;
coinex

ایستراگ های قسمت اول What If ؛ بررسی تئوری ها

پس از پخش قسمت اول سریال مارول وات ایف…؟ قصد داریم در این مقاله به بررسی ایستراگ های قسمت اول What If بپردازیم. برای دانستن جزئیات با ما باشید.

پس از وقایع سریال لوکی، دنیاهای چندگانه یا همان مولتی ورس در مارول راه‌اندازی شد و ما نتایج آن را در انیمیشن جذاب و جدید دیزنی پلاس، وات ایف …؟ می‌بینیم. چه می‌شود اگر… اولین انیمیشن مارول است که حول مومنت‌های مختلفی متمرکز می‌شود که مسیر برخی از قهرمانان مورد علاقه ما را تغییر می‌دهد.

به بیانی دیگر، در این سریال این موضوع بررسی می‌شود که اگر لحظات اصلی و حساس دنیای سینمایی مارول به‌طور متفاوتی رخ دهند چه اتفاقی می‌افتد.حال در ادامه این مطلب به سراغ بررسی ایستراگ های قسمت اول What If می‌رویم. با تکراتو همراه باشید.

ایستراگ های قسمت اول What If

قسمت اول انیمیشن سریالی What If با شخصیت مأمور کارتر آغاز می‌شود و اینکه چطور یک تصمیم لحظه‌ای و از روی مهربانی او را تبدیل به اولین اونجر می‌کند. موضوع قسمت اول این سریال به این صورت است که، چه اتفاقی خواهد افتاد اگر پگی کارتر به جای استیو راجرز سرم سوپر سرباز شدن را در آغاز جنگ جهانی دوم استفاده کند؟ و در طول نمایش قسمت اول به بررسی آن خواهد پرداخت.

کاوش لحظات در جهان سینمایی مارول و تغییر مسیر‌های ثابت و هدایت مخاطبان به قلمرو ثبت نشده، مواردی هستند که در این سریال مشاهده می‌شود. البته این نمایش پر از افکار و ایستراگ‌های جالب است و ما قصد داریم در این مقاله به بررسی آنها بپردازیم.

ناظر (The Watcher)

ایستراگ های قسمت اول What If
ایستراگ های قسمت اول What If

ما ایستراگ های قسمت اول What If را با شخصیت ناظر یا همان اواتو (Uatu) شروع می‌کنیم که احتمالاً کمتر برای طرفداران مارول و کمیک‌های معمولی شناخته شده است. اواتو که همان نقش خدای دنیای مارول را دارد، برای اولین بار در Fantastic Four #13 در سال 1963 معرفی شد.

همانطور که در گفتار سریال What If مارول نیز اشاره کردیم، ناظر یکی از قدیمی‌ترین موجودات احساساتی جهان مارول است. به طور کلی گفته می‌شود که ناظر تنها بیننده و یا راوی اتفاقاتی است که رخ می‌دهد و هیچ دخالتی در آنها ندارد. اما در این سریال انیمیشنی، این شخصیت دخالت‌های زیادی در اتفاقاتی که رخ می‌دهد، دارد.

جفری رایت (Jeffrey Wright) در این انیمیشن صداپیشگی ناظر را بر عهده دارد. اما این اولین باری نیست که آنها در دنیای مارول ظاهر می‌شوند چرا که ما قبلا در Guardians of the Galaxy Vol. 2 آنها را دیده‌ایم. در واقع مشخص شد که یکی از کامئوهای مشهور استن لی (Stan Lee) خبرچین ناظر است. بنابراین او در تمام صحنه‌هایی که حضور داشته، در حال جاسوسی برای بیگانگان بوده و این بدین معناست که احتمال وجود کامئوی استن لی بسیار بالاست.

البته نمی‌توان از عنوان انیمیشن نیز گذشت! محض اطلاع طرفداران دنیای مارول، این سریال از مجموعه کمیک‌های نمادینی به همین نام الهام گرفته شده است. این کتاب که برای اولین بار در سال 1977 منتشر شد، به خالقان این امکان را داد که دنیاهای کاملاً جدیدی را برای شخصیت‌های مورد علاقه خود تصور کنند. هرچند این داستان‌ها مستقیما از آن کتاب اقتباس نشده، ولی از ایده و طرح خام آن الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بازگشت کاپیتان آمریکا : اولین اونجر

ایستراگ های قسمت اول What If
ایستراگ های قسمت اول What If

قسمت اول سریال وات ایف …؟ با بازگشت به اولین فیلم و شخصیت کاپیتان آمریکا شروع می‌شود. در حالی که استیو برای تغییر سرباز فوق العاده خود آماده می‌شود، پگی به او پیشنهاد می‌کند که در کنار او بماند و این پیشنهاد شیرین موجب می‌شود تاریخ عوض شود و همه چیز اشتباه پیش برود.

در اینجا، سرهنگ جان فلین باز می‌گردد. احتمالا شما این شخصیت را در مامور کارتر دیده‌اید؛ جایی که او برای ذخیره علمی استراتژیک کار می‌کرد. درست مانند اینجا، او با پگی مخالف بود و معمولا به توانایی‌های او باور نداشت. از این رو یکی از ایستراگ های قسمت اول What If این است که در ادامه نظر او درباره پگی کاملا عوض می‌شود.

در طول یکی از مکالمات بین استیو و پگی، می‌شنویم که استیو به پگی می‌گوید:

اوضاع می‌تونست بدتر از این هم باشه. ممکن بود فلین بفرستت نمایش یو اس او اجرا کنی.

مطمئنا هر کس فیلم کاپیتان آمریکا را دیده باشد، می‌داند که در آن فیلم استیو را به تورهای تبلیغاتی USO می‌فرستادند تا برای ارتش آمریکا تبلیغ کند. اما از آنجایی که پگی یک خانم است و دولت حضور یک زن را به عنوان قهرمان قبول نمی‌کند، این سرنوشت برای پگی رخ نمی‌دهد.

در قسمت دیگری از مکالمه استیو و پگی می‌بینیم که استیو به باکی (Bucky)، دوست قدیمی خود اشاره می‌کند که اهل بروکلین بوده و حال در پشت مرزهای دشمن گرفتار شده است. بنابراین در اینجا می‌بینیم که دوباره رابطه میان این دو برای تغییر تاریخ جان گرفته است.

در سکانس دیگری می‌بینیم که استیو می‌گوید:

به هر حال من هیچوقت رقاص خوبی نبودم.

این دیالوگ به قرار رقص میان استیو و پگی اشاره دارد که حداقل در این دنیا هیچوقت اتفاق نیفتاد. در این انیمیشن نیز می‌بینیم که همانند کاپیتان آمریکا، پگی در طول زمان سفر می‌کند و فرصت رقصیدن با استیو را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

ماجرای تشعشعات گاما چه بود؟

ایستراگ های قسمت اول What If
ایستراگ های قسمت اول What If

زمانی که آنها در حال برنامه ریزی ماموریت به روستای Tønsberg هستند، می‌شنویم که Howard به تشعشعات گاما اشاره می‌کند. هرچند ممکن است او درباره تسارکت صحبت کند و یا منظورش هیولایی باشد که بعدا آن را در دست نازی‌ها می‌بینیم، اما مشخصا در اولین نگاه به یاد هالک می‌افتیم. از آنجایی که در این زمان نباید هالک زنده باشد، تشعشعات گاما چیزی است که به بروس بنر (Bruce Banner) قدرت داده است.

علاوه بر آن، Tønsberg مکانی است که اودین در آن با غول‌های Frost جنگیده است و در آنجا یک شی خاص را رها کرده است. اینجا جایی است که رد اسکال آن چیز خاص را در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو پیدا می‌کند. همینطور Tønsberg جاییست که پادشاه والکری New Asgard را در فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) تاسیس کرد.

در اینجا، Tønsberg مکانیست که هایدرا به آنجا می‌رود تا تسارکت را پیدا کند و این دقیقا کاری است که انجام می‌دهد. هرچند تسارکت را نمی‌توان یکی از ایستراگ های قسمت اول What If دانست چرا که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های انیمیشن به حساب می‌آید. اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در اینجا همه چیز جور دیگری اتفاق می‌افتد.

زمانی که پگی تسارکت را از آرنیم زولا پس می‌گیرد، هاوارد از آن یک لباس آهنی می‌سازد. کمی جلوتر به این موضوع می‌پردازیم اما اول بهتر است به سراغ موجود هشت پا برویم.

بیشتر خوانید:

نقد قسمت اول سریال What If مارول

تئوری ها و ایستراگ های قسمت اول سریال what If

آیا موجود 8 پا همان شوما گوراس است؟

ایستراگ های قسمت اول What If
ایستراگ های سریال وات ایف مارول

زمانی که برای اولین بار شایعه شد که شوما گوراس ممکن است به جمع بازیگران فیلم دکتر استرنج در چندجهان جنون بپیوندد تمام طرفداران مارول بابت این موضوع خوشحال شدند. این هیولا عظیم به ندرت در کمیک‌ها حضور داشته اما از طریق بازی مبارزه‌ای Marvel Super Heroes و سری بعدی Marvel در مقابل Capcom مورد علاقه طرفداران بزرگ قرار گرفت.

در سکانسی که در کلیسا با هایدرا روبرو می‌شویم، حکاکی‌ای را می‌بینیم که شباهت زیادی به موجودات یک چشم و شاخک دارد. جالب است بدانید که در کاپیتان آمریکا: اولین اونجر، رد اسکال سنگ تسارکت را در پشت حکاکی یک مار پیدا می‌کند. اما در این سریال ما به وضوح شوما گوراس را می‌بینیم. شاید تصمیم پگی این تاریخ را نیز تغییر داد؟

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

اولین کاپیتان بریتانیا

ایستراگ های قسمت اول What If
ایستراگ های سریال وات ایف مارول

هرچند در این سریال شخصیت پگی توسط دوستانش کاپیتان کارتر نام‌گذاری شده است، اما لباس او ما را به یاد قهرمان دیگری می‌اندازد. کاراکتر کاپیتان بریتانیا برای اولین بار در کاپیتان بریتانیا شماره 1 توسط افسانه‌های Chris Claremont و Herb Trimpe معرفی شد. در این سریال لباس پگی به طرز خارق العاده ای یادآور لباس کاپیتان بریتانیا است و حتی در لحظات پایانی قسمت اول، علامت اسلحه کاپیتان بریتانیا را در دست پگی می‌بینیم.

استیو اولین مرد آهنی می‌شود

ایستراگ های قسمت اول What If
ایستراگ های سریال وات ایف مارول

اینکه پگی تبدیل به سرباز فوق العاده می‌شود لزوما به این معنی نیست که استیو دیگر شانس قهرمان شدن ندارد. بعد از اینکه کاپیتان کارتر تسارکت را پس گرفت، هاوارد از آن استفاده کرد تا اولین لباس مرد آهنی را بسازد. بنابراین این برای تونی چه معنایی دارد؟ آیا او هرگز تبدیل به مرد آهنی نمی‌شود؟ چگونه Tesseract جایگزین Arc Reactor می‌شود؟

هرچند سوالات زیادی ذهن ما را درگیر کرده است که ممکن است هیچ پاسخی برای آنها پیدا نکنیم اما این پیشرفت موجب می‌شود که استیو تبدیل به یک متحد شایسته برای کاپیتان کارتر شود. جالب است بدانید نه تنها این لباس آهنی از یک جواهر عجیب و غریب تغذیه می‌کند، بلکه ظاهر آن هم شبیه به لباس Iron Giant است!

در نهایت، بد نیست به این دیالوگ باکی در زمان انجام ماموریت با استیو و پگی نیز اشاره کنیم که گفت:

نزدیک بود بازوی من رو قطع کنید!

این شوخی کوچک اما زیرکانه به آینده او به عنوان Winter Soldier اشاره می‌کند که یک بازوی خود را از دست می‌دهد!

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nerdist

نظر شما در خصوص ایستراگ های قسمت اول What If چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر