;
coinex

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) ؛ تاریخ اکران، بازیگران و داستان

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) جدیدترین ساخته این کارگردان موفق و پرافتخار کشورمان است که اخیرا مراحل فیلمبرداری آن در شیراز به پایان رسیده است.

از مدتی پیش اخبار فیلمبرداری فیلم قهرمان اصغر فرهادی با تیم بازیگری نه چندان معروفش را پیگیری می کردیم. درواقع اگر نگوییم بازیگران فیلم قهرمان فرهادی کمتر شناخته شده اند باید اذعان کنیم که در فهرست بازیگران فیلم قهرمان اصغر فرهادی نام چهره های شناخته شده سابق مانند شهاب حسینی به چشم نمیخورد.

نگارش فیلمنامه این اثر را نیز اصغر فرهادی برعهده داشته است. همچنین در تهیه کنندگی فیلم قهرمان فرهادی ، الکساندر ماله گی رئیس شرکت ممنتو فیلمز نیز شرکت داشته است. این فیلم نیز به مانند عموم آثار فرهادی موضوعی اجتماعی با بازیگران معمولی دارد.

آنطور که مشخص شده است فیلم قهرمان اصغر فرهادی در مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه به شخصیتی به نام احمد می پردازد که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی هایش دز زندان به سر می برد. او در دو روز مرخصی می کوشد شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به بازپس گیری شکایت کند؛ اما ماجرا آنگونه که او انتظار دارد پیش نمی رود!

فیلمبرداری فیلم قهرمان فرهادی از ژوئن ۲۰۲۰ وارد پیش تولید شد و فیلمبرداری آن پس از ۷۵ جلسه در بیست و دوم دسامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید. تدوین فیلم قهرمان اصغر فرهادی نیز توسط هایده صفی یاری از همان زمان آغاز شد.

حق پخش فیلم قهرمان فرهادی در ایالات متحده آمریکا مختص استودیو آمازون است و کمپانی ممنتو فیلمز فرانسه تهیه کنندگی و فروش بین المللی فیلم در دنیا و البته اکران فیلم در فرانسه را برعهده دارد. در ایتالیا نیز امتیاز اکران فیلم توسط کمپانی لاکی رد خریداری شده است. فیلم قهرمان اصغر فرهادی حالا به عنوان نماینده جدید این کارگردان در جشنواره فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.

در ادامه قصد داریم ضمن بررسی آخرین اخبار فیلم قهرمان اصغر فرهادی به بررسی بازیگران فیلم قهرمان فرهادی ،‌ اطلاعاتی از داستان فیلم قهرمان و سایر موارد مربوط به فیلم A Hero‌ اصغر فرهادی بپردازیم.

فیلم قهرمان اصغر فرهادی

از کن ۲۰۲۱ چه خبر؟

نشست اطلاعاتی هفتادوچهارمین فیلم جشنواره فیلم کن اخیرا در سینما نورماندی خیابان شانزلیزه در مرکز پاریس با حضور رسانه های فرانسوی و بین المللی برگزار شد و پیر لسکیور رئیس جشنواره و تیری فرمو مدیر این رویداد سینمایی فهرست فیلم های حاضر در کن ۲۰۲۱ را اعلام کردند.

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) ؛ تاریخ اکران، بازیگران و داستان

فیلم قهرمان اصغر فرهادی به عنوان یکی از مهمترین و بهترین فیلم های ۱۴۰۰ نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جشنواره کن حضور خواهد یافت. این فیلم همانطور که گفتیم در شیراز مقابل دوربین رفته نخستین نمایش جهانی خود را چون چند فیلم اخیر فرهادی در کن تجربه خواهد کرد.

فیلم سال طوفان ابدی ساخته جعفر پناهی نیز در بخش نمایش های ویژه جشنواره کن روی پرده خواهد رفت. اما فهرست فیلم های بخش رقابتی اصلی جشنواره کن ۲۰۲۱ بنابر اطلاعات منتشر شده به قرار زیر است:

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

  • آنت / لئو کارکس (فیلم افتتاحیه)
  • قهرمان / اصغر فرهادی (ایران)
  • سه طبقه / نانی موزتی (ایتالیا)
  • همه چیز خوب پیش رفت / فرانسوا اوزون (فرانسه)
  • تیتان / جولیا دوکورنو (فرانسه)
  • گزارش فرانسوی/ وس اندرسون (آمریکا)
  • موشک قرمز / شین بیکر (آمریکا)
  • آنفولانزای پتروف / کریل سربرنیکوف (روسیه)
  • فرانسه/ برونو دومون (فرانسه)
  • نیترام / جاستین کرزل (استرالیا)
  • مموریا / آپیچاتپونگ ویراستاکول (تایلند)
  • زبان ها / محمد صلاح هارون (چاد)
  • پاریس منطقه ۱۳ / ژاک اودیار (فرانسه)
  • بی قرار / خواکیم لافوسه (بلژیک)
  • شکاف/ کاترین کورزینی (فرانسه)
  • کازابلانکا بیت / نبیل آیوش (مراکش)
  • بدترین آدم روی زمین / یواخیم تریه (نروژ)
  • محفظه شماره ۶ / یوهو کاسمانن(فنلاند)
  • مراقب باش / نداف لاپید (اسرائیل)
  • ماشین من را بران / رایویوکو هاماگوچی (ژاپن)
  • جزیره برگمن / مای هانسن-لاو (فرانسه)
  • بندتا / پل ورهوفن (هلند)
  • داستان زندگی من / ایلدیکو انیادی (مجارستان)

همچنین مدیر جشنواره کن تیری فرو اعلام کرده که جدیدترین ساخته شان پن نیز به عنوان بیست و چهارمین فیلم به بخش رقابتی افزوده می شود. فهرست فیلم های بخش نوعی نگاه نیز به قرار زیر است:

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های مارول

  • بی گناهان/ اسکیل ووگت
  • پس از یانگ / کوگونادا
  • بره / ولادیمیر یوهانسون
  • شب آتش / تاتیانا هوئزو
  • مادر خوب / هفسیا هرزی
  • بایوی آبی / جاستین جان
  • مانی یویز / سی. بی یی
  • فِردا / جسیکا گنوش
  • یک دنیا / لائورا واندل
  • تعهد حسن / سمیح کاپلان اوغلو
  • بازداشت خانگی / الکسی جرمن جونیور
  • بگذار صبح شود / اران کولیرین
  • باز کردن مشت ها / کایرا کوالنکو
  • زنان گریه می کنند / مینا میلوا و ورسلا کازاکوا
  • رحانا مریم نور / عبدالله محمد سعد
  • آزادی بزرگ / سباستین می یز
  • غیرنظامی / تئودورا میهای

در بخش غیررقابتی جشنواره کن ۲۰۲۱ نیز فیلم فرانسوی در زندگی او اثر امانوئل برکو؛ اعلامیه اضطراری به کارگردانی هان جا ریم از جمهوری کره، زیرزمین مخملی ساخته تاد هینس از آمریکا، باک نورد ساخته سدریک ژیمنز از فرانسه، آلین صدای عشق به کارگرانی والری لمرسیه از فرانسه و آب راکد به کارگردانی تام مک کارتی از آمریکا روی پرده خواهند رفت.

در بخش نمایش های ویژه جشنواره کن ۲۰۲۱ دریانوردی در کوه ها ساخته کریم آینوز، دفترچه های سیاه به کارگردانی شلومی الکابتز، فصایار به کارگردانی سرگی لازنیتسا،‌اچ ۶ از یی یی و سال طوفان ابدی ساخته مشترکی از جعفر پناهی کارگردان ایرانی در همکاری با آنتونی چن، مالیک ویتال، لارا پویترس،‌دومینک سوتومایر، دیوید لور و آپیچتاپونگ ویراستاکول هستند.

جشنواره کن ۲۰۲۱ از ۶ تا ۱۷ جولای مقار با ۱۵ تا ۲۶ تیر و با حضور اسپایک لی کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیئت داوران در بخش رقابتی برگزار خواهد شد. اما اجازه دهید این دو بحث را همراستا پیش ببریم و همزمان با بحث از فیلم قهرمان اصغر فرهادی مواردی از اخبار جشنواره کن ۲۰۲۱ را نیز بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن

فیلم A Hero اصغر فرهادی

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) ؛ تاریخ اکران، بازیگران و داستان

جشنواره فیلم کن که در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد حالا برنامه های جدی برای هرچه کامل تر برگزار کردن هفتاد و چهارمین دوره دارد. همانطور که گفتیم فیلم قهرمان اصغر فرهادی نیز در این جشنواره برای اولین بار اکران خواهد شد.

به گزارش ورایتی با وجود اینکه به اینکه شمار معتنابهی از سینماگران برجسته ترجیح داده اند تا اکران آثار خود را به دوران پساکرونا موکول کنند، جشنواره فیلم کن مشکلی برای برگزاری هفتاد و چهارمین دوره و گزیش آثار ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

بنابر اظهارات مدیران جشنواره، برنامه های امسال بعد از مشورت با مقامات و کارشناسان و در رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار خواهد شد تا شهر کن بار دیگر میزبان ستاره های بزرگ سینمای جهان باشد. فیلم قهرمان اصغر فرهادی ، کارگردان ایرانی که با جدایی و فروشنده دوبار صاحب جایزه اسکار شده است نیز از دیگر آثار مهم جشنواره خواهد بود.

این فیلم در شیراز فیلمبرداری شده و با هنرنمایی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشت صدرعرفایی، سارینا فرهادی و تعدادی دیگر از بازیگران بومی شیراز تهیه شده است. قهرمان محصول مشترکی از ایران و فرانسه است و فرهادی ضمن نگارش فیلمنامه و کارگردانی، تهیه کننده فیلم نیز هست.

هنوز جزئیات چندانی از داستان فیلم قهرمان و دیگر جزئیات آن در دست نیست اما به نظر فیلم قهرمان اصغر فرهادی فیلمی با درون مایه اجتماعی، معمایی و پیچیده باشد. پیش از این فیلم همه می دانند فرهادی با بازی خاویر باردم و پنه لوپه کروز که به زبان اسپانیولی تهیه شده بود با استقبال چندانی مواجه نشد. اما از جدیدترین فیلم اصغر فرهادی چه می دانیم؟

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

فیلم قهرمان اصغر فرهادی

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) ؛ تاریخ اکران، بازیگران و داستان

فیلم A Hero اصغر فرهادی در شرایطی کاندیدای بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن شده است که این کارگردان موفق با دو جایزه اسکار از برای دو فیلم جدایی و فروشنده، یک خرس طلایی جشنواره فیلم برلین برای جدایی و جایزه بهترین فیلمنامه برای جشنواره فیلم کن برای فیلم فروشنده در حال حاضر پرافتخارترین فیلمساز سینمای ایران محسوب می شود.

پیش از این او با فیلم های گذشته، فروشنده و همه می دانند در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت. حاصل این حضور کسب جایزه بهترین فیلم نامه برای فروشنده در سال ۲۰۱۶ بود. برنیس بژو بازیگر فیلم گذشته هم در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین بازیگر زن و شهاب حسینی ستاره فیلم فروشنده نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را در سال ۲۰۱۶ ازآن خود کردند.

در میان سینماگران ایرانی اما همچنان عباس کیارستمی با ۵ حضور در بخش مسابقه کن رکورددار است. فرهادی ساخت فیلم قهرمان را سال گذشته در سکوت خبری در شیراز به پایان رساند. او در تهیه این اثر بار دیگر با الکساندر ماله گی سینماگر فرانسوی همراه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی 2021

بهترین انیمه های 2021

ماله گی در تهیه فیلم های گذشته، فروشنده و همه میدانند نیز با فرهادی همکاری کرده بود. از جمله بازیگران فیلم قهرمان فرهادی باید به امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی و سارینا فرهادی اشاره کرد.

گزارش شده که اصغر فرهادی برای نظارت بر امور فنی اماده سازی فیلم قهرمان هم اکنون در پاریس حضور دارد. این چهارمین باری است که فیلم های او برای اولین نمایش در خارج از ایران به نمایش در می آیند. او پس از فیلم جدایی نادر از سیمین در جشنواره فجر شرکت نکرده و مراحل آماده سازی عموم آثارش به گونه ای بوده که به جشنواره کن برسند.

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) ؛ تاریخ اکران، بازیگران و داستان

فرهادی بعد از موفقیت چشمگیر فیلم جدایی نادر از سیمین به طور متناوب در داخل و خارج کشور فیلم ساخته است، با این وجود عموما آثاری که او در داخل کشور ساخته موفقیت بین المللی بیشتری داشته اند. آخرین فیلم فرهادی همه میدانند با وجود نمایش به عنوان فیلم افتتاحیه کن ۲۰۱۸ نتوانست موفقیت چشمگیر گذشته را تکرار کند و سپس آقای فرهادی ترجیح داد فیلم بعدی را در ایران بسازد.

حال فیلم A hero اصغر فرهادی که گفته شده مضمونی اجتماعی و مرتبط با مشکلات اقتصادی دارد در دوره ای که چشم انداز روشنی برای کاهش این مشکلات وجود ندارد می تواند بسیار مورد توجه قرار گرفته، زمینه ساز بحث های جالبی در داخل و شاید خارج شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2021

بهترین انیمیشن های 2021

داستان فیلم قهرمان

کمپانی ممنتو خلاصه ای از داستان فیلم قهرمان جدیدترین فیلم اصغر فرهادی را منتشر کرده است. بعد از معرفی جدیدترین فیلم اصغر فرهادی به عنوان یکی از عناوین بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن، کمپانی فرانسوی ممنتو که پخش بین المللی و اکران فیلم در فرانسه را برعهده دارد در وب سایت خود خلاصه ای کوتاه از داستان جدیدترین فیلم اصغر فرهادی را منتشر کرد.

مجله سینمای ایتالیا نیز خلاصه داستانی درباره جدیدترین فیلم اصغر فرهادی منتشر کرده است و در بخشی از شماره جدید خود به فیلم های مهم کن پرداخته است. در این مجله درباره فیلم جدید فرهادی آمده:

فیلم قهرمان اصغر فرهادی (A Hero) ؛ تاریخ اکران، بازیگران و داستان

قهرمان، فیلم جدید اصفر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار است. داستان این فیلم درباره مردی است که به دلیل بدهی در زندان است اما وقتی آزاد می شود، متوجه می شود نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می گیرد از این پول استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام انسان دوستانه او در شهر می پیچد، به چهره ای شناخته شده تبدیل می شود  و اهالی شهر برای کمک به او دست به کار می شوند و

استودیو آمازون حق پخش فیلم قهرمان در ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز تهیه کنندگی و فروش بین المللی فیلم را بر عهده دارد. این فیلم در فرانسه نیز توسط این کمپانی اکران خواهد شد. در ایتالیا فیلم قهرمان فرهادی توسط کمپانی لاکی رد اکران خواهد شد.

جدیدترین فیلم فرهادی به عنوان یکی از ۲۴ فیلم رقابتی اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با اثاری از کارگردانان سرشناسی چون وس اندرسون، نانی مورتی، شین بیکر، فرنسوا اوزون، پل ورهوفن و شان پن برای کسب جایزه نخل طلا رقابت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

جمع بندی

معمولا آثار سینمای هالیوود نقش پررنگی در معتبرترین جشنواره سینمایی اروپا، یعنی کن ندارند! اما این رویداد از لحاظ اثار فیلمسازان سرشناس و ستاره های شناخته شده هیچگاه کمبودی نداشته است.

از مثلث اندوه روبن اوستلوند گرفته تا پاریس، ناحیه ۱۳ ساخته ژاک اودیار فرانسوی، تاکنون آثاری از کارگردانان مطرح سینمای جهان برای هیات گزینش این جشنواره ارسال شده است. اصغر فرهادی فیلمساز پرآوازه ایرانی که دو جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد نیز از قافله جا نمانده و آخرین ساخته خود، قهرمان، را برای شرکت در جشنواره کن کاندید کرده است.

قهرمان نهمین فیلم بلند فرهادی است که بعد از همه میدانند، فیلمی به زبان اسپانیولی که با بازی خاویر باردم و پنه لوپه کروز ساخته شده بود، تهیه شده است. این فیلم در شیراز و با بازیگرانی چون امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران فیلمبرداری شده است. قهرمان یک فیلم با درون‌ مایه معمایی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بهترین فیلم های چینی

از نظر برخی کارشناسان و فعالان حوزه فرهنگ و سینما نکته جالب درباره فیلم جدید فرهادی ، فیلمبرداری قهرمان در شیراز است که چهره کارگردانی بین‌ المللی با شهری که نماد فرهنگ و هنر ایران است، پیوند می‌خورد. از سویی دیگر، فیلمسازی فرهادی در ایران، اقبال جهانی را برای ارج‌ گذاری به آثارش افزایش می‌دهد، این را می‌ توان از فیلم‌ هایی که تاکنون برای آن‌ها نامزد شده یا جایزه برده است، دریافت. گفته می‌ شود فیلمنامه قهرمان به اندازه جدایی نادر از سیمین فرهادی تاثیرگذار خواهد بود.

از جمله عواملی که در ساخت قهرمان در کنار فرهادی قرار گرفتند می‌توان به مجری طرح حمیدرضا قربانی، مدیر فیلمبرداری علی قاضی، تدوین هایده صفی‌یاری، صداگذار محمدرضا دلپاک، مدیر تولید محمد یمینی، برنامه‌ریز پریسا گرگین، دستیار اول کارگردان امین خنکال، صدابردار مهدی صالح کرمانی، طراح گریم مهرداد میرکیانی، طراح صحنه مهدی موسوی، طراح لباس نگار نعمتی، عکاس امیرحسین شجاعی و روابط عمومی ثمین مهاجرانی اشاره کرد.

اصغر فرهادی یک بار در سال ۲۰۱۱ و یک بار در سال ۲۰۱۶ با دو فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده، جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد و به یکی از معدود کارگردانان در جهان تبدیل شد که دوبار افتخار کسب این جایزه را به دست می‌ آورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فیلم جدید فرهادی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر