق العاده کودکانه. اتفاقی که هرگز در طول ساختار فیلم جواب نمی‌دهد.

نتیجه گیری

نقد فیلم جوخه انتحاری 2
نقد فیلم The Suicide Squad, نقد فیلم جوخه انتحار 2

گروه خودکشی فیلمی است که تظاهر به بی احترامی، بی شرمی و خشونت می‌کند، اما در نهایت به یک حماقت واقعی در سطح روایت تبدیل می‌شود. جیمز گان ایده های خود را از دست داده است و نسخه DC “Guardians of the Galaxy” را پیشنهاد می‌کند که فاقد جذابیت و اصالت حماسه ای مارول است. درست است که صحنه های اکشن خوبی دارد و باعث می‌شود بیش از دو ساعت فیلم قابل هضم باشد. گرجه همه چیز به یک بازیگر مربوط می‌شود، درواقع فقط مارگو رابی است که می‌تواند ساختار پر تنش و جذاب فیلم را حفظ کند و همه چیز را از طعم شرمندگی باقی مانده از شخصیت ها دور کند. به طور خلاصه، فیلم جوخه انتحار فیلمی است که باید فراموش شود و نمی‌تواند هیجان تقلیدی را که با آن شروع می‌شود ادامه دهد و خود را جزو بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 بداند. در انتها باید بگوییم که گروه خودکشی (2021) به دنبال راه اندازی مجدد گروه شرورانی است که به دست کارگردانی بنام جیمز گان به ابر قهرمانان تبدیل شده اند. این یک نسخه سخیف، سرگرم کننده و خشن است. در ژانر ابرقهرمان، کمدی، اکشن، وسترن و سینمای هیولاهای غول پیکر.

نقد فیلم جوخه انتحاری 2
نقد فیلم The Suicide Squad, نقد فیلم جوخه انتحار 2

مشخصات ؛ نقد فیلم جوخه انتحار 2

  • کارگردان: جیمز گان
  • تهیه‌کننده: چارلز روون و پیتر سفرن
  • نویسنده: جیمز گان بر پایه جوخه انتحار اثر جان اوستراندر
  • بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، یوئل کینامان، سیلوستر استالونه، وایولا دیویس، جای کورتنی و پیتر کاپالدی
  • موسیقی: جان مورفی
  • فیلم‌بردار: هنری برایام
  • تدوین‌گر: فرد راسکین و کریستین واگنر
  • شرکت تولید: دی‌سی فیلمز، اطلس اینترتینمنت و سفرن کمپانی
  • توزیع‌کننده: برادران وارنر پیکچرز
  • مدت زمان: ۱۳۲ دقیقه
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی
  • هزینهٔ فیلم: ۱۸۵ میلیون دلار

شما می‌توانید برای خواندن مطلبی متفاوت در رابطه با نقد فیلم جوخه انتحار 2 به صفحه نقد فیلم جوخه انتحار 2 (2021 The Suicide Squad) ؛ بازگشت برای نجات جهان در سایت فیگار مراجعه کنید و با بررسی دیگری از آخرین فیلم جیمز گان روبرو شوید.

بیشتر بخوانید:

در انتها بسیار خوشحال می‌شویم نظرتان را در خصوص نقد فیلم جوخه انتحار 2 بدانیم. در بخش کامنت‌های سایت تکراتو حتما ما را از نظرات خود بهره مند کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    خاک تو سرت با این نقدت حتی منتقداهم عاشق این فیلمن بعد تو میگی مخاطب این فیلم مردم عادین

    پاسخ

    این نظر شما هست که فیلمی ضعیف است اگه ضعیف بود به قول شما نمره خوبی نمیگرفت … لطفا دوباره فیلم رو ببینید

    پاسخ

    این فیلم مخصوص تینیجرهاس به درد بزرگسال نمیخوره

    پاسخ

    از نظرم این فیلم شاهکار و خیلی خیلی متفاوت با بقیه فیلم های ژانر ابر قهرمانی بود شخصیت هایی رو اورد که ما که ما اول فیلم اونارو یه بی عرضه میدیدم ولی شخصیت ها کاری کردن که با اینکه اصلا معروف نیستن در دنیای کمیک اما ما عاشق اونا شدیم
    از نظرم نقدتون اصلا خوب نبوده درسته 90 درصد فیلم های DC افتضاح بوده اما با فیلم هایی مثل جاستیس لیگ زک اسنایدر،. شزم، جوخه انتحاری 2 نشون داد که کاملا عوض شده و فیلم های خیلی خوبی ساختن
    اما شما دارید با بد جلوه نشون دادن همچین فیلمایی به اونها ضرر میرسنوید
    از نظر فیلم عالییی بوده
    با شخصیت دوست داشتنی مثل کینگ شارک
    مرگ و میر هایی که نشون میده مهم نیست کی باشه شخصیت
    جیمزگان محدودیتی به شخصیت ها نداد
    و همینش عالیی بود
    به نظرم اگه DC و برادران وارنر به همین راه ادامه بدن میتونن بدرخشن

    پاسخ

    کوسه ی گنده ی مسخره؟
    فیلم پر طرفدار جوخه ی انتحار ۲۰۱۶
    اصلا چطوری جرعت می کنی اسم خودت رو بزاری منتقد؟
    فقط بازی مارگو رابی؟
    مارگو رابی خارق العاده بود اما بقیه هم خوش درخشیدند
    آدریس البا پیتر کاپالدی(با وجود حضور کوتاهش)
    واقعا افرادی مثل شمارو باید از سینما دور کرد

    پاسخ