;
coinex

آلت سیزن چیست (Altseason) و چه مدت طول می‌کشد؟

احتمالا اگر از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال باشید عبارت آلت سیزن را شنیده اید. اما آلت سیزن چیست ، چگونه قابل شناساسیی است و جقدر طول می کشد؟

اصطلاح آلت سیزن به موقعیت خاصی در دنیای کریپتوکارنسی اطلاق می شود که در آن با کاهش دامیننس بیت کوین، سرمایه از بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال خارج و به سایر آلت کوین ها وارد شود.

با توجه به اینکه مارکت کپ بیت کوین در حد چند میلیارد دلار است، خروج سرمایه از آن چندان ریزشی به همراه ندارد اما خروج بخش کوچکی از این سرمایه هم به آلت کوین ها با ارزش بازار چند میلیونی شان وارد شود، رشد شدیدی برای آلت کوین ها در پی خواهد داشت. این موقعیت که حالا آنرا به نام آلت سیزن می شناسیم یک موقعیت جذاب برای همه سرمایه گذاران دنیای کریپتوکارنسی است که شاید سرمایه گذاری در بیت کوین را حالا کاری بیش از حد گران تصور می کنند.

اگر تریدرها و سرمایه گذاران دنیای ارزهای دیجیتال دقیقا بدانند که آلت سیزن چیست و چگونه قابل تشخیص است، حتی اگر از رشد و سود خوب بیت کوین هم جا مانده باشند می تواند رشد سرمایه خوبی در مورد آلت کوین ها تجربه کنند. اما آلت سیزن چیست و مدت زمان آلت سیزن چقدر طول می کشد؟ ایا آلت سیزن 2021 رخ می دهد؟

آلت سیزن چیست (Altseason) و چه مدت طول می‌کشد؟

آلت سیزن 2021

طبیعتا نام آلت سیزن بسیار به گوش شما خورده باشد. بر همین اساس در این جستار قصد داریم از چیسی آلت سیزن و معنای آن بگوییم. در پاسخ به اینکه آلت سیزن چیست در یک تعریف لغوی باید گفت فصل آلت کوین ها. و اگر بپرسید آلت کوین چیست باید گفت مخفف عبارت Alternative Coin است که به معنای ارزهای جایگزین است و به ارزهایی غیر از بیت کوین اطلاق می شود.

پس در پاسخ آلت سیزن چیست خیلی ساده باید گفت فصلی که با موفقیت و رشد آلت کوین ها همراه باشد.  به طور کلی آلت سیزن به بازه زمانی گفته می‌ شود که قیمت آلت کوین‌ ها نسبت به بیت کوین رشد زیادی می‌ کنند. یکی از بزرگ‌ ترین و شناخته‌ شده‌ ترین آلت سیزنی که تاکنون رخ‌ داده است مربوط به ماه دسامبر در سال 2017 است که شماری از رمزارزها رشدی به میزان 100 تا 400 درصد را تجربه کردند. شاید این سؤال برای شما پیش‌ آمده که چطور برای آلت سیزنی که اتفاق می‌ افتد آماده شویم؟ مدت زمان آلت سیزن 2021 چقدر خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

چطور یک آلت سیزن را شناسایی کنیم؟

آلت سیزن چیست (Altseason) و چه مدت طول می‌کشد؟

آلت سیزن آن بازه زمانی است که در آن آلت کوین ها پیشرفت و رشد قیمت بیشتری نسبت به رمزارز اصلی و اولیه یعنی بیت کوین داشته باشند. این وضعیت می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب سود باشد. اما راه تشخیص آلت سیزن چیست و مدت زمان آلت سیزن چقدر است؟

باید گفت ساده ترین نشانه های تشخیص یک آلت سیزن پیش رو، تحرکات قیمتی ارزهایی مهم مانند اتریم، ریپل، کاردانو و یا ترون است. علاوه بر این ها برای خبردار شدن از آلت سیزن ها، بررسی و تحقیق در مورد دور شدن قیمت آلت کوین ها و بیت کوین موثر خواهد بود. البته روشی دیگر برای شناسایی آلت سیزن وجود دارد و آن بررسی مداوم حجم بازاری است که بیت کوین دارد و فراز و فرودهای مهم آن.

بهترین راه برای سرمایه گذاری در آلت کوین ها، انتخاب ارزهایی با پتانسیل سوددهی بالاست. همچنین آلت کوین هایی که نمودار قیمت آن ها حرفی برای گفتن داشته باشد، انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری هستند. در این زمینه البته باید به علوم تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال مسلط باشید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

آلت سیزن چیست و چگونه قابل شناسایی است؟

آلت سیزن چیست (Altseason) و چه مدت طول می‌کشد؟

یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی زمان آغاز آلت سیزن، دامیننس بیت کوین است. حال باید دید دامیننس بیت کوین چیست و چکونه قابل تشخیص است؟ دامیننس یک کلمه لاتین و به معنای تسلط است.

مقصود از دامیننس بیت کوین، میزان تسلط بیت کوین بر بازارهای سرمایه گذاری است. برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر در نظ گرفتن دامیننس بیت کوین، باید دامیننس تتر را نیز در نظر داشت. در این بررسی ها شما با چهار حالت روبرو خواهید بود. اما برای شناخت آلت سیزن ما توصیف یکی از حالا را در دستور کار قرار می دهیم.

در واقع آلت سیزن زمانی رخ می دهد که اتفاقی پیش بیاید که شما یک کاهش چشمگیر در دامیننس بیت کوین مشاهده کنید. در واقع باید گفت که کاهش دامیننس بیت کوین به دلیل فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران می باشد. در نتیجه و در زمان رخ دادن این اتفاق دو راه برای سرمایه گذاران وجود خواهد داشت.

  1. در اولین مرحله سرمایه گذاران می توانند با فروش رمز ارز بیت کوین خود آن را به ارزهای فیات مثل دلار ، یورو و غیره تبدیل کنند .
  2. در دیگر راهکار ایشان می توانند بیت کوین خود را فروخته و به جای آن آلت کوین خریداری نمایند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

به طور خلاصه می توان گفت ، این انتقال سرمایه از بیت کوین به آلت کوین ها سبب آلت سیزن می شود. علاوه بر موضوعاتی که ذکر کردیم، FOMO نیز می توند در رخ دادن و مدت زمان آلت سیزن موثر باشد. اما FOMO چیست؟

FOMO یکی از دیگر اصطلاحات رایج در دنیای ارزهای دیجیتال است که از کلمه لاتین Fear Of Missing Out گرفته شده است و معنای آن ترس از دست رفتن سرمایه است. فومو زمانی تاثیرگذار است که افراد سرمایه گذار متوجه رشد آلت کوین ها شده و میزان سرمایه که در بازار سرمایه گذاری وارد می شود افزایش می یابد.

به بیان دیگر می توان گفت سرمایه گذاران تصور می کنند که این فرصت سرمایه گذاری از دست خواهد رفت و در نتیجه شروع به سرمایه گذاری در آلت کوین یا تبدیل سرمایه بیت کوین خود به آلت کوین می کنند و این موضوع نیز در افزایش قیمت الت کوین ها موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری کدام است؟

آلت سیزن چیست (Altseason) و چه مدت طول می‌کشد؟

آلت کوین ها تمامی ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین را شامل می شود. ساده ترین راه برای انتخاب آلت کوین هایی که قیمت آنها افزایش یافته ، انتخاب چند رمز ارز است. به صورتی که شما می توانید سرمایه خود را بین چند رمز ارز که قیمت آنها افزایش یافته تقسیم کنید. در واقع شما ارزهای را باید انتخاب کنید که به صورت بنیادی از سود بالایی برخوردار هستند.

یا می توانید ارزهایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که نمودار آنها رشد خوبی را نشان می دهد. در دنیای رمز ارزها شما باید با تحقیقات لازم رمز ارز را انتخاب کنید و بر اساس شنیده ها آن را انتخاب نکنید. در واقع شما باید ارزی را انتخاب کنید که اگر سرمایه ای را از دست دادید ، منجر به نابود شدن زندگی شما نشود.

به طور کلی باید گفت که کسی از زمان و مدت زمان آلت سیزن بعدی خبر ندارد. همانطور که در بخش های پیشین نیز گفتیم، این بازار سرمایه گذاری به دامیننس بیت کوین بستگی دارد. پس مشخصا در ابتدا باید دامیننس بیت کوین را تحلیل کرده و اگر دامیننس بیت کوین رشد صعودی داشته باشد و در ادامه رشد آن کاهش پیدا کند، می توان گفت که آلت سیزن بعدی در راه است!

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

جمع بندی : آلت سیزن چیست ؟

در حالت کلی آلت سیزن به آن بازه زمانی اطلاق می شود که میزان قیمت ارزهای دیجیتال جز بیت کوین رشد قابل توجهی داشته باشد. برای اینکه در مورد یک آلت سیزن آماده باشیم باید مراحلی را شناسایی و درک کنیم که شامل شناسایی شروع آلت سیزن و بررسی قیمت ارزهای رو به رشد است.

اما برای تشخیص شروع آلت سیزن مهمترین راه بررسی دامیننس بیت کوین است. درواقع آلت سیزن همزمان با افت دامیننس بیت کوین آغاز می شود که به طور مستقیم ناشی از فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران است.

سرمایه گذاران می توانند با فروش بیت کوین آن را به ارزهای فیات تبدیل کنند و یا آلت کوین ها را خریداری نمایند . همچنین می توانند برای خریداری آلت کوین ها ، میزان سرمایه خود را تقسیم کنند و چند آلت کوین خریداری نمایند . هیچ فردی در ارتباط با فصل بعدی آلت کوین ها اطلاعاتی ندارد و به طور خلاصه و کوتاه می توان گفت در ابتدا باید دامیننس بیت کوین را بررسی نماییم که در صورت کاهش آن فصل بعدی در راه می باشد .

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آلت سیزن چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    وبسایتی با این همه محتوا با این دو تا فلش چپ و راستی برای حرکت به صفحه بعد واقعا حالت مسخره و مزخرفی دارد نتنها جذاب نیست بلکه کل محتوای صفحه فقط اینها نشان داده میشود در بهترین حالت اگر حذفش کنی بهتره

    پاسخ

    عالی بود… خدا خیرتون بده

    پاسخ

    با تشکر از زحمات تمام عزیزانی که در بالا بردن دانش انسانها قدم بر می‌دارند هر چند کوچک
    خدا خیرتان بدهد و همیشه تندرست و برقرار باشید
    دوستتان دارم با تمام وجود چون ما همه یکی هستیم
    یاحق

    پاسخ

    سلام ممنون.. شیر مادر نان پدر حلالت

    پاسخ

    سلام
    ممنون بابت اطلاعات عالی که در اختیار دیگران قرار میدین، خیلی عالی و روان بود

    پاسخ