;
coinex

نشریه ورایتی: اصغر فرهادی در اسکار هتریک می کند ؟

پیش بینی نشریه ورایتی از شانس ها اصلی جایزه بهترین کارگردانی اسکار ۲۰۲۲ منتشر شده است. اما آیا اصغر فرهادی در اسکار هتریک می کند ؟

کلاستون دیویس منتقد سرشناس، ریدلی اسکات برای فیلم «خانه گوچی»، آدام مک کی برای فیلم «به بالا نگاه نکن»، جوئل کوئن برای فیلم «تراژدی مکبث»، لین مانوئل میراندا برای فیلم «تیک تیک بوم!» و گیرمو دل تورو هم برای ساخت فیلم «کوچه کابوس» را بعنوان شانس های اصلی جایزه اسکار کارگردانی اسکار 2022 معرفی کرده است.

نشریه ورایتی: اصغر فرهادی در اسکار هتریک می کند ؟

در مرحله بعد نیز استیون اسپیلبرگ (داستان وست ساید)، سیان هد» (کودا)، جین کمپیون (قدرت سگ)، پدرو آلمادوار (مادران موازی) و اصغر فرهادی (قهرمان) بعنوان برندگان احتمالی مطرح شده اند.

البته این اولین بار نیست که فرهادی در میان اسامی احتمالی برندگان اسکار در پیش بینی ها قرار دارد. پیش از این نیز نشریه معتبر ایندی وایر از او نام برده بود.

نشریه ورایتی: اصغر فرهادی در اسکار هتریک می کند ؟

فیلم قهرمان اصغر فرهادی با همکاری با استودیو بزرگ آمازون در آمریکا و با کسب جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره کن در اسکار شرکت کرده است. این اثر با توجه به پیش بینی های نشریات معتبر جزو پانزده گزینه احتمالی کسب جایزه بهترین کارگردانی اسکار می باشد.

تا به امروز ۳۴ فیلمساز با فیلم های غیرانگلیسی زبان نامزد بهترین کارگردانی اسکار شده اند که این روند با فدریکو فلینی با فیلم «زندگی شیرین» (۱۹۶۱) شروع و از زمان گسترش شاخه بهترین فیلم در سال ۲۰۰۹، میشل هانکه (عشق)، آلفونسو کوارون (روما)، پاول پاولیکوفسکی (جنگ سرد)، بونگ جون هو (انگل)، لی آیزاک چانگ (میناری) و توماس وینتربرگ (یک دور دیگر) موفق به کسب نامزدی در زمینه بهترین کارگردانی جوایز اسکار شده‌اند. در این میان پالیکوفسکی و وینتربرگ، بدون این‌که فیلم‌شان در بخش بهترین فیلم نامزد کسب جایزه شده باشد، نامرد اسکار کارگردانی شدند.

بیشتر بخوانید:

اصغر فرهادی در اسکار هتریک می‌کند ؟ نظرات خود را در این باره در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر