;
coinex

رئیس سازمان بورس از ورود رمزارزها به بازار بورس کشور خبر داد

رئیس سازمان بورس از ورود رمزارزها به بازار بورس کشور خبر داد و گفت بستر ورود رمزارزها به بازار بورس در حال آماده سازی است. با ما باشید.

طبق گفته دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس ایران، بستر ورود رمزارزها به بورس ارزها در حال انجام است و تنها بستر قانونی آن ها در مرحله استخراج است. او افزود: «اکنون رمزارزها جایگاهی در بازار سرمایه ندارد اما اگر روزی قرار به ایجاد محیط قانونی برای آن ها کند، تصمیمات لازم را می گیریم.»

رئیس سازمان بورس از ورود رمزارزها به بازار بورس کشور خبر داد

دهقان دهنوی در جواب احتمال ورود رمزارزها به بورس کالا گفت که هرگز این مساله در دستور کارشان نبوده است. او درباره تکنولوژی بلاک چین یا دیگر تکنولوژی های استفاده شده در بازار رمزارزها گفت که مشکلی با آن ها نداشته و در بسیاری از بازارها دیگر نیز کاربرد دارند.

دهقان دهنوی معتقد است چون رمزارزها نوعی پول هستند پس باید حتما مقرراتی برای آن ها تعیین شود. او گفت با استخراج رمزارزها مشکلی ندارد اما تعیین مقررات ارزهای استخراجی بر عهده بانک مرکزی دانست که البته تاکنون دستورالعملی ابلاغ نکردند. او معتقد است که ارزی که دستورالعمل مشخصی ندارد به هیچ عنوان نمی تواند جایگاهی در بازار سرمایه بیابد.

رئیس سازمان بورس از ورود رمزارزها به بازار بورس کشور خبر داد

در هر حال بانک مرکزی استقبالی از معاملات رمزارزها در بازار سرمایه نخواهد کرد چرا که احتمال ریزش ها شدید و افزایش مالباخته ها در آن بالاست. گرچه ضرر در بورس شرکت ها هم وجود دارد اما در شرکت ها تعداد سهام فرد ثابت مانده و در آینده ضرر وارده جبران می شود اما در بازار رمزارزها اگر ریزش قیمت داشته باشیم دیگر هیچ عینیتی نیست که فرد بخواهد به آن مدعی شود که این از اصلی ترین دلایل احتیاط سازمان بورس است .

او درباره بازار بورس ایران و همکاری خارجی ها هم افزود که شاهد تعدادی هستیم اما همچنان راه زیادی است تا بتوانیم اعلام کنیم بورس ایران، بین المللی یا دارا فعالیت بین المللی است.ذ

او معتقد است که درصورت رفع محدودیت تجارت خارجی ها و ایجاد ثبات اقتصادی، فضای ورود سرمایه گذاران خارجی هم باز خواهد شد. دهنوی درباره راه اندازی بورس بین المللی کیش گفت که اکنون چهار بورس داریم و درصورت ایجاد بورس جدید باید به صورت بین المللی باشد، از طرفی حتما باید شرکا خارجی از ابتدا در این بورس حضور داشته باشند تا درصورت رفع مشکلات مجوز تاسیس بورس در کیش داده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ورود رمزارزها به بازار بورس کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر