;
coinex

میم کوین چیست (Memecoin) و بهترین میم کوین ها کدامند؟

آن دسته از ارزهای دیجیتال که بر پایه یک شوخی ایجاد شده اند را میم کوین می نامند. اما میم کوین چیست (Memecoin) و بهترین میم کوین ها کدامند؟

معمولا پروژه های دیفای را به پیچیدگی شان می شناسیم به طوری که بررسی آن ها خیلی ساده نیست. اما در ایم میان تعدادی پروژه عجیب وجود دارد که شاید اگر بخواهیم صراحتا بگوییم، با چیزی جز شوخی شروع نشده اند.

پس در یک تعریف ساده و در پاسخ سوال میم کوین چیست باید گفت نوعی ارز دیجیتال است که از یک شوخی ایجاد شده و ممکن است حتی ارزش بالایی پیدا کند. در این جستار ضمن بحث از چیستی میم کوین، قصد داریم بهترین میم کوین ها را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان با ما باشید.

میم کوین چیست (Memecoin) و بهترین میم کوین ها کدامند؟

همانطور که گفتیم میم کوین به ارز دیجیتالی گفته می شود که از یک شوخی آغاز شده است. شاید این مساله کمی عجیب به نظر برسد چراکه مسائل مالی امری بسیار جدی به نظر می رسد اما حقیقت امر این است که مدتی است در دیفای بین بازی و امور مالی مرز مشخصی وجود ندارد.

درواقع برخی میم کوین ها یا ارزهای دیجیتالی مانند دوج کوین وجود دارند که به قیمت بالایی رسیده اند. در حقیقت رشد قیمت میم کوین پس از آن بود که در صرافی پولونیکس قرار گرفت و رشد قیمت چشمگیری را تجربه کرد. البته پولونیکس ششمین صرافی بود که میم کوین در آن قرار گرفت و قبل از آن نیز میم کوین در صرافی های یونی سواپ، مونی سواپ، بالانسر و برخی دیگر ارائه شده بود.

این در حالی بود که میم کوین در درجه اول اصلا قصد جدی بودن هم نداشت و به عنوان یک شوخی از تبلیغات ایجاد شد. پس با این شرایط، علت محبوبیت میم کوین چیست ؟ در واقع پسر از انتشار یک تبلیغ بود که فردی تصمیم به ایجاد میم کوین گرفت. او ارز دیجیتالش را که یک ERC-20 بود در فهرست یونی سواپ قرار دارد و مقداری توکن بین تعدادی از کاربران ایردراپ کرد. مایا زهاوی (Maya Zehavi)، مشاور در زمینه بلاک چین و صاحب یکی از منطقی ترین حساب های توییتر ارزهای دیجیتال، طی مصاحبه ای گفت:

اگر قرار بود شوخی ها در بازار خرده فروشی جایگاهی داشته باشند، این بازار نابود می شد؛ زیرا این یک بازی خرده فروشی نیست، مگر اینکه شما زودتر از همه در آن سرمایه گذاری کنید.

طبق گفته زهاوی، آنقدر کارمزدها بالاست که معاملاتی با ارزش کمتر از 10 هزار دلار صرفه ندارند. به گفته زهاوی، سرمایه گذاران خرد نباید وارد این بازار شوند.

شاید با این مقدمات گمان کنید که توضیح میم کوین چیست و عملکرد آن ها کار ساده ای باشد. اما درواقع اینچنین نیست. این دسته از ارزهای دیجیتال با توکن یام آغاز شد. به نظر می رسید یام اغاز کننده عصر اول نقدینگی، بعد هدف بود.

درواقع شیوه کار این توکن ها ابتدا تامین سرمایه و نقدینگی بدون هدف و صرفا برای سرگرمی و کسب سود، سپس سر بروردن مشکلات، بعد حل کردن مشکلات برای ادامه مسیر و در نهایت رسیدن به هدف بود. ما در ادامه و بعد از بحثی که از میم کوین چیست داشتیم، به معرفی شماری از شناخته شده ترین و بهترین میم کوین ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

دوج کوین : میم کوین چیست

میم کوین چیست (Memecoin) و بهترین میم کوین ها کدامند؟

دوج کوین با نشان اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که ابتدای امر مانند سایر میم کوین ها با یک شوخی ساخته شد اما حالا از بهترین میم کوین ها که هیچ، از بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 است.

در دسامبر 2013، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به 1000 دلار رسید. چهان کم کم در حال جدی گرفتن ارزهای دیجیتال بود. در همان زمان حدود 4 سال از پیدایش بیت کوین می گذشت و برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس، ارز دیجیتال خود را برنامه نویسی کرد و کمی بعد به لطف جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی، دوج در روزهای پایانی سال 2013 متولد شد.

این ارز دیجیتال در حال حاضر در میان کاربران و دوستداران ارزهای دیجیتال برخوردار است و برخی به حدی آن را دوست دارند که نماد آن را در لوازم شخصی و خانه خود استفاده می برند. در تکراتو پیش از این به پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 پرداخته بودیم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

شیبا اینو : میم کوین چیست

میم کوین چیست (Memecoin) و بهترین میم کوین ها کدامند؟

توکن شیبا اینو یک توکن ERC 20 است که در حال حاضر رتبه 2510 بازار رمزارزها را دارد. این توکن ناشناخته حتی وایت پیپری برای معرفی نقشه راه خود ارائه نداده است. اخیرا و در نتیجه پامپ و دامپ قیمت، نام این توکن بیش از پیش شنیده می شود و به وسیله ای برای کسب سود بدل شده است.

شیبا حالا در شما یکی از شناخته شده ترین های بازار است و ایلان ماسک نیز به آن توجه دارد. نام این ارز دیجیتال از نژادی از سگ های ژاپنی با نام شیبا اینو گرفته شده است.

یام : میم کوین چیست

یام توکن با تنظیم نوسانات عرضه، نوسانات قیمت را کنترل می کند. اما در حال حال درگیر نوسان است. هرگاه توکن یام عرضه خود را افزایش می دهد، به طور خودکار کوین درآمدزای yCRV را نیز روی پلتفرم یرن فایننس خریداری می شود.  یام توسط کاربرانی توزیع می شود که در استخرهای مختلف سرممایه گذاری می کنند. همچنین اساس و بنیاد یام روی نظارت کاربران استوار است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

اسپاگتی

توکن اسپاگتی با ایجاد یک یا چند استخر که کاربران بتوانند دارایی خود را در آن قرار دهند از اسکریپت یرن فایننس استفاده می کند. این استخرهای نقدینگی به دنبال بهترین و بیشترین سود و بازده ممکن هستند حتی اگر بازده مخصصوص توکن تغییر کند.

در این بخش تفاوت هایی وجود دارد. زمانی که استخر قفل شود، قفل شده باقی می ماند و قوانین اعمال می شود. این پلتفرم همچنین وظیفه توزیع توکن پاستا را برعهده دارد.

بیسد

یبسد از دیگر مواردی است که در فهرست بهترین میم کوین ها جا دارد با این تفاوت که ویژگی های خاص آن، قابلیت بازی برای معامله گران حرفه ای را افزایش میدهد. این اولین ویژگی مخصوص یبسد ناگهانی نبودن ری بیس ها است.

همچنین طرحی برای توزیع اولیه آن به منظور کاهش قدرت سلطه نهنگ ها انجام شد و به نظر می رسید که به اولین افرادی که وارد این پلتفرم شدند پاداش می دهد. در اصل، یبسد قصد دارد سازوکاری قابل پیش بینی ایجاد کند که بتوان آن را با توجه به شرایط بازار، به روش های مختلف انجام داد.

این کار باعث می شود که حداقل روی کاغذ این امر برای کسانی که دید هوشمندانه ای در سطح کلان دارند، جذاب باشد. یکی دیگر از ویژگی های عجیب بیسد این است که این پلتفرم خود را به طور کامل و شفاف در صفحه اول وب سایت خود توضیح می دهد و این کار دیوانگی است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

سوشی سواپ

میم کوین چیست (Memecoin) و بهترین میم کوین ها کدامند؟

سوشی سواپ یک بازارساز است که بر اساس یونی سواپ کار می کند، با این تفاوت که سوشی سواپ توکنی درون ساخته و نظارتی دارد. این توکن عملاً به نفع افرادی است که از ابتدای راه اندازی، سرمایه خود را وارد این پلتفرم می کنند. البته صحت عملکرد سوشی سواپ اصلا مشخص نیست.

تندیز

تنذیر حالا به دوج کوین عصر دیفای معروف شده است و ابرتورم منفی ایجاد می کند. درواقع قرار است بدون هیچ هدفی و با کاهش عرضه، در جهت افزایش ارزش تلاش شود. این توکن خودش می گوید که بر مبنای یک شوخی ساخته شده است، اما در روزهای اول عرضه آن بود که میلیون ها دلار حجم معامله به ثبت رساند.

این پلتفرم با عرضه مجموعه ای از توکن ها کار خود را آغاز کرد و بخش زیادی از آن هر روز سوزانده می شود. بخشی از توکن های تنذیر نیز بعدا به افرادی اختصاص داده می شود که بیشترین دارایی را دارند و این کار طبعا سرمایه آن ها را بیشتر می کند.

با توجه به این نکته این پلتفرم فقط از استخر یونی سواپ این کوین ها را می سوزاند. بنابراین هرچه افراد میل بیشتری به کسب دارایی داشته باشند، توکن کمتری می سوزد.

به علاوه هر فردی می تواند فرایند سوزاندن توکن ها را آغاز و در ازای آن، به میزان اندکی توکن تند نیز به دست آورد. این پلتفرم جزئیات بسیاری دارد. اما همه آن ها مبتنی بر سفته بازی است و اصلا تظاهری به افزودن ارزش نمی کند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

وایفی

بهترین توضیح برای این پلتفرم این است که آن را یک انجمن یا همکاری کسب و کار بدانیم. درواقع به نظر می رسد هدف در این مورد خاص کسب هرچه بیشتر قدرت در پلتفرم یرن فایننس باشد تا وایفی بتواند از آن برای سود بیشتر بهره ببرد. این پلتفرم همچنین کندترین گرافیک و رابط کاربری بین پروژه های یاد شده را دارد که خود نکته حائز اهمیتی است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: coinmarketcap

نظر شما در خصوص میم کوین چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    در مورد ivivi(dot)online توضیحاتی هست که بدونیم…؟

    پاسخ