;
coinex

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

شت کوین به انواع از ارزهای دیجیتال اطلاق می شود که در نظر اول سرمایه گذاری در آن ها شاید جالب نباشد. اما شت کوین چیست و چه اهمیتی دارد؟

در پاسخ سوال شت کوین چیست در یک نظر ساده باید گفت شت کوین نوعی ارز دیجیتالی است که در نگاه اول سرمایه گذاری در آن درست نیست. این اصطلاح همچنین برای توصیف سکه هایی که هدف خاصی ندارند استفاده می شود.

اصطلاح شت کوین به ارز دیجیتالی با ارزش کم یا بدون هدف فوری و خاص اطلاق می شود. این کلمه اصطلاحی انزجاری است که معمولا برای توصیف آلت کوین ها استفاده می شود. ارزش کاهش یافته یک شت کوین معمولا به دلیل عدم موفقیت سرمایه گذار است.

چراکه شت کوین ها با حسن نیت ایجاد نشده اند و قیمت آن ها بر پایه حدس و گمان است. به همین ترتیب، این ارزها به عنوان سرمایه گذاری بد در نظر گرفته میشوند. اما نحوه تشخیص شت کوین ها چگونه است و سرمایه گذاری روی شت کوین ها با چه مصائبی مواجه است؟ آیا چیزی تحت عنوان شت کوین های آینده دار معنایی دارد؟ با ما باشید.

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

شت کوین یک ارز دیجیتال است و معمولا سرمایه گذاری روی شت کوین ها توصیه نمی شود چراکه این موارد گزینه های بدی محسوب می شوند. این کلمه معمولا برای توصیف شمار زیادی از آلت کوین هایی که بعد از محبوبیت بیت کوین تولید شده اند استفاده می شود. ارزش کاهش یافته یک شت کوین معمولا به علت عدم موفقیت سرمایه گذار است.

معمولا این ارزها بنابر حسن نیت ایجاد نشده است و قیمت آن ها برپایه حدس و گمان است. به همین ترتیب، این ارزها به عنوان یک سرمایه گذاری بد محسوب می شود. اما شت کوین چیست و سرمایه گذاری روی شت کوین چه آینده ای دارد؟ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

شت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟
شت کوین های آینده دار / نحوه تشخیص شت کوین / سرمایه گذاری روی شت کوین ها

پیش از پرداختن به نحوه تشخیص شت کوین ها و سرمایه گذاری روی شت کوین ، پرداختن به پاسخ سوال اصلی این مبحث یعنی شت کوین چیست به نظر ضرورت دارد. از زمان معرفی بیت کوین، علاقه به ارزهای پایه افزایش قابل توجهی داشته است.

موفقیت این ارزهای در کسب و کارهای گوناگون و با اهداف گوناگون منجر به استفاده از فناروی بلاک چین برای ایجاد آلت کوین های دیگر شد. این دارایی های دیجیتالی از طراحی اولیه بیت کوین بهره می برند و با وجود اینکه برخی ارزهای دیجیتال و آلت کوین ها را به عنوان بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 می شناسیم اما الزاما همه آلت کوین ها گزینه های قابل تاملی برای سرمایه گذاری نیستند.

توسعه دهندگان معولا تعداد مشخصی را که در نهایت در دسترس هستند اعلام می کنند و محدودیت عرضه، منجر به ایجاد کمبود در بازار می شود. زیرا سرمایه گذاران می دانند که پس از یک نقطه مشخص، نشانه های اضافی ایجاد نمی شود. نشانه های بیشتری از لحاظ نظری ارزش دارایی های خود را کاهش می دهند، به همین ترتیب انتشار جدید سهام ممکن است ارزش یک سهم سهام را کاهش دهد.

با ثابت شدن عرضه آلت کوین ها، ارزش آن ها باید به تقاضا وابسته شود. اما از آنجایی که اکثر ارزهای رمزپایه کاربرد عملی محدودی دارند، خرید و فروش کالاها و خدمات در دنیای واقعی با استفاده از ارزهای دیجیتال هنوز امر معمولی نیست و ارزش ها بر پایه حدس و گمان است. اما حالا که دانستیم شت کوین چیست بیایید ویژگی ها و نحوه تشخیص شت کوین ها را بررسی کرده و از سرمایه گذاری روی شت کوین ها بگوییم.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

نحوه تشخصیص و ویژگی های شت کوین چیست ؟

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟
شت کوین های آینده دار / نحوه تشخیص شت کوین / سرمایه گذاری روی شت کوین ها

در حالی که بازار تمایل به تلاطم دارد و تمام سکه ها از چرخه هایی می گذرند، با بررسی وعده های تحویل داده نشده، عدم قابلیت استفاده یا عملکرد و هدفی که سکه قصد دارد آن را بدست آورد، می توان ماهیت واقعی یک سکه را کشف کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات که در تشخیص شت کوین ها موثر است را ذکر می کنیم. اما ویژگی های شت کوین چیست ؟

کاربری

رایج ترین تکنیکی که پروژه های کلاهبرداری برای جلب نظر سرمایه گذاران استفاده می کنند، ایجاد مشکلاتی است که وجود خارجی ندارند. تقریبا همه کوین های بازار مدعی حل مشکلاتی مهم هستند، اما آیا آنچه کوین ها مدعی هستند واقعا یک معضل بزرگ است؟ در مورد عموم شت کوین ها پاسخ این سوال منفی است!

قیمت بالا الزاما نشانه مثبت نیست

یک تصور غلط این است که افزایش قیمت به معنای ارزش بالاتر برای یک کوین است. بیت کانکت بیش از 5000 درصد رشد داشته است و بسیاری تصور می کنند که سرمایه گذاری پرسودی انجام داده اند. اما زمانی که حباب آن در سال 2017 ترکید، صاحب آن کلاه برداری خوبی کرده بود و میلیون ها سرمایه گذار را بدون هیچ سرمایه ای باقی گذاشتند.

تنها به این دلیل که قیمت یک کوین 100 تا 1000 درصد بالا رفته است، نمی توان تصور کرد که این یک ارز خوب است. نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که بیشتر سرمایه گذاران یا شناختی از کریپتوکارنسی ندارند یا بلاکچین را نمیشناسند.

اگرچه امکان دارد افراد سرمایه خود را به علت FOMO از دست بدهند، سرمایه گذاری روی کوین های با ارزش واقعی به نظر مطمئن تر خواهد بود و نگه داشتن امر آن ها نیز موثر است.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

تیم ناشناس و مشاوران

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟
شت کوین های آینده دار / نحوه تشخیص شت کوین / سرمایه گذاری روی شت کوین ها

یک تیم طراحی ناشناس معمولا بسیار نگران کننده است. اگر یک تیم معمولی در حال انجام یک پروژه معمولی باشد، هیچ دلیلی برای پنهان کردن مسائل خاص وجود ندارد. هرگز نباید در پروژع ای که چهره و اعتبار صاحبان آن را نمی دانید سرمایه گذاری کنید.

در این موارد دستکاری کننده های زیادی وجود دارند که ادعا می کنند کسی هستند که در واقع نیستند. پس توصیه ما این است که حتما مراقب باشید. فریب تبلیغات و مشاوره ها را نخورید. بسیاری از مشاروان تنها به خاطر اسم و به دلیل اینکه هزینه زیادی دریافت می کنند مشاوره می دهند. همواره ابتدا جوانب محصولات را بررسی کنید.

جامعه طرح پانزی

ملاحظه می‌ کنید که بسیاری از انجمن‌ های کوین‌ های خاص دائما در حال شیلینگ کردن (shilling) کوین در چندین فروم اینترنتی هستند. این رفتار یک ذهنیت گروهی است که سرمایه گذار از آن پیروی کرده و کوین را برای دیگران شیلینگ کرده تا آنرا خریداری کنند و باعث بالا رفتن قیمت می‌ شود.

این بازی یک چرخه طمع است و مردم دائما می کوشند تا همه افراد را یکی کنند. این رفتار در بسیاری از طرح های پانزی مشاهده می شود که به آن ها گفته می شود تا برای پاداش گرفتن به دیگران نگاه کنند.

لازم نیست که کوین را در جایی شیلینگ کنید. اگر کوین ارزش واقعی داشته باشد، سرانجام با گذشت زمان سرمایه گذاران جدیدی را به خود جذب می‌ کند و طبیعتا قیمت آن افزایش می‌ یابد.

بیشتر بخوانید:

ماشین حساب چیا

دوج کوین رایگان

تاریخچه و ارزش بازار

این دو مسئله از مسائلی است که می تواند بسیار مهم باشد. از کوین هایی که در حباب ICO و در سال 2017 ایجاد شده اند اجتناب کنید. در این زمان هر شخصی روی کره زمین اقدام به ایجاد کوین کرد و میلیون ها دلار از سرمایه گذاران ناآگاه سرقت کرد.

با نگاه به سن یک کوین می توان تشخیص داد که آیا وعده های خود را برآورده کرده است یا نه! به علاوه ار کوین هایی با سن کم نیز باید اجتناب کرد. کوین های جدید حتی اگر اهداف والا و پتانسیل خوبی داشته باشند، در ابتدای امر این مسئله قابل تشیص نیست.

به هر نمودار سهام فناروی های برتر نگاه کنید و ببینید چقدر طول می کشد تا آنها ب جایی که امروز هستند برسند. بسیاری آلت کوین ها تنها چند ماه است که به وجود آمده اند. با این وجود مردم پس انداز زندگی خود را در آن ها سرمایه گذاری می کنند و واقعیت این است که در عموم موارد سرمایه خود را از دست می دهند.

ارزش بازار مولفه مهم و شایسته بررسی است که باید در نظر بگیرید. کوین هایی که تقریبا چند میلیون دلار سرمایه دارند به راحتی با سفارشان خرید جدید جابجا می شوند. این موضوع می تواند باعث FOMO شود. در عین حال ارزش بازار می تواند اندیکاتور نقدینگی ضعیف و عدم موفقیت یک دارایی نیز باشد. بهتر است روی کوین هایی که نقدینگی حجم معاملات و دیگر فاندامنتال های مهم مهم را دارند سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چیا در سال 2021

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

تبلیغات فریبنده

در موارد زیادی درباره شت کوین ها شاهد تبلیغات فریبنده درباره آن ها در شبکه های اجتماعی و رسانه های بزرگ مجازی هستیم که عموم افراد را به خود جلب می کند. احتمالا تعداد زیادی از کوین های مورد بحث به آن ها پرداخته می شود و آن ها با جلب مردم و سرمایه گذاران، شت کوین های جیب سرمایه گذاران و تبلیغاتچی ها را به خوبی پر می کند.

این مسئله در مورد بسیاری از حساب های بزرگ اتفاق افتاده است و متاستفانه مردم خیلی زود این اتفاقات را فراموش می کنند. نمی خواهیم نامی ذکر کنیم، اما مطئنا تعداد خاصی از آن ها را خود شما هم به یاد دارید. کسی که اعتباری از طریق اینترنت کسب کرده نباید تصمیم شما را هنگام سرمایه گذاری در یک پروژه تغییر دهد. همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید.

بدون وایت پیپر

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟
شت کوین های آینده دار / نحوه تشخیص شت کوین / سرمایه گذاری روی شت کوین ها

حتی یک ایده عالی و فوق العاده نیز بدون وایپ پیپر فاقد ارزش و اعتبار به نظر می رسد. هرچه یک ایده بزرگتر باشد، انجام آن سخت تر است. نداشتن وایت پیپر موردی است که توکن شیبا نیز به آن دچار است. ارزی که با سودآوری شگفت انگیز این روزهایش ترند شده و نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو مورد نظر بسیاری است.

با این وجود همه پروژه ها با سرمایه گذاران خود صادق نیستند. ولی در سال 2018 مایکل روزنبلات و آرون پردس، مدیرعامل و مدیر پلتفرم کریپتو وبسایتی با نام آیا من شت کوین دارم؟ راه انداری کردند. شما با استفاده از قابلیت های این وب سایت می توانید نظرات کارشناسی مهمی درباره سرمایه گذاری خود دریافت کنید. مثلا برخی موارد را در زیر ببینید:

بیشتر بخوانید:

صرافی غیرمتمرکز چیست

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

  • بیت کوین : آیا این سوال جدی است؟ بیت کوین پادشاه است. بیت کوین طلا است
  • اتریوم : باید ویتالیک و آفرینش او را ستایش کرد. می‌تواند یک روز به شت کوین تبدیل شود، اما تا آن زمان آن را نگهدارید
  • بیت کوین کش : قطعاً یک بیت کوین واقعی نیست ، شاید یک رقیب باشد (شت کوین با اندازه متوسط)
  • ریپل xrp : سوال در مورد یک رمز ارز متمرکز؟؟؟
  • لایت کوین : قطعا یک شت کوین است. اما اگر دوست دارید می‌توانید آن را نگه دارید.
  • تتر : نوعی خاصی از شت کوین که می‌توانید آن را با دلار معامله کنید
  • داج کوین : یکی از بزرگترین شت کوین‌ها اما برای پامپ‌های سالیانه می‌توانید از آن استفاده کنید
  • بیت‌کانکت: این شت کوین را بفروشید و دوباره از اول شروع کنید
  • DigiByte و بیت‌کوین دایموند: آفرین! شما یک شت کوین در بالاترین کلاس را انتخاب کردید

نحوه خرید شت کوین چیست ؟

شت کوین چیست و چگونه قابل تشخیص است؟
شت کوین های آینده دار

شت کوین ها به عنوان آلت کوین هایی کم ارزش، از چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال قابل خریداری هستند. اما همانطور که گفتیم، شت کوین ها همیشه ذهنی هستند و بنابراین نمی توان رهنمودهای خاصی را در مورد اینکه از کدام بستر می تواند برای کسب سود مورد استفاده قرار بگیرد ارائه داد.

قاعده کلی این است که سیستم عامل هایی را استفاده کنید که به طور خاص برای معامله گرانی طراحی شده اند که دوست دارند ارز دیجیتال را تغییر دهند. سیستم عامل هایی مانند این شامل Bittrex و Binance است. مطمئن شوید که سکه ها به محض تهیه از کیف پول مبادله ای شما خارج شود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

فایده خرید شت کوین چیست ؟

آلت کوین ها اگرچه پرخطر و معمولا بی هدف به نظر می رسد، اما شانس بالایی برای کسب سود بالا نیز به ارمغان می آورند. در مواقع زیادی ممکن است در یکی از این دو حالت قرار بگیرید:

  • شیت کوین (Shitcoin) که در دست دارید قربانی یک طرح پمپ و تخلیه می شود.
  • شیت کوین (Shitcoin) که در دست دارید در واقع یک شیت کوین نیست و شما به چیزی تبدیل می شوید که به عنوان زود پذیرنده شناخته می شود

اگر برای لحظه ای که قصد فروش کوین را دارید اهداف خاصی را تعیین کنید، هر دو مورد می تواند سوددهی خوبی داشته باشد. در مواردی، سرمایه گذاری می تواند بیشترین بازدهی را برایتان داشته باشد، اگر در یک بازه اوج قیمت بفروشید. فقط باید مطمئن باشید که چه زانی قصد فروش دارید.

نمونه خوبی از این پدیده XVG است که افزایش ارزش چشمگیری داشت. سکه حریم خصوصی که بسیاری آن را بیت کوین می دانستند و در مدت کوتاهی تقریبا 8000 درصد افزایش قیمت داشت و تعداد کمی از سرمایه گذاران را بسیار ثروتمند کرد. البته از آنجایی که سکه محصولی نداشت و بیش از حد مورد استفاده قرار گرفت، قیمت آن به سرعت به ارزش اولیه خود بازگشت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

بهترین روش برای خرید شت کوین چیست ؟

قبل از خرید ارزهای دیجیتالی که جامعه نسبتا ناشناخته ای دارند، برای درک بهتر پتانسیل کوتاه مدت و بلندمدت آن ها، تخقیقات خوبی انجام دهید. سپس و بعد از حصول اطمینان یک سکه خاص می تواند قیمت را افزایش دهد، با سرمایه گذاری کمی آغاز کند.

مدتی بازار را رصد کنید و مشخص کنید که حدس و گمان اولیه شما صحیح بوده است یا نه. در غیراینصورت مجبور به انتخاب سختی هستید. یا سکه های خود را می فروشید و ضرر کمی می کنید. یا آن ها را نگه دارید و منتظر یک افزایش بالقوه قیمت باشید.

اگر قیمت شروع به افزایش می کند، بهتر است سود خود را بدست آورید یا حداقل مبلغ اولیه را خارج کنید و روند صعودی را ادامه دهید. برعکس، اگر از خطرات آن کاملا آگاهی داشته باشید، هنگامی که یک سیگنال واضح نشان دهنده یک فرصت خرید است، می توانید مقدار بیشتری سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شت کوین چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر