;
coinex

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر بهداشت

با توجه به وضعیت کرونا در کشور، منصب وزارت بهداشت حائز اهمیت و حساسیت چشمگیری است. در ادامه قصد داریم به بیوگرافی بهرام عین اللهی بپردازیم.

با معرفی دکتر بهرام عین اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم، حدس و گمان ها درباره انتخاب یکی مهمترین وزرای پیشنهادی دولت ابراهیم رئیسی پایان یافت.

اکنون دکتر عین اللهی باید با تمام توان وارد عمل شود تا کشور را از وضعیت بحرانی کرونا نجات دهد و سوی دیگر بتواند دستگاه بهداشت و درمان کشور را که در دوران کرونا آسیب دیده است ترمیم و بازسازی نماید. با بررسی بیوگرافی بهرام عین اللهی و سوابق تحصیلی و اجرایی ایشان به شناختی بهتر از او و پاسخ سوال بهرام عین اللهی کیست می رسیم.

بیوگرافی بهرام عین اللهی وزیر بهداشت

بهرام عین اللهی کیست ؟

بهرام عین اللهی زاده سال 1337 خورشیدی است، وی اصالتا اهل شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی است. در زندگینامه بهرام عین اللهی آمده که با وجود تولد در سراب، در تهران بزرگ شده است. یکی از نقاط قابل توجه در بیوگرافی بهرام عین اللهی این است که او در سال 1355 زمانی 17 سال داشته است با معدل 3/19 در رشته تجربی در منطقه 10 تهران دیپلم گرفت و در همان سال در رشته پزشکی دانشگاه اصفهان پذرفته شد. وی در دوران تحصیل با آن که در فعالیت های سیاسی حضور داشت، اما از لحاظ تحصیلی نیز موفق بود و همیشه جز دانشجویان برتر کلاس بود. او توانست در سال 1363 دوره پزشکی عمومی را به پایان برساند.

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر بهداشت
عکس دکتر بهرام عین اللهی

در بخشی از بیوگرافی بهرام عین اللهی می خوانیم که ایشان با بیان اینکه شهدا الگوی من هستند، بیان کردند «شهید همت و شهید باکری و به خصوص شهید آوینی در زندگی من تاثیر بسزایی داشتند. دوستان نزدیک من از جمله شهید کرباسی و شهید آتش دست و شهید رهنمون همواره الگوی من در زندگی شخصی و حرفه ای بودند. من در ابتدا به عنوان نیروی پزشکی تا ستا 1363 و سپس به عنوان مسئول در امر امداد و درمان تا سال 1367 افتخار خدمت رسانی در جبهه را داشتم. مجموعه خاطرات من را بسیج جامعه پزشکی چاپ کرده است که می توانید مطالعه کنید.»

از دیگر نقاط قابل توجه در بیوگرافی بهرام عین اللهی می توان به حضور وی در کادر بهداشت و درمان جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد. او پس پایان دوره عمومی پزشکی که در آن جز 10 درصد نمرات بالا بود، در آزمون دستیار پذیرفته شد و کار خود را آغاز کرد اما به دلیل نیاز جبهه ترجیج می دهد در بهداشت و درمان جنگ فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی احسان خاندوزی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر اقتصاد

سوابق تحصیلی بهرام عین اللهی

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر بهداشت
عکس دکتر بهرام عین اللهی

 تحصیلات بهرام عین اللهی پس از پایان جنگ، با پذیرفته شدن وی در آزمون دستیاری رشته چشم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه پیدا کرد.  او توانست در سال 1370 هم دوره فوق تخصصی قرینه و بیماری سگلمان قدامی را نیز در همین دانشگاه ادامه داد و به این ترتیب تحصیلات بهرام عین اللهی در بالاترین مقطع و با کسب بهترین نتایج به پایان رسید. سوابق تحصیلی بهرام عین اللهی به قدری درخشان بود که دانشگاه شهید بهشتی او را همزمان با تحصیل در دوره فوق تخصص به عنوان هیئت عملی پذیرفت.

نقطه قابل توجه دیگر در بیوگرافی بهرام عین اللهی این است که در سال 1392 زمانی که او 55 ساله بود از وزیر بهداشت و درمان وقت “سید حسن قاضی زاده هاشمی” حکم مشاور وزیر را گرفت که احتمالا سوابق تحصیلی بهرام عین اللهی در این انتخاب موثر بوده است.

از کتاب های تالیف شده توسط دکتر عین اللهی می توان عفونت های چشم، اصول مبانی چشم پزشکی، اصلاح عیوب انکساری، راهنمایی تضمین کیفی و نقش ارزیابی در بهبود کیفیت آموزشی را نام برد. اما بی شک نقطه با ارزش و درخشان بیوگرافی بهرام عین اللهی این است که ایشان برای نخستین بار در سال 1389 بیو ایمپلنت بدون بخیه چشمی را به نام خود در جهان ثبت کرد. اما برای پاسخ کاملتری به سوال بهرام عین اللهی کیست در ادامه با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

فهرست وزرای دولت رئیسی رسما اعلام شد

کابینه دولت ابراهیم رئیسی ؛ کاربران توییتر چه می گویند؟

سوابق اجرایی بهرام عین اللهی

آنچه از سوابق اجرایی بهرام عین اللهی دریافت می شود این است که او همچون دوره ی تحصیلی خود در حوزه اجرایی نیز بسیار فعال و موفق بوده است. از سوابق اجرایی بهرام عین اللهی می توان عضویت در هیئت مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، از سال 1373 ، عضویت در شورای عالی مرکز چشم پزشکی کشور از سال 1379 ، عضویت در ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی از سال 1383 ، عضو شورای عالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت و درمان از سال 1384 تا 1388 ، ریاست انجمن آموزش علوم پزشکی از سال 1386 ، عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی از سال 1387 و ریاست قطب چشم پزشکی از سال 1388 تا الان، را نام برد.

در کنار این فعالیت ها و مسئولیت ها، در سوابق اجرایی بهرام عین اللهی مشاور سازمان بین آموزش پزشکی اروپا ( Wfme ) و نیز مشاور بیماری های چشم در شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما  و همچنین عضو هیئت تحریریه در مجله های گوناگونی مانند ” بینا ” ، ” طب و تزکیه ” و ” کوثر ” برای تهیه مقاله های پزشکی به چشم می خورد.

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر بهداشت
عکس دکتر بهرام عین اللهی

از دیگر سوابق اجرایی بهرام عین اللهی ریاست بخش چشم بیمارستان دکتر لبافی نژاد است. وی همچنین مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد دانشگاهی در شورای انقلاب فرهنگی بوده است و نیز مدتی هم معاون درمان بهداری کل سپاه را به برعهده داشته است.

از دیگر نکات بیوگرافی بهرام عین اللهی که بحث برانگیز هم هست، مخالفت او با واردات واکسن انگلیسی و امریکایی است که این مخالفت با امضای وی در نامه معروف مخالفت با واردات واکسن کرونا در دی ماه سال 99 خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور وقت، به ثبت رسیده است.

در ماه های گذشته کارشناسان و ناظران نقدهای زیادی به عملکرد سعید نمکی وزیر حال حاضر وزارت بهداشت و درمان داشته اند. بسیاری از کارشناسان این حوزه بیان کردند که وزیر بهداشت با عملکرد ضعیفش در عدم کنترل کرونا، موجب گسترش این بیماری در کشور بوده است، که حاصل این عملکرد ضعیف هم جان باختن بسیاری از هم وطنان بر اثر کرونا بوده است.

اکنون باید منتظر بود دکتر عین االهی چه برنامه ها و راهکارهای برای مقابله با کرونا ارائه می دهند، چه اهدافی را در اولویت کار خود قرار می دهند، علاوه بر این آیا دکتر بهرام عین اللهی مورد اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر  بهداشت و درمان خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

نوشتار بهرام عین اللهی کیست برای شما مفید بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر